Gå til innhold

Ryktebørsen går for AMD


Anbefalte innlegg

32nm prosessen er kastet ut for GPU ifordel for 28nm. Men dette er neppe noe som vil være klart, ihvetfall for high-end GPU'er, før seint 2011.

40nm for hele SI serien, 28nm for NI 2. halvår 2011.

Stemmer også med hva jeg har hørt.

28nm for high-end tidligst mot slutten av 2011.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia holder på med GTX 580. En revisjon av 4xx  serien men sjansene er gode for at det vil være mye mindre varme og strømmforbruk. Mindre kort men mer ytelse og kanskje billigere enn dagens. Det ser ikke ut som om ATI vil prøve noen ny revolusjon.

Og det tror du nvidia vil gjøre til høsten/vinteren? Sjansene for mye mindre varme og strømforbruk på 40nm er nok ikke så gode.

Lenke til kommentar

Mener at Globalfoundries var ganske så optimistiske med tanke på hvor langt de hadde kommet og at vi allerede i år kan forvente en oppstart av produksjonen av 28nm chipper noe som igjen betyr at vi kan se disse i løpet av første halvår 2011 (før sommeren).

Dette er dog for "high performance" chiper, 28nm for "super high performance" chiper står ikke engang på veikartet dems. Men det er nok en mulighet for at vi vil se 67xx på 28nm iløpet av første halvår 2011.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Mistapi : Hmm, ser at selskapene er flinke til å skjule ting under "kule" ord he he, men jeg synnes uansett at det blir veldig spennende å se om selskapene greier å senke elektronlekasjene betydelig nå, om de får til det kan vi vel egentlig se for oss både Cpu'er og Gpu'er som yter betraktelig bedre enn dagens cpu'er på samme nm.

 

Har også notert meg at AMD har begynt å fjerne funskjoner i chippene for å få en bedre design og ytelse i dagens programmer :

 

Amd Drops 3Dnow support from future Cpu's

 

Forsåvidt la jeg merke til en ny artikkel fra Toms om Bulldozer publisert i dag

 

I tillegg så ser det ut som Amd ønsker å forsvare de markedsandelene selskapet har kappret i det siste og har sørget for ytterligere priskutt for å holde seg kompetetiv på cpu markedet, men det kommer også trolig priskutt på Gpu markedet snart også.

 

Ikke minst så ser det spennende ut med oppkommende Fusion som skal demostreres i September

Lenke til kommentar

Skulle ønske både Nvidia og AMD tok ett skikkelig tak for å få til mer effektive GPUer.

Hadde HD4870x2 i PCen, og hele PCen ble glodvarm. Ikke positivt i ett HTPC kabinett :).

 

Det hjalp med vannkjøling til det begynte å lekke :(

 

kjenner til det der, hd4870x2 e svin varmt!!! mitt ligger vel på rundt 90-100grader når jeg spiller.

Jeg kjøpte denne: LINK

Kuttet tempen med 30-40 grader...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...