Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - bareanton - Sigma 50mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten er så den litt teit, eller så har den fått med seg et eller annet vi andre ikke vet.. ;)

So long, and thanks for all the fish?

 

(Binærvarianten av dagens dato gjorde koblingen for fristende – hvis du bare er villig til å snu regnestykket.)

 

Foretrekker definitivt giraff med øyekontakt. Fine skylag i gårsdagens, sjelden de stiller seg så lagelig til for komposisjon.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Ahaaa, solnedgåttsbilde var den korrekte betegnelsen på gårsdagens… takk Trondster

 

Ja det kan være mange morsomme forklaringer på det uttrykket, men giraffen fikk nok det uttrykket av å tygge på noen blader den klarte å få tak i utenfor innhengningen. Det var derfor jeg også kom så nær den. Etter jeg tok bilde så måtte jeg ta et skritt bakover for jeg hadde ikke lyst å finne ut hvordan solblenderen beskyttet mot giraffkjever.

 

Søndag 10.oktober

 

Dagens var kanskje ikke det mest spennende bilde, men det er i hvert fall representativt for min spasertur i dag.

 

Søndagsstur

 

post-195799-1286732166,5092_thumb.jpg

 

Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker.

Lenke til kommentar

En slik veranda vil jeg også ha...

 

Bildet fra den 10 var veldig flott synes jeg. Velkomponert og eksponert og flott å se på. Enig i at det gjorde seg ekstra godt i stort format. Likte også veldig godt fargene den 9nde, og giraffen den 8nde. Også mye bra i begynnelsen av tråden men favorittene mine foreløpig er disse tre.

Endret av SR-L
Lenke til kommentar

Tirsdag 12.oktober

 

Jeg har tenkt litt på kommentarene Nautica hadde til bildet mitt den 9. oktober. Derfor fant jeg ut at jeg måtte ta en tur ut til cirka samme plassen og prøve uten vann i forgrunnen. Det var selvsagt ikke de pene skyene men jeg likte resultatet uansett.

 

Solnedgåttsbilde

 

post-195799-1286905989,1629_thumb.jpg

 

Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker.

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

Onsdag 13.oktober

 

For en stund siden så jeg et bilde av en enkel bølge som brøt, ingenting annet på bilde enn himmel og hav og den enkle bølgen som brøt midt i bilde. Jeg tenkte med meg selv at det der må jeg prøve meg på en gang. I dag hadde jeg tid til å stikke innom Hellestøstranda på vei hjem fra et møte. Konklusjonen er at det ikke er så enkelt med en 50mm. Optimalt skulle jeg hatt litt mer tele slik jeg ikke fikk med bølgene som slår inn mot land. Selvsagt prøvde jeg å gå nærmest mulig vannet og dere kan jo tenke dere hvordan det gikk.

Et bilde fikk jeg i hvert fall som jeg var fornøyd med. Likte symmetrien i dette og mislikte regndråpen oppe til venstre.

 

Bølger

 

post-195799-1286993595,2377_thumb.jpg

 

Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...