Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Det sies å være en ganske omfattende oppdatering. Men i og med at DHD blir sluppet rett får, da er det jo en selvfølge at den også får 2.3 ;)

 

Joda men det er ikke sikkert det er så store forskjellen fra 2.2 for det.

 

Det jeg mener er at det ikke er sikkert det er så stor jobb for HTC å implemntere 2.3 På DHD når de allerede har gjort det med 2.2

 

 

Det er et helt nytt UI i 2.3 som kan gjøre det vanskligere å implementere HTC Sence UI.

 

Har du kilder på at det er vanskelig, eller bare gjetter du deg frem nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er et helt nytt UI i 2.3 som kan gjøre det vanskligere å implementere HTC Sence UI.

 

Har du kilder på at det er vanskelig, eller bare gjetter du deg frem nå?

 

Det er en del ting som kan gjøre det vanskelig.

 

Nytt UI = ny kode = mer jobb å sette seg inn i koden for å legge på Sence UI.

Nytt UI kan også bety nye kall mellom UI og OS som HTC må sette seg inn i og som også kan kreve omfattende omskrivning av Sence UI.

 

På en annen side hvis UI bare er en modul som lett kan byttes ut og det ikke er nye kall mellom UI og OS så burde det være en enkel jobb.

 

Det er i alle fall sånn jeg ser på det iom at jeg er en programmerer. Hvordan Google har lagt opp Android programmerings messig har jeg ikke peiling på siden jeg ikke har sett på koden enda, men skal gjøre det når jeg får min første Android telefon så jeg kan lage noen applikasjoner til den.

Lenke til kommentar

 

 

Det er et helt nytt UI i 2.3 som kan gjøre det vanskligere å implementere HTC Sence UI.

 

Har du kilder på at det er vanskelig, eller bare gjetter du deg frem nå?

 

Det er en del ting som kan gjøre det vanskelig.

 

Nytt UI = ny kode = mer jobb å sette seg inn i koden for å legge på Sence UI.

Nytt UI kan også bety nye kall mellom UI og OS som HTC må sette seg inn i og som også kan kreve omfattende omskrivning av Sence UI.

 

På en annen side hvis UI bare er en modul som lett kan byttes ut og det ikke er nye kall mellom UI og OS så burde det være en enkel jobb.

 

Det er i alle fall sånn jeg ser på det iom at jeg er en programmerer. Hvordan Google har lagt opp Android programmerings messig har jeg ikke peiling på siden jeg ikke har sett på koden enda, men skal gjøre det når jeg får min første Android telefon så jeg kan lage noen applikasjoner til den.

 

Du trenger ikke telefonen for å lage programmer.

 

Det jeg tror tar tid er at HTC hele tiden oppdaterer sense. Når det kommer nye versjoner med nye funksjoner så ønsket HTC å ta dette i bruk.

Også er det sikkert alltid ett spørsmål om hvilken versjon det skal satses på.

HTC har hoppet over 2.0, men har jobbet med 2.1 og 2.2.

 

Sonyericsson sliter forsatt med 1.6, triste greier...

Lenke til kommentar

 

 

Det er et helt nytt UI i 2.3 som kan gjøre det vanskligere å implementere HTC Sence UI.

 

Har du kilder på at det er vanskelig, eller bare gjetter du deg frem nå?

 

Det er en del ting som kan gjøre det vanskelig.

 

Nytt UI = ny kode = mer jobb å sette seg inn i koden for å legge på Sence UI.

Nytt UI kan også bety nye kall mellom UI og OS som HTC må sette seg inn i og som også kan kreve omfattende omskrivning av Sence UI.

 

På en annen side hvis UI bare er en modul som lett kan byttes ut og det ikke er nye kall mellom UI og OS så burde det være en enkel jobb.

 

Det er i alle fall sånn jeg ser på det iom at jeg er en programmerer. Hvordan Google har lagt opp Android programmerings messig har jeg ikke peiling på siden jeg ikke har sett på koden enda, men skal gjøre det når jeg får min første Android telefon så jeg kan lage noen applikasjoner til den.

 

Du trenger ikke telefonen for å lage programmer.

 

Det jeg tror tar tid er at HTC hele tiden oppdaterer sense. Når det kommer nye versjoner med nye funksjoner så ønsket HTC å ta dette i bruk.

Også er det sikkert alltid ett spørsmål om hvilken versjon det skal satses på.

HTC har hoppet over 2.0, men har jobbet med 2.1 og 2.2.

 

Sonyericsson sliter forsatt med 1.6, triste greier...

 

 

Det jeg tror tar tid er å finne navn på alle oppdateringene. De skal jo absolutt ha dessertnavn og ha det etter alfabetisk rekkefølge

Lenke til kommentar

Det er en del ting som kan gjøre det vanskelig.

 

Nytt UI = ny kode = mer jobb å sette seg inn i koden for å legge på Sence UI.

Nytt UI kan også bety nye kall mellom UI og OS som HTC må sette seg inn i og som også kan kreve omfattende omskrivning av Sence UI.

 

På en annen side hvis UI bare er en modul som lett kan byttes ut og det ikke er nye kall mellom UI og OS så burde det være en enkel jobb.

 

Det er i alle fall sånn jeg ser på det iom at jeg er en programmerer. Hvordan Google har lagt opp Android programmerings messig har jeg ikke peiling på siden jeg ikke har sett på koden enda, men skal gjøre det når jeg får min første Android telefon så jeg kan lage noen applikasjoner til den.

 

Jeg tror HTC og Google "snakker sammen", og at det sitter mennesker der som arbeider med mer enn hva vi vet hele tiden.

 

At det kan være vanskelig, ja, men det trenger nødvendigvis ikke bety at de ikke får det til. Det er jo nettopp det de gjør!

Lenke til kommentar

Det er en del ting som kan gjøre det vanskelig.

 

Nytt UI = ny kode = mer jobb å sette seg inn i koden for å legge på Sence UI.

Nytt UI kan også bety nye kall mellom UI og OS som HTC må sette seg inn i og som også kan kreve omfattende omskrivning av Sence UI.

 

På en annen side hvis UI bare er en modul som lett kan byttes ut og det ikke er nye kall mellom UI og OS så burde det være en enkel jobb.

 

Det er i alle fall sånn jeg ser på det iom at jeg er en programmerer. Hvordan Google har lagt opp Android programmerings messig har jeg ikke peiling på siden jeg ikke har sett på koden enda, men skal gjøre det når jeg får min første Android telefon så jeg kan lage noen applikasjoner til den.

 

Jeg tror HTC og Google "snakker sammen", og at det sitter mennesker der som arbeider med mer enn hva vi vet hele tiden.

 

At det kan være vanskelig, ja, men det trenger nødvendigvis ikke bety at de ikke får det til. Det er jo nettopp det de gjør!

 

HTC er en av bidragsyterne til Android (Sammen med bl.a. Google, Motorola, LG og Samsung) så det skulle vel bare mangle at de snakker sammen. Nokia og SonyEricsson er ikke med i samarbeidet om standarden og det gir utslag på telefonene... :hmm:

Lenke til kommentar

Snakket akkurat med komplett.no 5.november er bekreftet dato.

google hadde ikke godkjent telefonen før sånn ca nå, derfor har vi hatt en forsinkelse.

 

chess holder enda på desember som leveringsdato, så da er den avbestilt derfra.

 

Komplett.no har enda flere telefoner fra første batch for de av dere som også har bestilt fra chess!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Hvis den sendes på fredag får du den ikke denne uka her da :p

 

Doh, vet da det ^^ :)

Men er jo ett bra tegn at levrandørene begynner å sende ut telefonen iløpet av denne uken :)

 

"1 stk bestilt til lager (bekreftet) - Forventet sendingsdato 2010-10-29"

Lenke til kommentar
Det vil "aldri" bli noen iPhonekiller. iPhonen får omlag 50 ganger så mye oppmerksomhet som noen annen mobil i verden. Den kommer alltid til å være den mest solgte mobilen tross om den ikke vinner tester.

 

Om denne telefonen selger like mye som SGS gjorde (og sikkert gjør enda), så vil de til sammen alene ha solgt mer enn iPhone4. Så kommer alle de andre modellene med Android i tillegg. Så kanskje ikke killer, men en ganske grei zerg :p

Lenke til kommentar

Like noe av det jeg leste om neste Android (2.3/3.0) her

 

Google jobber også med å få inn støtte for protokollen SIP, som lar deg ringe over Wi-Fi og mobilt bredbånd. Så lenge man har fri databruk på abonnementet betyr dette at man kan ringe med Google Voice uten kostnad. Det finnes allerede apps som kan gjøre dette, men det er interessant at Google nå satser på å bygge støtten rett inn i operativsystemet.

 

Full SIP støtte som er stabilt er noe jeg ser fram til. Kommer til å teste mange av løsningene som allerede finnes, men har lest at mange av dem er ustabile og får telefonen til å fryse.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Da har jeg endeli fått svar på mailen jeg sende til moobi angående levering i november eller desember. Limer inn mailsamtalen under:

 

 

Fra: Vegard legård <[email protected]>

Til: Service Account Norway <[email protected]>

Emne: HTC Desire Hd Oktober eller desember?

Sendt: 25.10.2010 10:23:33

Hei. Jeg bestilte en HTC Desire Hd fra Netcom(ucan2) den 6 oktober. Sist jeg var i kontakt med netcom skulle det komme inn noen telefoner denne uken og resten i desember. Vet dere om dette stemmer, eller er det ingen som får denne telefonen før i desember?

 

Med vennlig hilsen

 

 

Vegard Legård

 

Hei

 

Takk for at du kontaktet Moobi.

 

Dessverre er levering av denne modellen utsatt til fredag, men den vil bli sendt til deg da. Sporingsnummer vil bli tilsendt på sms til deg så snart det er klart.

 

Vi gjør også oppmerksom på at vi på www.moobi.com har utfyllende informasjon om vårt servicetilbud og nyttig informasjon om vedlikehold og bruk av din mobiltelefon.

 

 

Med vennlig hilsen/ Best regards

Moobi Norway AS

 

 

Postboks 6217 Etterstad,

0603 OSLO

Telefon 815 68 860 begin_of_the_skype_highlighting 815 68 860 end_of_the_skype_highlighting

E-mail: [email protected]

www.moobi.com

 

Hvis mobilen ikke blir sendt til meg på fredag, tror jeg at jeg kommer til å klikke =P

Lenke til kommentar

 

 

Det er et helt nytt UI i 2.3 som kan gjøre det vanskligere å implementere HTC Sence UI.

 

Har du kilder på at det er vanskelig, eller bare gjetter du deg frem nå?

 

Det er en del ting som kan gjøre det vanskelig.

 

Nytt UI = ny kode = mer jobb å sette seg inn i koden for å legge på Sence UI.

Nytt UI kan også bety nye kall mellom UI og OS som HTC må sette seg inn i og som også kan kreve omfattende omskrivning av Sence UI.

 

På en annen side hvis UI bare er en modul som lett kan byttes ut og det ikke er nye kall mellom UI og OS så burde det være en enkel jobb.

 

Det er i alle fall sånn jeg ser på det iom at jeg er en programmerer. Hvordan Google har lagt opp Android programmerings messig har jeg ikke peiling på siden jeg ikke har sett på koden enda, men skal gjøre det når jeg får min første Android telefon så jeg kan lage noen applikasjoner til den.

 

Selv jeg som IKKE er programmerer skjønner at utvikleren ikke venter til OS er ferdig for så og sende det ut til HTC og andre kunder, her er det et pågående samarbeid hele veien ellers hadde det jo vært helt dødfødt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...