Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøblete DNS hos Lyse (Altibox)


Anbefalte innlegg

Har i lengre periode nå slitt med DNS trøbbel fra Lyse. Samtlige 4 DNSer får timeouts, er trege og oppfører seg dårligt.

Har nå sett meg lei og har gått over til OpenDNS sitt gratis alternativ. Ting går nå mye bedre og fungerer stabilt.

Men er dette det beste gratisalternativet? Ser Google kjører en åpen DNS, men fikk ikke like god hastighet fra denne.

 

Er det forresten andre som også sliter med DNS problemer fra Lyse? Hva har dere gjort, og hva har Lyse gjort for å få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje dette er årsaken?

Virker rart om dette skal være eneste årsaken, men at dette har noe med det å gjøre kan godt stemme.

Problemet har vart mye lengre en det som skrives om i artikkelen.

 

edit: Som beskrevet i førsteposten min så har jeg allerede testet Google sin DNS. Men opplevde at denne var tregere en OpenDNS.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har problemer med å komme på utenlandske sider nå med Lyse/Viken Fiber? 

 

Kommer ikke inn på wowhead.com, engadget.com, gizmodo.com etc etc.. Kjører uansett Powertech DNS.

edit: Snakker om sola så skinnern, nå fungerer det som det skal igjen. Dog vært nede en god stund.

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Eg nyttar allereie OpenDNS, og har ikkje merka problem før i ettermiddag (fredag). Det var ein heil del domene som ikkje vil lasta i det heile (og som gjorde at søkte etter "Altibox DNS", og fann denne tråden), og mange som framleis er forferdeleg trege - http://network-tools.com/ tek over eitt minutt før noko skjer, til dømes. Nokre domene er heilt OK.

 

- så det kan ikkje berre vera DNSen hjå Altibox det er noko gale med, kan det vel? Eg har aldri nytta deira DNS.

 

Beste helsing,

Randi A.

Lenke til kommentar

Utenlandssidene er nede igjen, ja.. Eller, det varierer.. Gizmodo fungerer, google fungerer ikke, haha.

Nei, nå begynner det å ikke ligne grisen, etter så mange år med strålende leveranser.

 

edit: google nede ja, gizmodo oppe, engagdet nede, og en rekke andre sider jeg besøker i det store utland. Norske sider virker tilsynelatende, så er nok samme problem som i går ja. Er vel ikke re-routing fra den midlertidige routinga igår? Burde gå kjappere imho.

 

Åja, der klarte msn å logge seg på igjen.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Mange problemer her også. Pleier å vare inntil en time så er alt i orden igjen - enn så lenge. Begynner å bli mektig lei denne meldingen her nå:

 

Denne nettsiden er ikke tilgjengelig.

Det kan hende at nettsiden på http://www.google.com/ er midlertidig nede eller flyttet permanent til en ny nettadresse.

 

Nedenfor finner du den opprinnelige feilmeldingen

 

Feil 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Ukjent feil.

 

Har merket meg de siste ukene at det er google.com som først faller bort, forøvrig en av få sider som er utilgjengelig akkurat nå. Av de store nettavisene er vg ofte borte, men ikke opplevd at dagbladet forsvinner. Vet ikke om det er på grunn av samme problem som blir skrevet her i tråden, har uansett altibox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...