Gå til innhold

Bør skolen prioritere gym mere enn i dag?


  

97 stemmer

  1. 1. Bør skolen legge mer vekt på gym?

    • Ja!
      52
    • Nei!
      11
    • Synes det er bra som det er.
      11
    • Vil ha mindre gym!
      5
    • Gym er unødvendig!
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barn\Ungdom(det innebærer også vgs-kidsa) har godt av mer bevegelse.

 

Er vel to timer gym i uken eller noe slikt? (lenge siden jeg jeg gikk på grunnskolen\vgs). Dette er langt nær nok.

 

 

Jeg tror ikke vi er helt på det samme sporet her! Hva jeg har godt av er noe helt annet enn hva jeg har kapasitet til.

Ikke jeg heller, siden jeg snakker on topic, mens du snakker om individet deg.

 

 

Tror du virkelig at jeg har lyst til å sitte på skolen til klokken 16:00 for å komme hjem til leksene? Tror du ikke jeg har lyst til å heller jobbe med fagene mine?

Må innrøme at jeg direkte driter i hva du har lyst til. Jeg snakker om skolen bør prioritere gym eller ikke. Snakker ikke om hva du liker.

 

Hva om regjeringen fant ut at de skulle gi deg to ekstra timer på skolen i tillegg til alt det andre du har. Tror du vi VGS-elever har det lett?

 

Åpne øynene dine og se at vi ikke har lyst til dette! Vi vil ha FAG IKKE TRENING!

Hadde velkommet den iden fra regjeringen. Med åpne armer faktisk.

 

Hva om en elev ikke liker norsk, skal da (ifølge deg) skolen kutte det også?

Gym er et fag, ikke trening. Trening blir noe annet.

Lenke til kommentar

Barn\Ungdom(det innebærer også vgs-kidsa) har godt av mer bevegelse.

 

Er vel to timer gym i uken eller noe slikt? (lenge siden jeg jeg gikk på grunnskolen\vgs). Dette er langt nær nok.

 

 

Jeg tror ikke vi er helt på det samme sporet her! Hva jeg har godt av er noe helt annet enn hva jeg har kapasitet til.

 

Det er sikkert lett for deg som sitter der i stolen din, klør deg i skjegget og ler over oss VGS-kidzza som gråter over at vi må trene.

Tror du virkelig at jeg har lyst til å sitte på skolen til klokken 16:00 for å komme hjem til leksene? Tror du ikke jeg har lyst til å heller jobbe med fagene mine?

 

Hva om regjeringen fant ut at de skulle gi deg to ekstra timer på skolen i tillegg til alt det andre du har. Tror du vi VGS-elever har det lett?

 

Åpne øynene dine og se at vi ikke har lyst til dette! Vi vil ha FAG IKKE TRENING!

 

Ja! Veldig mye bedre! Gi meg R2-timer istedet!

 

Kanskje vi ikke har de samme prioriteringene, men hvis jeg ikke jobber så ryker jeg hjem til mor og far uten studiekompetanse og med en utdanning jeg ikke vil ha.

 

Gym har jo alltid vært en del av den norske skolen, men tilbudet og selve utførelsen av gym timene har dessverre bare blitt dårligere og dårligere. Hadde det vært opp til meg så hadde det vært minst 2 timer gym daglig på skolen, gjerne 3. Da kan ingen klage på at de ikke får nok tid til å øve på sporten/grenen som utføres!

 

Jeg er helt med på at gym er en del av den norske skolen, men timeantall er en del av den norske loven.

 

Jeg vil hjem å bli ferdig med matteleksene mine, ikke trene først.

når du sier vi prøver du å snakke på vegne av alle vgs elever, jeg selv går vgs og går rett imot det du sier, selv har jeg én 80-minutters økt én gang i uken !

 

sorry for langt innlegg, men jeg gidder ikke å *snip* elns...

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

håper da det, men han la mye vekt på målscoring tenker jeg.

 

I fjor i starten av året fikk vi karakterer i håndball av en som ikke kunne håndball. det virket som om han ga karakter etter hvor mange mål man scorte når vi hadde ballasporter. Friidrett ( en av mine sterkere sider i gym) fikk vi aldri fullført ordentlig.

 

edit- måtte fikse litt på teksten :dremel:

Den er kjip, men da er dette noe du burde tatt opp med enten kontaktlærer, elevrådsrepresentant eller hvem som helst andre på kontoret som kunne informert rektor om dette?

 

hva burde vi tatt opp?

at læreren deres ikke fylte opp kravene som stilles til en gymlærer, og vektlegger karakteren skeivt.

 

Det med ballsportkaraktersettingen er noe jeg ikke husker så veldig godt. Men jeg husker jeg følte at det var slik.

 

 

btw, vi fikk ny gymlærer litt senere.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke øve meg til 6 i gym på et skoleår. Man kan øve seg til 6 i alle skikkelige fag.

Å jo da. Det kalles å trene.

Jepp, men det har ingen ting med skolen å gjøre. Det er en livsstil. Lekser (noe man må gjøre på fritiden for å takle et fag, i dette eksempelet gym) skal ikke være en livsstil.

 

Jeg kan gjøre en time matte hver uke og bli bedre i matte. Jeg kan jogge en time i uka og forskjellen på kondisen min vil være lik null.

Lenke til kommentar

Skulle og ønske at vi ikke hadde gym! Selv trener jeg faktisk eget program, det blir for dumt at gymlærer krever at vi skal trene hele kroppen for det er bra for oss, når jeg faktisk har et spesialtilpasset treningsprogram som blir ødelagt av gymmen. Så jeg gjør kun de øvelsene som passer til mitt program den dagen. Om jeg så får dårligere karakter av det, so be it.

Lenke til kommentar
Ikke jeg heller, siden jeg snakker on topic, mens du snakker om individet deg.

 

Er ikke jeg en del av Norge da? Er jeg bare en man skal drite i? Jeg snakker på vegne av slike som meg! Slike som ikke ser på fotball, er ute og trener, og har for lite skolearbeid å gjøre.

 

Hvem i svarte ellers skulle jeg snakke på vegne av? Jeg er et individ, og jeg som alle andre i min klasse har ikke behov for å overstride det lovlige timeantallet bare fordi vi skal spille frisbeegolf.

 

 

 

 

Må innrøme at jeg direkte driter i hva du har lyst til. Jeg snakker om skolen bør prioritere gym eller ikke. Snakker ikke om hva du liker.

 

Det var jeg som startet diskusjonen, så hele diskusjonen er grunnlagt på hva JEG har lyst til! Dessuten har jeg allerede nevnt flere ganger hvorfor skolen ikke bør prioritere gym.

 

 

Hadde velkommet den iden fra regjeringen. Med åpne armer faktisk.

 

Hva om en elev ikke liker norsk, skal da (ifølge deg) skolen kutte det også?

Gym er et fag, ikke trening. Trening blir noe annet.

 

Norsk er faglig relevant, det er ikke gym.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Er ikke jeg en del av Norge da? Er jeg bare en man skal drite i? Jeg snakker på vegne av slike som meg! Slike som ikke ser på fotball, er ute og trener, og har for lite skolearbeid å gjøre.

 

Hvem i svarte ellers skulle jeg snakke på vegne av? Jeg er et individ, og jeg som alle andre i min klasse har ikke behov for å overstride det lovlige timeantallet bare fordi vi skal spille frisbeegolf.

 

 

Du snakker om frisbeegolf. Kanskje du ikke er fornøyd med gymmen fordi skolen har et dårlig tilbud? På skolen der jeg går har vi alternativer på et 3-ukers opplegg sånn at de som vil kan kjøre hardtrening hele året, og de slappe kan spille frisbeegolfen din.. Problemet er bare at vi ikke får tid til å utføre noe på de 3 ukene, fordi vi har 2 timer gym i uken.

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke øve meg til 6 i gym på et skoleår. Man kan øve seg til 6 i alle skikkelige fag.

Det er det største dritet jeg har hørt. Har et eksempel fra gamleskolen min...

 

Det var en premienerd, sa selv til læreren mitt i timen at hun satt med lekser og skolearbeid 6 timer HVER fu**ings dag! likevel gikk hun ut med underkant av 5 i snitt, jeg derimot la... ikke mye... jobb i skolen og fikk over 4.5 i snitt.

 

konklusjon: som med gym, er noen gode i visse ting, og andre er ikke.

 

Slik har det vært med meg og. Gikk ut av tiende med 5 i snitt, har ikke gjort en eneste lekse siden første uka av åttende.

 

Sånn er det ofte, men det er ikke meningen at det skal være sånn. De som ikke er automatisk gode i noe skal også ha en sjanse, det er derfor det er så helsikes masse repetering og captain obvious i skolen. Det er irriterende, men slik må det være.

 

En som gjør masse lekser, slik som personen du nevner, skal selvfølgelig få noe ut av det. I underkant av 5 er en fantastisk god karakter hvis man i utgangspunket kun har kompetansen til noe mye lavere, slik som tilfellet ofte er.

 

Personen du nevner har jobbet masse for å få gode karakterer i alle fag. Tror du denne personen gikk på treningsstudio for å forbedre gymkarakteren? Selvfølgelig ikke, det kan ingen kreve av noen. Gym er et slikt fag at de som er gode i det er gode i det, og de som ikke er det er ikke det. De andre fagene på skolen er slik at enkelte er gode i det, og de som ikke er gode i det også har en sjanse.

 

Derfor er vurdering i gym på lik linje med andre fag idiotisk.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke øve meg til 6 i gym på et skoleår. Man kan øve seg til 6 i alle skikkelige fag.

Å jo da. Det kalles å trene.

Jepp, men det har ingen ting med skolen å gjøre. Det er en livsstil. Lekser (noe man må gjøre på fritiden for å takle et fag, i dette eksempelet gym) skal ikke være en livsstil.

 

Jeg kan gjøre en time matte hver uke og bli bedre i matte. Jeg kan jogge en time i uka og forskjellen på kondisen min vil være lik null.

Om jeg skal ha sjanse på 6er i politikk og menneskerettigheter må jeg lese aviser hver dag, samt en hel masse bøker som er relevante til faget. Det er umulig å gjøre det godt i et slikt fag om man ikke har andre bakgrunnskunnskaper. Det samme gjelder i nesten alle andre fag som ikke er ren teori. Det samme kan overføres til gymfaget.

Lenke til kommentar

Det var jeg som startet diskusjonen, så hele diskusjonen er grunnlagt på hva JEG har lyst til! Dessuten har jeg allerede nevnt flere ganger hvorfor skolen ikke bør prioritere gym.

So? Hvem som startet diskusjonen har liten relevanse for denne tråden. Om tråden var : Trenger Gavekort gym?

hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

Er ikke jeg en del av Norge da? Er jeg bare en man skal drite i? Jeg snakker på vegne av slike som meg! Slike som ikke ser på fotball, er ute og trener, og har for lite skolearbeid å gjøre.

 

Hvem i svarte ellers skulle jeg snakke på vegne av? Jeg er et individ, og jeg som alle andre i min klasse har ikke behov for å overstride det lovlige timeantallet bare fordi vi skal spille frisbeegolf.

 

 

Du snakker om frisbeegolf. Kanskje du ikke er fornøyd med gymmen fordi skolen har et dårlig tilbud? På skolen der jeg går har vi alternativer på et 3-ukers opplegg sånn at de som vil kan kjøre hardtrening hele året, og de slappe kan spille frisbeegolfen din.. Problemet er bare at vi ikke får tid til å utføre noe på de 3 ukene, fordi vi har 2 timer gym i uken.

 

Vil ikke si at tilbudet er dårlig, vi har knapt startet gymmen her. Poenget mitt er at de sløser bort tiden min.

 

Om de åpner svømmehallen her så går jeg med glede og svømmer litt når jeg føler for det, men jeg vil ikke være på skolen til 16:00 fordi regjeringen har bestemt det.

 

Jeg ser at du er 17 år, dvs du går på videregående. Da syns jeg at at man skal få konsentrere seg om det faglige som man faktisk trenger til videre utdannelse.

 

Det varmer meg at noen klarer å sette seg inn i min situasjon.

 

Jeg har vanlig skole som overstrider timeantallet (Spesialtillatelse), i tillegg til R1, R2 og Norsk som privatist! Jeg har med andre ord ikke lyst på to timer til, jeg er nok fysisk aktiv. Aller minst vil jeg ha karakter på det.

 

Det var jeg som startet diskusjonen, så hele diskusjonen er grunnlagt på hva JEG har lyst til! Dessuten har jeg allerede nevnt flere ganger hvorfor skolen ikke bør prioritere gym.

So? Hvem som startet diskusjonen har liten relevanse for denne tråden. Om tråden var : Trenger Gavekort gym?

hadde det vært noe annet.

 

Ikke relevanse for tråden, men relevanse til hvorfor jeg snakker "off-topic".

 

Nei! Jeg trenger ikke gym! Gi meg en svømmehall så skal jeg trene der om jeg får tid!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvem som stemmer at de ønsker mindre gym i uken. Med stakkarslige 2 timer i uka (VGS), får man ikke gjort annet enn å skifte i løpet av en time om man skal ha færre gymtimer. Jeg personlig hadde gladelig gymmet 4-5 timer i uken jeg. Og synsinntrykket jeg har av en del elever på skolen min, hadde det nok ikke gjort dem noe skade heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...