Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Airline Mogul er et nettbasert fly-spill der du skal sette opp ditt eget flyselskap, bli rik på det og skape et imperium.

 

www.airlinemogul.com

 

Jeg spiller nå og synes det er veldig gøy (kanskje fordi jeg er flynerd though). Men det er relativt komplisert i starten.

 

Vi spiller på private world #1723 HW. Passordet på denne verdenen er: endofdiscussion

 

Denne kun for hw/diskusjon.nos brukere.

 

For å legge dere inn i den offisielle listen over flyselskaper, her er linken:

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dElSYUdaaWZLU1laWnk2MWZXd2V3MVE6MQ&theme=0AX42CRMsmRFbUy0yYzU1MzBkMS1jM2VkLTRjNWQtOTQ3MC1kMmU3Zjk5MmI1ZDQ&ifq

 

Fyll inn som det står forklart, bruk IATA-kodene for flyplassene. Oversikt over hvem som har skrevet seg inn finnes her:

 

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0As5BAt5BUc9EdElSYUdaaWZLU1laWnk2MWZXd2V3MVE&hl=en&authkey=CJCP-LoL

 

 

1 time = 1 spilldag

24 timer = 24 spilldager = 1 spillmåned

12 spillmåneder = 1 spillår

 

Du har 10 slots per gate, dvs. at du kan ha 10 ruter fra den gaten. Altså klarer du deg lenge med den ene gaten på basen i starten.

 

Penger tikker inn (spill)daglig, altså hver hele time.

 

Du får utdelt 40 tokens når du starter spillet og det koster 30 å bli med i en verden. Du får 1 ny token hver 12 time, evt kan du kjøpe dette for ekte penger.

 

Airline Mogul FAQ: http://www.airlinemogul.com/manual/index.php/FAQ

 

Brukerliste over spillere fra Diskusjon på verden 1152 FAIR GAME:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1261306&st=260&p=16239353entry16239353

 

*Europa er ganske overbefolket, prøv en annen verdensdel.

 

*Større fortjeneste på korte ruter, enn lange interkontinentale.

 

*Ikke kjøp brukte fly. De koster mer enn det smaker.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble et fint kart det! Jeg går for mange ruter jeg, er bare 10 spillere på min verden, så jeg kan jo velge ganske fritt. Hvorfor jeg valgte Europa, som alle de andre, lurer jeg litt på, men tror faktisk at mitt rutekart kommer til å bli ganske bra. Mye å fylle med 5 fly da, sjelden det lønner seg med mer enn 1 avgang daglig (og returen da) på ruter der andre flyr.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Så det er der alle tokensene mine har forsvunnet. Ante ikke at det kostet å bli med, men har jo tjent opp noen etter å ha vært medlem en stund.

Tror jeg har kjøpt meg inn i din verden, så kanskje jeg blir aktiv der også.

 

Her er mitt rutekart nå, har fortsatt et fly med 22 timer på bakken, så leter litt etter ruter til det som gir meg greit med inntekt. Har ikke funnet noe kjempespennende enda, men det kommer vel.post-76108-1284740445,52_thumb.gif

 

Har 100% load på samtlige, og trekker inn rundt 60.000 i profit i snitt. Er et par som ikke gir meg så mye penger, men jeg føler at jeg må ha de inntil jeg finner noe spennende destinasjoner.

post-76108-1284740440,6408_thumb.png

Lenke til kommentar

Ta en rute som ingen andre har, og kjør blodpris. Da tjener du.

 

F.eks CPH - St. Petersburg ellerno.

 

ANer ikke rangen på 737`ene, men hva med Kangerluassaq på Grønland? hehe.

 

Eller KEF på island da.

 

 

Gah, lite penger. Må vente til i morgen for å åpne noen nye ruter. Sånn er det når man starter med 1x Aircraft og 500 lakser.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Hmm, ingen andre enn oss som er interesserte it seems. Det er jo synd, for det er meget "realistisk" spill med alle faktorene som spiller inn.

 

PS: Hva heter ditt flyselskap Henrik?

 

Mitt heter Lithuania Aviation.

 

Jeg prøvde å starte flyselskap i Afrika for et par dager siden, men det gikk konkurs pga. Afrikanerne var ikke villige til å punge ut for en flyreise. Går dårlig med 40 Euro for flyreise hehe.

Lenke til kommentar

Hmm, ingen andre enn oss som er interesserte it seems.

Joda. :)

 

Dette måtte jo prøves, så jeg startet et flyselskap ved navn HelveticAir. Akkurat nå sitter jeg og stirrer på røde tall, og lurer på hvorfor så mange flyr med priser som ikke akkurat gir fulle fly. Dette minner foreløpig veldig om auksjonsmarkedet i diverse MMOs hvor folk stadig priser seg akkurat under nestemann, og dermed grabber til seg en vesentlig del av markedet.

 

Det nytter jo ikke å fly med annet enn proppfulle fly så vidt jeg har sett så langt. Eller tar jeg feil?

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...