Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Newcastle


Latias

Anbefalte innlegg

Absolutt godkjent av United dette, ser bedre ut i åpningskampen enn dere har gjort på flere år. Scholes briljerer, strøingen hans er en nytelse for øyet og han spiller til en solid 9'er på børsen. Ropene om verdens beste midtbanespiller setter jeg på kontoen for lite gjennomtenkt utsagn i et øyeblikk av gledesrus og heltedyrking, men det er ingen tvil om at Scholes fremdeles er fremragende når han har dagen.

På sitt beste er han minst en klasse over "lojale" Fabregas. lett. Det kan du sette på hvilke konto du bare vil, men det er sannheten. Så kan du heller rante i vei under arsenal sengesettet ditt mens jentetårene triller nedover de søte kinnene dine.

 

Siden 1995 har han feid over den ene midtbanen etter den andre. Jeg trodde han var ferdig for et døryt år siden, men neida, fyren ser bedre ut nå enn på lenge. En ekte legende på alle mulige vis, en personlighet svært få andre klubber enn United har fått oppleve. Ganske sykt at vi har en enda hvassere stjerne i dagens tropp, nemlig Giggs, men han såpass utenomjordisk at det ikke er verdt å nevne opp mot andre.

 

Scholes vil bli husket som en MYE større spiller enn Xavi som bare har levert i noen få sesonger.

 

Verdens beste sentrale midtbanespiller. Bedre enn Sneijder og bedre enn Xavi. Yep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marry me, Goldwing. :) (ikke for Hegland personangrep men fine ord om Scholesy)

 

Jeg er ikke i tvil om at Scholes er den beste midtbanespilleren som har spilt i PL ihvertfall. Men de fleste vil si Gerrard og Lampard, det er det heller ikke tvil om. Og det er det som er så trist når det gjelder Scholes, får virkelig ikke nok anerkjennelse for det han har levert i 15 år. Han er så perfekt for oss, Salford boy som elsker klubben mer enn alle andre uten at han trenger å vise det på noen slags måte. Tror ikke Fergie liker noen mer enn ham heller, man hører det i intervjuene med Fergie ang. Scholesy. Scholes har uten tvil underholdt meg mer enn hvilken som helst fotballspiller for min del; Ronaldinho, Henry, C. Ronaldo er alle flashy og spesielle; men det er bare én Paul Scholes. Quotes om ham som man ser overalt på nettet sier det meste også. Klasse.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Ville ikke tatt det så alt for seriøst. Annet enn fra tc :p

 

Man så jo ifjor at Scholes ikke holder samme nivå som idag hele sesongen og man kan umulig mene at han faktisk er verdens beste spiller. Man vet aldri dog, siden Man Utds fans kan bli veldig oppesen og selvgode.

 

Xavi har uansett levert år etter år, feil å si at han bare i det siste har blitt god. Fantastisk spiller og en av de bedre ballfordelerne i historien.

 

EDIT:

 

TP: Jeg kan langt på vei si meg enig i at han er tidenes beste i PL når man ser over et langt perspektiv på midtbanen. Når man er den mest fremtredende midtbanespilleren, på balløyas mest suksessfulle lag, så er man ganske sikkert også best totalt sett.

 

Han overgår hvertfall Lampard og Gerrard en høy gang. Snakk med meg om Lampard holder samme nivå 5 år til.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Xavi var ikke i nærheten av like god tidlig i karrieren som han ble for 3-4 år siden. Scholes har levert i over 15 år.

 

Lampard er en målmaskin men spillemessig er han grå som et grantre. Sirumpa og mindre kreativ, i beste fall. Gerrard er en MYE bedre spiller enn Lampard og vil bli husket som det, selv om han ikke har vunnet ligaen og sannsynligvis aldri kommer til å gjøre det.

 

Hegland, Arsenal er bare en likbleik utgave av United. Se på Vermalen feks. "hardman" aka pusekatt ifht Vidic. Om vi er Coca Cola original, den ingen går lei og som setter seg i hjerteårene, er dere Pepsi Max light for feite husmødre som ønsker å slanke seg.. men som aldri helt strekker til.

 

Not arrogant just better.

Lenke til kommentar

Pisser på Xavi en lang gang faktisk. Ikke mange som tenkte i typ 2001/2002 at Paul Scholes skulle være verdens beste sentrale midtbanespiller i 2010. Det er faktisk ingen som slår pasninger som han punktum finale last word said end of discussion.

 

Paul Scholes er pr dags dato verdens beste sentrale midtbanespiller?

Forsto jeg deg riktig at du mener dette?

 

Uten tvil overhodet. Skal forøvrig like å se "konkurrentene" prestere så bra i Scholes sin alder.

 

Forøvrig burde det være så enkelt å lese innlegget at selv du skal klare å lese hva han skriver. Har merket ut litt til deg.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Er ganske enig i det du skriver Keano, (igjen, Scholes diskusjonen, ikke noe av det med Arsenal å gjøre) men Gerrard er absolutt ikke en mye bedre spiller enn Lampard. Lampard er spesiell, ingen tvil, men jeg ser at han er litt grå, men fortsatt. Uansett, det er ikke det som blir diskutert så vi driter i det.

 

Scholesy-intervju å se før man legger seg, sånn at man drømmer om Scholesy i natt. :love:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Qucaerv9VnI

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan du desperat prøver å skifte samtaleemne etter å ha tråkka grundig i salaten. I det minste ser det ut som om du selv har innsett hvor teit det var. Good on you.

Hahaha. Hersketeknikk funker ikke på meg kiddo, da det var jeg som oppfant den.

 

Scholes er verdens beste midtbanespiller. Er det nok tilbake til samtaleemnet for deg? Mitt siste avsnitt var en, hva skal vi kalle det, en digresjon. En faktaopplysning og en statusrapport.

 

Dine svar fryder meg.

 

cartman_tears.gif

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Xavi var ikke i nærheten av like god tidlig i karrieren som han ble for 3-4 år siden. Scholes har levert i over 15 år.

 

Prøv hvertfall 6-7 år minst. Han har vært hovedplaymaker på Barcelona de siste 10 årene, i en klubb som var blant de beste i verden det siste tiåret(om ikke best). Xavi har jevnt over spilt 40+ kamper i alle de siste 8 siste årene, sett bort ifra 05/06 hvor han var skadeplaget. Scholes på sin side har flere sesonger vært nede på 20/30 tallet.

 

Xavi har hvertfall 3 år igjen på toppnivå og kommer til å ha en viktig rolle på et av verdens beste lag. Jeg sier ikke at han skal ha legende-status på samme høyde som Scholes, men det er heller ikke mange andre spillere forunt.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

For 6-7 år siden var det svært få som snakket om Xavi. Han har spilt i Barca lenge, men det er kun de siste årene han har tatt steget og blitt den spilleren han er i dag. Ikke misforstå, jeg anser (og har alltid gjort det) Xavi som en komplett midtbanespiller, men jeg syntes han er noe opphauset. De siste tre årene har han vært den beste midtbanespilleren (sentralt) ja, det kan ingen si noe på. Men i vår og starten av denne sesongen (LPD har ikke begynt, jeg vet) har Scholes vært i en klasse for seg selv.

 

Kjipt at Hegland ikke ville danse mer. Koste meg fælt, men nå er "øyeblikket" vi hadde over.

 

God natt/morgen.

Lenke til kommentar

Det å bli snakket om og det å være god er også 2 forskjellige ting. Samtidig er det ikke rart man får den følelsen når man bor i Norge, hvor satsningen på La Liga var mye lavere enn PL for 6-7 år siden. Grunnen til at vi først har begynt å "høre" om Xavi nå er fordi Barcelona har vært med helt til slutten av sluttspillene i CL og av og til vunnet. Scholes spiller på en klubb som er på et helt annet nivå når det kommer til supporter-medlemmer i Norge enn Barcelona, spesielt for 6-7 år siden før flere av dagens bandwagoners har hengt seg på.

 

Har sett mesteparten av pre-season til Man Utd og er helt enig i skryten av Scholes. Men som du sier er vi bare i starten og Scholes vil ikke holde dette nivået hele året, på langt nær. Det har vi jo sett de siste sesongene.

 

Uansett, etter all dette Scholes-skrytet. Man Utd Hall of Fame, bare en får plass. Hvem blir valgt mellom Scholes og Giggs?

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Man Utd Hall of Fame, bare en får plass. Hvem blir valgt mellom Scholes og Giggs?

 

Vi er dessverre ikke i en slik situasjon som så mange andre klubber at det går an å velge.

 

I andre klubber blir man legende etter et par år med skader og noen mål. I United tar det litt lengre tid.

Lenke til kommentar

Pisser på Xavi en lang gang faktisk. Ikke mange som tenkte i typ 2001/2002 at Paul Scholes skulle være verdens beste sentrale midtbanespiller i 2010. Det er faktisk ingen som slår pasninger som han punktum finale last word said end of discussion.

 

Paul Scholes er pr dags dato verdens beste sentrale midtbanespiller?

Forsto jeg deg riktig at du mener dette?

Som ren ball/pasningsfordeler. Uten tvil.

 

Så Tayson Gay er pr dags dato verdens beste spiller på ren fart?

 

Er mer for en ballfordeler en bare å spille ball. Alle roller på laget har offensive og defenvise arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar

http://forum.liverpool.no/t/143.aspx?PageIndex=297

 

Hahaha, da var sesongen i gang. Herlig lesning! Nyt kvelden folkens aaaaannnd cut.

 

" Btw: Er det andre enn meg som har blitt imponert av Roy Carroll? Virker som han har en helt spesiell klasse over seg,god med ballen i beina, bra skudd og knuser Vidic gang på gang i lufta. Ikke ofte en ser.."

 

:D

 

Edit:

 

Kjartan: Tyson Gay er ikke fotballspiller.

 

Edit2:

 

Valencia får endel "tyn", men glem ikke at han var direkte involvert i to av målene. Ved begge anledninger gjorde hans knallharde jobbing at han gjenvant ballen, spilte den så til Scholes og resten er historie.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Pisser på Xavi en lang gang faktisk. Ikke mange som tenkte i typ 2001/2002 at Paul Scholes skulle være verdens beste sentrale midtbanespiller i 2010. Det er faktisk ingen som slår pasninger som han punktum finale last word said end of discussion.

 

Paul Scholes er pr dags dato verdens beste sentrale midtbanespiller?

Forsto jeg deg riktig at du mener dette?

Som ren ball/pasningsfordeler. Uten tvil.

 

Så Tayson Gay er pr dags dato verdens beste spiller på ren fart?

 

Er mer for en ballfordeler en bare å spille ball. Alle roller på laget har offensive og defenvise arbeidsoppgaver.

 

Dine innlegg gjør at du til stadighet minner meg om min datter....

 

Hun ligger der og driter seg ut til stadighet. Til og med mens vi skifter på henne så driter hun seg ut. Og hvem får all dritten? Jo vi rundt henne.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...