Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Her kjører jeg den lokale Expert-butikken sine 2,5mm2-ere. De koster 16 kr meteren, så Clas Ohlson ville blitt litt billigere, men bryr meg ikke veldig mye. Sjeldent jeg kjøper høyttalerkabler liksom.

 

Ellers skal det nevnes at jeg fikk en moropakke i går. En Technics SU-5 forsterker og tilhørende radio. Forsterkeren er maken til FLimsezs første Technics-forsterker som bli beskrevet i tråden her, og det skal nevnes at pakken allerede har vært en tur innom boligen hans før den havnet her.

 

Den imponerer stort, den har et volum på kun ca. 3 liter, mens min forrige forsterker hadde 28. Vekta er på skarvelige 3,5 kg omtrent, min forrige på 14. Likevel er det INGEN tvil om hvilken som er best :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kjører jeg den lokale Expert-butikken sine 2,5mm2-ere. De koster 16 kr meteren, så Clas Ohlson ville blitt litt billigere, men bryr meg ikke veldig mye. Sjeldent jeg kjøper høyttalerkabler liksom.

 

Ellers skal det nevnes at jeg fikk en moropakke i går. En Technics SU-5 forsterker og tilhørende radio. Forsterkeren er maken til FLimsezs første Technics-forsterker som bli beskrevet i tråden her, og det skal nevnes at pakken allerede har vært en tur innom boligen hans før den havnet her.

 

Den imponerer stort, den har et volum på kun ca. 3 liter, mens min forrige forsterker hadde 28. Vekta er på skarvelige 3,5 kg omtrent, min forrige på 14. Likevel er det INGEN tvil om hvilken som er best :D

 

Aoooo! :whistle:

 

Photoshoot?

Lenke til kommentar

Nå er det vel like støvete som vanlig hos meg, men litt sneakpeeks har jeg vel liggende

 

Radioen og den ene su-5 forsvant mot norge, og den andre su-5 står her fortsatt. En av verdens mest imponerende stykker med elektronikk som skogsraa selv kommenterte. Men A7 er nesten enda mer imponerende - selv om den veier 2.5 ganger så mye :whistle:

post-89820-0-76713300-1304541225_thumb.jpg

post-89820-0-40509400-1304541227_thumb.jpg

post-89820-0-67011500-1304541228_thumb.jpg

post-89820-0-95736000-1304541229_thumb.jpg

post-89820-0-21781700-1304541231_thumb.jpg

post-89820-0-54197100-1304541232_thumb.jpg

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Endelig fått oppdatert profilen min på Avforumet, stikk gjerne å se, og kommenter :)

Min hifi på avforum.no

 

Ser strøkent ut det! Hvordan synes du Canton spiller?

 

Takk for kommentaren :-)

 

Syns Canton spiller rått, vanvittig detaljert, med stor tilstedeværelse og realisme. Elementene jobber godt sammen, og spiller veldig integrert.Og med en 10" i siden av hver høyttaler så er det ikke mangel på bass heller når volumet starter å gå oppover :-)

Er en grunn til at disse er mitt andre par med Canton, neppe det siste.

Lenke til kommentar

Er det noen som har peiling på hvor man kan oppdrive Klipsch RW-12D i en norsk butikk eller nettbutikk? Jeg trenger en til for å fullføre frontrekken min, og butikken jeg kjøpte fra sist (Bass Brothers) har den ikke lenger i sitt sortiment... :ermm:

Lenke til kommentar

Den er utgått (for en stund siden). Jeg har prøvd å finne ut om sub 112 ligger i samme område, men finner ingen direkte sammenligninger.

 

Ellers savner jeg radioen som skogsraa tok over, det blir bare ikke det samme med den blasse og diffuse radioen i receiveren, og nettradio er en vits på lydkvalitet i forhold.

Vurderer om kanskje jeg må skaffe en i full størrelse sammen med en ny A7 effektforsterker.

 

http://cgi.ebay.de/TECHNICS-SE-A7-HIGH-END-ENDSTUFE-ST-S7-TUNER-/270743744342?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D6%26pmod%3D110685188019%26ps%3D63%26clkid%3D9013306222392851159

Lenke til kommentar

Det hadde vært veldig fint om noen kunne ha laget en "hi-fi guiden" eller lignende.

slik som alá denne som utfyller hi-fi i flere kategorier økonomi klasse, ytelse klassen osv.

 

og anbefalinger av forskjellige lyd komponenter høytalere alle forskjellige i alle forskjellige sorter, hadde vært fint om en gjeng med audio-file hadde satt seg ned sammen og tenkt og skrevet.

det er jo noen andre men disse er ikke så veldig utfyllende på hva du burde kjøpe, bare hva du burde kikke etter. og oppdatert PatSharpX sin guide ettersom at mange av linkene ikke fungerer, og guiden er vel litt utdatert.

Endret av hursay
Lenke til kommentar

Tror ikke det er så veldig lett. Hifi er veldig subjektivt. Det som jeg mener er bra/god lyd, er nødvendigvis ikke det samme som du mener. Det er litt enklere med pc, og pc-komponenter da det kan til tider settes to streker under svaret. Eks. Nvidia 580GTX gir mer FPS enn 560GTX osv.

Kommer man for eksempel innpå kabeldebatten, så kan ting virkelig spore av...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tror ikke det er så veldig lett. Hifi er veldig subjektivt.

Helt enig.

 

I tillegg er det jo slik at en og samme forsterker kan faktisk låte forskjellig på ulike høytalere/kilde/for-forsterker. Det å gi en generell anbefaling av enkelt komponenter er slett ikke lett.

 

Etter mange år med forskjellig utstyr har jeg kommet frem til at det kun er en regel som stort sett er sann; Jo enklere det er jo bedre vil det som regel være (færre og enklere dingser = bedre lyd).

Det er litt vanskelig å få noe ut av de trådene som er her i dag.

Jeg tror hifi vil være ganske vanskelig uansett hvor godt anbefalingene er organisert. Det blir litt som å handle klær...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

tenkte hvis man samler inn erfaringer fra brukere om hva som fungerer best til ditt og datt osv.

også skrive at F.eks Cerwin - vega er bra til deg som liker mye bass og lytter til techno osv.

en guide med løse anbefalinger og hvor man kan spørre spørmål angående anbefaingene slik at de som lagde guiden kan anbefale osv.

 

Tror at så lenge de er satt opp ruddig og med gode anbefalinger med henhold til pris, smak og bruks omeråde.

det kommer nok til og bli en lang guide men man kan finne allt man trenger der.

Lenke til kommentar

Det hadde vært veldig fint om noen kunne ha laget en "hi-fi guiden" eller lignende.

slik som alá denne som utfyller hi-fi i flere kategorier økonomi klasse, ytelse klassen osv.

 

og anbefalinger av forskjellige lyd komponenter høytalere alle forskjellige i alle forskjellige sorter, hadde vært fint om en gjeng med audio-file hadde satt seg ned sammen og tenkt og skrevet.

det er jo noen andre men disse er ikke så veldig utfyllende på hva du burde kjøpe, bare hva du burde kikke etter. og oppdatert PatSharpX sin guide ettersom at mange av linkene ikke fungerer, og guiden er vel litt utdatert.

 

Det er nok ikke så lett. Realiteten "forskjell i lyd mellom nesten alle komponenter utenom høyttaler er liten" er ikke så veldig populær.

 

Noen som vet om HK har noen oppdateringer på vei? Receiverene deres har litt å hente.

 

AtW

Lenke til kommentar

snakker ikke bare lyd da, det er snakk om funsjoner og alltmulig og det og vite når de stapper for mye inn i boksen.

som slike "noober" som meg ikke har så mye peil på og det er jo da forskjellig F.eks sånn som meg som kjøper onkyo på grunn av spotify. Tror at hvis flere setter seg ned sammen på en en skype samtale og snakker om hva de skal gjøre og lignende, det er litt potensiale i de "audio-file" her tro jeg :thumbup:

 

Går jo ann og tjene penger på det også F.eks visst ve promoterer produkter som de selger på den butikker og linker til dem, så det ligger jo faktisk penger i ideen også.

men tror det er viktig å få opplyst alle om standard info og ting man burde vite når man leiter osv.

Endret av hursay
Lenke til kommentar

hva legger du i at receiverne til HK har litt å hente? :p

Att de rett og slett er svake, de berømte HK-wattene har rett og slett ikke vært like sterke i de siste generasjonene (Etter facelift) i tillegg er ikke lyden like klar som på eldre receiverne.

 

De har dermed falt litt etter konkurentene, spesielt bak yamaha som i utgangspunktet har ganske lik lyd.

Lenke til kommentar

Effekt mener jeg de leverer mye av. de opprettholder faktisk mesteparten av den oppgitte effekten med 7 kanaler i drift, men det gjør ikke Yamaha, Onkyo, Sony og de andre.

Synes også lyden er like bra som hvertfall Onkyo og Sony.

 

Ellers er jeg enig i at HK var noe helt annet før, men nå virker det som de retter seg mot et annet segment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...