Gå til innhold

Bør skolen prioritere gym mere enn i dag?


  

97 stemmer

  1. 1. Bør skolen legge mer vekt på gym?

    • Ja!
      52
    • Nei!
      11
    • Synes det er bra som det er.
      11
    • Vil ha mindre gym!
      5
    • Gym er unødvendig!
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Staten forventer at jeg skal trene når jeg sitter flere timer med skolearbeid og skole hver eneste dag, og når jeg er ferdig så er jeg utslitt!

 

Gym er bullshit! End of story!

Sånn er det. Noen prioriterer å trene fremfor å gjøre lekser, andre prioriterer lekser fremfor trening. Hvorfor er det rettferdig at de som prioriterer teoretiske fag skal få en karakter for det de gjør, mens de som prioriterer trening ikke skal få karakter for det de gjør?

 

De som ikke vil ha karakter i gym er som regel de svake elevene som ikke gidder å trene. Det er like mye deres skyld for at de får dårlig karakter i gym, som det er de "treningsnarkomanes" skyld at de gjør det dårlig i matte når de prioriterer trening fremfor mattelekser.

Lenke til kommentar

Staten forventer at jeg skal trene når jeg sitter flere timer med skolearbeid og skole hver eneste dag, og når jeg er ferdig så er jeg utslitt!

 

Gym er bullshit! End of story!

det er en ting som kalles kondis, hadde du hatt det kunne du gjort begge deler! kondis er noe man får av trening (som man gjør i bl.a. gymtimene ;)

Lenke til kommentar

I gym gjelder ikke bare prestasjon, men lagånden, hvordan du jobber med andre og ikke minst hvordan du klarer å presse deg selv til det ytterste!

 

Gavekort: Liker ikke folk som syter over hvilket som helst fag, men gym er ekstra ille, fordi det er så mange som finner på de dårligste unnskyldninger for å slippe, nettopp fordi de er så late at jeg ikke finner ord for det. Fysisk aktivitet er sunt, basta!

Lenke til kommentar

Kanskje ikke fokuseres mer på, men tenkes mer over av de høyere makter. Det fungerer ihvertfall ikke slik det er i dag på ungdomsskole og oppover.

 

Bare for å ha en ting klart. en dag og et par timer med gym i uka hjelper ikke. Trener man ikke til vanlig blir man bare utslitt og kroppen vil ikke fungere.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Fordi?

 

 

Du liker det?

Jeg(imotsettning av deg) klarer faktisk å sette fra mine egne preferanser.

 

Barn trenger å bevege seg. Holde seg noenlunde fysisk aktive. SPESIELT nå om dagen. Kanskje du ikke har merket det, men fedme er et temmelig stor problem for tiden.

Gym er ikke løsningen alene på problemet, men et godt tiltak.

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi?

 

 

Du liker det?

Jeg(imotsettning av deg) klarer faktisk å sette fra mine egne preferanser.

 

Vi skal ha mer gym på grunnskolen fordi Danielzu kan sette fra sine egne preferanser! Ahh!

 

Nothindoin: Jeg jobber i gymmen jeg, skulker ikke! Poenget mitt er at jeg kunne vært hjemme å gjort ferdig den svære bunka med mattelekser jeg har.

Lenke til kommentar

Staten forventer at jeg skal trene når jeg sitter flere timer med skolearbeid og skole hver eneste dag, og når jeg er ferdig så er jeg utslitt!

 

Gym er bullshit! End of story!

Sånn er det. Noen prioriterer å trene fremfor å gjøre lekser, andre prioriterer lekser fremfor trening. Hvorfor er det rettferdig at de som prioriterer teoretiske fag skal få en karakter for det de gjør, mens de som prioriterer trening ikke skal få karakter for det de gjør?

 

De som ikke vil ha karakter i gym er som regel de svake elevene som ikke gidder å trene. Det er like mye deres skyld for at de får dårlig karakter i gym, som det er de "treningsnarkomanes" skyld at de gjør det dårlig i matte når de prioriterer trening fremfor mattelekser.

 

Jeg vil ikke ha karakter i gym. Jeg er ikke svak, svømte mye før ( sluttet etter sommerferien).

Lenke til kommentar

Vi skal ha mer gym på grunnskolen fordi Danielzu kan sette fra sine egne preferanser! Ahh!

 

Nothindoin: Jeg jobber i gymmen jeg, skulker ikke! Poenget mitt er at jeg kunne vært hjemme å gjort ferdig den svære bunka med mattelekser jeg har.

kaaaaaanskje du overdriver en tad med matteleksene dine? om ikke, klag til mattelæreren din, om han ignorerer det... tar du det et hakk videre ;)

 

EDIT: og btw, sorry for dobbelpost

 

men jeg irriterer meg over store mattelekser, noe jeg hadde i 3 år på ungdomsskolen

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Jeg går ikke på grunnskolen lenger. Jeg har faktisk selvstudie på både matte og norsk jeg må jobbe med, i tillegg til en annen type matte jeg har på skolen, og vi er nødt til å gå veldig fort gjennom læreplanen fordi vi ligger etter skolesystemet smålig, ergo: Mye arbeid og mye lekser.

 

Da har jeg ikke lyst til å toppe dagen min med to timer frisbeegolf og volleyball!

Lenke til kommentar

teknisk sett...

 

Når du trener frigjør hjernen din endorfiner, disse gir deg en lykkerus. "En glad elev, er en god elev." Da får du med deg mer og jobber bedre.

 

OK, det var kanskje litt crap, men fysisk aktivitet er viktig for å holde seg i form, og dessuten kommer du aldri til å bli kvitt gym uansett hvor mye du syter og klager her på forumet.

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...