Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått opprettet rute fra LAX til Tokyo, med mellomlanding i Alaska, nærmere bestemt Anchorage.

http://cl.ly/36KD

Ikke de store pengene å hente, men det er artig å koble sammen byene litt.

 

Har også fått levert 2 A300B4-200 med 330 seter, og skal sette disse inn på et par ruter i USA utover kvelden, og har også 3 757 som venter på meg. Ligger vel også 2 ubrukte Fokker 100 jeg ikke helt vet hva jeg skal med enda, og har fortsatt 4 ATP jeg vil selge. (1x 920nm range, 8.5M og 3x 1800nm range, 11.5M. Skrik ut!)

Kommer også 6 Airbus A320-200 i morgen, så satser på å få brukt de til noe fornuftig.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Ooops. Programmet jeg bruker på Macen laster opp skjermbilder rett etter at jeg har tatt de, men var visst litt for rask på avtrekkeren denne gangen. Fikset nå.

 

Edit: neida. Klarte å kopiere feil link fra loggen..

http://cl.ly/36KD

 

Vurderer forresten å selge en helt ny Airbus A300B4-200. Virkelig en luftbuss med 336 seter. Verdien er 150M, så vi kan starte budrunden på 135M. Da slipper du også 78 timer leveringstid.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Hmm.. Nå frister det litt å begynne å bestille nye fly igjen. Kan ikke la dere ta meg igjen enda   :p

 

Har faktisk 5 milliarder på bok   :D

 

Edit: Bestilte 20x A320-200, 20x 757-200 og 20x Fokker 100. Hva de skal brukes til vet jeg ikke enda  ;)

 

Dette kommer til å bli stygt!

 

mista 500 000 i DOC på en time på det værste i går kveld.

 

Problemet med Gatwick spesielt er at vi er tre stk som alle har nesten like fly vi opererer med, da blir bare 1 av oss fornøyd til enhver tid..

Lenke til kommentar

Har ikke planer om å sette de inn i Europa, så slapp av  :) Blir vel enda mer melking av Atlanta og Chicago pluss en ny hub eller to. 

 

Men hvis alle flyr like fly så vil vi etterhvert komme på en pris der load factor stabiliserer seg slik at alle får 100%. Det er derfor jeg ofte setter ned prisen med 10-15€ i slengen, slik at vi raskere når det likevektspunktet.

Lenke til kommentar

Ser at jeg har tatt meg vann over hodet her. På 260 ruter er ikke DOCen høyere enn 7.6 mill. Tipper jeg må bikke 1000 ruter før jeg i det hele tatt kan være i stand til å konkurrere på andre kontinenter.

Har et snitt på ca 70 000 på hver rute. Større fly= høyere snitt.

 

Hva heter ditt selskap?

Lenke til kommentar

Nytter ikke med store fly hvis det ikke er nok etterspørsel :) Snitt på ca. 26 000.

Drizzle Airways.

Ok, Sør-Amerika er litt tricky... Fordelen er liten konkurranse, slik at du slipper å senke prisene.

Ulempen er jo mangel på store flyplasser

 

Små tips:

Base i Congonhas/São Paulo International vil gi deg bedre utnyttelse av gater rundt São Paulo. Da betaler du bare for gater i "ene enden".

Små fly som BAe ATP har du, flyr du til alle flyplasser under 500Nm? gir grei inntekt og god utnyttelse av fly.

Fly tur/retur til store flyplasser, eks du har:Congonhas/São Paulo International-Rio de Janeiro/Galeão - Antonio Carlos Jobim International[GIG/SBGL] 0.5, ingen fly fra São Paulo/Guarulhos- til Congonhas...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...