Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Det viktigste for meg er at min neste mobil er kapabel til å kjøre de 2-3 neste Android-versjoner. Syns Desire HD virker som en verdig kandidat da. I tillegg til specsa ellers :wee:

 

Kjører tross alt Froyo på Hero nå, det er 4 versjoner nyere enn hva som fulgte med telefonen :)

 

1.5 - Ved kjøp

1.6

2.0

2.1

2.2 - Nå

 

Hva gjør de brukerene som ikke gidder å fikle med custom roms? Håpe at det kommer mer enn én offisiell oppdatering?

 

Gratis oppdateringer ser jeg på som en gave, ikke som et krav.

 

Og jeg har ikke hørt om et tilfelle der noen mobiler MÅ få nyere versjon for å fungere skikkelig. Kanskje bugfixes og patching, men ikke helt ny versjon av Android. Som den godeste Bytex her på forumet en gang skrev: "Hvorfor knoter dere med custom ROM når min Hero med Android 1.5 fungerer som den skal?" (tatt løst fra hukommelsen). Fordi det er en interesse enkelte har. Er ikke mer komplisert enn det.

Poenget mitt er at enten får man leve med de par oppdateringene Android-telefoner får og være takknemlig for at produsenten oppdaterer sitt produkt, eller ta saken i egne hender. Eller velge f.eks. Iphone og leve med de oppdateringene, fordelene og ulempene DET gir.

 

Tviler forresten på at Hero får 2.2 offisielt

 

Jeg kan nesten garantere at jeg, såvel som mange andre entusiaster vil prøve å få til neste Android-versjon på Hero, bare for moro skyld og "because we can!". :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC blir nok min neste mobil, ironisk nok så døde mikrofonen på min E90 Communicator samme dag som Nokia lanserte en slags oppfølger. Bare så synd at den kjører feil OS...

 

For de som faktisk vurdrer Microsoft på en mobil i 2010 så finnes det mye nytting informasjon på linken under:

 

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

 

ehm? sikker på den linken der? :p eller må du logge inn for å se det du ville vise?

 

Var vel bittelitt humoristisk ment, men basert på hva den flodhesten har levert til mobiler tidligere og brukervennlighet, så tror jeg heller jeg hatt kjøpt telefonkort og kartlagt hvor de nærmeste telefonkioskene befinner seg...

 

Synes det er litt rart at du har så sterke meninger om noe du, og ytterst få andre faktisk har fått prøve. Og de som har prøvd det forteller at det er mer snappy og responsivt enn noe annet de har prøvd. I tillegg til det så ser det ganske enkel lekkert ut.

 

Så jeg tror vi venter å ser hva flodhesten får til ut i 2011, så kan du jo alltids gjøre som Guldbrand Gråstein når ting ikke går hans vei heller..spise hatten din? ;)

 

Etter hva jeg har lest om kommende OS fra MS så er det basert på Windows 7, og det er akkurat den samme tabben bla Nokia kjører idag.

 

Hvis dette stemmer vil det si at mobil varianten er ett omskrevet OS basert på PC løsning som ikke engang er laget for Touch mobiler, ergo blir det en jalla løsning. Akkurat samme feilen har Nokia gjort med å basere sitt Touch operativsystem på ett laget for taster, det blir en halvdårlig løsning. Android feks er skrevet for kun Touch telefoner, dette innebærer at det er laget fra grunn av for Touch, og slipper slepe rundt på masse koding laget for mobiler med kun taster.

 

Fullt mulig at jeg tar feil her, men ordet brukervennlighet er iallefall ikke det jeg forbinder med Microsoft.

 

Basert på Windows 7?

 

Jeg skulle likt å se noen kilder på det, for det har jeg foreløpig ikke lest eller hørt noe som helst om. Faktisk dagen de viste frem WP7 for første gang så sa de at de hadde startet helt på scratch fra "ingenting".

 

Jeg kan jo ikke ta deg seriøst om du mener at Microsoft faktisk lager et helt nytt operativsystem for touchtelefoner uten å ta høyde for at det er touch? Har vi sett de samme filmene og lest de samme artiklene?

 

Sitater fra engadget:

We were extremely surprised and impressed by the software's touch responsiveness and speed. In fact, this is probably the most accurate and nuanced touch response this side of iOS4. It's kind of stunning how much work Microsoft has done on the user experience since we first saw this interface -- everything now comes off as a tight, cohesive whole. It really put one of our major fears about Windows Phone 7 to rest. We haven't seen any substantial lag while using the device, and the short transitions between applications or pages are well suited to the overall experience.
Let's just put this up front: the keyboard in Windows Phone 7 is really, really good. We're talking nearly as good as the iPhone keyboard, and definitely better than the stock Android option. It's one of the best and most accurate virtual keyboards we've used on any platform -- and that's saying a lot.

 

For meg blir det spennende å teste, og spennende å se hva de faktisk har fått til og vil få til i fremtiden på operativsystem for mobil. Å starte å dra konklusjoner allerede nå om noe ytterst få har sett helt ferdig blir for meg helt feil.

 

Det virker heller egentlig som at du har et personlig problem med Microsoft, i en tråd om Desire HD :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Lekte litt med søstera mi sin Desire idag. La merke til at den ikke hadde vanlig miniusb utgang, men en som var enda mindre. Utrolig tåpelig fra HTC. Noen sm vet hvilken utgang som er på Desire HD?

 

De fleste mobilprodusenter har gått sammen om en felles utgang, nemlig microUSB. De aller fleste smarttelefoner som kommer ut har denne typen utgang, så dette er bare positivt.

Lenke til kommentar

Lekte litt med søstera mi sin Desire idag. La merke til at den ikke hadde vanlig miniusb utgang, men en som var enda mindre. Utrolig tåpelig fra HTC. Noen sm vet hvilken utgang som er på Desire HD?

 

De fleste mobilprodusenter har gått sammen om en felles utgang, nemlig microUSB. De aller fleste smarttelefoner som kommer ut har denne typen utgang, så dette er bare positivt.

Ok, så Hero har miniusb og desire har micro usb. Trodde det var miniusb som var grensesnittet som var vedtatt.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke så nøye åkke som - bortsett fra at lcd kanskje bruker mer strøm...

 

Jo, hva ER egentlig fordelene med SLCD over LCD annet enn strømsparing?

 

 

Ok, så Hero har miniusb og desire har micro usb. Trodde det var miniusb som var grensesnittet som var vedtatt.

 

Det var for noen år siden, men det har skiftet til microUSB blant annet fordi den her mye smalere. Tåler også mange ganger flere inn/utplugginger enn miniUSB

 

The cellular phone carrier group, Open Mobile Terminal Platform (OMTP), have recently endorsed Micro-USB as the standard connector for data and power on mobile devices.[23] These include various types of battery chargers, allowing Micro-USB to be the single external cable link needed by some devices. As of January 30, 2009 Micro-USB has been accepted by almost all cell phone manufacturers as the standard charging port (including Apple, HTC, Motorola, Nokia, LG, Hewlett-Packard, Samsung, Sony Ericsson, Research In Motion) in the EU and most of the world. Worldwide conversion to the new cellphone charging standard is expected to be completed between 2010 to 2012.
Lenke til kommentar

Men den videoen har blitt fjernet av HTC på deres sider... Muligens pga de sier feil om skjermen... Håper det kun er prototypene som har LCD og at det endelige produktet vil ha SLCD, utrolig kjedelig om de har sagt SLCD, og bruler LCD isteden...

 

Det er jo strengt tatt en LCD skjerm uansett. SLCD er jo bare et merkenavn fra Sony og Samsung, akkurat som Apple sin Retina Display (som også er en LCD-skjerm...).

 

SLCD er navnet på de nyeste LCD-skjermene fra Samsung og Sony, så jeg tror ikke det er noe særlig tvil om at det er dette som blir brukt i Desire HD og Desire Z.

Lenke til kommentar

Ifølge det jeg har lest meg frem til, så kan folk fortelle (de som har testet den) at skjermen så veldig bra ut... om han heter det ene eller det andre blir kanskje litt likegyldig for min del, bare den ser godt ut og fungerer bra! Men det blir spennende å se, jeg KLØR i fingrene etter å teste denne telefonen, og er meget spent på unibody konseptet med aluminium. Ja, jeg har holdt og kjent på HTC Legend, men den kan jo ikke sammenlignes med denne :)

 

Og jeg forstår det slik at amobil har tatt en titt på den, derav "sniktitten" deres, så det hadde jo vært interessant om de fulgte med på tråden og eventuell kom med noen innspill som f eks hvordan de opplevde skjermen. Men de avventer vel til en større og bedre artikkel om telefonen, hva vet jeg!

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...