Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Synd den ikke har frontkamera, hdmi, og amoled skjerm. Engadget hadde testet batteritid på desire SLCD og AMOLED, sistnevnte hadde fremdeles 30% når SLCD mobilen ga seg - lenke engadget .

 

Fint at ventetiden (forhåpentligvis) blir kort! Stilig med HTCsense.com services også!

 

Edit:

 

Der er den forhåndsbestilt hos netcom :)

Endret av hazzie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var den forhåndsbestilt hos Netcom! Koster forøverig 4500kr uten månedsavgift! Gikk for flexi talk 99, kostet da 2899!

 

Så at netcom ikke tilbyr den uten abonnement foreløpig, håper det forandrer seg. Har ennå etpa måneder igjen på abonnementet.

Må si meg litt skuffet angående batteri, men vi får vel se hvor lenge den holder.

Noen som har sjekket norske nettbutikker om de har den "inne" for bestillinger ennå?

Lenke til kommentar

Frontkamera hadde jeg på de tre siste nokiatelefonene jeg hadde, og synes faktisk det var helt idiotisk... Ingen jeg kjenner bruker det til å ha videosamtaler med, og jeg har heller ingen interesse for det. Men er mulig alle utenfor min vennekrets synes jeg er helt idiot nå da, haha, hva vet jeg...

Lenke til kommentar

Synd den ikke har frontkamera, hdmi, og SLCD skjerm. Engadget hadde testet batteritid på desire SLCD og AMOLED, sistnevnte hadde fremdeles 30% når SLCD mobilen ga seg - lenke engadget .

 

Fint at ventetiden (forhåpentligvis) blir kort! Stilig med HTCsense.com services også!

 

Edit:

 

Der er den forhåndsbestilt hos netcom :)

ey, ikke bestill alle telefonene de får inn da, jeg vil også ha en..

Lenke til kommentar

Synd den ikke har frontkamera, hdmi, og SLCD skjerm. Engadget hadde testet batteritid på desire SLCD og AMOLED, sistnevnte hadde fremdeles 30% når SLCD mobilen ga seg - lenke engadget .

 

Er en stor fan av sortnivået til amoled. Synd at htc ikke ser etter andre leverandører av slike skjermer.

 

Er vel bare Samsung som lager amoled? Eller er det super amoled kanskje...

Lenke til kommentar

Synd den ikke har frontkamera, hdmi, og amoled skjerm. Engadget hadde testet batteritid på desire SLCD og AMOLED, sistnevnte hadde fremdeles 30% når SLCD mobilen ga seg - lenke engadget .

 

Fint at ventetiden (forhåpentligvis) blir kort! Stilig med HTCsense.com services også!

 

Edit:

 

Der er den forhåndsbestilt hos netcom :)

 

Betyr dette at Desire ikke selges med Amoled lenger?

Lenke til kommentar

Synd den ikke har frontkamera, hdmi, og amoled skjerm. Engadget hadde testet batteritid på desire SLCD og AMOLED, sistnevnte hadde fremdeles 30% når SLCD mobilen ga seg - lenke engadget .

 

Fint at ventetiden (forhåpentligvis) blir kort! Stilig med HTCsense.com services også!

 

Edit:

 

Der er den forhåndsbestilt hos netcom :)

 

Betyr dette at Desire ikke selges med Amoled lenger?

 

Det stemmer, de har byttet til SLCD fordi Samsung ikke klarer å produsere nok

Lenke til kommentar

Desire selges nå med SLCD, har vel gjort det siden august hvertfall.

 

Edit: kan nevnes at jeg visste ikke jeg haddes SLCD på min desire før jeg sjekket pakken. Var veldig fornøyd med den skjermen, men likte ikke utfallet av sammenligningen av batteritiden mellom SLCD og AMOLED.

Endret av hazzie
Lenke til kommentar

Funksjonaliteten med htcsense.com og "new htc sense" (online backup, remote tracking og ping). Er dette bare for Desire HD/Z og andre nye Htc telefoner, eller vil Desire og Legend få dette oppdatert også?

 

Ang cpu specs på Desire Z, så er vell dette snakk om samme cpu som skal bli brukt på G2, som engadgetfolka sa at var raskere enn snappdragon. Uansett er 1GHz for å få 3.0 gingerbread bare veiledende og ikke et krav

 

Desire Z er basert på 2.gen snapdragon MSM7230 chipsett/SOC (les under spoiler).

 

Snapdragon er ikke navn på CPU , men en komplett løsning/brikkesett fra Qualcomm - såkalt SOC (System On Chip).

Innebygd CPU heter scorpion og har ulik frekvens og kjerne størrelse.

Gen.1 har 65nm prossessor die og fra Gen.2 har man krympet til 45nm prosessor die.

SOC QSD8250 Snapdragon Gen.1 er det chipsett(systembrikke) som brukes i gamle standard Desire.

 

 

 

Her følger en oppdatering på innhold i de ulike Snapdragon brikkesett fra Gen.1 til Gen.3

 

 

First-Generation

QSD8x50 Chipsets

The QSD8x50 chipset platform consists of the QSD8250 and QSD8650.

 

 

- Scorpion 1 GHz CPU

- Integrated 3G mobile broadband connectivity

- QSD8250 supports GSM, GPRS, EDGE and HSPA networks

- QSD8650 supports CDMA2000 1X, 1xEV-DO Rel 0/A/B, GSM, GPRS, EDGE and HSPA networks.

- Low-power 65nm process technology

- High-definition (720p) video recording and playback up to 30 frames per second.

- Multiple video codecs: (MPEG-4, H.264, H.263, VC-1, Sorenson Spark, VP6)

- GPU - 3D graphics with up to 22M triangles/sec and 133M 3D pixels/sec

- High-resolution up to WXGA (1280x720) display support

- 12-megapixel camera support

- Built-in seventh-generation gps engine with Standalone-GPS and Assisted-GPS modes

- Support for Wi-Fi® and Bluetooth® connectivity

- Multiple audio codecs: (AAC+, eAAC+, AMR, FR, EFR, HR, WB-AMR, G.729a, G.711, AAC stereo encode)

- Support for mobile broadcast TV (MediaFLO™, DVB-H and ISDB-T)

- Support for Android™, Brew® Mobile Platform and Windows® Phone

 

 

 

Second-Generation

 

MSM8x55 Chipsets

The MSM8x55 chipset platform consists of the MSM8255 and MSM8655 and features a newly designed

and optimized multimedia sub-system over previous Snapdragon generations.

 

- Scorpion 1 GHz CPU

- Integrated 3G mobile broadband connectivity

- MSM8255 support for HSPA+ networks – up to14 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads

- MSM8655 support for HSPA+ networks – up to 14.4 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads – as well as CDMA2000 1X, 1xEV-DO Rel 0/A/B

- Low-power 45nm process technology for higher integration and performance

- High-definition (720p) video recording and playback up to 30 frames per second

- Multiple video codecs: (MPEG-4, MPEG-2, H.264, H.263, VC-1, DivX, DivX 3.11, Sorenson Spark, On2 VP6)

- High-performance GPU - up to 41M triangles/sec and 245M 3D pixels/se with dedicated 2D Open VG graphics hardware

- High-resolution up to XGA (1024x768) display support

- 12-megapixel camera support

- Built-in eighth-generation gps engine with Standalone-GPS and Assisted-GPS modes

- Support for Wi-Fi® and Bluetooth® connectivity

- Multiple audio codecs: (AAC+, eAAC+, AMR, FR, EFR, HR, WB-AMR, G.729a, G.711, AAC stereo encode)

- Support for mobile broadcast TV (MediaFLO™, DVB-H and ISDB-T)

- Support for Android™, Brew® Mobile Platform and Windows® Phone

 

 

MSM7x30 Chipsets

The MSM7x30 chipset platform consists of the MSM7230 and MSM7630.

 

- Scorpion 800 MHz CPU

- Integrated 3G mobile broadband connectivity

- MSM7230 support for HSPA+ networks - up to 14 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads

- MSM7630 support for HSPA+ networks - up to 14.4 Mbps downloads and 15.761 Mbps uploads – as well as CDMA2000 1X, 1xEV-DO Rel A/B, GSM, GPRS and EDGE

- Low-power 45nm process technology for higher integration and performance

- High-definition (720p) video recording and playback up to 30 frames per second

- Multiple video codecs: (MPEG-4, H.264, H.263, VC-1, DivX, DivX 3.11, Sorenson Spark, VP6)

- High-performance GPU - up to 41M triangles/sec and 245M 3D pixels/sec and dedicated 3D/2D acceleration engines for Open GLES 2.0 and Open VG 1.1 acceleration

- High-resolution XGA (1024x768) display support

- 12-megapixel camera support

- Built-in eighth-generation gps engine with Standalone-GPS and Assisted-GPS modes

- Support for Wi-Fi® and Bluetooth® connectivity

- Multiple audio codecs: (AAC+, eAAC+, AMR, FR, EFR, HR, WB-AMR, G.729a, G.711, AAC stereo encode)

- Support for mobile broadcast TV (MediaFLO™, DVB-H and ISDB-T)

- Support for Android™, Brew® Mobile Platform and Windows® Phone

 

 

 

Third-Generation: Dual-CPUs

QSD8672 Chipset

- Scorpion asynchronous dual-CPU cores, up to 1.5 GHz for faster response and processing

 

 

MSM8x60 Chipsets

MSM8x60 chipset platform consists of the MSM8260 and MSM8660.

- Scorpion asynchronous dual-CPU cores, up to 1.2GHz for faster response and processing

 

 

 

 

For full info om gen.3 med dual cpu finner dere spesifikasjonene hos www.qualcomm.com - product and services - chipsets .

 

 

Edit:

Man kan også merke seg at med Desire Z(MSM7230) , Desire HD(MSM8255) har man en oppdatert versjon av GPU.

Adreno 205 kontra Adreno 200 i gamle Desire.

 

Adreno 205 GPU

 

- This GPU features dedicated 2D Open VG graphics hardware along with 3D hardware

which provides faster, higher-quality 2D rendering, simultaneous use of 2D and 3D, and lower power use.

- Hardware-accelerated SVG and Adobe Flash®

- Significant improvements in shader performance over Adreno 200 GPU

- Streaming textures that can combine video, camera, SVG and other image surfaces with 3D graphics

 

Supported APIs:

- OpenGL ES 2.0, OpenGL ES 1.1, OpenVG 1.1, EGL 1.3, Direct3D Mobile,

SVGT 1.2, Direct Draw, GDI. Concurrent CPU, DSP, graphics, and MDP

 

Runs on the...

Snapdragon™ QSD8x50A with 1.3 GHz CPU

Snapdragon MSM7x30 with 800MHz CPU+ L2 cache

Snapdragon MSM8x55 with 1GHz CPU + L2 cache

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Doh, er så å si på vei til butikken for å bestille en Samsung Galaxy S, men ble plutselig litt usikker her nå. Første gang jeg så Desire HD trodde jeg den skulle bli uaktuell pga størrelsen, men den er tydeligvis ikke mye større enn SGS. D-HD har dog ikke super amoled, men alu-chassis frister. Virker som prisen vil ligge rundt 4500-5000, noe som er overkommelig for en såpass avansert mobil. Er litt skeptisk til batteritiden, i og med at desire sliter på det feltet. Når det gjelder software har jeg et bedre inntrykk av HTC, de var raskt ute med Froyo, mens Samsung fremdeles ikke har fastsatt noen dato tross endel lag-problemer osv med SGS. Ser ut til at DHD skal være ute i butikkene fra og med oktober, så det vil ikke bli så veldig lenge å vente, det spørs bare om HTC greier å levere varene..

 

Hvilken bør jeg velge, har DHD mye mere ved seg enn SGS eller er den generelt litt bedre speca enn SGS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...