Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

min erfaring er at batteriet ikke er det beste! Har fult batteri fra kl 07.00 og bruker tlf på jobb til 16.00.. Da er faktisk batteriet på 15% :s

 

Da vil jeg påstå at du har en issue med mobilen din. Få det sjekket for det er ikke slik det skal være.

 

 

Har hatt den i 4dager! hva kan det da være ? brukte GPS i max 20min, kan vel ikke sluke så mye batteri? ellers noen samtaler og noen meldinger..

når jeg ser på tlf min nå(står i lader)står det :

75% Android-operativsystem, Skjerm : 9% .. osv.. osv!

Jeg har wifi på, og det popper noen facemeldinger inn her og der.. men har ikke brukt tlf min på 45min. Merkelig at den skal bruke 75% operativsystem da, eller?

 

Jeg har 5% på operativsystem. Du har en issue. Slå på debug.

 

Lastet ned battery booster, vet ikke om det hjelper ! noen andre tips ? hvordan slår man på debug ?

 

Innstillinger - Applikasjoner - Utviking - slå på USB-debugging! ;)

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

 

Her falt nettsiden ned mens jeg hadde skrevet masse :p

 

Alt i alt så går telefonen mye mer smooth ettersom den slipper å ha en prosses (init) som

drar 60-80% av cpu kraften. Den bruker da mindre batteri.

Dette er feil som HTC må rette, men foreløbig så ordner USB debug dette.

USB debug er bare en funksjon som tar effekt når du kobler den til en PC. Den vil da legge inn ekstra drivere slik at når du lager programmer til telefonen så vil du kunne teste ut programmet osv.

 

Min opplevelse etter jeg tok å satt på USB debug er at telefonen varer mye lenger og jeg kan spille av musikk i Spotify i flere timer med Bluetooth headset uten at den går tom for strøm.

 

Jeg tar min telefon i bruk 07 om morgen og har som regel strøm til kl 24 på kvelden.

Før hadde jeg knapt strøm fra 07 til 12.

Jeg bruker telefonen en del, tester programmer. Laster ned musikk osv.

Er altid logget på skype,kik,twitter,facebook, bruker wifi på jobben.

På E-post bruker jeg gmail og MS Exchange jobb konto.

 

Så ved å koble telefonen til usb(pc) vil batteri levetid bli bedre, uten å gjøre noen ting?? Nå har jeg ikke batteri når jeg er ferdig på jobb kl 16.00 , og det er svært irriterende. Ellers veldig bra forklart :) ikke meningen å spørre,spørre,spørre,spørre.. men noen må nok ha det inn med teskje :p

Lenke til kommentar

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

 

Her falt nettsiden ned mens jeg hadde skrevet masse :p

 

Alt i alt så går telefonen mye mer smooth ettersom den slipper å ha en prosses (init) som

drar 60-80% av cpu kraften. Den bruker da mindre batteri.

Dette er feil som HTC må rette, men foreløbig så ordner USB debug dette.

USB debug er bare en funksjon som tar effekt når du kobler den til en PC. Den vil da legge inn ekstra drivere slik at når du lager programmer til telefonen så vil du kunne teste ut programmet osv.

 

Min opplevelse etter jeg tok å satt på USB debug er at telefonen varer mye lenger og jeg kan spille av musikk i Spotify i flere timer med Bluetooth headset uten at den går tom for strøm.

 

Jeg tar min telefon i bruk 07 om morgen og har som regel strøm til kl 24 på kvelden.

Før hadde jeg knapt strøm fra 07 til 12.

Jeg bruker telefonen en del, tester programmer. Laster ned musikk osv.

Er altid logget på skype,kik,twitter,facebook, bruker wifi på jobben.

På E-post bruker jeg gmail og MS Exchange jobb konto.

 

Så ved å koble telefonen til usb(pc) vil batteri levetid bli bedre, uten å gjøre noen ting??

 

Nei. Ved å slå på usb debug vil batteritiden bli bedre.

Lenke til kommentar

Synes det er veldig varierende om hvor lenge batteriet holder på DHD... de som greier å få det til å holde fra morra til kvelds, må dere aktivt gå inn for å spare på alt for å klare dette og er det noen som har klart å få det til å holde flere dager med lite bruk?

 

Finnes det noen tester eller annen sammenligning mellom DHD og iPhone 4 som kan gi meg en liten pekepinne på batterikapasitet?

 

 

Mvh

 

Geir

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Det er viktig alle får med seg at du må skru på USB Debug.

Skulle virkelig ønske Amobil.no laget en forside overskrift om dette.

Det er faktisk noe som endrer hele total opplevelsen.Testen burde også tas på nytt.

Hvilken forbedringer kan man da oppleve med usb debug.Snakker du om bedre batteri levetid,hvilken den totale opplevelsen du snakker om,kan man gjøre det også med HtcDesire også?

 

Her falt nettsiden ned mens jeg hadde skrevet masse :p

 

Alt i alt så går telefonen mye mer smooth ettersom den slipper å ha en prosses (init) som

drar 60-80% av cpu kraften. Den bruker da mindre batteri.

Dette er feil som HTC må rette, men foreløbig så ordner USB debug dette.

USB debug er bare en funksjon som tar effekt når du kobler den til en PC. Den vil da legge inn ekstra drivere slik at når du lager programmer til telefonen så vil du kunne teste ut programmet osv.

 

Min opplevelse etter jeg tok å satt på USB debug er at telefonen varer mye lenger og jeg kan spille av musikk i Spotify i flere timer med Bluetooth headset uten at den går tom for strøm.

 

Jeg tar min telefon i bruk 07 om morgen og har som regel strøm til kl 24 på kvelden.

Før hadde jeg knapt strøm fra 07 til 12.

Jeg bruker telefonen en del, tester programmer. Laster ned musikk osv.

Er altid logget på skype,kik,twitter,facebook, bruker wifi på jobben.

På E-post bruker jeg gmail og MS Exchange jobb konto.

 

Så ved å koble telefonen til usb(pc) vil batteri levetid bli bedre, uten å gjøre noen ting?? Nå har jeg ikke batteri når jeg er ferdig på jobb kl 16.00 , og det er svært irriterende. Ellers veldig bra forklart :) ikke meningen å spørre,spørre,spørre,spørre.. men noen må nok ha det inn med teskje :p

 

 

Nei,

 

Jeg har prøvd å forklare med å peke til en link som forklarer problemet i detaljer.

 

Her er kilder :

http://www.droidnytt.no/2010/11/desire-hd-lagger/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507

 

Det er ingen som vet hvorfor det å skru på USB debug faktisk gjør at telefonen ikke overbelaster seg selv med å kjøre init prosessen på opptil 100%

 

Det er ingen negative effekter ved å skru dette på. Eneste er at når du kobler den til en PC så kan du lage programmer til telefonen. HTC har sannsynligvis selv testet telefonen med dette på og har ikke lagt merke til feilen.

 

Når du skrur på USB debugging så skal du ikke koble den til en PC, det er ikke nødvendig.

Det som skjer er at telefonen blir normal når du skrur USB debug på.

 

Jeg ser du har problemer med å se filmer, når du skrur på USB debug så får den resurser og sannsynligheten for at filmene hakker blir mindre.

Når telefonen ikke må jobbe med noe unødvendig så slipper den å sløse bort strøm på ingenting. Ergo du har mer strøm ut dagen.

Lenke til kommentar

Flere som har fått melding fra NetCom idag?

 

Kjære kunde. Pga utfordringer med levering hos HTC har din ordre på Desire HD ennå ikke blitt sendt ut. Vi jobber hardt med å få eksakt leveringsdato og HTC har gitt oss en ny foreløpig dato som er 22.11. Når vi får bekreftet denne eller annen dato vil vi oppdatere deg. Beklager bryderiet dette kan ha medført. Mvh NetCom.

Lenke til kommentar

Flere som har fått melding fra NetCom idag?

 

Kjære kunde. Pga utfordringer med levering hos HTC har din ordre på Desire HD ennå ikke blitt sendt ut. Vi jobber hardt med å få eksakt leveringsdato og HTC har gitt oss en ny foreløpig dato som er 22.11. Når vi får bekreftet denne eller annen dato vil vi oppdatere deg. Beklager bryderiet dette kan ha medført. Mvh NetCom.

 

Jepp, eller jeg fikk siste halvdel av meldingen i går kveld og første halvdel av meldingen i dag. :-)

Lenke til kommentar

Flere som har fått melding fra NetCom idag?

 

Kjære kunde. Pga utfordringer med levering hos HTC har din ordre på Desire HD ennå ikke blitt sendt ut. Vi jobber hardt med å få eksakt leveringsdato og HTC har gitt oss en ny foreløpig dato som er 22.11. Når vi får bekreftet denne eller annen dato vil vi oppdatere deg. Beklager bryderiet dette kan ha medført. Mvh NetCom.

 

 

jepp, fikk den nå:(Og jeg som er fra første batch også:(

Lenke til kommentar

Har ikke fått med meg dette med å skru på USB-debugging! Opplever ingen problemer med batteri eller lagging. Skjermen står for det meste av strømforbruket.

 

Er det slik at alle bør slå på USB-debugging eller bare de som opplever problmer?

 

Det skjer helt tilfeldig. Sjekk på innstillingene under "om telefonen -> batteribruk

Står Android-system eller operativsystem for mer en 50% av strøm forbruket da har du en tregere telefonen enn nødvendig.

 

Det kan ta litt tid etter du har tatt en restart før det skjer. Gjerne opptil en dag.

Men når det skjer så merker du at menyen hakker og ting går ikke så raskt som det burde.

Da hjelper det å skru på USB debugging og prosessene Android-system eller operativsystem vil gå til 3-7%.

Lenke til kommentar

Har ikke fått med meg dette med å skru på USB-debugging! Opplever ingen problemer med batteri eller lagging. Skjermen står for det meste av strømforbruket.

 

Er det slik at alle bør slå på USB-debugging eller bare de som opplever problmer?

 

Det skjer helt tilfeldig. Sjekk på innstillingene under "om telefonen -> batteribruk

Står Android-system eller operativsystem for mer en 50% av strøm forbruket da har du en tregere telefonen enn nødvendig.

 

Det kan ta litt tid etter du har tatt en restart før det skjer. Gjerne opptil en dag.

Men når det skjer så merker du at menyen hakker og ting går ikke så raskt som det burde.

Da hjelper det å skru på USB debugging og prosessene Android-system eller operativsystem vil gå til 3-7%.

 

Med meg ligger det på ca 7-8%. Det er skjermen som står for mer en 50%.

Har hatt telefonen en stund og ikke merket noe til noe av det du nevner.

Så da har jeg ikke noe behov for å skru på USB debugging? Eller bør jeg gjøre det, for å være føre var?

 

Ellers syns jeg batteritiden er OK. Lader telefonen ca 3 ganger i døgnet. Og det har jeg gjort med alle telefonene jeg har hatt de siste åra.

 

Største minuset med telefonen er batteri dekselet. Jeg liker og ha med meg ekstra batteri, men jeg vet ikke om det er så smart når dekselet er så vanskelig som det er.

 

På tide at batteri teknologien går litt framover syns jeg. Mobilprodusentene burde investert betydelig mer i batteri forskning, syns jeg.

Lenke til kommentar

Har ikke fått med meg dette med å skru på USB-debugging! Opplever ingen problemer med batteri eller lagging. Skjermen står for det meste av strømforbruket.

 

Er det slik at alle bør slå på USB-debugging eller bare de som opplever problmer?

 

Det skjer helt tilfeldig. Sjekk på innstillingene under "om telefonen -> batteribruk

Står Android-system eller operativsystem for mer en 50% av strøm forbruket da har du en tregere telefonen enn nødvendig.

 

Det kan ta litt tid etter du har tatt en restart før det skjer. Gjerne opptil en dag.

Men når det skjer så merker du at menyen hakker og ting går ikke så raskt som det burde.

Da hjelper det å skru på USB debugging og prosessene Android-system eller operativsystem vil gå til 3-7%.

 

Med meg ligger det på ca 7-8%. Det er skjermen som står for mer en 50%.

Har hatt telefonen en stund og ikke merket noe til noe av det du nevner.

Så da har jeg ikke noe behov for å skru på USB debugging? Eller bør jeg gjøre det, for å være føre var?

 

Ellers syns jeg batteritiden er OK. Lader telefonen ca 3 ganger i døgnet. Og det har jeg gjort med alle telefonene jeg har hatt de siste åra.

 

Største minuset med telefonen er batteri dekselet. Jeg liker og ha med meg ekstra batteri, men jeg vet ikke om det er så smart når dekselet er så vanskelig som det er.

 

På tide at batteri teknologien går litt framover syns jeg. Mobilprodusentene burde investert betydelig mer i batteri forskning, syns jeg.

 

Du kan jo skru den på for å teste ut om du får mer strøm. Flott om du sier i fra om det har blitt bedre for deg. Du kan også ta en skikkelig restart etter du har skrudd på USB debug. Slik at du begynner på fra scratch. Jeg lader min min om natten, tar den i bruk 07 og setter den på.

Før jeg skrudde det på så måtte jeg lade 3 ganger dagen.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...