Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Eg lurer litt på kva folk ville ha valgt viss surfing skal er den avgjerande faktoren. Desire Z eller HD? Er jo kjempegreit å kunne taste på fysiske tastar, og dermed sleppe å ha tastaturet framme på skjermen når ein surfar. Men samtidig så trenger ein jo egentlig ikkje skjermen til noko spesielt akkurat når ein skal skrive. Og større skjerm er jo alltid bedre....

 

Kjempetakknemlig for synspunkter her! :)

Personlig så surfer jeg alltid i portrett-modus uansett, så tastaturet ville nok ikke hjulpet meg særlig mye på akkurat det bruksområdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg lurer litt på kva folk ville ha valgt viss surfing skal er den avgjerande faktoren. Desire Z eller HD? Er jo kjempegreit å kunne taste på fysiske tastar, og dermed sleppe å ha tastaturet framme på skjermen når ein surfar. Men samtidig så trenger ein jo egentlig ikkje skjermen til noko spesielt akkurat når ein skal skrive. Og større skjerm er jo alltid bedre....

 

Kjempetakknemlig for synspunkter her! :)

Personlig så surfer jeg alltid i portrett-modus uansett, så tastaturet ville nok ikke hjulpet meg særlig mye på akkurat det bruksområdet.

 

Godt poeng egentlig.

 

Eg har ikkje hatt stor nok skjerm til at det har vore aktuelt å surfe, men eg tenkte automatisk at ein snudde skjermen når ein surfar. Men kanskje ikkje. Då blir jo tastaturet overflødig til akkurat det.

Lenke til kommentar

Eg lurer litt på kva folk ville ha valgt viss surfing skal er den avgjerande faktoren. Desire Z eller HD? Er jo kjempegreit å kunne taste på fysiske tastar, og dermed sleppe å ha tastaturet framme på skjermen når ein surfar. Men samtidig så trenger ein jo egentlig ikkje skjermen til noko spesielt akkurat når ein skal skrive. Og større skjerm er jo alltid bedre....

 

Kjempetakknemlig for synspunkter her! :)

Personlig så surfer jeg alltid i portrett-modus uansett, så tastaturet ville nok ikke hjulpet meg særlig mye på akkurat det bruksområdet.

 

Godt poeng egentlig.

 

Eg har ikkje hatt stor nok skjerm til at det har vore aktuelt å surfe, men eg tenkte automatisk at ein snudde skjermen når ein surfar. Men kanskje ikkje. Då blir jo tastaturet overflødig til akkurat det.

 

Å surfe på en stor skjerm, og iallefall 4.3" er enormt mye deiligere og bedre enn hva det er med f eks iPhone sin 3.5". Når jeg surfer bruker ikke jeg personlig tastaturet så alt for mye, men når jeg først trenger det (Til forums, skrive adresser, kommentarer og den slags) så holder det i massevis med on screen tastatur. Skal jeg skrive mye så bruker jeg begge tomlene i landscape mode, og da raser det av gårde...og her er det også store fordeler med en så stor skjerm.

 

Jeg tror du rett og slett bare må velge om du vil ha fysisk tastatur eller on screen av egne preferanser. Ta en tur i butikken og test når disse telefonene kommer. Jeg har aldri hatt behov for det, fordi jeg er fornøyd med on screen. Men jeg kan forstå hvorfor mange liker fysiske taster, selv om mine behov ikke er de samme. Alt er opp til den som skal bruke det :)

Lenke til kommentar

Eg har ikkje hatt stor nok skjerm til at det har vore aktuelt å surfe, men eg tenkte automatisk at ein snudde skjermen når ein surfar. Men kanskje ikkje. Då blir jo tastaturet overflødig til akkurat det.

 

Er jo mulig at folk hadde automatisk snudd skjermen når man har et tastatur å bruke da. Vurderer også Desire Z, men er så usikker.

Lenke til kommentar

Ja, det er vanskelig å bestemme seg uten å ha hatt dei mellom fingrane. Burde vel som TheMoonMan seier, vente og teste, men det er veeeldig fristande å forhåndsbestille ein Desire HD. 4,3" tommar er sikkert konge til å surfe med, men tasting fungerer alltid bedre med fysiske tastar imo.

 

Kva med ein Desire HD-Z? DET hadde vore tingen det :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmmm...og når får Telenor ut finger'n, og legger den ut i nettbutikken?

 

Jeg lurer egentlig på når Elprice legger den ut for forhåndsbestilling ;)

 

Jeg har ingen planer om å kjøpe denne med abbo anyways. Fornøyd med Onecall, og jeg ønsker heller å kvitte meg med hele kjøpssummen der og da en å betale den ned i løpet av et år. Men det er fordi jeg har økonomisk mulighet til det, samtidig som jeg forstår hvorfor folk velger annet :)

Lenke til kommentar

Så en film på youtube idag, der de sammenligner desire hd, desire, iphone og z.

La merke til at skjermen på desire hden forandrer seg hvis man bruker andre ting en fingeren til å swipe fram og tilbake med og når man trykker på telefonen.

 

Prøvde dette med iphonen jeg bruker nå og det går ikke ann å bruke noe annet en fingeren for å utføre handlinger på telefonen.

Er dette noe spesielt med desire hden(bug i sense, eller noe lignenede) eller er det skjermen htc bruker? Hvis det er skjermen, syns dere som har htc at det er noe problem, at telefonen kan gjøre ting når den ligger i lomma?

 

Sendte mail til Komplett igår og spurte om de fikk inn desire hd og om den eventuelt kom uten abonnement eller ikke?

 

"Dette er for tidlig å svare på. Det er ikke gjort noen bestillinger på denne og vi har ike oversikt om denne blir solgt med eller uten abonnement."

 

Fikk også svar ifra Netcom sin nettbutikk:

"Hei!

 

Denne telefonen ble lansert i går, men vil ikke komme for salg før senere i høst. Prisen på denne er ennå ikke fastsatt. Nettbutikken vår selger imidlertid kun telefoner med abonnement."

Lenke til kommentar

Så en film på youtube idag, der de sammenligner desire hd, desire, iphone og z.

La merke til at skjermen på desire hden forandrer seg hvis man bruker andre ting en fingeren til å swipe fram og tilbake med og når man trykker på telefonen.

 

Prøvde dette med iphonen jeg bruker nå og det går ikke ann å bruke noe annet en fingeren for å utføre handlinger på telefonen.

Er dette noe spesielt med desire hden(bug i sense, eller noe lignenede) eller er det skjermen htc bruker? Hvis det er skjermen, syns dere som har htc at det er noe problem, at telefonen kan gjøre ting når den ligger i lomma?

 

Sendte mail til Komplett igår og spurte om de fikk inn desire hd og om den eventuelt kom uten abonnement eller ikke?

 

"Dette er for tidlig å svare på. Det er ikke gjort noen bestillinger på denne og vi har ike oversikt om denne blir solgt med eller uten abonnement."

 

Fikk også svar ifra Netcom sin nettbutikk:

"Hei!

 

Denne telefonen ble lansert i går, men vil ikke komme for salg før senere i høst. Prisen på denne er ennå ikke fastsatt. Nettbutikken vår selger imidlertid kun telefoner med abonnement."

 

 

Hmm, hva mener du med forandrer seg? Og hva mener du med noe annet enn fingeren til å swype? Som en stylus eller? Mulig å få en link til videoen?

Lenke til kommentar

Så en film på youtube idag, der de sammenligner desire hd, desire, iphone og z.

La merke til at skjermen på desire hden forandrer seg hvis man bruker andre ting en fingeren til å swipe fram og tilbake med og når man trykker på telefonen.

 

Prøvde dette med iphonen jeg bruker nå og det går ikke ann å bruke noe annet en fingeren for å utføre handlinger på telefonen.

Er dette noe spesielt med desire hden(bug i sense, eller noe lignenede) eller er det skjermen htc bruker? Hvis det er skjermen, syns dere som har htc at det er noe problem, at telefonen kan gjøre ting når den ligger i lomma?

 

Er vell ganske normalt å ta på låseskjerm når man har mobilen i lomma? Slik at telefonen ikke kan gjøre som den vil i lomma.

Lenke til kommentar

Ser at play.com har satt opp at de får inn telefonen 11. oktober, da burde vell netcom få den samtidig?

 

£469.99 Free Delivery

 

RRP: £539.99 | You save: £70.00 (12%)

 

Pre-order. | Due for release on 11 October 2010

 

Jeg tror det er viktig å merke seg at releasedatoer på nettsider så tidlig etter fremvisningen av telefonen ofte kan endre seg i løpet av tiden frem mot release. Så om Netcom sin dato eller Play sin dato stemmer er vanskelig å avgjøre nå. Kanskje ingen av de stemmer i det hele tatt! :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Så en film på youtube idag, der de sammenligner desire hd, desire, iphone og z.

La merke til at skjermen på desire hden forandrer seg hvis man bruker andre ting en fingeren til å swipe fram og tilbake med og når man trykker på telefonen.

 

Prøvde dette med iphonen jeg bruker nå og det går ikke ann å bruke noe annet en fingeren for å utføre handlinger på telefonen.

Er dette noe spesielt med desire hden(bug i sense, eller noe lignenede) eller er det skjermen htc bruker? Hvis det er skjermen, syns dere som har htc at det er noe problem, at telefonen kan gjøre ting når den ligger i lomma?

 

Sendte mail til Komplett igår og spurte om de fikk inn desire hd og om den eventuelt kom uten abonnement eller ikke?

 

"Dette er for tidlig å svare på. Det er ikke gjort noen bestillinger på denne og vi har ike oversikt om denne blir solgt med eller uten abonnement."

 

Fikk også svar ifra Netcom sin nettbutikk:

"Hei!

 

Denne telefonen ble lansert i går, men vil ikke komme for salg før senere i høst. Prisen på denne er ennå ikke fastsatt. Nettbutikken vår selger imidlertid kun telefoner med abonnement."

 

 

Hmm, hva mener du med forandrer seg? Og hva mener du med noe annet enn fingeren til å swype? Som en stylus eller? Mulig å få en link til videoen?

 

Jeg mener at telefonen tror du trykker på ting, fordi noe er i kontakt med /i nærheten av skjermen.

Hvis du ser ifra 0.20sek og videre så ser du at skjermen på Desire HD(midten)

reagerer på at Desire Z er i nærheten og forandrer på skjermen og går inn på menyer osv.

Endret av Juji
Lenke til kommentar

Så en film på youtube idag, der de sammenligner desire hd, desire, iphone og z.

La merke til at skjermen på desire hden forandrer seg hvis man bruker andre ting en fingeren til å swipe fram og tilbake med og når man trykker på telefonen.

 

Prøvde dette med iphonen jeg bruker nå og det går ikke ann å bruke noe annet en fingeren for å utføre handlinger på telefonen.

Er dette noe spesielt med desire hden(bug i sense, eller noe lignenede) eller er det skjermen htc bruker? Hvis det er skjermen, syns dere som har htc at det er noe problem, at telefonen kan gjøre ting når den ligger i lomma?

 

Er vell ganske normalt å ta på låseskjerm når man har mobilen i lomma? Slik at telefonen ikke kan gjøre som den vil i lomma.

 

Joda, er jo egentlig småtterier.

Lenke til kommentar

Ser at play.com har satt opp at de får inn telefonen 11. oktober, da burde vell netcom få den samtidig?

 

£469.99 Free Delivery

 

RRP: £539.99 | You save: £70.00 (12%)

 

Pre-order. | Due for release on 11 October 2010

 

Jeg tror det er viktig å merke seg at releasedatoer på nettsider så tidlig etter fremvisningen av telefonen ofte kan endre seg i løpet av tiden frem mot release. Så om Netcom sin dato eller Play sin dato stemmer er vanskelig å avgjøre nå. Kanskje ingen av de stemmer i det hele tatt! :)

 

HTC Desire (originalen) kom vel først ut i UK før vi fikk tak i den her også. Men 11 oktober hadde vært fint men regner med jeg får den ut i november, slik jek ikke blir skuffa. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...