Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Torbjørn T. - smc-DA 35mm f/2.8 macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har du fått til veldig mye bra allerede – og det med akkurat det objektivet jeg ikke rakk å få tak i før oktober startet. Tror jeg holder en knapp på 3. foreløbig, med 5. og 6. som knakende gode oppfølgere.

 

Svalbard bør det ikke bli alt for lenge til jeg besøker – men først må objektivet i boks. :) Gleder meg til å følge tråden videre!

Lenke til kommentar

Takker. Har sett isbjørn på avstand tre gonger. To gonger frå UNIS, den var å traska på andre sida av Adventfjorden, og seinare litt lengre opp i Adventdalen. (Truleg den same bjørnen var på hyttebesøk i professoren min si hytte litt seinare.) Den siste gongen var frå båt i Van Mijen-fjorden – den store fjorden sør for Isfjorden – den var ute på symjetur i retning Akseløya.

Lenke til kommentar

Må ha vært spennende å se isbjørnene. Tenk at det er et av de få dyrene som er så lite redd for mennesker at vi bevæpne oss for at vi ikke skal bli mat. Tar du nærportrett av en levende isbjørn så blir du berømt..

 

Tåkebildet syns jeg var pent. Liker hvordan fjelltoppene blir gradvis borte innover i bildet. Når det gjelder dagens snøfall og ønsket om det, så er jeg av en helt annen mening. Jeg vil ha nattefrost uten snø, og gjerne regn på dagen om det absolutt må komme nedbør. Jeg vil ha bilder av blank is.

Lenke til kommentar

Interessante bilder fra en del av norge, hvor jeg aldri har vaert. (treffer faktisk stadig tyskere som har sett mer av Norge en det jag har)

 

Favoritter saa langt:

 

2. oktober – Solnedgang ved Isfjorden

 

Fargene er gode. Stemningsfull. Skyene, saa ogsaa landskapet virker dramatisk.

 

4. oktober – Operafjellet

Ikke noe fornyftig aa si. Bare at jeg liker det; Storslagen natur, pent fastholdt i et bilde.

 

8. oktober -- Inn i tåkeheimen

Liker veldig godt, hvordan veien beveger seg in i det fjerne. Sammen med valgt fokus punkt, finner jeg dette vellykket. Taaken, bringer et interessant mystisk faktor til bilde.

Lenke til kommentar

10. viser en barsk natur - men litt skjev horisont, kanskje?

Det kan vere.

 

Har vore litt stille dei siste dagane, av ulike grunnar. Ein av grunnane er at lyset på laptop-skjermen min byrja å streike i går – det fungerer av og til, men ofte er det heilt mørkt. Eg har eit par bilete som skal ut, men det er litt uvisst når det skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...