Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.

Testen burde også tas på nytt.

 

Faktisk ganske enig. Dersom det viser seg at Amobil sin totalopplevelsen av denne telefonen trekkes ned av en slik bagatell/bug så burde de oppdatere testen en gang i nærmeste fremtid.

 

Blir det samme som at jeg anmelder kjøreegenskapene på en bil om igjen dersom jeg punkterte underveis i testen.

Lenke til kommentar

Har egentlig foreløpig ikke noe å klage på batteritiden.

 

Igår brukte jeg spotify på togturen til jobb. Bruker den som jobbtelefon, altså tar imot flere samtaler om dagen. Toget hjem tittet jeg par serier og batteriet var på 50% når jeg skulle legge meg om kvelden :)

 

Et spørsmål fra en ignorant: Når du bruker Spotify noen timer, bruker du ikke da svært mange MB data? Hvilket abonnement har du?

Lenke til kommentar

Har egentlig foreløpig ikke noe å klage på batteritiden.

 

Igår brukte jeg spotify på togturen til jobb. Bruker den som jobbtelefon, altså tar imot flere samtaler om dagen. Toget hjem tittet jeg par serier og batteriet var på 50% når jeg skulle legge meg om kvelden :)

 

 

Bare for å nevne det så testet jeg min iPhone 3GS med tanke på batteriet.. jeg tok den av lading kl 5.30 og kl 24.00 hadde jeg 34% igjen, Telefonen ble lite brukt i denne perioden med ca. 45 min tale, noen sms og litt småtrykking, ingen musikk, filmm eller spill ble gjort på telefonen i denne perioden.

 

Så min iPhone er ikke mye å skryte av den heller når det kommer til batteriet.

 

Det skal også nevnes at når jeg slår av wifi så greier den seg hele helgen uten lading.

 

Så jeg er ikke så overrasket over at DHD også klarer seg ganske lenge om den ikke blir brukt hele tiden og at man slår av visse greier når man ikke trenger det, alt bruker strøm vet du :dribble:

 

Mvh

 

Geir

Lenke til kommentar

Har egentlig foreløpig ikke noe å klage på batteritiden.

 

Igår brukte jeg spotify på togturen til jobb. Bruker den som jobbtelefon, altså tar imot flere samtaler om dagen. Toget hjem tittet jeg par serier og batteriet var på 50% når jeg skulle legge meg om kvelden :)

 

Et spørsmål fra en ignorant: Når du bruker Spotify noen timer, bruker du ikke da svært mange MB data? Hvilket abonnement har du?

 

Jeg tipper at Spotify er synkronisert på forhånd og satt i offline-modus. Er ihvertfall det jeg gjør.

Lenke til kommentar

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

Lenke til kommentar

Et spørsmål fra en ignorant: Når du bruker Spotify noen timer, bruker du ikke da svært mange MB data? Hvilket abonnement har du?

 

Jeg trodde i utgangspunktet de fleste med denne typen telefoner hadde 'fri bruk'-type abonnement? Har hatt det siden jeg fikk Nokia N90'en min, som var den første halvsmarte telefonen jeg hadde... blir ikke opplevelsen noe amputert om man "sitter fast" med kun ett par hundre megabyte i måneden? Når jeg er i utlandet (uten lokalt SIM med dataflatrate) synes i alle fall jeg att det er noe som mangler.

Lenke til kommentar

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

 

HTC Desire HD har problemer med overbelastning med init og kan ha 60-80% cpu forbruk på dette.

Da forsvinner strøm fra batteriet rimelig kjapt og telefonen går sirup.

 

Løsningen er rimelig enkel.

på innstillinger-> Applikasjoner -> Utvikler -> USB debugging

 

Skru den på og vips alt er ok,

 

Kilde :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507

Lenke til kommentar

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

 

Her falt nettsiden ned mens jeg hadde skrevet masse :p

 

Alt i alt så går telefonen mye mer smooth ettersom den slipper å ha en prosses (init) som

drar 60-80% av cpu kraften. Den bruker da mindre batteri.

Dette er feil som HTC må rette, men foreløbig så ordner USB debug dette.

USB debug er bare en funksjon som tar effekt når du kobler den til en PC. Den vil da legge inn ekstra drivere slik at når du lager programmer til telefonen så vil du kunne teste ut programmet osv.

 

Min opplevelse etter jeg tok å satt på USB debug er at telefonen varer mye lenger og jeg kan spille av musikk i Spotify i flere timer med Bluetooth headset uten at den går tom for strøm.

 

Jeg tar min telefon i bruk 07 om morgen og har som regel strøm til kl 24 på kvelden.

Før hadde jeg knapt strøm fra 07 til 12.

Jeg bruker telefonen en del, tester programmer. Laster ned musikk osv.

Er altid logget på skype,kik,twitter,facebook, bruker wifi på jobben.

På E-post bruker jeg gmail og MS Exchange jobb konto.

Endret av mrMKE
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har bestillt fra Amentio, fikk denne mailen fra dem i dag:

 

Hei

 

Vi var ikke så heldig som butikken du listet for noen mailer siden, og fikk ikke av første parti som kom nå i starten av november.

Etter hva vi har fått beskjed om kommer ikke parti 2 før i starten av Desember.

 

Beklager dette, fikk denne informasjonen i dag.

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar

Har egentlig foreløpig ikke noe å klage på batteritiden.

 

Igår brukte jeg spotify på togturen til jobb. Bruker den som jobbtelefon, altså tar imot flere samtaler om dagen. Toget hjem tittet jeg par serier og batteriet var på 50% når jeg skulle legge meg om kvelden :)

 

Et spørsmål fra en ignorant: Når du bruker Spotify noen timer, bruker du ikke da svært mange MB data? Hvilket abonnement har du?

Man kan bruke Spotify offline, altså spille av den musikk som ligger på mobilen som du har lastet inn via spotify :)

Lenke til kommentar

Har egentlig foreløpig ikke noe å klage på batteritiden.

 

Igår brukte jeg spotify på togturen til jobb. Bruker den som jobbtelefon, altså tar imot flere samtaler om dagen. Toget hjem tittet jeg par serier og batteriet var på 50% når jeg skulle legge meg om kvelden :)

 

Et spørsmål fra en ignorant: Når du bruker Spotify noen timer, bruker du ikke da svært mange MB data? Hvilket abonnement har du?

Man kan bruke Spotify offline, altså spille av den musikk som ligger på mobilen som du har lastet inn via spotify :)

 

Bare husk å gjør dem tilgjengelig offline når du er på wifi. Hvis du ikke har en ubegrenset dataplan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...