Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ble litt skuffet. civ 4 var utrolig strømlinjeformet og timene fløy avgårde mens jeg spilte. alt virker som et ork i civ 5, selv på fast går alt tregere enn det gjorde på normal før. brukte 1000 år på å bygge en worker, og 400 til for å lage et jorde.

 

løpe ærend for city states fikk jeg nok av i anno 1404. nei, får satse på at det kommer noen slags mods.

Lenke til kommentar

100+ turn gikk unna, det.

 

Eneste å sette fingeren på er workers. Var litt knotete. Bittelitt automatikk hadde vært fint :)

 

Garantert at det kommer mods på akkurat det. Ellers fint spill. Savner mer diplomatikk, men det kommer vel litt senere uti spillet. Er opptatt med å kverke en fiende, men han drepte litt for mange av unitsene mine, så må vente på backup :/

 

Edit: For ei kløne jeg er. Det ligger under "more options" til enheten...

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Er Civ virkelig så bra.. vel endte opp med å kjøpe det fra steam. Har vel aldri likt Civ, men har vel heller aldri gitt det et sikkerlig forsøk. sist jeg testa det var det vel Civ 3. Får håpe det faller i smak:)

 

 

 

I starten er det egentlig utrolig kjedelig. Jeg sitter ofte i over en halvtime og trykker End Turn. :p Menhold ut! Straks du får noen byer, møter andre sivilisasjoner og begynner med krig, diplomati og alt det der åpner spillet seg og blir mye, mye bedre. Da blir det fort "skal bare justere litt i byen her", "skal bare sjekke litt borti her" og "oi, det wonderet er snart ferdige" og så videre. Da blir "bare fem minutter til" fort fem timer til. ;)

Lenke til kommentar

I Civ2 spilte jeg alltid som amerikanere, i etterkant har jeg spilt alt mulig rart.

Måten du velger på er (for å få mest ut av spillet på høyere vanskelighetsgrad):

 

1. Finn ut hvordan du vil spille ( krige mye, diplomati osv )

2. Velg en race som passer til spillemåten din. ( feks, vil India være "feil" valg hvis du vil krige mye pga diverse bonuser )

3. Se gjerne gjennom special units til de utvalgte landene , hvor tidlig/sent man får dem i spillet osv.

 

Dette er hvordan jeg gikk fram for å velge land, etterhvert. På lavere vanskelighetsgrader er det ikke så nøye , ettersom det vanligvis er "enkelt nok".

 

Først og fremst, bare ha det morro :)

Endret av asad
Lenke til kommentar

Er vel det som er "problemet" mitt ^^

 

Jeg velger utifra hva jeg liker og ikke hva jeg bør. Jeg tenker på hvilke land jeg liker, hvordan "avataren" til landet ser ut og hvor landet ligger på kartet.

 

Vist jeg møter på tyskland så er det full krig uansett for jeg liker ikke det landet i RL :) Hadde vært veldig enkelt for meg vist jeg kunne velge "vikings", spania osv.

 

Jeg jeg forsvare landes ære og styre landet må jeg ha "følelser" for landet vist dere skjønner :p

 

 

 

Så er det bare jeg som er "slik" og velger dere alle kun etter bonuser?

 

Edit: men min spille stil er vel mer "rolig" og holde for meg selv (forske, bygge byer og bygge meg opp) eventuelt full krig koste hva det vil vist tyskland bumper borti meg eller kommer til syne :p

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Er vel det som er "problemet" mitt ^^ 

 

Jeg velger utifra hva jeg liker og ikke hva jeg bør. Jeg tenker på hvilke land jeg liker, hvordan "avataren" til landet ser ut og hvor landet ligger på kartet.

 

Vist jeg møter på tyskland så er det full krig uansett for jeg liker ikke det landet i RL :) Hadde vært veldig enkelt for meg vist jeg kunne velge "vikings", spania osv.

 

Jeg jeg forsvare landes ære og styre landet må jeg ha "følelser" for landet vist dere skjønner :p

 

 

 

Så er det bare jeg som er "slik" og velger dere alle kun etter bonuser?

 

Edit: men min spille stil er vel mer "rolig" og holde for meg selv (forske, bygge byer og bygge meg opp) eventuelt full krig koste hva det vil vist tyskland bumper borti meg eller kommer til syne :p

 

Haha. Jeg vet akkuratt hva du mener, siden jeg halvveis er sånn fortsatt selv. Men bare start en civilization som du ikke liker så godt, så venner du deg til å spille med de aller fleste. Glem irl , du skaper historie fra bunnen av :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Enheten (unit) må ha en egenskap/forfremming (embark) så kan den "svømme". De får den autmatisk hvis du har en gitt Policy (eller var det teknologi?).

 

Pokker så trøtt jeg er nå, spilte tutorial'en i natt, 3 timer søvn... sukk.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Inntrykk etter nattens "learn while play" turtorial;

 

+ 1UpT (jeg hater SoD!)

+ Sekskantfelt.

+ Ikke mer sykdom (kun happiness)

+ Peker-sentrert zoom. (Yesss !!!)

 

- Laaaang tid å få bygd ting (Bortsett fra wonders).

- Litt leit å få den helt store oversikten (kan være tilvenning).

 

De andre endringene er jeg litt mer nøytral til foreløpig, danner meg vel et bedre inntrykk de neste dagene.

 

Positiv så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...