Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Noen som har bestilt minnekort til telefonen? Tenkte jeg skulle bestille så jeg har det til telefonen kommer. Må vel til med 32 GB.

 

Noe man bør være obs på når man bestiller?

 

Tenkte på et av disse to:

Sandisk Micro SDHC 32 GB

Sandisk Micro SDHC 16 GB

 

Jeg har kjøpt 32 GB-utgaven fra Ebay, kom på rett over 500 kroner derfra. Men har ikke prøvd den ennå, siden jeg ikke har fått telefonen.

 

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg synes er interessant, er at DHD blir omtalt som en Desire 2, eller oppfølger til Desire. Vel, mine tanker om det er at HTC har gjort et sjakktrekk ved å gi denne enheten navnet Desire HD grunnet at Desire ble en såpass succè. Det er vel ikke mye likhet på disse enn navnene... Ser man f.eks på HD og HD2, finner man klart at HD2 er snakk om en oppfølger til HD (og lansering året etterpå, er jo også mer normalt)...Uansett, bare mine tanker rundt navnevalget ;) Andre?

 

Enig, men jeg tror også det kan ha noe med at Desire HD har Android, noe også Desire hadde, men ikke HD2. Så den ligner jo, men det er jo slik HTC lager sine store telefoner.

 

Desire navnet er nok så absolutt en av grunnene også :)

Lenke til kommentar

Eneste jeg er litt skeptisk til er dette:

 

(TrustedReviews)

 

This was with almost constant use and with all the widgets running,

 

Men får vel vente og se. Litt merkelig at de i en telefon som er vesentlig større enn iPhone 4, har valgt et batteri med rundt 200 mAh mindre kapasitet.

 

 

Jeg er helt rolig. Litt fornuftig bruk av strøm så holder den i massevis. Dessuten koster et ekstra batteri 2-300 kroner. Docking med egen batterilader og livet er herlig!

Lenke til kommentar

Jeg får min på fredag ;)

Se forresten testen på mobilen.no .....

Alt lover bra.

 

Å hvordan kan du være så sikker på det?

 

La meg omformulere, får den ikke på fredag men den blir sendt til meg på fredag.

Så har den vell på mandag.

Hvordan jeg vet det? Jo jeg står øverst på lista.

Lenke til kommentar

Jeg får min på fredag ;)

Se forresten testen på mobilen.no .....

Alt lover bra.

 

Å hvordan kan du være så sikker på det?

 

La meg omformulere, får den ikke på fredag men den blir sendt til meg på fredag.

Så har den vell på mandag.

Hvordan jeg vet det? Jo jeg står øverst på lista.

 

 

Ok, ja da skjønner jeg, regner vel med å ha den selv rundt da

Lenke til kommentar

Eneste jeg er litt skeptisk til er dette:

 

(TrustedReviews)

 

Battery life was also alarmingly poor during our intensive testing with its 1230mAh unit lasting only 8 hours or so. This was with almost constant use and with all the widgets running, however. Turning things down and using it less intensively easily extended this to a more sensible level but nonetheless this is a phone you will almost certainly need to charge every night.

 

Men får vel vente og se. Litt merkelig at de i en telefon som er vesentlig større enn iPhone 4, har valgt et batteri med rundt 200 mAh mindre kapasitet.

Mener å ha lest at komponentene, prosessor osv bruker mindre strøm og batteriet vil ha lengre levetid enn det som var på den første Desire hvor prosessor krevde mere strøm. Dessuten var det vel slik at AMOLED skjerm sugde mere ut av batteriet....

Jeg er ikke bekymret ettersom det overalt er nevnt bedre batteritid på HD enn den første Desire.

Lenke til kommentar

Anmeldelsen på mobilen.no var veldig positiv. "Denne mobilen er best. Punktum."

 

Filming med høyeste oppløsning så ganske håpløst ut. Men dette spiller egentlig ikke noe stor rolle for meg, jeg filmer ikke så utrolig mye med mobiler at det gjør noe.

 

 

Ja dette ser jeg egentlig bare på som en bonus, det samme med kamerafunksjonen, bilder tar man med Kamera ikke mobil

Lenke til kommentar

Eneste jeg er litt skeptisk til er dette:

 

(TrustedReviews)

 

This was with almost constant use and with all the widgets running,

 

Men får vel vente og se. Litt merkelig at de i en telefon som er vesentlig større enn iPhone 4, har valgt et batteri med rundt 200 mAh mindre kapasitet.

 

 

Jeg er helt rolig. Litt fornuftig bruk av strøm så holder den i massevis. Dessuten koster et ekstra batteri 2-300 kroner. Docking med egen batterilader og livet er herlig!

 

Så det.. Og etter at jeg har kommet over den "ny gadget" fasen, så vil jeg nok gå tilbake til å bruke den ganske lite i.l.a. dagen. Håper bare den i det minste klarer det som 3gs'en har pleid å klare, å holde fra rundt 9 - 22 (skole + jobb) med litt sms, kanskje et par samtaler og litt spotify.

Lenke til kommentar

Ikke redd for at Class 2 blir for tregt, da? Kommer selv til å vente til telefonen er ute og se hvilke Class 10 16GB kort telefonen støtter.

En kollega av meg har HTC HD2 med et Class 2 kort. Det fungerte ikke når han skulle spille av MP3 filer (Spotify). Kjøpte Class 4 kort og da fungerte det umiddelbart. Kravene til minnekort blir vel ikke noe mindre i årene som kommer heller. Greit å kunne gjenbruke det på neste telefon etter Desire HD også?

Endret av orohne
Lenke til kommentar

Ikke redd for at Class 2 blir for tregt, da? Kommer selv til å vente til telefonen er ute og se hvilke Class 10 16GB kort telefonen støtter.

En kollega av meg har HTC HD2 med et Class 2 kort. Det fungerte ikke når han skulle spille av MP3 filer (Spotify). Kjøpte Class 4 kort og da fungerte det umiddelbart. Kravene til minnekort blir vel ikke noe mindre i årene som kommer heller. Greit å kunne gjenbruke det på neste telefon etter Desire HD også?

Tenkte jeg skulle svare deg at class 2 fungerer bra på min HD2, men sjekket nå og ser at det er class 4.

 

Jeg kunne tenkt meg det nye 32gb class 4 kortet til Kingston.

 

Man kommer selvfølgelig langt medet 16gb kort, men man vet jo alle at lagringsplass fylles opp uansett og greit å slippe å måtte overføre fra et minnekort til et større til neste år engang. Eller går det greit å gjøre dette, men mye apps, instasjonfiler etc på kort og telefon?

Lenke til kommentar

 

Man kommer selvfølgelig langt medet 16gb kort, men man vet jo alle at lagringsplass fylles opp uansett og greit å slippe å måtte overføre fra et minnekort til et større til neste år engang. Eller går det greit å gjøre dette, men mye apps, instasjonfiler etc på kort og telefon?

Neste år? Da kjøper man jo ny telefon ;)

 

Personlig har jeg tilgode å bruke over 2gb på en telefon, men ser jo at det kommer an på bruken selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...