Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Og grunnen til at de åpnet dem før tiden var for å gjøre det mindre forutsigbart slik at ikke alle skulle spamme log in fra klokken fem på 9 norsk tid. Hjalp jo ikke akkurat stort. Er vel ikke annet enn å forvente når de bruker en sentral login-server for hele verden(?)(siden det er samme client for US og EU), og om det ikke er samme loginserver så forventet jeg det ikke kl 6 om morgenen i europa.

 

Edit: Og nå fikk både jeg og hybelkameraten "XXXXX is already in use, please choose another name" eller noe i den duren. Bare å håpe at character-databasen blir helt ødelagt.

Endret av fknsonikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har flere login servere, at det er en klient har ikke noe å si :) Problemet med login serverene er vel mer det at de har vært veldig ustabile de siste dagene (derfor det har vært så mange stress tests)

 

Og ja, name already in use er ufattelig irriterende, en av de mindre kule tingene med å ha en character database spredt over alle serverene. Jeg hadde en liste på 5 navn, alle de var tatt, ettervært så fant jeg på flere navn, men det tok sin tid før jeg fant et som var ledig. For asuras så er det korte navn som gjelder, gjerne rundt 4-5 characters i lengde, og jeg tror alle navn jeg kom på, med 4 characters var tatt. Mesteparten av 5 characters også, gikk til slutt for en ekstra character bare for å få et kurant navn.

Lenke til kommentar

Nå funker det jo fjell :)

Det var selfølgelig forventet at det kann komme en del problemer og slikt. Hadde egentlig forventet at det skulle være værre enn det var. Man ser jo hvor hypet Guil Wars 2 er. Jeg tror det var 1 million spillere som hadde meldt seg på den første betaen og nesten alle av mine nærmeste venner spiller det.

Men det er fortsatt litt kjedelig å sitte der å vente på å komme inn på spillet.

Nå skal det gamest Guild Wars og jeg tror at jeg ikke kommer til å ha et skikkelig "social life" på noen måneder ;)

Lenke til kommentar

Alt-tabbet ut fra spillet, og mens spillet lå i oppgavelinjen, så fikk jeg en melding om "Hardware Failure Detected", tok meg hit: http://www.guildwars...warefailure.php Flere som har fått dette? Hatt null trøbbel før, og kan ikke si jeg la merke til noe som helst når meldingen dukket opp heller, så litt kjipt at den avslutter spillet pågrunn av det.

 

Edit: Søkt litt rundt, flere som har opplevd det ser jeg, og kan virke som GW/GW2 ikke er spesielt glad i overklokking, skulle vært mulig å slå av denne sjekken på et vis...

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som sliter med dårlig framerate?

 

Minimumspeccsa er jo:

 

"Windows® XP Service Pack 2 or better

Intel® Core 2 Duo 2.0 GHz, Core i3 OR AMD Athlon 64 X2, or better

2 GB RAM

NVIDIA® GeForce® 7800, ATI X1800, Intel HD 3000, or better (256 MB of video RAM and shader model 3.0 or better)"

 

Jeg har

Intel i7 930 (2.8GHz)

6gb ram

GeForce 9600GT Alpha Dog Edition (Ja, gammelt, men er fortsatt over minimum. Skal snart kjøpe nytt uansett.)

 

 

Jeg burde da fått mer enn 15-20FPS med alt på low og "best performance" ?

 

En kompis av meg har GTX690, i7 2600k og 8gb ram, og han får ca 40FPS med alt på ultra/high. Dette er da litt rart?

Lenke til kommentar

Nei, får ikke til å logge inn. Får en error som sier at den ikke klarer å connecte til log-in serverne. Den syter om at jeg må slå av alt av brannmur, Anti-virus og slippe gjennom ports. Dette har jeg da gjort, men kommer likevel ikke inn. Får håpe at det er log-in serverne.

 

Flere som har det problemet?

 

Akkurat samme problemet her.

Lenke til kommentar

Og alle MMOer har store problemer ved release, så det var ikke uventet fra min side i hvertfall.

 

Både SWTOR og Secret World hadde smertefrie lanseringer, så hvis Guild Wars 2 ikke klarer å logge inn noen skarve europeere, da blir det virkelig gøy når amerikanerne våkner, for ikke snakke om hvordan det blir når spillet faktisk blir lansert på tirsdag.

Lenke til kommentar

Etter et 20talls forsøk har jeg ikke sett noe annet enn denne:

 

"the game client is unable to gain access to login server at this time. this is most commonly caused by firewall or router settings, security applications, or connecting through a campus network."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...