Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon


Porcelina

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ikke noe problem. Bare følg denne guiden som er testet og verifisert at fungerer på 1.82 så vel som 1.72 ;)

 

Lykke til!

 

Har lagt inn cyanogenmod 7 RC2 nå, og det ser ut til å funke temmelig bra. Men jeg valgte altså å ikke installere "google apps", vet du hva som er inkludert der, utenom gmail og maps?

 

EDIT: ser ut som om alt utenom GPS fungerer - og det er heller ingen "system calendar", så ikke engang jorte fungerer. Er det grunn til å tro at de to tingene ordner seg om jeg flasher på nytt, og denne gangen med "google apps" også?

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, mener jeg et par ganger i det siste har opplevd at når telefonen står med kun vibrering ved anrop, så gjør den ikke det? Ringer bare silent. Må restarte telefonen for at det skal fungere.

Utrolig irriterende, ikke alltid jeg da merker at det ringer...

Vet ikke om det kan ha kommet i den siste fixen.

Bruker MySettings for å stille dette, men vibrasjonsikonet står tydelig øverst på skjermen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ikke noe problem. Bare følg denne guiden som er testet og verifisert at fungerer på 1.82 så vel som 1.72 ;)

 

Lykke til!

 

Har lagt inn cyanogenmod 7 RC2 nå, og det ser ut til å funke temmelig bra. Men jeg valgte altså å ikke installere "google apps", vet du hva som er inkludert der, utenom gmail og maps?

 

EDIT: ser ut som om alt utenom GPS fungerer - og det er heller ingen "system calendar", så ikke engang jorte fungerer. Er det grunn til å tro at de to tingene ordner seg om jeg flasher på nytt, og denne gangen med "google apps" også?

 

Grunnen til at du ikke har Kalenderen er fordi du ikke flashet google apps. Du kan flashe google apps når som helst, du trenger ikke flashe CM på nytt. Google Apps-pakken inneholder Google-appsene som du ikke får gjennom Market.. (Google Talk, Calendar, osv) så det er egentlig ingen grunn til ikke å flashe de.

 

Grunnen til at GPS ikke fungerer tipper jeg er fordi du ikke wipet cache og Dalvik Cache først?

 

Lykke til!

 

Anbefaler forøvrig å flashe nyeste nightly fremfor RC2 ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg ville sikker på å unngå å få programmer som facebook og twitter inn, og unnlot derfor å installere "google apps". Men i ettertid skjønte jeg jo at jeg overreagerte..

 

Du har vel ikke en link til en proper guide som også inkluderer dette med dalvik cache (dalvik høres unektelig norsk ut forresten?) - fulgte en cyanogen-guide til punkt og prikke, og følte ikke akkurat for å eksperimentere med ting som ikke stod i guiden.. :p

 

Brukte forresten "rom manager" til å flashe..

 

 

EDIT: har flashet RC2 igjen med "rom manager" (skal man ha nightly koster programmet penger), og også lagt inn google apps. Nå fungerer i det minste omtrentlig plassering vha gprs - det gjorde det ikke før.

Har også sett litt inne på "advanced" i clockworkmod recovery, og funnet "wipe dalvik cache".. Men det ser ikke ut som om det går:

Error mounting /sd-ext!
E:unknown volume for path [/sd-ext]
Dalvik Cache wiped

Selv om det står "Dalvik Cache wiped" til slutt der, så ser det jo ikke ut som om det var vellykket, når den ikke finner den aktuelle partisjonen /sd-ext. Har også prøvd å formatere og partisjonere SD-kortet fra menyene i clockworkmod recovery, og prøvd litt forskjellige størrelser på ext og swap, men partisjonen blir aldri funnet når jeg prøver å mounte den, eller wipe dalvik cache.. Forslag? Eller kanskje jeg bare må holde meg unna GPS? :p

 

EDIT2: gjentok det ovennevnte mange ganger, og prøvde også MIUI.. Oppdaget plutselig at jeg hadde GPS i MIUI, så da flashet jeg CM7-RC2, og nå fungerer alt! Jippii!

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Ja, jeg ville sikker på å unngå å få programmer som facebook og twitter inn, og unnlot derfor å installere "google apps". Men i ettertid skjønte jeg jo at jeg overreagerte..

 

Du har vel ikke en link til en proper guide som også inkluderer dette med dalvik cache (dalvik høres unektelig norsk ut forresten?) - fulgte en cyanogen-guide til punkt og prikke, og følte ikke akkurat for å eksperimentere med ting som ikke stod i guiden.. :p

 

Brukte forresten "rom manager" til å flashe..

 

 

EDIT: har flashet RC2 igjen med "rom manager" (skal man ha nightly koster programmet penger), og også lagt inn google apps. Nå fungerer i det minste omtrentlig plassering vha gprs - det gjorde det ikke før.

Har også sett litt inne på "advanced" i clockworkmod recovery, og funnet "wipe dalvik cache".. Men det ser ikke ut som om det går:

Error mounting /sd-ext!
E:unknown volume for path [/sd-ext]
Dalvik Cache wiped

Selv om det står "Dalvik Cache wiped" til slutt der, så ser det jo ikke ut som om det var vellykket, når den ikke finner den aktuelle partisjonen /sd-ext. Har også prøvd å formatere og partisjonere SD-kortet fra menyene i clockworkmod recovery, og prøvd litt forskjellige størrelser på ext og swap, men partisjonen blir aldri funnet når jeg prøver å mounte den, eller wipe dalvik cache.. Forslag? Eller kanskje jeg bare må holde meg unna GPS? :p

 

EDIT2: gjentok det ovennevnte mange ganger, og prøvde også MIUI.. Oppdaget plutselig at jeg hadde GPS i MIUI, så da flashet jeg CM7-RC2, og nå fungerer alt! Jippii!

 

Bra du fikk det til å fungere.

 

Du får siste Nightly-utgivelse her helt uten å betale for ROM-Manager. Anbefaler forøvrig å bruke Recovery til å Flashe ROM's istedet for å gjøre det rett fra ROM Manager. Bare hold inne power-knappen og velg "reboot" og så "Recovery". Herfra er det enda enklere å wipe cache og dalvik cache.

 

Dalvik-navnet kommer fra den virtuelle maskinen i Android kalt Dalvik Virtual Machine. Dalvik er en fiskelandsby i Island så du var ikke så langt unna.

 

Så du kan jo prøve å legge inn siste Nightly og se om det blir enda bedre. Vi la nok ut RC2 litt tidlig og har drevet med en del bug-fixing i ettertid ;)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Tror jeg skal holde meg til RC2 nå helt til final kommer? Har du et estimat på når det kan forventes?

 

Ellers må jeg jo si at den sluker batteri.. Gikk fra 100% kl 01 til 66% kl 07 forleden. Og idag var den på 100% i 07:30-tiden, og nå er den på 55 %.. Ser altså ut til å bruke like mye batteri om natten som om dagen.. :S

Lenke til kommentar

Tror jeg skal holde meg til RC2 nå helt til final kommer? Har du et estimat på når det kan forventes?

 

Ellers må jeg jo si at den sluker batteri.. Gikk fra 100% kl 01 til 66% kl 07 forleden. Og idag var den på 100% i 07:30-tiden, og nå er den på 55 %.. Ser altså ut til å bruke like mye batteri om natten som om dagen.. :S

Tror det finnes fix for dette, søk på google, har lest om det.

Lenke til kommentar

Er det noen gjengangerproblemer å melde om på denne telefonen? Holder henglsene greit etter lengre tids bruk? Noen store bugs som pleier å gå igjen? Jeg står mellom denne og Galaxy S, men de fysiske tastene frister veldig på Desire Z. Samtidig som skjermen til Galaxy S frister. noen som har noen synspunkter til dette?

Lenke til kommentar

Er det noen gjengangerproblemer å melde om på denne telefonen? Holder henglsene greit etter lengre tids bruk? Noen store bugs som pleier å gå igjen? Jeg står mellom denne og Galaxy S, men de fysiske tastene frister veldig på Desire Z. Samtidig som skjermen til Galaxy S frister. noen som har noen synspunkter til dette?

 

Tror det er ca 4mnd jeg har hatt min, og det er ingen slitasjeproblemer på hengslene mine enda.

Lenke til kommentar

Det er bra å høre. Desire Z vil også bli oppdatert til 2.3 når den tid kommer? (Eller er det allerede kommet kanskje?)

 

Edit: Bestilte Desire Z nå, så får vi se om jeg ikke blir mer fornøyd med den enn N8en. :)

Endret av ferrek
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Andre som har problemer med å koble seg til Wi-Fi?

For så vidt... Jeg beveger meg fysisk mellom ulike (lagrede) trådløse nett og det hender relativt ofte at telefonen ikke kobler seg opp. Dvs. at jeg må skru WiFi av og deretter på igjen for at telefonen skal koble seg opp til nytt nett.

 

Eksempel;

Jeg er på det trådløse hjemme og drar på jobb. Når jeg har vært på jobb i et par timer har telefonen enda ikke skjønt at den må bytte nett og jeg må da slå av og så på WiFi før den finner jobb nettet.

Lenke til kommentar

Andre som har problemer med å koble seg til Wi-Fi? Kommer bare opp "Feil" når jeg slår det PÅ! :thumbdown: Har prøvd å restarte

 

Nå har også det Mobile Nettverket sluttet å fungere, der står det "Slår på..."

 

Edit; Tok ut minnekortet, da funket det mobile nettverket, men ikke WiFi!

Har også prøvd å tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillingene uten hell.

 

Edit2; radioen fungerer heller ikke

Endret av esp1hunk
Lenke til kommentar

2 spørsmål om kalenderen i denne telefonen.

 

1. Hvordan får jeg dagens møter på forsiden? Og kun dagens.

Nå får jeg opp neste aktivitet på forsiden, selv om den er 5 dager frem i tid.

Det irriterer meg litt, fordi på min tidligere telefon var det kun dagens agendaer.

Hvis jeg har torsdagens møte på telefonen allerede nå, så er jeg blitt vant til den på forsiden og jeg glemmer det på torsdag.

Hvis den hadde dukket opp først på torsdag hadde jeg lagt mere merke til den.

 

 

 

2. Hvordan setter jeg som standard å ikke få "påmindelse"?

Under innstillinger for kalender kan jeg velge som standard fra "1 minutt før" til "1 uke før"

Når avtalen først er laget kan jeg gå inn og fjerne påminnelse. Men vil ha det som standard fra starten av så jeg slipper å redigere hver avtale.

Lenke til kommentar

2 spørsmål om kalenderen i denne telefonen.

 

1. Hvordan får jeg dagens møter på forsiden? Og kun dagens.

Nå får jeg opp neste aktivitet på forsiden, selv om den er 5 dager frem i tid.

Det irriterer meg litt, fordi på min tidligere telefon var det kun dagens agendaer.

Hvis jeg har torsdagens møte på telefonen allerede nå, så er jeg blitt vant til den på forsiden og jeg glemmer det på torsdag.

Hvis den hadde dukket opp først på torsdag hadde jeg lagt mere merke til den.

 

 

 

2. Hvordan setter jeg som standard å ikke få "påmindelse"?

Under innstillinger for kalender kan jeg velge som standard fra "1 minutt før" til "1 uke før"

Når avtalen først er laget kan jeg gå inn og fjerne påminnelse. Men vil ha det som standard fra starten av så jeg slipper å redigere hver avtale.

 

Hei!

 

1) På min Desire Z har jeg investert 12 kroner i en widget som heter "pure calendar widget". Den har et hav av egendefineringsmuligheter, og jeg har bl.a. laget meg en kalender-widget som kun viser dagens ting. Den henter data fra den innebygde kalender (men kan også hente data fra en del andre kalender-programmet)..

 

2) Åpn kalenderen, trykk "menu"-knappen, og så valget "Mer". Deretter "Innstillinger". Under "Innstillinger for påminnelser" er det et valg som heter "Sett standard påminnelse", og der kan du velge "ingen"..

Lenke til kommentar

 

 

2) Åpn kalenderen, trykk "menu"-knappen, og så valget "Mer". Deretter "Innstillinger". Under "Innstillinger for påminnelser" er det et valg som heter "Sett standard påminnelse", og der kan du velge "ingen"..

 

Slik var det på min gamle WinMo6.5

Men valget "ingen" har jeg ikke på Desire Z.

Har nordisk versjon med nyeste originale software.

Og valgene jeg har under "Sett standard påminnelse" strekker seg fra "1 minutt" og opp til

"1 uke"

Og valget "ingen" er ikke på listen.

 

Takke for tipset om kalender-app. Den må jeg prøve.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Det er bra å høre. Desire Z vil også bli oppdatert til 2.3 når den tid kommer? (Eller er det allerede kommet kanskje?)

 

Edit: Bestilte Desire Z nå, så får vi se om jeg ikke blir mer fornøyd med den enn N8en. :)

 

Ota-opptatering kommer i Q2, sikkert i juni eller noe sånt.

Men hvis du vil kan du roote telefonen din å få tak i 2.3 (tror faktisk 3.0 også har kommet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...