Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Siden Moobi er i vinden her for tiden, her er min historie med dem:

 

Kjøpte telefonen via chess sin nettbutikken den dagen telefonen ble lansert der. Det gikk ikke lang tid før både første og andre utsettelse var ett faktum. Bestemte meg for å bestille fra komplett etter å ha snakket med dem på telefonen og samtidig avbestille fra Moobi/chess. Jeg fikk umiddelbart en E-post med bekreftelse på at telefonen var avbestilt. Alt vell tenkte jeg.

 

Telefonen kom fra komplett på mandag og livet var flott. Så kom jeg til å tenke på, hvor er pengene fra moobi? Joda, de var reservert inn på kontoen min. Flott tenkte jeg.

 

Dagen der på skjønte jeg ingenting, ca 5000 kroner manglet fra kontoen min og jeg tok kontakt med banken. Det viser seg da at moobi har trekt pengene tilbake! :hmm:

 

Tok en telefonen til en hyggelig dame hos chess som skulle sjekke opp saken og gi meg ett svar. Hun ringte 10 min senere og sa at økonomi avdelingen hos moobi var stengt og jeg skulle få ett svar på torsdag, det svaret kom aldri. I går ringte jeg derfor igjen chess, de beklaget og sa at de ikke hadde fått ett svar fra moobi enda. Neihei tenkte jeg, fikk nummeret til moobi og ringte derfor dit. Han jeg snakket med kunne ikke skjønne at jeg hadde avbestilt mobilen da han ikke fant en bekreftelse på det, jeg sa klart ifra hvem jeg hadde fått bekreftelse på avbestillingen fra og når. Han ba meg vente litt og kom tilbake med at "Joda, den var avbestilt". Jaha svarer jeg, så hvor er pengene mine og hvorfor betalte dere dem ut for å så ta dem tilbake igjen? Jeg har snakket med chess og de venter enda på svar fra dere. Dette kunne han ikke svare på, men ba meg vente litt til mens han snakket med noen. Han kommer tilbake og sier at han må sende økonomi en mail. Da ble jeg relativt sint og ba dem ringe meg personlig fra økonomi avdelingen da de verken kan levere varen (som jeg avbestilte), hadde trekt tilbake en betaling de ikke i første omgang ikke har lov til å trekke ut fra kontoen min...

 

Avventer spent ett svar på mandagen.

Ville gått til banken og fortalt historien samt ta med avbestillingsbekreftelsen og få de til å rydde opp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som egentlig imponerer meg mest så langt er kvaliteten på musikkavspilling. Bruker winamp (genialt) og Spotify. Har et sett Bose hodetelefoner (de originale suger jo eselpiss) og det låter svært bra. Mange, MANGE ganger bedre enn det gjorde på iPhone 4. Avspilling av musikk på en iPhone (og iPods for den del) er jo en ren lidelse. Lydkvaliteten er grusom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk telefonen på Torsdag, kjempe fornøyd :-D

 

Men er det mulig å få fjernet Facebook bursdager fra kalenderen?

Og er det mulig å sortere sangene på Spotify random eller etter tid?

 

Er litt kjedelig å høre på et album hele tiden : /

 

Kalender - mer - kalendere.

Huk av de du ikke vil ha. Facebook f.eks.

 

Har ikke funnet en funksjon for random avspilling i spotify. Bruker spillelister og / eller star.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Kjøpte den på onsdag på Telehuset Lagunen!

 

Jeg måtte bytte ut HD2en, da jeg har irritert meg over WM6.5 siden samme dag jeg fikk den "Hvis de bare hadde lagt inn Andrios i stedet, ville denne vært en fantastisk telefon" har vært tankene mine i månedsvis. At MS gidder å engang prøve å ta opp kampen med Android. De har sakket helt akterut, og har ikke sjans.

 

Denne er et enormt steg opp, selv om telefonene er relativt like hva kommer til specs, og for et teknologisk mesterverk :-D. Så responsiv og smooth. Ingen andre telefoner som er på markedet (av de jeg har prøvd) kan måle seg. Kanskje Desire Z?

 

Uansett: Den er vedt alle tusenlappene :-D.

 

Så du mener at MS ikke har noen sjans i dette markedet med Windows Phone 7?

 

Pfffffft, for noe sprøyt.

Lenke til kommentar

Da har den store dagen komt :p

 

Diamanten legges nå på hylla, og jeg tar i bruk min splitter nye desire HD.

 

Men seriøst, den telefonen er jo sykt digg :D

Overgår iPod som mp3 spiller, kan ringe, skrive meldinger, og gud vet hva jeg ikke kan få til på den. I dag vil jeg nok bruke en del tid på å leke med telefonen ja :D

Lenke til kommentar

Det som egentlig imponerer meg mest så langt er kvaliteten på musikkavspilling. Bruker winamp (genialt) og Spotify. Har et sett Bose hodetelefoner (de originale suger jo eselpiss) og det låter svært bra. Mange, MANGE ganger bedre enn det gjorde på iPhone 4. Avspilling av musikk på en iPhone (og iPods for den del) er jo en ren lidelse. Lydkvaliteten er grusom.

 

Det høres veldig bra ut. Er spent på hvordan musikken min vil høres ut på den.

 

Har du eller noen annen testet GPS-navigering med medfølgende programvare? Noen sier det ikke virker i Norge, eller at det virker dårlig. GPS-funksjonen med nedlastede kart er en av hovedgrunnene til at jeg tenker å kjøpe telefonen. Men om det ikke virker i Norge, er jo det reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Fikk telefonen på Torsdag, kjempe fornøyd :-D

 

Men er det mulig å få fjernet Facebook bursdager fra kalenderen?

Og er det mulig å sortere sangene på Spotify random eller etter tid?

 

Er litt kjedelig å høre på et album hele tiden : /

Random avspilling i spotify

 

Bare start en sang og klikk meny, så får du opp både repeat og shuffle som valg.

Dette gjelder også endel andre programmet. Menyknappen benyttes til instillinger og annet. :)

 

 

Beskyttelse:

 

Noen som har tips til beskyttelse? Spotify er jo genialt på telefon og jeg bruker telefon endel på studio. Den gamle har smelt i gulvet 100 ganger der og er litt nervøs for at denne kommer til å få noen smeller etterhvert også så leter egentlig etter no billig beskyttelse jeg kan bruke på studio. Samme hvordan den ser ut, tar den ut når jeg bruker telefonen til daglig.

 

Annen ting er JOGGING.

Denne telefonen er jo stor. Og til jogging, kanskje litt for stor? Fordelen den har i motsentnig til feks ipod nano er at når jeg jogger så bouncer den ikke vilt rundt i lomma, men kunne godt tenkt meg noe som gjør at jeg kan feste den på armen.

 

GPS-loggeprogrammer er så evig nice.

Lenke til kommentar

Intet nytt blant de av dere som har bestilt hos Amentio..?

 

Lurte på en ting til: Noen som har en god "algoritme" for hvordan man bør behandle batteriet den første tiden? Type: Lade det helt ut (så fort som mulig?) og så lade det helt opp igjen - og så gjenta dette så mange ganger som mulig..? Vil at batteriet skal få en best mulig start på livet for å holde ut lengst mulig :-)

Lenke til kommentar

Intet nytt blant de av dere som har bestilt hos Amentio..?

 

Lurte på en ting til: Noen som har en god "algoritme" for hvordan man bør behandle batteriet den første tiden? Type: Lade det helt ut (så fort som mulig?) og så lade det helt opp igjen - og så gjenta dette så mange ganger som mulig..? Vil at batteriet skal få en best mulig start på livet for å holde ut lengst mulig :-)

 

Ang behandling av batteri .Ehh - nei.

 

Les:

-->4-tips-to-extend-your-lithium-battery-life<--

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Intet nytt blant de av dere som har bestilt hos Amentio..?

 

Lurte på en ting til: Noen som har en god "algoritme" for hvordan man bør behandle batteriet den første tiden? Type: Lade det helt ut (så fort som mulig?) og så lade det helt opp igjen - og så gjenta dette så mange ganger som mulig..? Vil at batteriet skal få en best mulig start på livet for å holde ut lengst mulig :-)

 

Jeg var innom hos Amentio i Møllergata i Oslo i forgårs og spurte. Mannen bak disken sa at de ikke kom til å selge mobilen i butikkene, men at jeg kunne bestille den på nettet, og så ville jeg trolig få den om et par dager.

 

Jeg sa at jeg allerede hadde bestilt den for noen uker siden, men at det stadig var forsinkelser. Han svarte: Slik er det jo ofte.

 

Tror ikke han hadde noen peiling på lagerstatus på telefonen eller når de ville få den inn.

Lenke til kommentar

Intet nytt blant de av dere som har bestilt hos Amentio..?

 

Jeg var innom hos Amentio i Møllergata i Oslo i forgårs og spurte. Mannen bak disken sa at de ikke kom til å selge mobilen i butikkene, men at jeg kunne bestille den på nettet, og så ville jeg trolig få den om et par dager.

 

Jeg sa at jeg allerede hadde bestilt den for noen uker siden, men at det stadig var forsinkelser. Han svarte: Slik er det jo ofte.

 

Tror ikke han hadde noen peiling på lagerstatus på telefonen eller når de ville få den inn.

 

Haha det er så typisk. De prøver å lure deg til å tro "Vi tror den kommer inn i løpet av dagen eller senest i morgen" eller noe sånt, og når det viser seg at kunden faktisk har litt mellom ørene så blir de helt paffe og usikre. Latterlig kundestrategi, men det virker som nesten alle sammen kjører samme stil.

Lenke til kommentar

Ringte Lefdals kundeservice i går for å høre (siden de tydeligvis ikke tør å svare på mailer) når jeg skulle få min mobil. Hun som svarte meg sa at de aldri hadde fått den inn, noe jeg syntes var veldig rart siden jeg leste om to her som hadde bestilt på onsdag og allerede fått den. Det skjønte ikke hun noen ting av, for hun hadde ikke hørt at de hadde fått den inn, men hun lovet meg at de skulle få den inn den 15. november.

 

Drar de en liten mini-moobi her? :-p

Lenke til kommentar

Intet nytt blant de av dere som har bestilt hos Amentio..?

 

Jeg var innom hos Amentio i Møllergata i Oslo i forgårs og spurte. Mannen bak disken sa at de ikke kom til å selge mobilen i butikkene, men at jeg kunne bestille den på nettet, og så ville jeg trolig få den om et par dager.

 

Jeg sa at jeg allerede hadde bestilt den for noen uker siden, men at det stadig var forsinkelser. Han svarte: Slik er det jo ofte.

 

Tror ikke han hadde noen peiling på lagerstatus på telefonen eller når de ville få den inn.

 

Haha det er så typisk. De prøver å lure deg til å tro "Vi tror den kommer inn i løpet av dagen eller senest i morgen" eller noe sånt, og når det viser seg at kunden faktisk har litt mellom ørene så blir de helt paffe og usikre. Latterlig kundestrategi, men det virker som nesten alle sammen kjører samme stil.

 

 

 

jeg la inn en bestilling hos amentio for 2 uker siden, for de hadde forventet 03.11.2010. men så snakket jeg med en kar fra amentio på fredag og han sa at det var utsatt til midten av desember, så jeg har nå sendt mail om avbestilling. gikk heller på telekiosken her på bystasjonen i bergen, fikk den for 5200, ja var litt dyrere men gadd ikke vente så lenge

 

 

 

Lenke til kommentar

Ringte Lefdals kundeservice i går for å høre (siden de tydeligvis ikke tør å svare på mailer) når jeg skulle få min mobil. Hun som svarte meg sa at de aldri hadde fått den inn, noe jeg syntes var veldig rart siden jeg leste om to her som hadde bestilt på onsdag og allerede fått den. Det skjønte ikke hun noen ting av, for hun hadde ikke hørt at de hadde fått den inn, men hun lovet meg at de skulle få den inn den 15. november.

 

Drar de en liten mini-moobi her? :-p

 

Ikke nødvendigvis. Komplett har også denne datoen ubekreftet, og i min mail fra de står det at forventet utsending er 13 november :)

Lenke til kommentar

Avbestiller fra Netcom, fordi er så lei.

Lønner det seg da og bestille fra komplett(noe som koster 5000kr ca), eller kjøpe i en av Telekiosken butikkene med ett telenorabnm som heter super, som koster 59kr i mnd(abnm) og så kjøpe seg ut av bindingen ?

Jeg skal ha SuperDeal fra Tele2 ;)

Endret av Kjell-Egil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...