Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CEO i SleipnAir er i dag overlykkelig, og kan meddele at vi har motatt vårt nye "flaggskip", en Aerospatiale-BAC Concorde. For å feire dette bygger SleipnAir en egen terminal på London Gatwick, samtidig som vi utvider vår eksisterende på Hartsfield. SleipnAir vil også bytte navn til Air Atlantic, og omprofileringen vil skje i løpet av kort tid. Det hadde derfor vært flott om spreadsheaten i førstepost hadde blitt oppdatert med vårt nye navn og airline code AIR. :)

 

Concordens ruter:

 

post-103196-1288909079,6658_thumb.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Grættis. :p Bestilte akkurat en 757-200 selv jeg.

 

Leker meg også litt med ny logo og livery til Air Atlantic.

 

post-103196-1288915377,6319_thumb.png

 

post-103196-1288915376,974_thumb.png

 

Keepin' it clean! Men sliter litt med å finne noe mer å ha i logoen som også kan pryde halen. Tenkte kanskje på en fulg som er typisk for Atlanteren(ørn?) eller noe slikt.

 

Og ja, jeg er blitt litt inspirert av BA. :blush:

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Kan tenkes den bør være hvit siluett siden du har blått haleror?

 

Jepp, var omtrent det jeg tenkte på. At logoen kun skulle være en siluett uten detaljer. :) Skal prøve å fikse det slik nå etter at jeg har satt opp noen nye ruter.

 

EDIT: Da var Air Atlantic sin logo og halepryd klar. :)

 

post-103196-1288955695,1977_thumb.png

 

post-103196-1288955694,4339_thumb.png

 

Takk til GM250 for et flott utgangspunkt!

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Kan tenkes den bør være hvit siluett siden du har blått haleror?

 

Hvordan går det med Afghan Air for tiden?

 

Blitt noen terrorangrep??

 

Stort sett så flyr hedningene med oss fra våre flyplasser - så vi har avstått fra mer effektive metoder enn lave priser så langt ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan terminal opplegget funker? Fikk beskjed at jeg ikke kunne leie flere gates. SÅ da bygde jeg en terminal. Hva er fordelene? Ulempene?

 

Slik jeg har skjønt det er ulempene at det er dyrt. Dvs du skal leie gates i ganske mange måneder før du kommer opp i summen av terminalen.

 

Dog er det lønnsomt etter en lengre periode, men på en annen side får du mer utbytte av å bruke penga på fly og gates isdenfor, for å så utvide. Ville ikke bygget terminal før du har mye penger, evt må. Hadde vært morro egentlig om man kunne leie ut gatene man har kjøpt i terminalen :)

 

Etterhvert er jo forsåvidt terminalprisene bare smårusk ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Okei, synes ikke det var så dyrt. Dessuten er jeg nå oppi 30 gates fra flyplassen, ender sikker opp mot 40 tilslutt.

 

Edit: Det koster 7,5mill å leie 25 gates på en flyplass med gatesleie på 300,000 i måneden.

Det er 12 mnd i året. 90mill?

Det kostet meg rundt 80-100 å bygge terminal med 25 gates hvis jeg husker riktig

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Okei, synes ikke det var så dyrt. Dessuten er jeg nå oppi 30 gates fra flyplassen, ender sikker opp mot 40 tilslutt.

 

Vell alt er jo relativt i forhold til gates, for min del vil det f.eks ta ca 2 år å tjene inn mine 6 gater på Oslo hvis jeg bygger terminal. Det er ganske langt tid i dette spillet, men det er jo lønnsomt i en forstand - men jeg kunne også kjøpt inn et fly til 30-40 mill som hadde dratt inn mye mer enn hva jeg ville tjent på å bruke pengene på terminalen

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...