Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Nja, støtter ikke DivX, FLAC, og ganske dårlig batteri, kun 1.5 GB intern minne. Tydelig denne bære preg av å være ganske gammelt, Evo kom ut i USA en stund tilbake allerede. Ingen revolusjon her altså, bare relansering av en gammel telefon.

 

Kommer vel noen tweaks til denne som gjør at den skiller seg fra evo. Uansett en forbedring fra plastandroidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er faktisk bedre og nyere CPU og GPU, hvor CPU er 45nm, ergo krever mindre batteri. Samt at skjermen også visstnok skal kreve littebitt mindre strøm.

 

Snappet forresten dette opp:

this HDC Desire HD uses Qualcomm’s MSM8255 processor, a 45nm 1Ghz CPU with Adreno 205 graphics core and supporting DDR3 memory. It is not part of the “Snapdragon” brand.

Det høres jo litt mer betryggende ut. Noen som vet hvordan denne er i forhold til en snapdragon 1ghz?

Lenke til kommentar

Nja, støtter ikke DivX, FLAC, og ganske dårlig batteri, kun 1.5 GB intern minne. Tydelig denne bære preg av å være ganske gammelt, Evo kom ut i USA en stund tilbake allerede. Ingen revolusjon her altså, bare relansering av en gammel telefon.

På qualcomms sine sider står det at chipsettet støtter:

Multiple video codecs: (MPEG-4, MPEG-2, H.264, H.263, VC-1, DivX, DivX 3.11, Sorenson Spark, On2 VP6)

 

...men ser at det ikke står noe om divx på specsene hos htc....xvid står derimot...

Lenke til kommentar

Nja, støtter ikke DivX, FLAC, og ganske dårlig batteri, kun 1.5 GB intern minne. Tydelig denne bære preg av å være ganske gammelt, Evo kom ut i USA en stund tilbake allerede. Ingen revolusjon her altså, bare relansering av en gammel telefon.

 

Er da bare å kjøpe seg et SD kort, så har du mye mer enn 1.5 gig, pluss at den har apps2sd, så 1.5gb tur jeg er mer enn nok!

Lenke til kommentar

Skjerm:

HTC Desire HD - 480x800 - 4,3" - SuperAMOLED?

HTC Desire - 480x800 - 3,7" - AMOLED

 

Størrelse & Vekt:

HTC Desire HD - 128x68x11,8mm - 164g

HTC Desire - 119x60x11,9 - 135g

 

Kamera:

HTC Desire HD - 8MP - Dual LED Blitz

HTC Desire - 5MP - Single LED Blitz

 

Batteri:

HTC Desire HD - 490 timer standby

HTC Desire - 360 timer standby

 

Ytelse:

HTC Desire HD - Ny 1GHz prosessor - 768MB RAM

HTC Desire - Gammel Snapdragon 1GHz prosessor - 576MB RAM

 

Internminne:

HTC Desire HD - 1,5GB

HTC Desire - 512MB

 

Trådløst:

HTC Desire HD - 802.11n

HTC Desire - 802.11g

 

Lyd:

HTC Desire HD - Dolby Mobile

HTC Desire - N/A

 

Pris:

HTC Desire HD - 4500 kroner

HTC Desire - 2800 kroner

Likevel ville jeg nok neppe kjøpt HTC Desire HD. Hvorfor? Jo, fordi da konkurrerer den i strupen mot iPhone 4 og Samsung Galaxy S. Jeg foretrekker ærlig talt iPhone 4 pga dens suverene batteritid, design, kamera, støtte og enorme tilgang på applikasjoner via App Store (spesielt SPILL!). HTC Desire derimot synes jeg er passe genial fordi den er såpass billig. Husker at jeg kjøpte en Sony Ericsson K750i i denne prisklassen ene og alene fordi den hadde et 2MP kamera, og dette er jo mirakler foran. Man mister rett og slett noen finesser med den vanlige Desire, men kjernefunksjonaliteten er den samme... Android OS dras stort sett like kjapt på begge to skulle man tro.:new_woot:

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemmer en ting. ALLE gode telefoner som har et rykte på seg for å bli populære er dyre med en gang de kommer ut. Derfor blir det feil å sammenligne prisen på denne med prisen på Desire, da Desire også kostet sine kroner da den kom ut.

 

Og jeg personlig vurderer overhodet ikke et Apple produkt igjen. Har hatt iPhone før, og den gikk så til de grader meg på nervene at jeg bare ødela den i ren glede/frustrasjon. Dessuten er jeg ikke en app fanatiker, det er helt greit at apple har mange apps i ryggen, men det spiller jo liten trille når mesteparten er ting jeg ikke bruker. Det jeg brukr dog har også Android Market, og det kommer mer og mer der også. Betalingsmuligheten er rett rundt hjørnet ifølge Google Norge også.

 

Jeg trenger rett og slett en god ventetelefon frem til noe det kommer en kanontelefon hardware sett, med Windows Phone 7. Er det noe jeg virkelig har lyst til å teste, så er det WP7. De seneste videoene viser noe av det mest snappy og sexy jeg har sett på en mobiltelefon på LENGE! Det gjenstår bare å prøve det selv:)

 

Og med tanke på alle klagene HTC har fått grunnet dårlig batteri på f eks Desire, så håper jeg og tror at det de har satt sammen nå gir mening og er brukelig. Får jeg 1 døgn med batteri om jeg leker mye med den, da er jeg storfornøyd :)

Lenke til kommentar

Oi. Der var visst iConnect perioden min forelenget med et år til. Satset på at Desire HD dukker opp i postkassen tidlig november ;-)

 

Hvordan fikk du det til? Eg får bare beskjed om abonement er ikke valgt eller er ugyldig. Ringte kundeservice og de skjønte heller ingenting.

Jeg og fikk opp den feilmeldingen. Ringte da til kundeservice som fikset det. Har fått ordrebekreftelsen på mail. Min avtaletid utløper 23/9 så den blir bare forlenget.

Måtte ikke betale før jeg får telefonen på postkontoret. Totalt 1199,- og så løper abonnementet som vanlig.

 

Litt kjipt at vi ikke får den før november da.

Lenke til kommentar

Du glemmer en ting. ALLE gode telefoner som har et rykte på seg for å bli populære er dyre med en gang de kommer ut. Derfor blir det feil å sammenligne prisen på denne med prisen på Desire, da Desire også kostet sine kroner da den kom ut.

 

 

Desire var vel faktisk ganske billig sammenlignet med andre telefoner i samme klasse. Jeg betalte 3800,- uten abb. dagen etter release...

Lenke til kommentar

Du glemmer en ting. ALLE gode telefoner som har et rykte på seg for å bli populære er dyre med en gang de kommer ut. Derfor blir det feil å sammenligne prisen på denne med prisen på Desire, da Desire også kostet sine kroner da den kom ut.

 

 

Desire var vel faktisk ganske billig sammenlignet med andre telefoner i samme klasse. Jeg betalte 3800,- uten abb. dagen etter release...

 

Ja, det er jo greit det. Men store forskjellen er det jo ikke mellom 3800,- og f eks 4500,-, iallefall ikke det jeg synes. Dessuten har den større skjerm og generelt hakket bedre specs. Så klart vil det koste mer. Det jeg mente var feil var sammenligningen mellom 2 ulike produkter med så ulike aldere. :)

Lenke til kommentar

Det er det jeg argumenterer med jo. At begge har samme kjernefunksjonalitet, til tross for å være så langt fra hverandre. Jeg skaffet min HTC Desire på tilbud til 2499 kroner til og med.

 

At du personlig ikke like iPhone er nok ikke en oppfatning særlig mange har. Det er en av de mest fornøyde kundegruppene tross alt. Kombinasjonen av minimalistisk design (tynn og strømlinjet), suverent batteri, godt kamera og musikkspiller (er jo en iPod også) og App Store, gjør den til en glede å besitte. Å benekte at App Store er overlegent er litt tullete. Spesielt på spillfronten finnes det knapt et eneste skikkelig spill for Android, mens iPhone derimot nesten begynner å bli en annerkjent plattform på dette punktet.

Lenke til kommentar

Han sa vel strengt talt at han ikke bruker noe særlig apps, så det er ikke så viktig for han... Så for han personlig er det jo et godt argument. Ser ikke hvorfor alt på liv og død skal sammenlignes med iPhone, om man vil ha en iPhone kjøper man det, om man vil ha en HTC telefon kjøper man det. Null stress!

Lenke til kommentar

HTC blir nok min neste mobil, ironisk nok så døde mikrofonen på min E90 Communicator samme dag som Nokia lanserte en slags oppfølger. Bare så synd at den kjører feil OS...

 

For de som faktisk vurdrer Microsoft på en mobil i 2010 så finnes det mye nytting informasjon på linken under:

 

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

 

ehm? sikker på den linken der? :p eller må du logge inn for å se det du ville vise?

Lenke til kommentar

HTC blir nok min neste mobil, ironisk nok så døde mikrofonen på min E90 Communicator samme dag som Nokia lanserte en slags oppfølger. Bare så synd at den kjører feil OS...

 

For de som faktisk vurdrer Microsoft på en mobil i 2010 så finnes det mye nytting informasjon på linken under:

 

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

 

ehm? sikker på den linken der? :p eller må du logge inn for å se det du ville vise?

 

Var vel bittelitt humoristisk ment, men basert på hva den flodhesten har levert til mobiler tidligere og brukervennlighet, så tror jeg heller jeg hatt kjøpt telefonkort og kartlagt hvor de nærmeste telefonkioskene befinner seg...

Lenke til kommentar

Eg lurer litt på kva folk ville ha valgt viss surfing skal er den avgjerande faktoren. Desire Z eller HD? Er jo kjempegreit å kunne taste på fysiske tastar, og dermed sleppe å ha tastaturet framme på skjermen når ein surfar. Men samtidig så trenger ein jo egentlig ikkje skjermen til noko spesielt akkurat når ein skal skrive. Og større skjerm er jo alltid bedre....

 

Kjempetakknemlig for synspunkter her! :)

Endret av thamule
Lenke til kommentar

HTC blir nok min neste mobil, ironisk nok så døde mikrofonen på min E90 Communicator samme dag som Nokia lanserte en slags oppfølger. Bare så synd at den kjører feil OS...

 

For de som faktisk vurdrer Microsoft på en mobil i 2010 så finnes det mye nytting informasjon på linken under:

 

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

 

ehm? sikker på den linken der? :p eller må du logge inn for å se det du ville vise?

 

Var vel bittelitt humoristisk ment, men basert på hva den flodhesten har levert til mobiler tidligere og brukervennlighet, så tror jeg heller jeg hatt kjøpt telefonkort og kartlagt hvor de nærmeste telefonkioskene befinner seg...

 

Synes det er litt rart at du har så sterke meninger om noe du, og ytterst få andre faktisk har fått prøve. Og de som har prøvd det forteller at det er mer snappy og responsivt enn noe annet de har prøvd. I tillegg til det så ser det ganske enkel lekkert ut.

 

Så jeg tror vi venter å ser hva flodhesten får til ut i 2011, så kan du jo alltids gjøre som Guldbrand Gråstein når ting ikke går hans vei heller..spise hatten din? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...