Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Jeg har selv erfaring fra flere steder...

Tollpost

Komplett.no 3.5 år ca

Packard Bell 1 år ca

Epson som Crm spesialist med ansvarsfelt CRM for hele Epson Norden. 2 år pluss.

It utdannelse og har litt utdannelse fra BI. Ikt utdannelse, og erfaringer fra salg.

Og flere andre steder selvsagt.

Men jeg skal heller ikke jobbe med salg i tiden fremover.

 

Er enig men vi skal ikke selge noe som gjør at vi må stå til ansvar for produsenter.

Vi skal følge produsentenes rettningslinjer i forhold til salg av deres produkter.

Derfor driver ikke vi med "grå import" av varer, vi handler kun av distributørene til produsentene i Norge. Samt direkte av produsenter fra Taiwan, China osv.

Vi kjøper f.eks alle Alfa produktene våres direkte, dette er varer vi har en del av på lager også.

Vi satser på dem fordi de leverer produkter som slår både Netcom, Telenor, Ice(mobile bredbåndsroutere). Trådløse produkter som har ekstreme rekkevidder og tilbehør som antenner, routere og som slår alt annet man finner i Norge.

 

Ang Linux så kan ikke jeg noe om det, jeg skal heller ikke jobbe med den delen. Derfor kan jeg ikke uttale meg stort om dette.

Har ganske god hardware erfaring men dette det er jo begrensinger der.

Derfor er vi flere som har litt forskjellig kompetanse og erfaringer.

Men vi diskuterer alle tilbakemeldinger vi får fra Forumet her, fordi dette er viktig for oss. Vi ser mye igjennom forskjellige poster for å få med oss det forbrukerne ønsker. Hva som passer sammen, tester, anbefalinger med mer.

Jeg vil si vi er Hardware.no og Diskusjon.no fan fordi her kan man få mange gode innspill fra forbrukerne.

 

Takk

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har jobbet i:

Komplett.no i ca 3.5 år.

 

Er det ikke rart, at du velger å starte service nettbutikk.

Om du hadde vært kunde der, hva ville du mene komplett mangler?

 

Det blir jo omvent når man starter butikk selv.

Men ja alle er jo forskjellige, så ikke enkelt å finne et produkt alle vil ha.

 

Selv håper jeg http://www.reactos.org/no/index.html vil også være mulig å kjøpe, bare mere formet som linux distribusjon, der langt mere opensource programmer er lagt inn f.eks openoffice, firefox, gimp og hele pakken. Men først bør dette operativsystemet bli ennå mere stabilt.

 

Når du snakker om ekstreme rekkevider.

Blir ikke det ekstra sikkerhetsrisiko?

Tenk om bredbånden holder 1 kilometer signalradios på 360 graders vinkel.

 

Har man ikke klart å krypere linjen da, med wep nøkkel, eller noe annet, vil mange kunne få tilgang til nettverket, da blir det garantert ikke bredbånd til den som har betalt alt sammen?

 

Uansett har jeg dårlige erfaringer med trådløs nettverk.

 

Kunne like godt ha kjøpt http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35897 som dere er klar over, er det et mysterium at denne kan ha N standard logoen, selvsalgt funger den, som en ersatter av mobil nettverkkort, tviler den klarer så mye mere en 6 mbit hastighet, litt ustabil til tider.

Men prisen gjør denne pluggen verdt det. Men tror dlink adapteret er bedre. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.40212

Lenke til kommentar

For å svare på disse:

”Hvis du har jobbet i:

Komplett.no i ca 3.5 år. ”

 

”Er det ikke rart, at du velger å starte service nettbutikk.

Om du hadde vært kunde der, hva ville du mene komplett mangler?”

Svar:

Det er flere år siden jeg jobbet der, men har også jobbet med dem og de fleste andre distributører i Norden via Epson som CRM ansvarlig der.

Vi bruker jo også Norek.no som en av våre leverandører i dag som også er komplett konsernet. Det jobber mange dyktige mennesker i Komplett konsernet.

Så jeg er veldig glad for erfaringen jeg fikk ved å jobbe der tidligere, og meget fornøyd med dem jeg er i dialoger med angående våre kjøp via Norek.no i dag.

 

Som sagt så har jeg veldig gode erfaringer fra de stedene jeg har kjøpt varer som kunde, med enkelte unntak.

Men hva jeg mener personlig har ingenting med hva selskapet og de i selskapet mener (Kundedata.no)

Men som vi ser så er det et marked for levere en annen type service til kunder i Norge enn det som er tilgjengelig hos mange i dag. Kanskje noe mer løsningsorientert service, hvor kundene er i fokus hele tiden. Hvor man kan være fleksible slik at kunder får en service opplevelse der de vet vi jobber beinhardt for dem. Og at vi tar dem ikke for gitt.

Vi har alltid vært service mennesker, uansett hvor vi har jobbet er dette med service noe vi tror på.

Informasjon til kunder hvis det skjer endringer.

Rask retur, service, ring oss så finner vi den informasjonen du trenger slik at du slipper å forholde deg til veldig mange forksjellige ledd.

De som svarer kundene skal kunne ta ansvarlige avgjørelser slik kunden får en raskere behandling av sakene sine.

Vi skal med andre ord bruke mer av overskudd på service.

 

”Når du snakker om ekstreme rekkevider.

Blir ikke det ekstra sikkerhetsrisiko?”

Svar:

Kryptering er viktig, ikke sett opp trådløse nettverk uten skikkelig kryptering.

Bruk f.eks wpa 2 Aes, det knekker man ikke lett.

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Vi skal legge ut flere produkter, og vi kommer på forsiden på qxl.no(Reklame banner) i uke 38 samt flere uker utover året.

 

Er dere sikre på at det er lurt å knytte seg alt for sterkt opp mot QXL? F.eks. det at QXL hjelper store pyramidespill ved hjelp av sletting av minuskarakterer hos storselgere, de forsvarer salg av merkevarekopier osv. Ved å annonsere stort på QXL ser ihvertfall jeg på dere som mindre seriøse.

 

Kilder:

 

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/93400-alcaimport-qxl-erfaringer-51.html

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1211220

 

Hvorfor ikke annonsere på nettsteder som tar kjøpere på alvor?

Lenke til kommentar

 

Er dere sikre på at det er lurt å knytte seg alt for sterkt opp mot QXL? F.eks. det at QXL hjelper store pyramidespill ved hjelp av sletting av minuskarakterer hos storselgere, de forsvarer salg av merkevarekopier osv. Ved å annonsere stort på QXL ser ihvertfall jeg på dere som mindre seriøse.

 

 

100% enig, styr unna finn.no, Qxl.no hvis man vil starte seriøs nettbutikk.

De er flinke på markedsføring, og er kjente, men rykte dems holder ikke mål.

 

Husker dere alle finn.no sin reklame, der faren til en sønn solgte PS2 og alle spillene på finn.no? Selv syns jeg det er en god reklame for finn, beviser at ikke alle der er ærlige. Er man litt uheldig og uforsiktig kan varen være tyvgods.

 

Har foresten lest flere tråder, der folk vil selge datamaskinen sin, som ønsker å få oppgitt en pris.

Trådstartet sier at maskinen ikke har blitt overklokket og trådstartet i det tilfelle mener bestemt at maskinen er verdt 15 000 kr brukt i 1 måned. En som svarer trådstartet, fant ut at trådstartet spurte om å overklokke sin maskin, og hadde klart en del overklokking, Så ærligheten på QXL bør bli bedre. Det er for enkelt å lure folk på de stedene. Hvis man gir folk dårlig rykte på QXL kan det telles negativ overfor kritikk tilbake til kjøperen, hvis kjøperen anmelder selgeren for å selge varen ulovlig, risikerer også kjøperen å bli tatt.

 

Som dere forstår, skal man stole på nettbutikker, bør de være for profesjonelle å styre unna disse stedene.

Selv har jeg vært innom en useriøs mini nettbutikk, som selger piratkopier av XP, der de brenner ut orginal bedriftlisens, også selger det videre, flere av 100 kundene er fornøyd, er det fikk jeg i svar ved å ha tatt kontakt med en slik bedrift. De drev utgangspunktet med pc reprasjon, og salg av maskiner.

 

Når jeg spurte bedriften om de har fått tilatelse til det, fra microsoft, fikk jeg aldri svar på det. Så da bestemte jeg meg for å handle et annet sted, og kontakte microsoft, som nesten ikke brydde seg om det, microsoft kunne ikke anbefale å handle der, men de ville ikke gjøre noe med det heller.

 

Gir ikke det dårlig rykte av finn.no & qxl?

Ingen av disse stedene er smarte nok å forstå at å selge en 128 GB kingston USB minnepenn til 400 kr virker ut som lureri.

 

Nå fraråder jeg ikke folk å handle fra qxl eller finn, men jeg vil at folk skal være forsiktig, er veldig lett å bli lurt, men blir man lurt, er det vanskelig å få hjelp, hvis selgeren reiser ut av landet og la kunden sitte med en dårlig vare.

 

Foresten er det bra om kundedata hadde solgt prosessorer og ram brikker brukt f.eks DDR2 ram og Core 2 duo prosessorer, som dere gir gode garantier på. Selv syns jeg det ennå ikke er nødvendig å handle det nyeste, så jeg kan handle litt brukt, en billig SSD, er jo også noe man kan se på.

 

Eller selger prosessorer i OEM, uten viften, så sparer man litt på prisen, og kan betale vifter av bedre kvalitet.

 

Angående, Trådløs nettverk.

Hvorfor prioritere en ruter som kan:

 

Sende signal opp mot 1 km avstand i 360 grader?

Over 1000 brukere kan bruke trådløse nettverk?

 

Det bør vel mere være for bedrifter en privatpersoner.

F.eks microsoft, telenor, netcom, komplett, statoil og andre større bedrifter dere bør rette markedsføringen mot?

 

Regner med kundedata selger også fiber på 1000 gigabit også, samme går kategorien der. For internettleverandører eller til LAN f.eks TG i lillehammer.

 

Selv kunne jeg tenke meg 10 Gigabit TP kabel, men holder nok med gigabit kabling ennå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest:

 

http://www.dinside.no/852092/frykter-at-norske-nettbutikker-vil-do

 

Så bør nettbutikkene slite. Hvis det er mulig å fortolle varene billigere.

 

Vil det bli slik at fra 200 kr grensen til 1000 kr, så vil nok flere og flere handle i utlandet. Untakket må være nettbutikker som klarer å gi god service eller billigere produkter. Men etterhvert vil pris snart gå nedover, dvs det ikke er mulig å prise ned varene mere.

 

Selvsalgt er garanti en fordel. Men er jo litt rart at butikkene lokker med livstidsgranti, 5 års garanti, hvis forbrukerkjøpsloven sier at man har 5 års garanti på varer som er ment å vare lengere, og 2 års garanti hvis varen er ment å ikke vare så lenge.

 

Noen sier livstidsgaranti fordi produsenten mener at produktet skal vare ut levetiden.'

 

http://www.dinside.no/849207/livstidsgaranti-hvor-lenge-varer-den

 

Hvis tollkvoten blir endret til 1000 kr på bestilling fra utlandet, ønsker jeg nettbutikkene i norge lykke til, de må nok regne med en nedgang i salget mellom 20-50% på varer under 1000 kr. Eneste som får folk å handle i norge, er garanti og service og raskere levering.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi skal legge ut flere produkter, og vi kommer på forsiden på qxl.no(Reklame banner) i uke 38 samt flere uker utover året.

 

Er dere sikre på at det er lurt å knytte seg alt for sterkt opp mot QXL? F.eks. det at QXL hjelper store pyramidespill ved hjelp av sletting av minuskarakterer hos storselgere, de forsvarer salg av merkevarekopier osv. Ved å annonsere stort på QXL ser ihvertfall jeg på dere som mindre seriøse.

 

Kilder:

 

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/93400-alcaimport-qxl-erfaringer-51.html

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1211220

 

Hvorfor ikke annonsere på nettsteder som tar kjøpere på alvor?

Hei

Som sagt jeg har aldri prøvd qxl tidligere, kun en gang tidligere i år med Kundedata.no

Men vi ønsker å nå brukerne, få markedsføring. Vi har prøvd vg.no og vi er på tv2torget.no

Så all erfaring vi får tar vi med oss videre, men vi ser det du nevner fordi enkelte ødelegger ved å lure kunder. Dette går jo ut over oss også fordi mange har trodd vi har vært dette selskapet som nevnes bare i nye klær.

Men vi holder til i Larvik, vi spiller med åpne kort. Vi ønsker bare å gi kunder god service.

Fordi vi så at dette mangler i markedet, fordi de fleste vil ha billigs mulig.

Derfor også vi skal satse sterkt på næringslivet fordi de satser mer på service. Dette fordi de ser på kostnaden på hele produktets levetid. Ikke bare om det er billig der og da.

Men først må vi bli kjente, så kan vi bygge videre på merkenavnet Kundedata.no (Som vi håper det blir hvis vi klarer dette). Derfor vi også ønsker flere med oss, fordi vi klarer ikke alt alene. Men man må starte et sted, så vokse samtidig som man knytter til seg kompetanse.

Vi skal annonsere på www.hw.no og www.diskusjon.no også fordi der er brukerne.

Vi har vært på kelkoo.no, som vi skal fortsette med straks vi får på plass endringer hos oss som gjør at vi også får merket anbefalt av kelkoo.no sine brukere. Samt vi er på www.prisjakt.no

Og vi er på www.prisguide.no

Men som vi også har merket, tar det tid å bli kjent. Det tar tid å bli godtatt av forbrukere i Norge.

Og det er meget vanskelig å starte uten mye kapital på plass først.

Derfor er vi avhengig av gode omtaler, fornøyde kunder som gjerne kjøper av oss igjen.

 

PS: Vi satser jo ikke primært på qxl, men vi ville prøve noe nytt ved siden av vårt primærområde som er salg via kundedata.no

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Etter å ha lest:

 

http://www.dinside.no/852092/frykter-at-norske-nettbutikker-vil-do

 

Så bør nettbutikkene slite. Hvis det er mulig å fortolle varene billigere.

 

Vil det bli slik at fra 200 kr grensen til 1000 kr, så vil nok flere og flere handle i utlandet. Untakket må være nettbutikker som klarer å gi god service eller billigere produkter. Men etterhvert vil pris snart gå nedover, dvs det ikke er mulig å prise ned varene mere.

 

Selvsalgt er garanti en fordel. Men er jo litt rart at butikkene lokker med livstidsgranti, 5 års garanti, hvis forbrukerkjøpsloven sier at man har 5 års garanti på varer som er ment å vare lengere, og 2 års garanti hvis varen er ment å ikke vare så lenge.

 

Noen sier livstidsgaranti fordi produsenten mener at produktet skal vare ut levetiden.'

 

http://www.dinside.no/849207/livstidsgaranti-hvor-lenge-varer-den

 

Hvis tollkvoten blir endret til 1000 kr på bestilling fra utlandet, ønsker jeg nettbutikkene i norge lykke til, de må nok regne med en nedgang i salget mellom 20-50% på varer under 1000 kr. Eneste som får folk å handle i norge, er garanti og service og raskere levering.

Der tror jeg du tar veldig feil. Dette med garanti, reklamasjon, servicemuligheter er det veldig mange som ser på som svært viktig og de har ingen problemer med å betale litt ekstra for det. Dette hysteriet om at Norge går under hvis man hever tollgrensen til 1000 kroner er slik som jeg ser det bare tull. Hvorfor er ikke alt av platebutikker o.l. konk? For ikke å snakke om DVD-sjapper.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Vi tar kun 1 times betalt for dette. Hos andre aktører så ville de ikke tatt på maskinen engang. Men anbefalt ny maskin som man kanskje ikke trenger.

Kundedata.no

 

Dette er selvsalgt løgn.

 

Elkjøp + computercity, fikser de fleste maskinene, de tar betalt enten per time eller 12 månede support avtale.

 

Fleste av de butikkene ønsker ikke å hjelpe folk med Linux problemer eller oppgradering av datamaskinen, siden det ikke lønner seg, kjøperen handler prosessor + ram et annet sted, og det viser seg til at kjøperen tror det er bare å velge hvilken som helst prosessor bare det er samme sokkel. Men så enkelt er det ikke, selgerne/support arbeidene har som regel ikke tid å sjekke at prosessoren passer, og bare tar seg betalt. Ofte skal kundene ha nytt skjermkort, som neppe passer, men det vet ikke kundene før de kommer i butikken.

 

Linux er ofte kompentansen mangelfull og prismessig er ikke de som velger linux, er ofte opptatt av pris.

 

Det er også snakk om budsjett maskiner, med dårlig strømforsyninger, utrolig billig til 6000 kr, men kvaliteten på komponetene er så dårlig at en oppgradering kan overbelaste strømforsyningen.

 

Hvis det ikke løser seg, får kundene bare pengene igjen. På elkjøp har man jo 30 dagers returrett.

 

Tror du bør sjekke litt mere før du sier noe her.

Selv har jeg sett en kunde på lefdal og elkjøp ha blitt veldig irritert, at ansatte der, velger en slik løsning.

 

Som du sikker vet, selgere de lever av provisjon, så de må selge for å tjene penger.

Nesten ingen selgere, tenker på "Hva hvis kjøperen kommer tilbake å returnerer varen på åpen kjøp? Det får bli butikksjefens problem.

 

Men hvis du satser på god service, er det nok lurt å betale ansatte også, provisjon av salget gjør som regel selgerene mere overbevise en hva som er virkeligheten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Der tror jeg du tar veldig feil. Dette med garanti, reklamasjon, servicemuligheter er det veldig mange som ser på som svært viktig og de har ingen problemer med å betale litt ekstra for det. Dette hysteriet om at Norge går under hvis man hever tollgrensen til 1000 kroner er slik som jeg ser det bare tull. Hvorfor er ikke alt av platebutikker o.l. konk? For ikke å snakke om DVD-sjapper.

 

Hvorfor tror du Eric Sandtrø tar så negativt på det?

Hvis det var tilfelle kunne han like gjerne sagt, ja vi håper at netthandlere som handler utlands kan slippe moms opp mot 1000 kr?

 

Det er vel mest fordi han frykter at salget kan reduseres?

 

25% mva på en 1000 kr med MVA vare, sparer man ca 250 kr ved å bestille i utlandet.

Men er servicen så mye bedre?

Mange nettbutikker f.eks amentio opprerer mye med fjernlager, slik at uansett kunne man like godt ha bestilt varen fra produsent.

 

Det at platekompaniet ikke har gått konkurs, må ha med å gjøre dette:

*Per dagens dato finnes det ikke et format som selges uten komprimering og uten kopibeskyttelse samtidig.

*Noen er gammeldagse, har ikke datamaskin, men har CD spiller i bilen

 

Sist jeg handlet CD, uten om de få billige jeg får mellom 10-50 kr, må vel være over 5 år siden.

 

CD er gammeldags medium. 159 kr per CD er dyrt spør du meg. Når man kan få en blueray film til 100 kr på lefdal eller elkjøp, eller 2 dvd filer til 100 kr.

 

Norge går ikke under, det er bare slaget i norge blir begrenset, siden det er mange som er mere opptatt av pris en service.

 

Noen er også opptatt av service, og kan betale ekstra for lengere garanti.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da beklager jeg hvis det stemmer at disse kjedene reparerer maskiner som ikke er solgt av dem.

Alle som har vært hos oss sier at de har prøvd hos mange, men ingen gidder å hjelpe dem.

Men som sagt, har aldri prøvd selv så jeg vet jo ikke.

Ang det å lønne ansatte er det viktig å gi dem god lønn etter hva de presterer.

Provisjon av salger kan ofte føre til at de selger uten å levere service. Kvantitet istedet for kvalitet slik som det er de fleste steder. De bryr seg ofte lite om selve salget eller om det kommer igjen fordi det er som du sier sjefens ansvar.

Men man må motivere dem, lønne dem etter kvalitet også. Men kvalitet er veldig vanskelig å måle.

Men jeg tror ikke på det å lønne folk i en service bransje etter hvor mange tlf de svarer, eller hvor mange eposter eller kunder de betjener.

Derfor er det viktig å lære opp ansatte godt, vise dem at alle på en arbeidplass er like viktige for at bedriften tjener penger. Derfor er det viktig med det å ha en god selvfølelse for jobben ved at man blir lønnet godt hvis man viser at man ønsker å bidra. Og ikke bare gi god lønn til selgere som er kun en liten del av en bedrift. Der gjør mange feil desverre.... Bedriften er like svak som det svakeste ledd, det vil si at alle må jobbe som team. Føle seg like verdsatt, og det er selvsagt en leders ansvar å vise at alle er viktig.

Derfor vi sier at vi har service selgere, ikke bare selgere. Fordi våre selgere skal bry seg om kunden kommer tilbake. De skal være ansvarlige for sine egne handlinger. De skal vite at alle er like viktig i en bedrift. Derfor er det viktig å finne en balanse som virker angående dette med provisjon.

Og ikke bare provisjon til selgerne men likt for alle.

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Der tror jeg du tar veldig feil. Dette med garanti, reklamasjon, servicemuligheter er det veldig mange som ser på som svært viktig og de har ingen problemer med å betale litt ekstra for det. Dette hysteriet om at Norge går under hvis man hever tollgrensen til 1000 kroner er slik som jeg ser det bare tull. Hvorfor er ikke alt av platebutikker o.l. konk? For ikke å snakke om DVD-sjapper.

 

Hvorfor tror du Eric Sandtrø tar så negativt på det?

Hvis det var tilfelle kunne han like gjerne sagt, ja vi håper at netthandlere som handler utlands kan slippe moms opp mot 1000 kr?

 

Det er vel mest fordi han frykter at salget kan reduseres?

 

25% mva på en 1000 kr med MVA vare, sparer man ca 250 kr ved å bestille i utlandet.

Men er servicen så mye bedre?

Mange nettbutikker f.eks amentio opprerer mye med fjernlager, slik at uansett kunne man like godt ha bestilt varen fra produsent.

 

Det at platekompaniet ikke har gått konkurs, må ha med å gjøre dette:

*Per dagens dato finnes det ikke et format som selges uten komprimering og uten kopibeskyttelse samtidig.

*Noen er gammeldagse, har ikke datamaskin, men har CD spiller i bilen

 

Sist jeg handlet CD, uten om de få billige jeg får mellom 10-50 kr, må vel være over 5 år siden.

 

CD er gammeldags medium. 159 kr per CD er dyrt spør du meg. Når man kan få en blueray film til 100 kr på lefdal eller elkjøp, eller 2 dvd filer til 100 kr.

 

Norge går ikke under, det er bare slaget i norge blir begrenset, siden det er mange som er mere opptatt av pris en service.

 

Noen er også opptatt av service, og kan betale ekstra for lengere garanti.

Selvsagt er han negativ, det er jo gitt på forhånd, er jo klart at han ikke liker forslag som kan føre til at han får mindre penger i lommeboken sin.

 

250 kr er ikke mye. Det er heller ikke alle butikker som automatisk trekker fra moms når man bestiller i utlandet, hvis man skal ha dette igjen må man gjøre et arbeid selv og det er nok noe som mange rett og slett ikke gidder hvis det er snakk om en 100-200 kr. Da kjøper de heller her hjemme.

 

Småvarer som kabler osv. som disse butikkene har størst inntjening på kan man jo kjøpe til en slikk og ingenting på ebay e.l.

 

Bare fordi at det vil være negativt for Eric Sandtrø og andre som han, betyr ikke det at det er dumt å heve tollgrensen. Den er tross alt over 30 år gammel, prisnivået og verden har forandret seg en smule siden den tid.

 

Sandtrø og de andre klarer seg nok veldig fint selv med en økt tollgrense.

 

Hadde vært fornøyd jeg hvis de hadde justert den i forhold til kroneverdien før og nå og tatt enkelte hensyn i forhold til det. 500 kr bør ikke være noe problem.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Da beklager jeg hvis det stemmer at disse kjedene reparerer maskiner som ikke er solgt av dem.

Alle som har vært hos oss sier at de har prøvd hos mange, men ingen gidder å hjelpe dem.

Men som sagt, har aldri prøvd selv så jeg vet jo ikke.

 

Husk ved salg, er det viktig at dere bare forteller sanheten, ikke hva dere tror, slik at det kan bli misoppfattet til "Jeg vet".

 

Siden da kan det være raskt kunder som blir misfornøyde.

Kjenner godt til en del selgere som er for raske å svare, men svaret bli enten ikke forstått eller selgeren sier ting som ikke er helt riktig.

 

Hvordan forholder dere til:

 

Retur av defekt vare?

Slipper kunden returnummer?

Bare å sende til adressen deres, den bør være enkelt tilgjengelig?

 

Hva vis kunden kjøper pc i deler, som viser seg å være handlet et annet sted, som komponentene viser seg å ikke passe fysisk sammen, kan være feil ram til hovedkort, prosessor som har for gammel hovedkort etc. Man får ikke annet en svart skjerm. Vi snakker ikke om defekte komponenter her.

 

Kunden har betalt service, men dere kan ikke utføre serice uten å bytte ut deler, som kunden ikke vil kjøpe. Kunden sender hele maskinen, med penger til maskinen, og reiser på ferie. Men legger ved navn og adresse, slik at dere har mulighet å sende varen tilbake.

 

Er klar over at dere kan ikke betale tilbake frakt begge veier, og supportperioden for den tiden, når kunden ikke har spurt dere om varene virkelig passet sammen, men trodde de gjorde det, siden amentio mente at de gjore det.

 

Av slikt må enten butikken tape på det, eller kunden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

250 kr er ikke mye. Det er heller ikke alle butikker som automatisk trekker fra moms når man bestiller i utlandet, hvis man skal ha dette igjen må man gjøre et arbeid selv og det er nok noe som mange rett og slett ikke gidder hvis det er snakk om en 100-200 kr. Da kjøper de heller her hjemme.

 

Det er fremdeles moms, i utlandet ja.

 

Men la oss ta kina som et eksempel.

 

Dealextreme.com eller focalprice.com, frakt derfra er som regel gratis, bare det tar lengere tid. Som man ellers hadde måtte betale for i norge. Man får som regel sendt små ting i rekomandert brev, ofte ting over 100 kr. Det hadde ikke lønnet seg i norge, siden prisen hadde da blitt 200 kr for en vare solgt for 100 kr i nettbutikk.

 

Nå vet ikke jeg hva momsen ligger på der, men er nok lavere enn i norge.

 

Der kan man spare mye på "Dupedingser" f.eks LED pærer, fjernkontroller, webcamera etc.

 

Kan være enig at minnekort + ram, ofte er ikke så lønnsomt mest på grunn av prisen selger f.eks mange av butikkene med tap, siden få bestille slike små varer, for da blir frakten alt for dyrt med små varer.

 

Garanti er jo fordel, er ikke gøy å returnere varer igjen til kina, men jeg hadde nok kjøpt en laptop fra kina, hvis jeg hadde sluppet momsen og skatt på det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke kjøpt en laptop fra Kina, der er vi forskjellige. Får vel ikke rare laptopten heller for en høvding. Mye fra DX og lignende butikker er jo allerede under grensa på 200 kr.

 

Sjekket kroneverdien: 200 kr. i forhold til årsgjennomsnittet for 1975 tilsvarte 953.73 kr. i august 2010.

Dette tilsvarer en prisstigning fra årsgjennomsnittet i 1975 til august 2010 på 376.9 prosent.

 

Det handles også store mengder kroppspleie og kosmetikk utenlands. Det er enormt med varer som sniker seg under 200 kroners grensen og fraktprisen er i mange tilfeller veldig liten, eller gratis slik som med Strawberry. Jeg har ikke lest noe negativt om dette.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Retur av defekt vare er jo som hos alle andre steder, enten til produsentens servicepartner ofte.

Det er mange som ikke synes dette er noe, men det er jo for å spare tid for kunden.

Men det er ingen problem å sende den til oss, så tar vi oss av den videre for kunden.

Men veldig mange produkter tester vi, bytter hvis feil på. Enkelte produkter sender vi bare ny, så lenge vi får litt dokumentasjon på det kunden sier stemmer.

Adressen vår står på siden vår, Elveveien 35, 3262 Larvik – Men vi kan kanskje gjøre den synligere.

Man kan også levere produktet hos oss, eller i skien som vi åpner hentebutikk snart. Eller hvis vi åpner hentebutikker andre steder i landet på sikt hvis skien og larvik går bra.

Maskinen blir registrert på navnet til den som eier den eller har kjøpt den av tidligere eier.

Det er jo da viktig at eieren klistrer på info om dette. Vi har et system som gjør at vi kan registrere en åpen retur, samt legge ved sendingsnummer når varen blir sendt av gårde igjen. Vi skal uansett være raske til å betjene returer.

Hvis det viser seg at det er noe kunden selv har gjort, så skal vi prøve å hjelpe kunden slik at kunden får en maskin som fungerer. Dette ved å tilby innkjøpspris på ny vare eller andre løsninger.

Det er jo viktig at kunden legger ved beskrivelse, slik at vi kan teste det kunden opplever som feil med maskinen. Om det så er i spilling eller andre ting.

Man må ikke søke om retur, men det anbefales å ringe oss først slik at vi kan finne ut mer om hva vi skal gjøre videre.

 

Support er gratis, selv om du ikke har kjøpt en vare fra oss. Ringer du oss å spør om hjelp kan vi ikke si nei. Men vi kan henvise til f.eks produsenter som har egen support på sine produkter og som kan gi bedre teknisk support ofte men ikke alltid.

Vi skal prøve å hjelpe deg så godt vi kan uansett.

 

Vi finner alltid løsninger slik at vi kan levere god service. Vi må ikke følge alle rutiner alltid men jobbe med å behandle enkeltsaker som de er. Man må nesten ta sak for sak, det kan jo hende kunden ombestemmer seg. Vi må jo få tak i kunden for at vi skal behandle returen hvis det gjelder maskiner.

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Support er gratis, selv om du ikke har kjøpt en vare fra oss. Ringer du oss å spør om hjelp kan vi ikke si nei. Men vi kan henvise til f.eks produsenter som har egen support på sine produkter og som kan gi bedre teknisk support ofte men ikke alltid.

Vi skal prøve å hjelpe deg så godt vi kan uansett.

 

Mener du dette alvorlig?!

Gratis telefonsupport til gud og hvermann som har kjøpt et eller annet pc-relatert på Elkjøp eller Komplett?

 

Det er jo en god tanke, men det blir neppe hverken penger eller goodwill av det. Og du får ikke tid til å gjøre annet enn å snakke i telefon...

Lenke til kommentar

Tester dere alle produktene dere?

 

Slik at hvis jeg sier jeg skal ha en harddisk som klarer 70 MB lese/skrivehastighet til under 500 kr, som er raskere en det? Bør også ha 320 GB lagringplass. Samme om det er 2,5" eller 3,5 siden jeg har ekstern E-sata og strømforsyningen til å drive disken. Men en fordel med liten harddisk.

 

Vet jo at Samsung F3 er gode, på 3,5" siden jeg har flere selv. Klarer en 133 mb/s på diskmark.

Men aner ikke hva 2,5" disker gir av ytelse i sammenlingingen.

 

 

Så vet dere hva man bør gå for?

 

Slik at dere ikke anbefale Intel SSD til 2000 kr? Men har ikke en anelse på hvordan de andre harddiskene i praksis yter? Slik funger nok elkjøp og lefdal også, anbefaler bare det dyreste, siden det som regel er bedre fortjeneste.

 

Etter det jeg så vitt vet, gir USB3 harddisker ofte dårligere ytelser en Sata 300 i dag.

Har lest en del tråder om folk som handler en billig WD usb3 harddisk billig og ytelsen der er bare så vidt bedre en USB2 hastighet, en ca 50-60 MB/s eller lavere. Men interne harddisker ofte klarer det dobbelte. Kan være en ulempe med intern kretskort i til USB3 en ren sata disk.

 

Hva mener kundedata, hvis en kunde har problemer med det?

Gratis returfrakt og kunden får pengene igjen på åpen kjøp?

Men da sitter jo butikken med tap?

Når man kunne ha testet produktet før kjøp?

 

Eller en minilaptop med Atom N450, var bare i en elkjøp butikk, og sjekke på prosessormåleren hvor hardt prosessoren var belastet i Windows 7 Starter, den var nesten på 86-90% lav belasting i oppgaver. Hadde man prøvd prime95 ville nok maskinen ha hengt seg opp, og mus/tastatur ville vært vanskelig å bruke med prime 95.

 

Så når jeg så det, forsto jeg at mini laptop med windows 7, vil folk returnere rask på åpen kjøp. Siden det blir litt for dårlig. Og maskinen bør nedgraderes til linux mint eller XP.

 

Så det er viktig, å enten la være å selge varer som 70% av kundene vil bli misfornøyd med, dropp å kall harddisken USB3 hvis ytelsen ikke er super bra.

Dropp å selg billig maskiner, eller oppgir ulempen med det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Support er gratis, selv om du ikke har kjøpt en vare fra oss. Ringer du oss å spør om hjelp kan vi ikke si nei. Men vi kan henvise til f.eks produsenter som har egen support på sine produkter og som kan gi bedre teknisk support ofte men ikke alltid.

Vi skal prøve å hjelpe deg så godt vi kan uansett.

 

Mener du dette alvorlig?!

Gratis telefonsupport til gud og hvermann som har kjøpt et eller annet pc-relatert på Elkjøp eller Komplett?

 

Det er jo en god tanke, men det blir neppe hverken penger eller goodwill av det. Og du får ikke tid til å gjøre annet enn å snakke i telefon...

Det som menes er at f.eks hjelper vi en kunde, så kan det hende denne kunden kjøper av oss neste gang.

Vi sier jo ikke nei til å hjelpe slik som de fleste andre gjør, det er dårlig service å si nei vi kan ikke hjelpe deg. Vi vil alltid prøve å hjelpe så lenge det er seriøse hendvendelser angående support.

I mange tilfeller så vil vi be dem ta kontakt med produsenten hvis vi ser at ikke vi kan hjelpe kunden best.

Godwill får vi av det, det har vi allerede gjort.

Nei det blir ikke penger akkurat i dag kanskje, men på sikt så kan det hende mange prosent av de som hendvender seg velger oss neste gang. Da blir det penger... Vi tenker langsiktig. Det er ikke vi som betaler for tellerskrittene når kunden ringer. Og vi prøver å hjelpe kundene på best mulig måte.

Vi har ikke det problemet i dag at vi ikke klarer å svare, men vi finner alltid løsninger og får vi mer å gjøre får vi tak i flere folk.

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...