Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Nå har jeg til og med skaffet meg en luke på 5 poeng, jaja, det må ihvertfall bli CL neste sesong nå^^ Jeg håpet på å vinne ligacupen så jeg kom meg ut i Europa, så sesongen ble en smule bedre enn jeg trudde^^

 

Skal sies at jeg har vært heldig med mer eller mindre null skader så langt, er ikke så veldig mye kvalitet bak de beste 11.

Endret av seigmenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som regel sånn på FM. Det tar nesten alltid for få år før du er i toppen. Det tar rett og slett for få år.

 

Da må jeg være en utrolig dårlig manager. Jeg kan telle på en hånd mine opprykk på spillet. Rykket opp til PL fra 1.div som det het da, med Nottm Forest på 01/02. Vesterålen fra 2.Div til 1.Div i 03/04. Vauxhall Motors fra Conference North til Conference på FM 06 og nå altså Aldershot fra League 2 til League 1 på 2.forsøk.

 

Ellers så har jeg kun en eneste gang tatt en midt på tabellen klubb til CL. Det var med Fulham på CM 01/02.

 

EDIT: Neida, jeg har jo 1 ligaseier, 2 cupseiere, Cl kval og en Eerste Divisie seier med Volendam på 01/02.

Lenke til kommentar

Såklart er det lett å gjøre det bra hvis man vet hvilke spillere man skal hente, og henter nøyaktig de samme på hver save osv. Men selvfølgelig er det jo FM-spillere som er taktiske vidundere og lykkes uansett utgangspunkt også.

 

Jeg spiller nå med Newcastle og er i 2018. Etter en helt ok 10.plass i første sesong, så gjorde jeg store forsterkninger før den neste. Inn kom ingen ringere enn Tomas Rosicky, Mohamed Diame og Gareth Bale. Laget ble overraskende fort samspilte og tok en fantastisk 5. plass i ligaen. Storspill av unggutten Vaclav Kadlec var den største grunnen til denne sluttplasseringen. 19-åringen scoret 23 mål i ligaen og kom på en sterk andreplass på toppscorerlisten, kun slått av Wayne Rooney. I sesong tre kom også Nani, Alex Smithies, Scott Dann og Julio Baptista til Newcastle, og troppen så sterkere ut enn noen gang. Endte dog bare på 6. plass i ligaen etter en meget dårlig høstsesong. Sesong 4 ble heller ingen sportslig kjempesuksess, og det ble nok en 6.plass. Store forsterkninger måtte til, og inn kom Danny Wilson, Kyle Walker, Axel Witsel og Romelu Lukaku (de to sistnevne kom begge på free transfer). Sesong 5 ble en eneste stor opptur i ligaen og laget endte på 3.plass, og skulle spille Champions League for aller første gang. Neste sesong var et lite steg tilbake, og de svarte og hvite endte på en noget skuffende 5. plass.

 

I forkant av sesong 7 (2016-2017) ble det gjort store opprydninger i stallen, mye daukjøtt ble fjernet. Blant spillere som måtte pakke sakene sine var Tom Cleverley, Jeremy Menez, Andy Carroll og Jose Enrique. Inn kom to argentinske supertalenter samt en 18 år gammel italiensk ving som allerede hadde debutert på a-landslaget. Laget responderte med storspill og vant til slutt ligaen etter å tatt inn 10 poeng på 5 kamper på et sterkt City-lag.

 

Sesong 8 er nå halvspilt og Magpies har sammen med City og Tottenham skaffet seg en grei luke på toppen. Alt tyder på at det er disse 3 som skal gjøre opp om ligagullet, og lag som Sunderland, United, Liverpool og Arsenal må krige seg imellom om den viktige 4.plassen.

Lenke til kommentar

Det er som regel sånn på FM. Det tar nesten alltid for få år før du er i toppen. Det tar rett og slett for få år.

 

Da må jeg være en utrolig dårlig manager. Jeg kan telle på en hånd mine opprykk på spillet. Rykket opp til PL fra 1.div som det het da, med Nottm Forest på 01/02. Vesterålen fra 2.Div til 1.Div i 03/04. Vauxhall Motors fra Conference North til Conference på FM 06 og nå altså Aldershot fra League 2 til League 1 på 2.forsøk.

 

Ellers så har jeg kun en eneste gang tatt en midt på tabellen klubb til CL. Det var med Fulham på CM 01/02.

 

EDIT: Neida, jeg har jo 1 ligaseier, 2 cupseiere, Cl kval og en Eerste Divisie seier med Volendam på 01/02.

 

Jeg kan og telle mine opprykk på en hånd, men det er fordi de er fra samme save. Kun en gang jeg har giddet å lede et lag som ikke var i laveste divisjon. Da tok jeg riktignok Hereford fra å være tippet sist i League Two til Champions League-seier på 7 sesonger (FM07). Bare gratissigneringer og en gjennomsnittsalder på 21 år.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Jepp, da var jeg ferdig med sesong 2 med Liverpool.

Sesong 1: Sesong var målet og kvalifisere meg for Champions League og da måtte det store forsterkninger til.

 

Fikk 360 millioner i overgangsbudskjett. Ut på lån gikk Ryan Babel, Milan Jovanovic, Christian Poulsen og en hel del unggutter. Martin Skrtel og Jack Robinson ble solgt. Dette ble en samlet sum på 62,5 millioner.

 

Inn kom Khouma Babacar, Andy Carrol og Anthony Annan.

Da så laget slik ut. Reina-Johnsen-Carragher-Agger-Aurelio-Lucas-Meireles-Gerrard-Cole-Maxi-Torres. Jeg spilte da i en 4-2-3-1 formasjon. Etter en treg start fikk jeg fart på sakene i januar. Sesongen endte med en god 3. plass i ligaen og en solid Fa Cup seier. Fornøyd.

 

Da det nærmet seg sesong 2 måtte det store forsterkninger til, ut på lån gikk Dirk Kuyt,Milan Jovanovic, Christian Poulsen, Brad Jones , Paul Konchesky og en hel del ungugutter. En hel del stallfyll gikk på free transfer. Og tilslutt ble David Ngog, Phillip Degen,Ryan Babel og Stephen Darby solgt for en samlet sum på 142,5 millioner.

 

Inn om sommeren kom Fabio Coentrao ( 102 millioner ) , Sergio Asenjo ( 42 millioner ) , Guiseppe Rossi ( 135 millioner ) , Simon Kjær ( 190 millioner ) , John Obi Mikel ( 55 millioner ).

 

Da så laget slik ut Reina-Johnsen-Kjær-Agger-Coentrao-Mikel-Meireles-Gerrard-Torres-Cole-Rossi. Hadde/har trent opp Torres til OMS. Som sagt, 4-2-3-1.

 

Etter en veldig dårlig høst hentet jeg inn Gareth Bale ( 120 (!) millioner ) , Scott Dann ( 40 millioner ) og Luc Caistaignos på lån. Dermed la jeg om til 4-4-2 og laget så slik ut.

 

Reina-Johnsen-Kjær-Dann-Coentrao-Bale-Mikel-Meireles-Gerrard-Torres-Rossi.

Da fikk jeg en kick start med 4-0 mot Man Utd og slik fortsatte det fram til Mars da jeg fikk problemer. Gerrard ble skadet i 6 måner, så fulgte meireles,torres,rossi,Agger,Cole etter.

Jeg lå på en solid 1. plass men endte tilslutt på en skuffende 3. plass på grunn av alle skadene. Alle utenom Cole,Agger og Meireles ble ute resten(!) av sesongen. Meireles kom tilbake på slutten.

 

Vant dog mot alle odds Ligacup,Fa cup OG Champions League (!). Med Babacar-Pacheco som spisser resten av sesongen. Som sagt mot ALLE odds!

 

Nå nærmer det seg sesong 3 og planlegger og gjøre en del endringer i troppen. Satser på og ta alle 4 neste sesong.

 

 

PS: Dette er min andre Liverpool save ettersom jeg gikk til Inter etter 3 spilte sesonger på min forrige. Det var kjedlig i Italia og jeg fikk ikke tilbake min kjære Liverpool save, så jeg startet en ny, den er det jeg har skrevet om nå.

Endret av Tomskalle
Lenke til kommentar

Jeg forstår fortsatt ikke min personlige kontrakt...

Jeg får jo ingen penger inn på ekte konto?

Blir jeg bare mere likt, eller sett dumt på hvis jeg greier minimum pris?

Jeg prøvde å få den høyest, men så tenkte jeg.

 

Blackburn sparket Allardyce... Derfor søkte jeg, for gøy. Men det var ikke SÅÅÅ gøy. Jeg likte ikke at styret gav meg ultimatum, så på pressekonferansen vendte jeg dem ryggen.

 

Hvis du har høy kontrakt blir det vanskeligere å sparke deg da de må betale mer i kompensasjon. Du får ikke brukt pengene på bil og damer nei :D

 

 

Edit: Husker Florentin Petre jeg også, men kan komme på at det var 00/01 og ikke CM3, uansett så ble jeg veldig paff over han da han tok A. Madrid til ligagull foran meg og en kompis som var i R.Madrid og Barca. Han putta jo enormt med mål.

 

Hva er vitsen da? DU får ingenting?

Lenke til kommentar

Kommer det på Overgangsbudjett?

 

Siden PC'en min ikke kan se 3-D-kamper før etter 2-3 restarter og 2-3 virus-greier, så velger jeg å lagre før kampen, ta ferie til kampen er ferdig, ass. manager gjør jobben, taper jeg, så går jeg på starbilde UTEN å lagre, vinner jeg, fortsetter jeg å spille og lagrer. Taper jeg så starter jeg fra før kampen igjen. :-) Så her blir det ikke mange tap.

Godtar 0-0 hvis det er i Cupen der jeg er garantert videre eller om det er omkamp, men i omkampen.

 

Hvordan søker man etter kjønn i ansatte?

Lenke til kommentar

Kommer det på Overgangsbudjett?

 

Siden PC'en min ikke kan se 3-D-kamper før etter 2-3 restarter og 2-3 virus-greier, så velger jeg å lagre før kampen, ta ferie til kampen er ferdig, ass. manager gjør jobben, taper jeg, så går jeg på starbilde UTEN å lagre, vinner jeg, fortsetter jeg å spille og lagrer. Taper jeg så starter jeg fra før kampen igjen. :-) Så her blir det ikke mange tap.

Godtar 0-0 hvis det er i Cupen der jeg er garantert videre eller om det er omkamp, men i omkampen.

 

Hvordan søker man etter kjønn i ansatte?

 

Juks. Det blir jævlig kjedlig og spille når du gjør det sånn, + det gir på en måte ikke noen mening når du vinner! Om du ikke greier litt motgang og ett par tap, finn deg ett annet spill Yamas, LOL.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Juks. Det blir jævlig kjedlig og spille når du gjør det sånn, + det gir på en måte ikke noen mening når du vinner! Om du ikke greier litt motgang og ett par tap, finn deg ett annet spill Yamas, LOL.

 

Det er en meget spesiell måte å spille på... Og juks.. Tjaaa.. Sålenge han spiller for seg selv, så må han da få spille spillet som han vil. :-)

 

Skjønner ikke hvorfor dere gidder å bry dere om hva han gjør engang, og

ikke bare setter han på Ignore-lista.

Er bare å trykke på brukernavnet sitt ved profilbildet, og

"Administrer Ignorerte Brukere" og legge han til.

 

Vips..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...