Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk ut et program som heter Jamcast, det streamer all lyden fra PCn din til en mediaserver, f.eks. den på Xbox/PS3

Takk for tipset! Jeg lastet ned demo-versjonen. Xbox-ens spilleliste ingame er utvilsomt større enn med det programmet jeg brukte tidligere, men jeg kan ikke bekrefte om alle sangene er der siden selve listen ikke er tilgjengelig ingame.

 

Det ser også ut som jeg kan slippe å gå igjennom routeren for å streame til konsollen, og kan bruke switchen istedet. Hvis det stemmer, så er det en kjempefordel siden jeg deler nett med en annen fyr.

 

Red.: Jeg var vist litt tidlig med å rope hurra. Programmet sorterer alle sangene alfabetisk, av en eller annen årsak. Kan man endre på dette? Jeg trodde man kunne velge hvordan musikken skulle sorteres i musikkavspilleren på Xbox-en, men det ser ikke ut til å funke i det hele tatt.

 

I tillegg korter den fremdeles ned listen til 200 sanger når jeg går inn og ut av ett spill. Det er ikke det største problemet, men veldig irriterende.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Ahh, herlig, endelig fått Canton Karat 790.2. Etter 20 dager, inkl (produksjon, bestilling) og frakt fra tyskland. Og det låter HELT nydelig, sinnsykt detaljert og åpen i diskanten, midbass som fører seg fint mellom bass og diskant, samt et 12" basselement som virkelig gir den stramme og presise bassen man ønsker seg.

Det ble morro å høre på musikk igjen! :dribble:

 

IMAG0038.jpg

Endret av Hansy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har tenkt å oppgradere anlegget mitt, og da må min gode gamle forsterker selges (Onkyo TX-SV515Pro kjøpt ny i 1994). Hva kan jeg forvente å få solgt denne for?

Ser at den har blitt solgt i Danmark brukt for 400danske kroner.

Men du kan jo alltids prøve deg litt høyere på finn feks.

 

@Hansy Gratulerer, hva består resten av anlegget av?

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

@Hansy Gratulerer, hva består resten av anlegget av?

 

Takk takk, riktig som Flimzes sier, står en Hegel H200 der, i tillegg har jeg Hegel HD10 dac, Nordost kabler (høyttaler, signal, optisk og hdmi). Avspilling skjer i både 320kbit fra spotify og wimp, i tillegg til flac. :-)

Føler bitene begynner å falle på plass nå, og trur det er på tide å roe ned med innkjøpene..iallefall en liten stund :roll:

Lenke til kommentar

Fikk demonstrert Beolab5, men var ikke imponert. Lyden var grei, men hadde forventet noe mer. Til den prisen hadde jeg enkelt valgt noe annet.

 

Må si meg enig der. BeoLab 5 koster vel omtrentlig det samme som Klipsch Palladium P-39F. Ingen tvil om at jeg ville valgt Palladium.

 

 

Hvordan spiller man inn bak og center høyttalere? Kan ikke akkurat sette på musikk, for dette kommer jo kun fra front. Og det å sette på en film mens jeg er på jobb frister lite..

 

For det første tviler jeg ekstremt på at du trenger å spille inn senter og surround, men om du vil så har vel de fleste recievere mulighet til å spille av musikk gjennom alle kanaler?

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Jeg skal snart flytte ut i egen bolig og i den anledning så kommer jeg til å plassere forsterker og DAC under TV, ergo ikke vedsidenav Mac.

 

Jeg anvender for det meste Spotify til avspilling av musikk, men iTunes vil nok ta over så snart jeg har oppdatert biblioteket mitt.

 

Er det noen som har noen tanker om hvordan jeg skal koble DAC'en uten 10 meter med USB kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...