Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må tenke på at du får noe fysisk i tillegg når du kjøper i butikken. Altså nettdistribusjon burde/skal være billigere spør du meg.

 

 

Edit: Samt at steam var billigere en gang i tiden, før de gikk over til Euro fra Dollar.

Tja.. Spør du meg så er det negativt at jeg må få en boks og ei plate hver gang jeg skal kjøpe et spill. 

 

 

Er enig at nettdistribusjon burde være billigere. men hjelper lite å syte å klage over det her. 

 

Om jeg har valget mellom kjøpe et spill på steam til 400 eller i butikk for 350 så er valget fremderles enkelt (steam).

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har spillt Civ 4 i ca. en uke akkurat nå, og holder på å laste ned Civ V fra Steam. Jeg har veldig problemer med at kampene virker veldig rare. Jeg kan f.eks gå 3 warriors mot 3 warriors early game, og tape 3 warriors, hvor motspilleren taper 0. Det går liksom en og en, og dør en og en etter hverandre, noe som virker helt patetisk. Hvordan er dette i Civ V?

 

Har også problemer med å helt skjønne de forskjellige resourcene på mappet, og hva som er bra, hva som er dårlig, og hvordan man harvester de.

 

Jeg lurte også på det her med hammers, hva er det godt for? jeg spillte forresten nettopp en kamp på Warlord difficulty, og det spawnet 3 grupper med warriors rundt basen min og fløy inn når jeg hadde starting warriors, og en gruppe til jeg hadde konsruert. Han tapte vel rundt 2 warriors tilsammen mot mine 6, regner jeg med.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

@Romis:

Les manualen! og evt forum (f.eks civfanatics) ... Civ er noe du bruker ganske lang tid på å sette deg inn i.

 

Kamper har å gjøre med bonuser i tillegg til enhetens styrke. Dersom du f.eks. angriper en som står på en ås fra ei flate er du dømt til å tape (så lenge det er samme type unit). Units kan også bli bedre (forfremmet). I tillegg kan du ha andre "perks" som gjør ulike units bedre eller dårligere. Civ 5 gir deg en oversikt over sjansene før du evt angriper.

Kamper i Civ 5 er helt anderledes i enn Civ 4 pga 1 brikke pr. "tile" (1UpT) restriksjonen.

 

Hammers er produksjonskapasitet. Jo fler byen har jo fortere kan den produsere ting.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt i natt, og sovet på det, så har jeg et par ting.

 

Ganske bra spill. Ikke perfekt, men veldig bra.

 

Jeg slet med å få øye på ting. Folk kunne være på vei til byen min og jeg ser de liksom ikke. Grafikken er vel for bra, tenker jeg.

 

Når man merker en unit, og har muspekeren over en fiendtlig unit, så burde muspekeren forandra til et angrepsikon. Det hadde hjulpet meg.

 

Farge på nasjonene. Hvit er tydeligvis Greece, men hvem pokker er han? Frankrike var visst blå. Er det Alexander det, kanskje? Jeg ble forvirra hele tida over det der.

 

Mini-states. Eller kanskje det het city-states. Jeg skjønte ingenting av det. Fint for handel, og kanskje en randomly spawn unit her og der, men er det noe mer enn det?

 

For lite diplomatikk. Iallefall de få timene jeg spilte. Når jeg angriper en nasjon, så burde andre nasjoner hoppe i taket eller se stygt på meg.

 

Steam sier at jeg har spilt 40 timer i Empire: Total War, og sist gang var i januar. Men jeg tror diplomatiet var litt bedre der.

 

Bortsett fra det? Jeg digga spillet, og skal spille litt mer nå =)

Lenke til kommentar

OK. Nå har jeg drevet og stilt inn diverse innstillinger før jeg faktisk kan begynne å spille. En ting gjenstår nå, og det plager meg som faen. Er det mulig å bevege seg rundt om på kartet med wsad tastene, istedenfor piltastene? Ufattelig irriterende å MÅTTE bruke piltastene ( utenom musepekeren seff ).

Lenke til kommentar

etter et par timer er det en ting jeg sitter igjen med som negativt. ting tar tid! alt går så fordømt seint når det gjelder å bygge/lage ting. Forske går nesten for fort i sammenheng med bygging.

Spilte igjennom demoen kun en gang, men merket meg det samme. Mulig det blir bedre når du kommer lenger i utviklingen?

 

Eventuelt spille på langre games.

Lenke til kommentar

Jeg sier jeg satt med det samme inntrykket som deg etter jeg hadde spilt demoen.

Men det er mulig det blir bedre om du spiller på "Epic" hastighet i stedet for standard. Nå veit ikke jeg hva du har valgt i innstillingene dine, om du spiller på fast, standard eller whatnot, men jeg ville i hvert fall prøvd den tregeste hastigheten om du ikke har prøvd det allerede. Var kun den hastigheten som fungerte for meg i Civ4 i hvert fall.

Lenke til kommentar

etter et par timer er det en ting jeg sitter igjen med som negativt. ting tar tid! alt går så fordømt seint når det gjelder å bygge/lage ting. Forske går nesten for fort i sammenheng med bygging.

 

Heh, spiller kun games på Marathon, eller hva det lengste hette, så jeg tror ikke det blir så farlig for min del. D:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...