Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Det virker som om du har misforstått hele konseptet lønn ift jobb. Om lønn skulle utarbeides ved innsats ville flygeledere og kokker være på verdenstoppen i inntekt, mens sjefer o.l. i selvgående firmaer være uføretrygdet etter min mening - ut fra hvordan jeg tolker ditt innlegg. Det er en grunn til at det er hyrt inn vektere, det er fordi det er et behov for sikkerhet og service i synlig forstand, samt en trygghet for både oppdragsgiver, dets kunder og igjen deres oppdragstakere. Det kan omfatte så mangt.

 

Jeg holder også fortsatt tritt med at jeg ikke har observert en eneste kollega sitte på facebook på vaktrommet eller lignende.

 

Vekter per i dag er en fellesbetegnelse på en god del forskellige vaktstillinger innen sikkerhetsbransjen.

 

Ser at du fortsatt holder tritt med at vektere ikke gjør noen ting, og jeg gir opp. Ikke verdt å ta det videre opp med deg da du fortsetter på samme løp i gjennom hele diskusjonen uten andre innvendinger enn det jeg allerede har svart på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en grunn til at det er hyrt inn vektere, det er fordi det er et behov for sikkerhet og service i synlig forstand, samt en trygghet for både oppdragsgiver, dets kunder og igjen deres oppdragstakere. Det kan omfatte så mangt.

Eller at vekteren var billigere i drift enn tilsvarende annen ansatt.

 

Har sett begge ender, dog mest av typen som sitter på facebook og virkelig gjør alt for å slippe jobb. Er forøvrig enig, det burde vært et skille mellom en som jobber på et problem-objekt og en som går runde en gang i timen på nattestid. Slik det er nå får sistnevnte bedre betalt, noe som er feil mtp. risiko vekter utsettes for. Er i tillegg mye grums innen vekterbransjen i forhold til lønning, overtid mm. som jeg ser på som vesentlig viktigere å få bort enn lønnsøkning. Med forbehold at sistnevnte har blitt forbedret siden jeg la uniformen på hylla, noe jeg tviler på, så veldig mye utnyttelse av naive unge som ikke kjente sine rettigheter eller rett og slett ikke turte stille spørsmål. Dette gikk da på bekostning av mer rutinerte, da de visste når de kunne kreve og der av ikke var like atraktive med mindre erfaringen ble veid tyngre for selskapet.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Tilbudet var 1,25 - som i frontfaget - og 75 øre i tillegg. Noe som gir 2 kroner. NHO Service regnet inn 3,50 som ble gitt i januar-forhandlingene, og sier at tilbudet er på 5,50. Men det reelle tilbudet er på 2 kroner. 3,50 fikk vi uansett fra 1. april, og har ingenting med denne forhandlingen å gjøre. At vi har takket nei til 5,50 er noe NHO sier til media for å fremstille seg selv som generøse, og vekterne som griske

 

Så NHO lyver? Og at arbeidstakerne "krevde en lønnsøkning på over 26 kroner i timen i snitt" er også løgn?

 

Har noen gått ut i media og avslørt disse løgnene, hvis det faktisk er reelt?

Lenke til kommentar
Tilbudet var 1,25 - som i frontfaget - og 75 øre i tillegg. Noe som gir 2 kroner. NHO Service regnet inn 3,50 som ble gitt i januar-forhandlingene, og sier at tilbudet er på 5,50. Men det reelle tilbudet er på 2 kroner. 3,50 fikk vi uansett fra 1. april, og har ingenting med denne forhandlingen å gjøre. At vi har takket nei til 5,50 er noe NHO sier til media for å fremstille seg selv som generøse, og vekterne som griske

 

Så NHO lyver? Og at arbeidstakerne "krevde en lønnsøkning på over 26 kroner i timen i snitt" er også løgn?

 

Har noen gått ut i media og avslørt disse løgnene, hvis det faktisk er reelt?

 

At vekterne krever 26 kr mer i lønn, hva har det med saken å gjøre? NHO går ut i media og sier at vi takket nei til 5,50. Da har de medregnet 3,50 som vi allikevel gikk opp 1. april. Grunnen til dette er at våre 3,50 ble forhandlet frem på forrige oppgjør.

Lenke til kommentar

Moren min er deleier og avdelingssjef i SECURITAS AS,hun tjener 480 000 kr i lønn pluss en bonus på 100 000 kr og aksjeutbetaling,Foreldrene mine har en formue på 80 000 000 kr,men vi lever ganske vanlig,vi har et hus på 185 kvm og er en familie på fire,det er min meg,min storesøster på 20 år,min far og min mor,min søster kan ikke kjøre bil.Vi har tre biler en audi tt,en ford focus sedan,og en zeat ibiza XLX.Vi har også et boblebad.Av en eller annen grunn har nesten hele slekta litt av en formue.

Lenke til kommentar

For å bli avdelingsleder stilles det gjerne krav om utdanning fra universitet eller høyskole. Dette blir noe helt annet enn vekter, så her kan lønna forsvares. 480 000 kr i året er på ingen måte en dårlig årslønn. Forstår i grunn ikke hva innlegget ditt har med tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fått beskjed om at jeg skal på streik på mandag, men har ikke peiling på hvordan det fungerer. Skal jeg gå noen plass å gjøre noe, eller bare bli hjemme? Hvis så, noen som vet hvor jeg skal hen? Eller hvem jeg kan finne ut fra? Jeg jobber som resepsjonist i Stavanger.

 

EDIT: Jeg fant det ut

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar

Det med håndjern bør ein la være å bruke om ein jobber uten makker/ åleine. Å legge noen i jern når ein jobber åleine bør ein være veldig forsiktig med! Lett skade både seg selv og den pågripne. Kan også i verstefall risikere at ein får sine egne håndjern brukt på seg selv. Samband blir brukt mykje ja, spørs hvilken tjeneste og hvor ein er stasjonert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...