Gå til innhold

Test: Chrome 6.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor er det alltid slik i ytelsestester av nettlesere, at enten så er ikke opera med, eller så er en eldre versjon av opera testet? opera 10 er hvor gammel nå, den har vel vært ute siden 2009? og i tillegg har dere med 9.64? lame test is lame.

 

siden det er for vanskelig å skaffe siste versjon av opera selv: http://www.opera.com/browser/download/

 

Hvorfor i all verden er det ytelsestester med i det hele tatt? På min q6600 er det umulig for meg å merke forskjell i ytelse mellom IE/FF og Chrome i vanlig surfig.

 

Edit: Og hvor i all verden slår jeg på Aero i Chrome forresten?

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Nysgjerrig... dere som mener bokmerker er viktig. Hva brukere dere de til? Jeg har jobbet med web i snart 3 år nå og brukt data til spill og hobby i utallige år, men har aldri hatt flere bokmerker enn det er plass til på en rad under adresselinjen og her er Chrome minst like bra som alle andre nettlesere.

 

Og til og med her tar jeg meg selv oftere i å bare skrive det jeg er ute etter i adresselinjen enn å trykke på bokmerket. Adresselinjen i moderne nettlesere er jo som et tilnærmet instantsøk i alt man har gjort på web så dersom bokmerker hadde forsvunnet helt så hadde jeg ikke savnet de.

 

Jeg er kanskje en "samler" med mine 250-300 bokmerker? En grovsjekk viser 30+ på nyheter, data, akvarium, helse, kultur, mat/drikke, foto, fiske, friluftsliv, hifi osv osv. Jeg er ikke inne på alle hver dag :-), men på et eller annet tidspunkt er samtlige relevante. Jeg bryr meg ikke om å huske alle linker, og googling er ikke for min del løsningen på alt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart brukt Chrome hvis programmet ikke hang seg opp hele tiden :no:

 

Før hadde jeg ingen problemer med Chrome og alt var bra, men nå så henger programmet seg opp for hver eneste lille ting jeg gjør. Det skjer ikke hele tiden, men mesteparten av tiden.

 

Firefox har jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan det går an å trekke for bokmerkebiten til Chrome.

 

Chrome er fortsatt fantastisk minimalistisk selv med bokmerkeraden under adresselinja. Ikke noe problem med haugevis med bokmerker hvis man klarer å organisere det litt. Pr dags dato har jeg vel kanskje 60-70 bokmerker under 7-8 mapper. Dette inkluderer bokmerker jeg benytter til både jobb og fritid.

 

Det at stolpealternativet ikke er tilgjengelig bryr jeg meg katta om, og DET ville ihvertfall ha ødelagt for det minimalistiske utseendet til Chrome.

 

Eneste problemet jeg har med Chrome er at det SUGER minne med mange faner oppe.

Lenke til kommentar

Jeg synes versjonsnumrene ruller av gårde i en voldsom fart. Hvis de fortsetter i samme tempo med å lansere nye versjoner i gjennomsnitt hver 126. dag så vil:

 

- Chrome 10 komme ut 19.01.2012

- Chrome 15 komme ut 10.10.2013

- Chrome 20 komme ut 02.07.2015

- Chrome 30 komme ut 13.12.2018

- Chrome 50 komme ut 06.11.2025

- Chrome 100 komme ut 05.02.2043

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan det går an å trekke for bokmerkebiten til Chrome.

 

Chrome er fortsatt fantastisk minimalistisk selv med bokmerkeraden under adresselinja. Ikke noe problem med haugevis med bokmerker hvis man klarer å organisere det litt. Pr dags dato har jeg vel kanskje 60-70 bokmerker under 7-8 mapper. Dette inkluderer bokmerker jeg benytter til både jobb og fritid.

 

Det at stolpealternativet ikke er tilgjengelig bryr jeg meg katta om, og DET ville ihvertfall ha ødelagt for det minimalistiske utseendet til Chrome.

 

Eneste problemet jeg har med Chrome er at det SUGER minne med mange faner oppe.

noe som er digg med opera, er at du kan ta en nesten hvilken som helst knapp, f. eks. favoritt-knappen, og putte den hvor du vil på den verktøylinjen du vil. frihet til å velge ftw

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Synes (som desverre ofte) testene av chrome her mangler erfaring med bruk av nettleseren. Bokmerkelinjen i chrome er helt grei. Linjen er alltid øverst når man åpner nye faner, og der kan man jo ha mapper med flere bokmerker om man vil. En annen god ting med cromes løsning er at ved å klikke på stjernen eller alt+d så lagres bokmerket automatisk uten flere trykk.Bog en enkel ctrl+t klarer man når man skal til et bokmerke hvis man ikke vil ha linjen øverst hele tiden.

 

Har forresten også link til temaer nederst i denne fanen som dere mente manglet, men forstår at dette ikke er helt logisk sted, men er jo synlig for noen hvertfall.

 

Terw

Lenke til kommentar

FOLKENS, alt er relativt!

Om du har 4GB med minne så er det vel samme faen hvor mye minne google chorme tar når amn aldri ahr oppe flere en 13 faner?

 

Bruker chorme fordi det er raskt og enkelt med så lite urelevant skrot for meg som mulig.

Om du har et skarpt øye, og HAR TESTET FLERE NETTLESERE OVER LANG TID så finner du smaken og behagen.

 

Jeg liker å være rask og brå i svingene, derfor velger jeg chrome.

Å husk, har du problemer, så er googledin venn :new_woot::roll:

Lenke til kommentar

Nysgjerrig... dere som mener bokmerker er viktig. Hva brukere dere de til? Jeg har jobbet med web i snart 3 år nå og brukt data til spill og hobby i utallige år, men har aldri hatt flere bokmerker enn det er plass til på en rad under adresselinjen og her er Chrome minst like bra som alle andre nettlesere.

 

Og til og med her tar jeg meg selv oftere i å bare skrive det jeg er ute etter i adresselinjen enn å trykke på bokmerket. Adresselinjen i moderne nettlesere er jo som et tilnærmet instantsøk i alt man har gjort på web så dersom bokmerker hadde forsvunnet helt så hadde jeg ikke savnet de.

 

Jeg er kanskje en "samler" med mine 250-300 bokmerker? En grovsjekk viser 30+ på nyheter, data, akvarium, helse, kultur, mat/drikke, foto, fiske, friluftsliv, hifi osv osv. Jeg er ikke inne på alle hver dag :-), men på et eller annet tidspunkt er samtlige relevante. Jeg bryr meg ikke om å huske alle linker, og googling er ikke for min del løsningen på alt.

 

Du er nok ikke eneste. Personlig har jeg noe sånt som 800 bokmerker, selv om sikkert 90 % av de er noe jeg godt kunne ha slettet, så er det uansett ikke noe problem å like godt bare ha de der, er uansett ikke snakk om mange kB'ene.

 

Og når det gjelder selve bruken av Chrome så syns jeg den er konge om man kun har oppe noen få nettsider og man bare skal innom PCen en kort tur f. eks, men jeg har ofte 30+ faner oppe, så da er chrome rimelig uaktuelt i forhold til f. eks Opera som er simpelten genialt på såpass "heavy" browsing.

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

Ser definnitvit dette som en viktig nettleser å ha her ut. Den er kanskje ikke helt meg, men jeg liker den for det den er. Google did good :D

 

Deilig å se noe med skikkelig innhold. Dett er sånn jeg husker hw.no fra den gang jeg oppdaget nettverket, for så lenge, lenge siden.

 

Og: IE er treeeeeeeig!

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Jeg syntes bokmerkelinjen er helt okey, i stor grad så skriver jeg som andre her også har bemerket adressen direkte inn selv for det er ikke mange trykkene som skal til før hele nettadressen kommer frem.

 

Om jeg ønsker å bruke bokmerkene så er løsningen like god som linjen øverst i f.eks firefox.

 

Jeg syntes Chrome er en super nettleser, og siden lansering opplever jeg at den bare blir bedre og bedre.

Lenke til kommentar

Liker Chrome jeg, liker at det tar under ett sekund å starte opp, selv på min litt eldre laptop (C2D@2GHz). Jeg er forsåvidt litt enig i det med bokmerker, kunne godt fungert litt bedre, men i all hovedsak er det plass til det viktigste på bokmerkelinjen. Går også an å sette den til å kun være på startsiden, slik at den ikke tar plass når man surfer rundt (greit nok når man har 800 pixler å gå på i høyden)

Lenke til kommentar

Er helt uenig med testen ang. minnehåndtering.

 

Jeg har 12GB RAM i maskina mi. Hva skal jeg med det hvis ingen programmer bruker mer en et par MB.

 

Det er forskjell på dårlige programmer som lekker minne og "bloater" systemet uten grunn, og programmer som bruker ledig minne til å få opp ytelse.

 

Eksempelvis har jeg ofte sett firefox tygge i seg 1GB+ på jobbmaskinen min, uten at den blir raskere av den grunn.

 

Jeg synes Google Chrome virker veldig fornuftig hvis man ser på minnebruk kontra ledig minne/faner oppe.

Den er ihvertfall rask og snappy hele tiden.

 

Jeg bruker både Firefox og chrome til daglig, så jeg ser ikke på meg selv som noen fanboy. Jeg bruker det som til enhver tid er "Best of Breed" til mitt bruk. På mobilen går det f.eks i Opera. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...