Gå til innhold

Bør skolen prioritere gym mere enn i dag?


  

97 stemmer

  1. 1. Bør skolen legge mer vekt på gym?

    • Ja!
      52
    • Nei!
      11
    • Synes det er bra som det er.
      11
    • Vil ha mindre gym!
      5
    • Gym er unødvendig!
      18


Anbefalte innlegg

 

Sånn er det. Noen prioriterer å trene fremfor å gjøre lekser, andre prioriterer lekser fremfor trening. Hvorfor er det rettferdig at de som prioriterer teoretiske fag skal få en karakter for det de gjør, mens de som prioriterer trening ikke skal få karakter for det de gjør?

 

De som ikke vil ha karakter i gym er som regel de svake elevene som ikke gidder å trene. Det er like mye deres skyld for at de får dårlig karakter i gym, som det er de "treningsnarkomanes" skyld at de gjør det dårlig i matte når de prioriterer trening fremfor mattelekser.

 

Jeg vil ikke ha karakter i gym. Jeg er ikke svak, svømte mye før ( sluttet etter sommerferien).

Fordi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting er å kanskje informere om vi snakker om barneskole-elever eller videregående.

 

Edit: Jeg er ikke en glad elev når jeg må være to timer ekstra på skolen for å komme hjem klokken 16:00 til en stor bunke lekser!

hadde det vært bedre om du hadde vært igjen på skolen og hatt andre fag de to timene?

Lenke til kommentar

Ja! Veldig mye bedre! Gi meg R2-timer istedet!

 

Kanskje vi ikke har de samme prioriteringene, men hvis jeg ikke jobber så ryker jeg hjem til mor og far uten studiekompetanse og med en utdanning jeg ikke vil ha.

 

Gym har jo alltid vært en del av den norske skolen, men tilbudet og selve utførelsen av gym timene har dessverre bare blitt dårligere og dårligere. Hadde det vært opp til meg så hadde det vært minst 2 timer gym daglig på skolen, gjerne 3. Da kan ingen klage på at de ikke får nok tid til å øve på sporten/grenen som utføres!

Lenke til kommentar

I fjor i starten av året fikk vi karakterer i håndball av en som ikke kunne håndball. det virket som om han ga karakterer etter hvor mange mål man scorte i ballasporter ( altså, at ballsportkarakterer var styrt av målscoring). Friidrett ( en av mine sterkere sider i gym) fikk vi aldri fullført ordentlig.

 

edit- måtte fikse litt på teksten :dremel:

Endret av olehh
Lenke til kommentar

I fjor i starten av året fikk vi karakterer i håndball av en som ikke kunne håndball. det virket som om han ga karakter etter hvor mange mål man scorte når vi hadde ballasporter. Friidrett ( en av mine sterkere sider i gym) fikk vi aldri fullført ordentlig.

 

edit- måtte fikse litt på teksten :dremel:

Den er kjip, men da er dette noe du burde tatt opp med enten kontaktlærer, elevrådsrepresentant eller hvem som helst andre på kontoret som kunne informert rektor om dette?

Lenke til kommentar

håper da det, men han la mye vekt på målscoring tenker jeg.

 

I fjor i starten av året fikk vi karakterer i håndball av en som ikke kunne håndball. det virket som om han ga karakter etter hvor mange mål man scorte når vi hadde ballasporter. Friidrett ( en av mine sterkere sider i gym) fikk vi aldri fullført ordentlig.

 

edit- måtte fikse litt på teksten :dremel:

Den er kjip, men da er dette noe du burde tatt opp med enten kontaktlærer, elevrådsrepresentant eller hvem som helst andre på kontoret som kunne informert rektor om dette?

 

hva burde vi tatt opp?

Lenke til kommentar

Barn\Ungdom(det innebærer også vgs-kidsa) har godt av mer bevegelse.

 

Er vel to timer gym i uken eller noe slikt? (lenge siden jeg jeg gikk på grunnskolen\vgs). Dette er langt nær nok.

 

 

Jeg tror ikke vi er helt på det samme sporet her! Hva jeg har godt av er noe helt annet enn hva jeg har kapasitet til.

 

Det er sikkert lett for deg som sitter der i stolen din, klør deg i skjegget og ler over oss VGS-kidzza som gråter over at vi må trene.

Tror du virkelig at jeg har lyst til å sitte på skolen til klokken 16:00 for å komme hjem til leksene? Tror du ikke jeg har lyst til å heller jobbe med fagene mine?

 

Hva om regjeringen fant ut at de skulle gi deg to ekstra timer på skolen i tillegg til alt det andre du har. Tror du vi VGS-elever har det lett?

 

Åpne øynene dine og se at vi ikke har lyst til dette! Vi vil ha FAG IKKE TRENING!

 

Ja! Veldig mye bedre! Gi meg R2-timer istedet!

 

Kanskje vi ikke har de samme prioriteringene, men hvis jeg ikke jobber så ryker jeg hjem til mor og far uten studiekompetanse og med en utdanning jeg ikke vil ha.

 

Gym har jo alltid vært en del av den norske skolen, men tilbudet og selve utførelsen av gym timene har dessverre bare blitt dårligere og dårligere. Hadde det vært opp til meg så hadde det vært minst 2 timer gym daglig på skolen, gjerne 3. Da kan ingen klage på at de ikke får nok tid til å øve på sporten/grenen som utføres!

 

Jeg er helt med på at gym er en del av den norske skolen, men timeantall er en del av den norske loven.

 

Jeg vil hjem å bli ferdig med matteleksene mine, ikke trene først.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

håper da det, men han la mye vekt på målscoring tenker jeg.

 

I fjor i starten av året fikk vi karakterer i håndball av en som ikke kunne håndball. det virket som om han ga karakter etter hvor mange mål man scorte når vi hadde ballasporter. Friidrett ( en av mine sterkere sider i gym) fikk vi aldri fullført ordentlig.

 

edit- måtte fikse litt på teksten :dremel:

Den er kjip, men da er dette noe du burde tatt opp med enten kontaktlærer, elevrådsrepresentant eller hvem som helst andre på kontoret som kunne informert rektor om dette?

 

hva burde vi tatt opp?

at læreren deres ikke fylte opp kravene som stilles til en gymlærer, og vektlegger karakteren skeivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...