Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon


Porcelina

Anbefalte innlegg

hvor lenge har du hatt den?

 

Siden midten av desember ca. Synes det er så rart. Hvis telefonen har vært med meg ut så har den ligget i innerlomma på jakken min, mens jeg er på jobb så ligger den i bilen. Man skulle ikke tro at den har vært utsatt for noe slags slitasje som kan forårsake dette..

Endret av desirez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer denne telefonen sterkt.

 

Er det noko til tlf? ser det er litt diverse problemer, men ikkje noko som gjer dette til eit dårlig kjøp?

 

 

Det er absolutt ikke er dårlig kjøp. Det er et par bagateller som du sikkert skjønner ut ifra denne tråden, men jeg håper og regner med at de får fiksa problemene så fort som mulig! Bare husk at det er en skjør telefon.

Lenke til kommentar

Hei, de siste ukene har jeg hatt et merkelig problem med min DZ. Den kjører original programvare med den siste oppdateringen som kom for en stund siden (2.2.1)

 

Problemet er at telefonen restarter av seg selv. Ofte når folk ringer meg, og de opplever da at jeg "legger" på, mens det ikke finnes noen spor at de har ringt på telefonen. Så om de ikke legger igjen beskjed eller sender melding, vet jeg ikke hvem som har ringt.

Denne uken (vi er bare på tirsdag) har det skjedd fire ganger i løpet av de to dagene til nå. Senest for en time siden.

 

Brukte telefonen rett før en person prøvde å ringe meg, jeg hørte eller merket ingen ting før jeg tok frem telefonen, og måtte skrive inn PIN. Heldigvis hadde personen sendt meg en melding.

 

Noen flere som sliter med dette? Er det selve telefonen eller programvaren?

Lenke til kommentar

Vurderer denne telefonen sterkt.

 

Er det noko til tlf? ser det er litt diverse problemer, men ikkje noko som gjer dette til eit dårlig kjøp?

 

 

Det er absolutt ikke er dårlig kjøp. Det er et par bagateller som du sikkert skjønner ut ifra denne tråden, men jeg håper og regner med at de får fiksa problemene så fort som mulig! Bare husk at det er en skjør telefon.

 

ok, takker :)

Lenke til kommentar

Hei, de siste ukene har jeg hatt et merkelig problem med min DZ. Den kjører original programvare med den siste oppdateringen som kom for en stund siden (2.2.1)

 

Problemet er at telefonen restarter av seg selv. Ofte når folk ringer meg, og de opplever da at jeg "legger" på, mens det ikke finnes noen spor at de har ringt på telefonen. Så om de ikke legger igjen beskjed eller sender melding, vet jeg ikke hvem som har ringt.

Denne uken (vi er bare på tirsdag) har det skjedd fire ganger i løpet av de to dagene til nå. Senest for en time siden.

 

Brukte telefonen rett før en person prøvde å ringe meg, jeg hørte eller merket ingen ting før jeg tok frem telefonen, og måtte skrive inn PIN. Heldigvis hadde personen sendt meg en melding.

 

Noen flere som sliter med dette? Er det selve telefonen eller programvaren?

 

Jeg har også det. Jeg trodde det var en ny app som forårsaket det, "Toddler lock" som jeg installerte og brukte første gangen det skjedde. Nå får jeg innimellom opp HTC bootscreenen, men trenger (stort sett) ikke å taste PIN. Tror kanskje jeg måtte det første gangen det skjedde, men i dag måtte jeg ikke det. JEg får bootscreen og "vent litt" vindu så er jeg i hovedskjermen. Jeg har ikke opplevd det mens jeg snakker i telefonen, men stort sett i forbindelse med at jeg bruker apps. Det er foreløpig ikke veldig irriterende, men det kan det fort bli...

 

Det er litt småting med denne telefonen. Alt i alt er jeg veldig fornøyd, men den budre vært enda bedre, syns jeg.

 

C

Lenke til kommentar

For å fikse varslingsproblemene ville jeg bare installert en tredjeparts app, som feks Handcent SMS.. der kan man konfigurere alt i hue å rævva :)

 

Kjører også Taskiller på min telefon, for å fjerne apps som bruker strøm/minne i bakgrunnen.

 

Ellers kjører jeg ADW Launcher EX som min Hjemmeapplikasjon fremfor HTC sense. Noe jeg føler går både kjappere å mer smooth..Kjempeprogram! Kan også konfigureres i hue å rævva.

 

Så for å få Desire Z til å bli gull.

 

1. Root med Visionary. Finnes på XDA Dev's. ( trengs igrunn bare hvis man skal rasle rundt i systemfiler/fjerne forhåndsinstallerte apps/endre systemet.

1.2 (Hvis rooted) Fjern forhåndsinstallerte Telenor/telefon apps hvis det er der.. Fjernet selv Aksjer, Wimp osv. Bare crap føler jeg.. som starter opp akkurat når det passer seg.

2. Handcent SMS til Teksmeldinger.. Slipper problemer med varsling.

3. Taskiller til kontroll av hva som kjører av programmer.

4. ADW Laucher EX ( finnes på Markedet ) . Konge Home replacement. Som gir telefonen imo mer livsgnist, enn HTC sense sin hjemmeskjerm :)

 

Dette er da mitt setup.. og jeg er storfornøyd.. Strøm bruker en Smarttelefon uansett.. Men føler det hjalp litt å ha kontroll over hva som kjøres til en hver tid.

 

Kan nevne at jeg også av og til har Æ,Ø,Å problemet. Men det forsvinner når jeg trykker Menu på hardware tastaturet. Kommer nok en fiks fra HTC på dette..

 

Ellers er det ikke bra høytaler på baksiden.. Skal du høre den, gjelder det å finne en lyd med høye frekvenser.. Kule mp3 sanger osv kan man bare skrive i glemmeboka desverre :(

 

Det finnes heller ikke Multiled i varslingslyset ( kun Gul, rød og Orange ), slik at man kan ikke endre farge på LED Notifikasjonen for meldinger / ubesvarte anrop. Noe jeg savner litt da jeg digger å konfigurere helt ned til beinet :)

 

Men telefonen får 5 av 6 av meg altså..

 

Kongebra telefon.. Råstabil selv med hardt root bruk :) Og veldig stilig & robust design!

Ja, hengslene er litt "slappe" om man kan si det.. men det betyr ikke noe annet enn at man kan ikke ligge på ryggen i senga å skrive med tastaturet.. da vil man måtte holde det oppe. Men har ingenting å si i daglig bruk. Fast å fint i hånda, og aldri opplevd at det åpner segselv.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg også av og til har Æ,Ø,Å problemet. Men det forsvinner når jeg trykker Menu på hardware tastaturet. Kommer nok en fiks fra HTC på dette..

 

Supporten på HTC videresendte problemet til utviklerne på torsdag forrige uke.

 

På min funker det ikke å trykke menyknappen, men problemet forsvinner ved å slette tastaturapps. Har likevel sendt det inn, da det virker som det er tilfeldig hvilke telefoner det er på. (+ at jeg ønsker å kunne bruke tastaturapps som andre) Håper de fikser det fort, for jeg er helt enig i at dette er en knall telefon! :)

Lenke til kommentar

Noen som vet en Desire (Z) rom med alt av vanilla widgets? Jeg har lagt inn en nesten vanilla launcher (se screenshot tråden for mer), og klokke, men savner resten av vanilla-widgetsene (selv om jeg ikke blir å bruke de like mye som annet som allerede ligger på market)

sjekk ut gingervillain 1.5 (gingerbrea ROM) bruker den selv og er veldig fornøyd =)

Lenke til kommentar

Konge :)

 

Håper HTC Tar tak i disse problemene ganske kjapt. Eventuelt kanskje dem venter til 2.3 for å samle alle fixene i en oppdatering. Hvis vi får den da.. :)

 

Kjedelig at det ikke funket for deg.. har liksom blitt en vane nå å bare trykke meny.. men ufattelig tungvindt hvis man feks vil bruke Better Keyboard osv.

 

Men dem får nok orden på det til slutt :)

Lenke til kommentar

 

Kjører også Taskiller på min telefon, for å fjerne apps som bruker strøm/minne i bakgrunnen.

 

Ellers kjører jeg ADW Launcher EX som min Hjemmeapplikasjon fremfor HTC sense. Noe jeg føler går både kjappere å mer smooth..Kjempeprogram! Kan også konfigureres i hue å rævva.

 

Så for å få Desire Z til å bli gull.

 

1. Root med Visionary. Finnes på XDA Dev's. ( trengs igrunn bare hvis man skal rasle rundt i systemfiler/fjerne forhåndsinstallerte apps/endre systemet.

1.2 (Hvis rooted) Fjern forhåndsinstallerte Telenor/telefon apps hvis det er der.. Fjernet selv Aksjer, Wimp osv. Bare crap føler jeg.. som starter opp akkurat når det passer seg.

2. Handcent SMS til Teksmeldinger.. Slipper problemer med varsling.

3. Taskiller til kontroll av hva som kjører av programmer.

4. ADW Laucher EX ( finnes på Markedet ) . Konge Home replacement. Som gir telefonen imo mer livsgnist, enn HTC sense sin hjemmeskjerm :)

 

Dette er da mitt setup.. og jeg er storfornøyd.. Strøm bruker en Smarttelefon uansett.. Men føler det hjalp litt å ha kontroll over hva som kjøres til en hver tid.

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med å "roote med Visionary"... ?

 

Har også vurdert å skaffe meg en Taskkiller, men jeg har hørt at dette kan skape problemer siden de ny androidversjonene skal håndtere slikt selv?

 

 

Men takker for tipsa, skal se nærmere på dette. Høres ut som du har fått det bra til! :)

Lenke til kommentar

 

Kjører også Taskiller på min telefon, for å fjerne apps som bruker strøm/minne i bakgrunnen.

 

Ellers kjører jeg ADW Launcher EX som min Hjemmeapplikasjon fremfor HTC sense. Noe jeg føler går både kjappere å mer smooth..Kjempeprogram! Kan også konfigureres i hue å rævva.

 

Så for å få Desire Z til å bli gull.

 

1. Root med Visionary. Finnes på XDA Dev's. ( trengs igrunn bare hvis man skal rasle rundt i systemfiler/fjerne forhåndsinstallerte apps/endre systemet.

1.2 (Hvis rooted) Fjern forhåndsinstallerte Telenor/telefon apps hvis det er der.. Fjernet selv Aksjer, Wimp osv. Bare crap føler jeg.. som starter opp akkurat når det passer seg.

2. Handcent SMS til Teksmeldinger.. Slipper problemer med varsling.

3. Taskiller til kontroll av hva som kjører av programmer.

4. ADW Laucher EX ( finnes på Markedet ) . Konge Home replacement. Som gir telefonen imo mer livsgnist, enn HTC sense sin hjemmeskjerm :)

 

Dette er da mitt setup.. og jeg er storfornøyd.. Strøm bruker en Smarttelefon uansett.. Men føler det hjalp litt å ha kontroll over hva som kjøres til en hver tid.

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med å "roote med Visionary"... ?

 

Har også vurdert å skaffe meg en Taskkiller, men jeg har hørt at dette kan skape problemer siden de ny androidversjonene skal håndtere slikt selv?

 

 

Men takker for tipsa, skal se nærmere på dette. Høres ut som du har fått det bra til! :)

 

Aha :)http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=808514

 

Her fant jeg ut hvordan jeg kunne Roote enkelt.. Funket helt topp for min del.. Som ikke er så fan av Innebygde programmer som starter når det passer dem.. så er det greit å få dem bort :)

Lenke til kommentar

ok, men er vel snart utdatert denne telefonen no? kjem jo stadig noko nytt. men kjem nok til å kjøpe denne her uansett :)

 

Tror nok det enda er lenge til denne telefonen blir utdatert. Den er jo avansert og nyskapende i seg selv, og hvis vi får Android v3.0 og/eller andre oppdateringer holder den seg nok "up to date" lenge vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...