Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon


Porcelina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar på henvendelsen min til HTC:

 

Hei Denniz,

 

Takk for at du kontakter oss angående din HTC Desire Z!

 

This update was prioritised to rid of the issue with SMS notifications not appearing when receiving SMS and SMS messages being dumped after the application crashed - Some release notes would be nice indeed.

 

I heard you had a battery problem, so how about some tips that can probably help you out on that one:

 

Alltid sett telefonen til lading før den faller under 5-7%

Lad den så ofte som mulig

Gå: Meny -> instillinger -> applikasjoner -> utvikling -> kryss av 'USB debugging'

Tast: *#*#4636#*#* -> Teleinformasjon -> Velg foretrukket nettverkstype: GSM auto.

 

Du kan også sjekke batteriinformasjon for statistikker på batteriet, men uansett burde dette hjelpe deg inderlig med batterilivet!

 

For å besvare denne meddelelsen eller stille ytterligere spørsmål, bes du logge inn på nettstedet vårt ContactUs ved hjelp av e-postadressen og saksnummeret ditt som er XXXXXXXXXXXXXXXXX.

 

Med vennlig hilsen,

 

Ole

 

HTC

Lenke til kommentar

Dersom man rooter telefonen, er det da mulig å fjerne alle unødvendige applikasjoner som følger med telefonen?

 

Oh yess! Du kan enten gjøre hva du vil med den ROM'en som følger med (den du bruker nå), eller du kan laste ned en av mange skreddersydde, custom ROM's. Kanskje vil du bli kvitt Sense UI fullstendig? Da kan CyanogenMOD7 anbefales.

 

Er det noen mulighet for å justere hvor høyt volumet vil gå ved bruk av hodetelefonutgangen? Synes den er for lav når jeg kobler den til et anlegg o.l.

Lenke til kommentar

Dersom man rooter telefonen, er det da mulig å fjerne alle unødvendige applikasjoner som følger med telefonen?

 

Oh yess! Du kan enten gjøre hva du vil med den ROM'en som følger med (den du bruker nå), eller du kan laste ned en av mange skreddersydde, custom ROM's. Kanskje vil du bli kvitt Sense UI fullstendig? Da kan CyanogenMOD7 anbefales.

 

Er det noen mulighet for å justere hvor høyt volumet vil gå ved bruk av hodetelefonutgangen? Synes den er for lav når jeg kobler den til et anlegg o.l.

 

 

Yepp, dette er mulig med CyanogenMod faktisk da vi har implementert egne instillinger for dette gjennom en equalizer app ;)

Lenke til kommentar

korleis sletter eg den orginale meldings programet på telefonen? bruker go sms no,

Som nevnt må du da roote tlf. Hvis det du vil bare er å få slutt på doble notifications, kan du slå dem av for det originale programmet.

 

 

ja for har Go sms nå. er så bale med doble meldinger. om eg går på innstillinger så applikasjoner så finner eg meldinger og trykker på tving avslutning?

Lenke til kommentar

korleis sletter eg den orginale meldings programet på telefonen? bruker go sms no,

Som nevnt må du da roote tlf. Hvis det du vil bare er å få slutt på doble notifications, kan du slå dem av for det originale programmet.

 

 

ja for har Go sms nå. er så bale med doble meldinger. om eg går på innstillinger så applikasjoner så finner eg meldinger og trykker på tving avslutning?

Gå inn på meldinger, menu og fjern alle varslinger derfra.

Lenke til kommentar

korleis sletter eg den orginale meldings programet på telefonen? bruker go sms no,

Som nevnt må du da roote tlf. Hvis det du vil bare er å få slutt på doble notifications, kan du slå dem av for det originale programmet.

 

 

ja for har Go sms nå. er så bale med doble meldinger. om eg går på innstillinger så applikasjoner så finner eg meldinger og trykker på tving avslutning?

Gå inn på meldinger, menu og fjern alle varslinger derfra.

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Dersom man rooter telefonen, er det da mulig å fjerne alle unødvendige applikasjoner som følger med telefonen?

 

Oh yess! Du kan enten gjøre hva du vil med den ROM'en som følger med (den du bruker nå), eller du kan laste ned en av mange skreddersydde, custom ROM's. Kanskje vil du bli kvitt Sense UI fullstendig? Da kan CyanogenMOD7 anbefales.

 

Har en splitter ny Desire Z med 1.82 her, er det mulig å nedgradere den til 1.34 på samme måte som at 1.72 må nedgraderes til 1.34 før man kan flashe cyanogen?

Lenke til kommentar

Logget inn på HTC sense for å skjekke noe greier, så legger jeg merke til denne.

 

"Telefonsporing er i øyeblikket deaktivert. Hvis du vil aktivere denne funksjonen, går du til telefonen og navigerer til Innstillinger >> Plassering >> Telefonsporing."

 

denne er huket av på mobilen, hvorfor blir ikke det registrert i sense?

er det noe jeg må ha på i tilleg til den?

Lenke til kommentar

Noen som har en sjukt bra musikkspiller å anbefale??

Den medfølgende har begynt å slete sanger fra spillelista og ikke finner jeg de med den heller. :S

 

HTC sin forklaring:

Hei Denniz,

 

Ok, du kan prøve å gå: Hjem -> Meny -> Instillinger -> Applikasjoner -> Administrer applikasjoner -> Alle applikasjoner -> Musikk/Musikkwidget og trykk 'fjern data'.

 

Hvis det ikke fungerer kan du prøve å sette telefonen tilbake til fabrikkinstillingene. Her er et skript på det:

 

Hard resetten vil fjerne alt på interminnet, så du burde ta backup:

 

Hvis du besøker markedet fra telefonen din så finnes det både betalte og gratis apps til å ta seg av sikkerhetskopiering av forskjellige ting. Eksempler på apps fra markedet ville være SMS Backup og Backup Everything. Ta gjerne dobbel sikkerhetskopi av ting om du vil, siden vi ikke kan garantere at de fungerer 100% av tiden.

 

For å ta sikkerhetskopi av kalender/kontakter kan du også bruke HTC Sync som du finner under kundeservice -> Din telefon -> Nedlastninger.

 

Du kan også bruke: Hjem -> Meny -> Alle apps -> Kontakter -> Meny -> Import/eksport -> Eksporter til minnekort

 

For hard reset, bare gå: Hjem -> Meny -> Instillinger -> Lagring på SD-kort og telefon -> Fabrikkinstillinger -> Bekreft -> Bekreft.

 

Om det igjen ikke skulle fungere kan du se om det bare skjer med noen filtyper, om så la oss vite hvilke så skal vi se dypere inn i det, og om det er tilfeldig, prøv en 3rd party app fra markedet.

 

Lykke til!

 

For å besvare denne meddelelsen eller stille ytterligere spørsmål, bes du logge inn på nettstedet vårt ContactUs ved hjelp av e-postadressen og saksnummeret ditt som er xxxxxxxxxxxxxxxxx.

 

Med vennlig hilsen,

 

Ole

 

HTC

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg og prøve ut PowerAmp, det er en kjempe spiller.

Du kan prøve den ut i ca 14 dager før du må betale for den om du er fornøyd, jeg kan vel nesten garantere at du betaler for den etter du har prøvd den :)

Masse instillinger på lyd og slik, den parkere spilleren som fulgte med DZ.

Eneste minus er at ikke du kan søke etter artiser og slikt, du må lete manuelt men det blir vel en orden på det ettervert tenker jeg, siden det er det enneste som er minus og da vil alt være perfekt.

Lenke til kommentar

Har et lite problem med å ligge til kontakter i gruppe på min Z. Når jeg går på Kontakter, og velger gruppen, og ligg til kontakt, får jeg ikke opp alle kontaktene mine. Det virker som om jeg bare får opp SIM-kontaktene. Trykker jeg på Meny får jeg heller ikke opp muligheten til å vise alle, noe jeg gjør hvis jeg bare er inne på Kontakter. Skulle helst hatt muligheten til å ligge noen av Facebook-kontaktene i en gruppe!

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg og prøve ut PowerAmp, det er en kjempe spiller.

Du kan prøve den ut i ca 14 dager før du må betale for den om du er fornøyd, jeg kan vel nesten garantere at du betaler for den etter du har prøvd den :)

Masse instillinger på lyd og slik, den parkere spilleren som fulgte med DZ.

Eneste minus er at ikke du kan søke etter artiser og slikt, du må lete manuelt men det blir vel en orden på det ettervert tenker jeg, siden det er det enneste som er minus og da vil alt være perfekt.

Ehm ok, lastet ned og prøver ut. Fått opprettet ny spilleliste (den vil jo ikke spille den jeg har laget fra før?) Men hvor inne på spillern finner jeg spillelisten og velger den som valg?... (litt uoversiktlig spiller føler jeg forløpig så hjelp meg å bli overbevist ;)

Lenke til kommentar

Dersom man rooter telefonen, er det da mulig å fjerne alle unødvendige applikasjoner som følger med telefonen?

 

Oh yess! Du kan enten gjøre hva du vil med den ROM'en som følger med (den du bruker nå), eller du kan laste ned en av mange skreddersydde, custom ROM's. Kanskje vil du bli kvitt Sense UI fullstendig? Da kan CyanogenMOD7 anbefales.

 

Har en splitter ny Desire Z med 1.82 her, er det mulig å nedgradere den til 1.34 på samme måte som at 1.72 må nedgraderes til 1.34 før man kan flashe cyanogen?

 

Hei!

 

Ikke noe problem. Bare følg denne guiden som er testet og verifisert at fungerer på 1.82 så vel som 1.72 ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...