Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

 

Her falt nettsiden ned mens jeg hadde skrevet masse :p

 

Alt i alt så går telefonen mye mer smooth ettersom den slipper å ha en prosses (init) som

drar 60-80% av cpu kraften. Den bruker da mindre batteri.

Dette er feil som HTC må rette, men foreløbig så ordner USB debug dette.

USB debug er bare en funksjon som tar effekt når du kobler den til en PC. Den vil da legge inn ekstra drivere slik at når du lager programmer til telefonen så vil du kunne teste ut programmet osv.

 

Min opplevelse etter jeg tok å satt på USB debug er at telefonen varer mye lenger og jeg kan spille av musikk i Spotify i flere timer med Bluetooth headset uten at den går tom for strøm.

 

Jeg tar min telefon i bruk 07 om morgen og har som regel strøm til kl 24 på kvelden.

Før hadde jeg knapt strøm fra 07 til 12.

Jeg bruker telefonen en del, tester programmer. Laster ned musikk osv.

Er altid logget på skype,kik,twitter,facebook, bruker wifi på jobben.

På E-post bruker jeg gmail og MS Exchange jobb konto.

 

Så ved å koble telefonen til usb(pc) vil batteri levetid bli bedre, uten å gjøre noen ting?? Nå har jeg ikke batteri når jeg er ferdig på jobb kl 16.00 , og det er svært irriterende. Ellers veldig bra forklart :) ikke meningen å spørre,spørre,spørre,spørre.. men noen må nok ha det inn med teskje :p

 

 

Nei,

 

Jeg har prøvd å forklare med å peke til en link som forklarer problemet i detaljer.

 

Her er kilder :

http://www.droidnytt.no/2010/11/desire-hd-lagger/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507

 

Det er ingen som vet hvorfor det å skru på USB debug faktisk gjør at telefonen ikke overbelaster seg selv med å kjøre init prosessen på opptil 100%

 

Det er ingen negative effekter ved å skru dette på. Eneste er at når du kobler den til en PC så kan du lage programmer til telefonen. HTC har sannsynligvis selv testet telefonen med dette på og har ikke lagt merke til feilen.

 

Når du skrur på USB debugging så skal du ikke koble den til en PC, det er ikke nødvendig.

Det som skjer er at telefonen blir normal når du skrur USB debug på.

 

Jeg ser du har problemer med å se filmer, når du skrur på USB debug så får den resurser og sannsynligheten for at filmene hakker blir mindre.

Når telefonen ikke må jobbe med noe unødvendig så slipper den å sløse bort strøm på ingenting. Ergo du har mer strøm ut dagen.

 

Takk for bra svar :)

 

Men når jeg ser film så hakker det aldri, er bare lyden som ikke er med!

Lenke til kommentar

Nå har komplett satt 20 november som forventet dato. Får jeg den ikke i løpet av neste uke så vurderer jeg faktisk sterkt å eventuelt se på en WP7 modell! De skal jo komme omtrent samtidig nå så :p

 

Men alt er ubekreftet, så det kan jo bli artig dette her!

 

MPX har fremdeles 15., men det er kanskje bare et tidspørsmål.

Lenke til kommentar

Flere som har fått melding fra NetCom idag?

 

Kjære kunde. Pga utfordringer med levering hos HTC har din ordre på Desire HD ennå ikke blitt sendt ut. Vi jobber hardt med å få eksakt leveringsdato og HTC har gitt oss en ny foreløpig dato som er 22.11. Når vi får bekreftet denne eller annen dato vil vi oppdatere deg. Beklager bryderiet dette kan ha medført. Mvh NetCom.

 

Jepp, eller jeg fikk siste halvdel av meldingen i går kveld og første halvdel av meldingen i dag. :-)

Haha, glad jeg avbestilte telefonen derfra :p

 

Har dere sjekket Lefdal folkens? Ikke butikk eller nettbutikk. Ring kundeservice. (De som vil ha telefon kjappest mulig)

Lenke til kommentar

Flere som har fått melding fra NetCom idag?

 

Kjære kunde. Pga utfordringer med levering hos HTC har din ordre på Desire HD ennå ikke blitt sendt ut. Vi jobber hardt med å få eksakt leveringsdato og HTC har gitt oss en ny foreløpig dato som er 22.11. Når vi får bekreftet denne eller annen dato vil vi oppdatere deg. Beklager bryderiet dette kan ha medført. Mvh NetCom.

 

Jepp, eller jeg fikk siste halvdel av meldingen i går kveld og første halvdel av meldingen i dag. :-)

Haha, glad jeg avbestilte telefonen derfra :p

 

Har dere sjekket Lefdal folkens? Ikke butikk eller nettbutikk. Ring kundeservice. (De som vil ha telefon kjappest mulig)

 

Kunne du utdype dette? Lefdal er for øvrig nede nå.

Lenke til kommentar

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

 

Her falt nettsiden ned mens jeg hadde skrevet masse :p

 

Alt i alt så går telefonen mye mer smooth ettersom den slipper å ha en prosses (init) som

drar 60-80% av cpu kraften. Den bruker da mindre batteri.

Dette er feil som HTC må rette, men foreløbig så ordner USB debug dette.

USB debug er bare en funksjon som tar effekt når du kobler den til en PC. Den vil da legge inn ekstra drivere slik at når du lager programmer til telefonen så vil du kunne teste ut programmet osv.

 

Min opplevelse etter jeg tok å satt på USB debug er at telefonen varer mye lenger og jeg kan spille av musikk i Spotify i flere timer med Bluetooth headset uten at den går tom for strøm.

 

Jeg tar min telefon i bruk 07 om morgen og har som regel strøm til kl 24 på kvelden.

Før hadde jeg knapt strøm fra 07 til 12.

Jeg bruker telefonen en del, tester programmer. Laster ned musikk osv.

Er altid logget på skype,kik,twitter,facebook, bruker wifi på jobben.

På E-post bruker jeg gmail og MS Exchange jobb konto.

 

Så ved å koble telefonen til usb(pc) vil batteri levetid bli bedre, uten å gjøre noen ting?? Nå har jeg ikke batteri når jeg er ferdig på jobb kl 16.00 , og det er svært irriterende. Ellers veldig bra forklart :) ikke meningen å spørre,spørre,spørre,spørre.. men noen må nok ha det inn med teskje :p

 

 

Nei,

 

Jeg har prøvd å forklare med å peke til en link som forklarer problemet i detaljer.

 

Her er kilder :

http://www.droidnytt.no/2010/11/desire-hd-lagger/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507

 

Det er ingen som vet hvorfor det å skru på USB debug faktisk gjør at telefonen ikke overbelaster seg selv med å kjøre init prosessen på opptil 100%

 

Det er ingen negative effekter ved å skru dette på. Eneste er at når du kobler den til en PC så kan du lage programmer til telefonen. HTC har sannsynligvis selv testet telefonen med dette på og har ikke lagt merke til feilen.

 

Når du skrur på USB debugging så skal du ikke koble den til en PC, det er ikke nødvendig.

Det som skjer er at telefonen blir normal når du skrur USB debug på.

 

Jeg ser du har problemer med å se filmer, når du skrur på USB debug så får den resurser og sannsynligheten for at filmene hakker blir mindre.

Når telefonen ikke må jobbe med noe unødvendig så slipper den å sløse bort strøm på ingenting. Ergo du har mer strøm ut dagen.

 

Takk for bra svar :)

 

Men når jeg ser film så hakker det aldri, er bare lyden som ikke er med!

 

Har du testet med USB debugging på ?

Lenke til kommentar

Flere som har fått melding fra NetCom idag?

 

Kjære kunde. Pga utfordringer med levering hos HTC har din ordre på Desire HD ennå ikke blitt sendt ut. Vi jobber hardt med å få eksakt leveringsdato og HTC har gitt oss en ny foreløpig dato som er 22.11. Når vi får bekreftet denne eller annen dato vil vi oppdatere deg. Beklager bryderiet dette kan ha medført. Mvh NetCom.

 

Jepp, eller jeg fikk siste halvdel av meldingen i går kveld og første halvdel av meldingen i dag. :-)

Haha, glad jeg avbestilte telefonen derfra :p

 

Har dere sjekket Lefdal folkens? Ikke butikk eller nettbutikk. Ring kundeservice. (De som vil ha telefon kjappest mulig)

 

Kunne du utdype dette? Lefdal er for øvrig nede nå.

Jeg ringte og bestilte hos Lefdal onsdag forrige uke og hentet telefonen på fredagen. I følge han jeg snakket med skulle telefonen komme tirsdag denne uken og sendes et par dager etterpå. Da jeg snakket med han spurte jeg om jeg bare skulle bestille den i nettbutkken, men det frarådet han meg til da jeg skulle få personlig oppfølging av han selv dersom jeg bestilte over telefon. Mulig han har trukket i noen tråder for jeg fikk telefonen 1.5 dag etter jeg bestilte. Stod forøvrig i venteliste hos netcom/moobi siden dag 1.

Lenke til kommentar

Henta DHD på posten i dag, er skikkelig fornøyd med den :) Fikk plutselig melding om at posten hadde en pakke fra Lefdal til meg, så ble skikkelig overraska.

 

Har et par ting jeg ikke har funnet ut av enda... Er det noen mulighet for å bestemme selv hvilket navn som skal vises i kontaktlisten? Ville vært fint å kunne lagret hele navnet inne på selve kontakten, men bare vist fornavn i telefonlista.

 

Også lurer jeg på hvordan jeg får tak i WAP/MMS osv innstillinger til telefonen? Har sjekket på OneCall sine sider, men finner ikke innstillinger for DHD, sikkert fordi den er så ny...

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Henta DHD på posten i dag, er skikkelig fornøyd med den :) Fikk plutselig melding om at posten hadde en pakke fra Lefdal til meg, så ble skikkelig overraska.

 

Har et par ting jeg ikke har funnet ut av enda... Er det noen mulighet for å bestemme selv hvilket navn som skal vises i kontaktlisten? Ville vært fint å kunne lagret hele navnet inne på selve kontakten, men bare vist fornavn i telefonlista.

 

Også lurer jeg på hvordan jeg får tak i WAP/MMS osv innstillinger til telefonen? Har sjekket på OneCall sine sider, men finner ikke innstillinger for DHD, sikkert fordi den er så ny...

 

Takk for svar :)

Skal ikke trenge å legge inn noen innstillinger. Det har hvertfall ikke jeg gjort med mine siste 4 HTC telefoner. Har hatt netcom, chess, onecall blant annet.

Lenke til kommentar

Henta DHD på posten i dag, er skikkelig fornøyd med den :) Fikk plutselig melding om at posten hadde en pakke fra Lefdal til meg, så ble skikkelig overraska.

 

Har et par ting jeg ikke har funnet ut av enda... Er det noen mulighet for å bestemme selv hvilket navn som skal vises i kontaktlisten? Ville vært fint å kunne lagret hele navnet inne på selve kontakten, men bare vist fornavn i telefonlista.

 

Også lurer jeg på hvordan jeg får tak i WAP/MMS osv innstillinger til telefonen? Har sjekket på OneCall sine sider, men finner ikke innstillinger for DHD, sikkert fordi den er så ny...

 

Takk for svar :)

 

 

Skjønner liksom ikke hvordan alle som bestiller fra Lefdal og Elkjøp plutselig får sine DHD'er kan de trylle eller, for det har jo aldri stått at de har hatt på lager, bare forventet levering sånn å sånn.

Lenke til kommentar

Tror dette har med godt forhold til produsent og "tyngden" i markedet. Moobi er et lite filleselskap i forhold til de store. Tar jeg ikke feil så har vell elkjøp og lefdal felles innkjøp. Komplett er vell heller ikke så små i nordisk sammenheng. For og ikke snakke om Expert. Tror HTC velger kunder etter størrelse. Nederland (vodafone) fikk telefonene først og deretter England. Norge fikk en godt stund etter. Komplett + en del andre får første ladning 29/10, mens Moobi ikke har fått inn en enste. 21 nov, et visstnok neste gang (ubekreftet).

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Tror dette har med godt forhold til produsent og "tyngden" i markedet. Moobi er et lite filleselskap i forhold til de store. Tar jeg ikke feil så har vell elkjøp og lefdal felles innkjøp. Komplett er vell heller ikke så små i nordisk sammenheng. For og ikke snakke om Expert.

 

 

Jo det er godt mulig, Lefdal er jo eid av Elkjøp som igjen er eid av Dixon Retail som blant annet eier Pixmania osv....

 

Men det som er litt rart var at de hadde skrevet datoer litt frem i tid, de gangene jeg har bestillt noe på Elkjøp har det som regel tatt litt tid før jeg har fått det, men det kan jo være jeg som har vært uheldig da.

 

Våger ikke bestille nå i alle fall, i tilfelle Netcom skulle få ut fingern i neste uke.

Lenke til kommentar

Hva mener dere?

Bør jeg vente til de får den i Netcom, eller høre rundt med butikker?

Isåfall, vet noen om noen butikker som har den inne? :)

 

 

En kamerat av meg som jobber på Elkjøp sa at de kanskje fikk den inn i morgen.

 

Men det kan lønne seg å ta en ringerunde ja, du kan jo uansett avbestille fra Netcom om du skulle få tak i en telefon.

Lenke til kommentar

Hva mener dere?

Bør jeg vente til de får den i Netcom, eller høre rundt med butikker?

Isåfall, vet noen om noen butikker som har den inne? :)

 

 

En kamerat av meg som jobber på Elkjøp sa at de kanskje fikk den inn i morgen.

 

Men det kan lønne seg å ta en ringerunde ja, du kan jo uansett avbestille fra Netcom om du skulle få tak i en telefon.

 

Lefdal fortalte meg i dag at de håpet å få den inn 27. november, men at det ikke var bekreftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...