Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Det blir feil å si at du "får telefonen til 3400 kr", da du uansett må ut med en månedlig kostnad for det resterende beløpet på telefonen igjennom det å betale på abonnementet.

 

Jeg gjør aldri slik, jeg casher den ut med en gang. Jeg skal aldri ha noe med telenor eller netcom igjen, ei heller å sette meg i gjeld til de smile.gif

iConnect passer denne mobilen perfekt. Uendelig med data inkludert i mndprisen. Det er viktig på en telefon som Desire HD som er så bra å surfe med (det er jo en mini-pc). Da kan man streame så mye man gidder uten å tenke på hva det koster. Da lønner det seg med iConnect. Da "betaler" man 575 kroner (totalpris første året er 5575 - DHD uten binding er 5000) for et år for uendelig med data og billig min pris.

 

Helt enig, iconnect passer denne telefonen perfekt.

 

Det er bare tull å si det. Folk flest har forskjellige behov. Jeg har nå brukt 18.67 MB på 3 uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at Network Norway selger DHD til 4300,- U/abm. De har den vell å merke ikke inne...

DHD-Network Norway

 

OBS: 4300,- eks. mva= kr 5375,- inkl. mva.

 

Network Norway selger til bedrifter og viser derfor pris eks. mva.

 

Oi, den så jeg ikke! Da ville jeg nokk funnet en annen plass å handle ja.

 

Wow. Syntes det var for godt til å være sant! :!:

 

 

Kjøpte selv min DHD fra Network Norway. Den var dog litt dyrere der enn andre plasser, men jeg fikk levert den på døra dagen etter jeg bestilte den, så da var det ikkeno å lure på.

 

Hadde 22stk igjen mandagen, onsdag var det tomt.

Endret av Taffern
Lenke til kommentar

Det blir feil å si at du "får telefonen til 3400 kr", da du uansett må ut med en månedlig kostnad for det resterende beløpet på telefonen igjennom det å betale på abonnementet.

 

Jeg gjør aldri slik, jeg casher den ut med en gang. Jeg skal aldri ha noe med telenor eller netcom igjen, ei heller å sette meg i gjeld til de smile.gif

iConnect passer denne mobilen perfekt. Uendelig med data inkludert i mndprisen. Det er viktig på en telefon som Desire HD som er så bra å surfe med (det er jo en mini-pc). Da kan man streame så mye man gidder uten å tenke på hva det koster. Da lønner det seg med iConnect. Da "betaler" man 575 kroner (totalpris første året er 5575 - DHD uten binding er 5000) for et år for uendelig med data og billig min pris.

 

Helt enig, iconnect passer denne telefonen perfekt.

 

Det er bare tull å si det. Folk flest har forskjellige behov. Jeg har nå brukt 18.67 MB på 3 uker.

 

Klart det, men for min del er det klart en fordel. Er også fint å bruke telefonen som WIFI hotspot når man drar på ferie eller backup om Internet går ned hjemme. Da går MB FORT.

Lenke til kommentar

Jeg kan melde at min to dager gamle HD ble stjålet på varemessa ikveld, og da jeg gikk inn på HTC sense som jeg hadde registrert tlf og brukernavn på for å sperre den fikk jeg melding om at den funksjonen ikke var aktivert i tlf.

“Phone finder" is currently disabled. For security reasons, go to your phone to enable this feature in Settings >> Location >> Phone finder.

 

Så mye for den funksjonen at den ikke er aktiv som standard. Kjekt å vite for andre som har skaffet seg samme sak.

 

Vil forøvrig opplyse om at jeg synes min gamle Desire var smidigere i bruk, HD'n lugget MYE på vanlige oppgaver som SMS skriving, surfing og generell bruk av tlf. Den krasjet også flere ganger på de to dagene jeg hadde den.

 

Faktisk usikker på om jeg skal ha ny HD eller noe annet i samme klasse. N8 kanskje, men har blitt glad i Android siste halvåret.

Endret av are@tallak
Lenke til kommentar

Jeg kan melde at min to dager gamle HD ble stjålet på varemessa ikveld, og da jeg gikk inn på HTC sense som jeg hadde registrert tlf og brukernavn på for å sperre den fikk jeg melding om at den funksjonen ikke var aktivert i tlf.

“Phone finder" is currently disabled. For security reasons, go to your phone to enable this feature in Settings >> Location >> Phone finder.

 

Så mye for den funksjonen at den ikke er aktiv som standard. Kjekt å vite for andre som har skaffet seg samme sak.

 

Vil forøvrig opplyse om at jeg synes min gamle Desire var smidigere i bruk, HD'n lugget MYE på vanlige oppgaver som SMS skriving, surfing og generell bruk av tlf. Den krasjet også flere ganger på de to dagene jeg hadde den.

 

Faktisk usikker på om jeg skal ha ny HD eller noe annet i samme klasse. N8 kanskje, men har blitt glad i Android siste halvåret.

synd du mista telefonen men går utfra at den var forsikra.

At du vurderer en N8 synes jeg er merkelig når du snakker om lagging. N8 er mye tegere telefon og vinner vel bare på mere suverent kamera. Hvis du skal ha en fansy telefon er nok en DHD mye bedre enn N8 hvis man ser bort fra kameradelen.

 

se denne video før du vurdere N8..... synes den knotinga på N8 på youtube delen fra rundt 9 minutter var nok til at jeg ikke gidder tenke på den engang :)

 

video:

Endret av pvl1971
Lenke til kommentar

dere kan godt si jeg er idiot som mener dette men min mening er at det her er en beta versjon av hva apple har som ikke funker perfekt.

De som driver med dette til daglig (anmelder mobiler) ga DHD terningkast 6 og skrev bland annet "Den beste mobilen. Punktum." for moro skyld. :whistle:

 

Enten fikk du en defekt DHD eller så syntes du alt annen enn det du er vant med er dårlig. Å gi mobilen terningkast "2" er rett og slett barnslig.

Krøp, enig i at MIN mening er barnslig. Man bør vel heller belage seg på hva du vil høre. Har du telefonen så skroll med litt hastighet og se om det henger med, det gjør det rett og slett ikke. Jeg kan til og med skrive meldinger raskere en telefonen henger med. Teksten henger etter.denne telefonen slår rett og slett ikke en iPhone.

 

Test nummer en til dere som har den. Legg inn et word dokument og se om dere Syntes det funker bra?

 

Nummer to er og gå inn på program menyen og skroll opp og ned. Er det godt nok?

 

Nummer tre er skroll hvilken som helst internett side. Telefonen henger ikke med og den er ikke presis.

 

Men for all del. Klart dere kan digge den for det. Bruker dere telefon kun 1 time om dagen og den er standby resten er vel alt helt lungt

Lenke til kommentar
Krøp, enig i at MIN mening er barnslig. Man bør vel heller belage seg på hva du vil høre. Har du telefonen så skroll med litt hastighet og se om det henger med, det gjør det rett og slett ikke. Jeg kan til og med skrive meldinger raskere en telefonen henger med. Teksten henger etter.denne telefonen slår rett og slett ikke en iPhone.

 

Test nummer en til dere som har den. Legg inn et word dokument og se om dere Syntes det funker bra?

 

Nummer to er og gå inn på program menyen og skroll opp og ned. Er det godt nok?

 

Nummer tre er skroll hvilken som helst internett side. Telefonen henger ikke med og den er ikke presis.

 

Men for all del. Klart dere kan digge den for det. Bruker dere telefon kun 1 time om dagen og den er standby resten er vel alt helt lungt

 

Testet tekst skriving hvor jeg skrev så fort jeg kunne med 2 fingre og den klarte å følge med uten problemer.

 

Skrolling i menyen er presis og reagerer raskt når du skroller opp og ned både fort og sakte.

 

Internett side: Testet det på vg.no (ikke mobil versjonen), det var en liten forsinkelse fra når jeg dro fingeren til den begynte å skrolle (fort opp og ned). Når den først begynner å skrolle så går det mykt (litt små lagg når det er noen flash animasjoner som kommer til syne).

 

Har ikke testet word dokument enda.

 

Hvis jeg var deg så ville jeg ha sett om jeg hadde hatt /init buggen som noen får fordi det virker som om det er noe som gjør telefonen din treg og spise mye batteri.

Up time: 21:18:00

Awake time: 6:54:00

Batteri: 40%

Lenke til kommentar
Krøp, enig i at MIN mening er barnslig. Man bør vel heller belage seg på hva du vil høre. Har du telefonen så skroll med litt hastighet og se om det henger med, det gjør det rett og slett ikke. Jeg kan til og med skrive meldinger raskere en telefonen henger med. Teksten henger etter.denne telefonen slår rett og slett ikke en iPhone.

 

Test nummer en til dere som har den. Legg inn et word dokument og se om dere Syntes det funker bra?

 

Nummer to er og gå inn på program menyen og skroll opp og ned. Er det godt nok?

 

Nummer tre er skroll hvilken som helst internett side. Telefonen henger ikke med og den er ikke presis.

 

Men for all del. Klart dere kan digge den for det. Bruker dere telefon kun 1 time om dagen og den er standby resten er vel alt helt lungt

 

Testet tekst skriving hvor jeg skrev så fort jeg kunne med 2 fingre og den klarte å følge med uten problemer.

 

Skrolling i menyen er presis og reagerer raskt når du skroller opp og ned både fort og sakte.

 

Internett side: Testet det på vg.no (ikke mobil versjonen), det var en liten forsinkelse fra når jeg dro fingeren til den begynte å skrolle (fort opp og ned). Når den først begynner å skrolle så går det mykt (litt små lagg når det er noen flash animasjoner som kommer til syne).

 

Har ikke testet word dokument enda.

 

Hvis jeg var deg så ville jeg ha sett om jeg hadde hatt /init buggen som noen får fordi det virker som om det er noe som gjør telefonen din treg og spise mye batteri.

Up time: 21:18:00

Awake time: 6:54:00

Batteri: 40%

Hva er det for en bug da? Eller hvordan sjekker jeg det. Får endelig håpe det er en bug. :)

Endret av crappysam
Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg så ville jeg ha sett om jeg hadde hatt /init buggen som noen får fordi det virker som om det er noe som gjør telefonen din treg og spise mye batteri.

Up time: 21:18:00

Awake time: 6:54:00

Batteri: 40%

Hva er det for en bug da? Eller hvordan sjekker jeg det. Får endelig håpe det er en bug. :)

 

 

Known bug altså? D: Satt akkurat å lurte på hvorfor init hadde spist så ufattelig mye CPU-tid. Trodde kanskje det var en av de mange applikasjonene jeg hadde lagt inn som ikke var helt greie.

 

 

Her er en diskusjon angående /init buggen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg så ville jeg ha sett om jeg hadde hatt /init buggen som noen får fordi det virker som om det er noe som gjør telefonen din treg og spise mye batteri.

Up time: 21:18:00

Awake time: 6:54:00

Batteri: 40%

 

Uptime: 47:57:25

Awake Time: 12:21:00

Batteri: 40%

 

Er dog på 3 full-oppladningen siden mandag ettermiddag. (Noe jeg er fornøyd med)

 

Så, jeg tror det stemmer at batteriet blir bedre etterhvert som det får ladet seg helt ut, og helt opp :)

 

EDIT: 11t 48m 59s siden laderen ble trukket ut sist. 12t med god bruk, masse nedlastninger og surfing osv, og fortsatt 40% syns jeg er mer enn bra nok. Skrur dog av min når jeg sover, så jeg har enn så lenge batteri i 2 dager :)

Endret av HDFredrik
Lenke til kommentar

Jeg har nylig fått min HTC Desire HD, kjøpt på eBay fra UK. Er strålende fornøyd, men jeg er enig i testen hos aMobil som sier at den har noen pustepauser i ny og ne. I tillegg trekker den endel strøm, så man får håpe at software videreutvikles og større batteri kommer til.

 

Spørsmål:

En av utfordringene jeg har nå er at telefonen ikke har norsk språk. Jeg har installert norsk tastatur, så det går fint, men hadde jo vært greit å hatt norsk språk på OSet også. Er det noen som kan fortelle meg hvordan det gjøres?

 

EDIT:

Jeg har funnet ut hvordan man løser dette. Jeg installerte simpelten "MoreLocate 2" fra android market (gratis), og da kunne jeg velge norsk språk.

Endret av Daddlemannen
Lenke til kommentar

Jeg kan melde at min to dager gamle HD ble stjålet på varemessa ikveld, og da jeg gikk inn på HTC sense som jeg hadde registrert tlf og brukernavn på for å sperre den fikk jeg melding om at den funksjonen ikke var aktivert i tlf.

“Phone finder" is currently disabled. For security reasons, go to your phone to enable this feature in Settings >> Location >> Phone finder.

 

Så mye for den funksjonen at den ikke er aktiv som standard. Kjekt å vite for andre som har skaffet seg samme sak.

Den funksjonen fungerer ikke i Norge enda. Phone finder brukes for å finne telefonen, ikke låse den. Det er andre valg på htcsense som tar seg av det. Prøv det du :)

Lenke til kommentar

Var innom Coop Elektro idag og spurte etter DHD. Mannen bak disken kunne fortelle at de ikke får tak i denne før over nyttår! Telefonene blir trukket tilbake grunnet feil med språket visstnok :p

 

 

Jeg lurer på om dette er noe denne mannen tror eller har hørt, eller om det er korrekt.

 

Om det er en såpass alvorlig feil som ikke kan løses ved en oppdatering, er dette noe de som allerede har fått telefonen, burde kunne reklamere på.

 

Uansett: Jeg vil heller vente litt og få en velfungerende telefon enn å ha en mindre velfungerende nå.

Lenke til kommentar

Jeg kan melde at min to dager gamle HD ble stjålet på varemessa ikveld, og da jeg gikk inn på HTC sense som jeg hadde registrert tlf og brukernavn på for å sperre den fikk jeg melding om at den funksjonen ikke var aktivert i tlf.

“Phone finder" is currently disabled. For security reasons, go to your phone to enable this feature in Settings >> Location >> Phone finder.

 

Så mye for den funksjonen at den ikke er aktiv som standard. Kjekt å vite for andre som har skaffet seg samme sak.

Den funksjonen fungerer ikke i Norge enda. Phone finder brukes for å finne telefonen, ikke låse den. Det er andre valg på htcsense som tar seg av det. Prøv det du :)

 

 

Fantastisk svar, hvordan kan han prøve det når telefonen er stjålet :tease:

Lenke til kommentar

Jeg kan melde at min to dager gamle HD ble stjålet på varemessa ikveld, og da jeg gikk inn på HTC sense som jeg hadde registrert tlf og brukernavn på for å sperre den fikk jeg melding om at den funksjonen ikke var aktivert i tlf.

“Phone finder" is currently disabled. For security reasons, go to your phone to enable this feature in Settings >> Location >> Phone finder.

 

Så mye for den funksjonen at den ikke er aktiv som standard. Kjekt å vite for andre som har skaffet seg samme sak.

 

Vil forøvrig opplyse om at jeg synes min gamle Desire var smidigere i bruk, HD'n lugget MYE på vanlige oppgaver som SMS skriving, surfing og generell bruk av tlf. Den krasjet også flere ganger på de to dagene jeg hadde den.

 

Faktisk usikker på om jeg skal ha ny HD eller noe annet i samme klasse. N8 kanskje, men har blitt glad i Android siste halvåret.

 

1. Du kan sperre den med funksjonalitet ved siden av kartet som er ment å vise hvor telefonen er. Jeg har dog ikke lyktes med dette selv, men jeg skal forsøke igjen og kan redigere dette innlegget om jeg får det til.

 

2. Oppdaterte du telefonen etter at du fikk den? Ja, den lugger litt, men jeg vil tro dette utbedres i senere oppdateringer. Den har jo både minne og prosessor som skulle takle flytende overganger.

Lenke til kommentar

Jeg kan melde at min to dager gamle HD ble stjålet på varemessa ikveld, og da jeg gikk inn på HTC sense som jeg hadde registrert tlf og brukernavn på for å sperre den fikk jeg melding om at den funksjonen ikke var aktivert i tlf.

“Phone finder" is currently disabled. For security reasons, go to your phone to enable this feature in Settings >> Location >> Phone finder.

 

Så mye for den funksjonen at den ikke er aktiv som standard. Kjekt å vite for andre som har skaffet seg samme sak.

Den funksjonen fungerer ikke i Norge enda. Phone finder brukes for å finne telefonen, ikke låse den. Det er andre valg på htcsense som tar seg av det. Prøv det du :)

 

 

Fantastisk svar, hvordan kan han prøve det når telefonen er stjålet :tease:

Tja, er nå bare å gå inn på htcsense.com og fikse det gjennom der - forutsatt at pc'en hans ikke ble stjålet samtidig. Da får han vel heller låne en...noe mer du lurte på? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...