Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir så sinnsykt irritert over alle langskuddene som blåses 20 meter over mål til enhver tid. Har gjerne 20-30 skudd pr. kamp hvorav over halvparten av dem er hodeløse forsøk fra 25-40 meter. Hvordan får man spillerne til å roe ned skytinga si? Har satt slik at alle midtbanespillerne lar være å prøve langskudd ofte, men det kommer susere uansett. Kanonkuler uten retningssans skjer også innenfor boksen.

 

Drittdårlig aspekt ved spillet at skytinga skal være så enormt hemma.

Lenke til kommentar

Har da kommet til September 2014 med mitt Liverpool lag og tenkte jeg skulle legge ut en oppsummering.

 

Sesong 1

 

Startet sesong en med spillerkjøp og salg, kommer ss lenger nede.

Sesong 1 endte med 3. plass i ligaen og Fa cup seier.

 

Sesong 2

 

Startet med flere spillerkjøp og salg, kommer ss lenger nede.

Sesong 2 endte med nok en 3. plass i ligaen, Fa cup seier, Ligacup seier og en overaskende Champions League seier.

 

Sesong 3

 

Startet med flere spillerkjøp og salg, kommer ss lenger nede.

Sesong 3 endte med enda en 3. plass i ligaen, supercupen seier, vm for klubblag seier, Charity shield seier og tapende finalist i ligacupen.

 

Sesong 4

 

Startet med flere spillerkjøp og salg, kommer ss lenger nede.

Sesong 4 endte med en 2. plass i ligaen, fa cup seier.

 

Sesong 5

 

Startet med flere spillerkjøp og salg, kommer ss lenger nede.

Sesong 5 startet med tapende finalist i charity shield, men har åpnet bra i ligaen og ligger 6 kamper uti sesongen med 5 seiere og en uavgjort, ligger på en førsteplass , målforskjell forran Arsenal.

Dette skal bli sesongen det endelig skal bli gull på Anfield!

 

 

Screenshots.

Legger ut ss av alle overganger og to ss av taktikk pga at jeg skal få med alle spillerene.

Ashley Young og Justin Hoyte kommer til meg i Januar.

post-226245-0-67241500-1301337344_thumb.png

post-226245-0-75616400-1301337352_thumb.png

post-226245-0-42479500-1301337362_thumb.png

post-226245-0-85625600-1301337371_thumb.png

post-226245-0-41008900-1301337382_thumb.png

post-226245-0-98948600-1301337399_thumb.png

post-226245-0-99572000-1301337414_thumb.png

Lenke til kommentar

Blir så sinnsykt irritert over alle langskuddene som blåses 20 meter over mål til enhver tid. Har gjerne 20-30 skudd pr. kamp hvorav over halvparten av dem er hodeløse forsøk fra 25-40 meter. Hvordan får man spillerne til å roe ned skytinga si? Har satt slik at alle midtbanespillerne lar være å prøve langskudd ofte, men det kommer susere uansett. Kanonkuler uten retningssans skjer også innenfor boksen.

 

Drittdårlig aspekt ved spillet at skytinga skal være så enormt hemma.

Da er det noe galt med taktikken din. Må tweakes. Mindre kreativ frihet feks.

Lenke til kommentar

Blir så sinnsykt irritert over alle langskuddene som blåses 20 meter over mål til enhver tid. Har gjerne 20-30 skudd pr. kamp hvorav over halvparten av dem er hodeløse forsøk fra 25-40 meter. Hvordan får man spillerne til å roe ned skytinga si? Har satt slik at alle midtbanespillerne lar være å prøve langskudd ofte, men det kommer susere uansett. Kanonkuler uten retningssans skjer også innenfor boksen.

 

Drittdårlig aspekt ved spillet at skytinga skal være så enormt hemma.

Da er det noe galt med taktikken din. Må tweakes. Mindre kreativ frihet feks.

 

 

Juster ned kreativ frihet og sett langskudd på sjelden. Da blir de litt striktere. Dog er det vanskelig med spillere som feks Meireles og Gerrard da disse har langskudd som favoritt move..

Lenke til kommentar

4 poeng på 6 kamper med Everton. Yeovil og Newcastle er slått ut av Ligacupen med reservelag, selv om jeg har litt lyst å satse på liga cupen pga europa cup. Er ikke veldig fornøyd med ligaen, men ikke veldig missfornøyd heller. Har møtt Chelsea, City og Arsenal allerede så det har vært en hard start, og taktikken sitter ikke helt enda. Det gikk forøvrig veldig bra. Tapte mot Chelsea på et soleklart offside mål, og spilte uavgjort mot Arsenal og City. Hadde en knall god 2 omgang mot City og var svært nær å vinne, men klarte ikke få kula i nettet. Mye lettere kamp oppsett framover og taktikken sitter bedre og bedre så blir nok en del 3 poengere der. Blir bra framover :)

Lenke til kommentar

Blir så sinnsykt irritert over alle langskuddene som blåses 20 meter over mål til enhver tid. Har gjerne 20-30 skudd pr. kamp hvorav over halvparten av dem er hodeløse forsøk fra 25-40 meter. Hvordan får man spillerne til å roe ned skytinga si? Har satt slik at alle midtbanespillerne lar være å prøve langskudd ofte, men det kommer susere uansett. Kanonkuler uten retningssans skjer også innenfor boksen.

 

Drittdårlig aspekt ved spillet at skytinga skal være så enormt hemma.

Kan velge om spillere skal prøve langskudd ofte. Selv bruker jeg å ha det på sjelden med mindre spilleren er veldig god i langskudd.

Lenke til kommentar

Jeg er av den oppfatning av at man i tillegg bør ansette en god skytetrener. Det resulterte for meg i to ting:

 

1. De som skal skyte ofte fordi de er gode i langskudd treffer mål oftere

2. De som ikke skal skyte ofte fordi de er ræv i langskudd skyter faktisk enda sjeldnere, og når de først skyter går skuddet stort sett på mål.

 

Riktige trenere er undervurdert.

Lenke til kommentar

Ett spørsmål; hvorfor kjøper du Carroll for £14.25m i førstesesongen, og lar ham gå på free transfer (avbryter kontrakten?) den 3. desember det påfølgende året?

 

Fordi han scorte 0 mål og hadde veldig høy lønn. Ingen ville kjøpe han heller, han ønskte seg vekk og ville avbryte kontrakten.

Lenke til kommentar

Ble helt sjokket selv! Største seieren min så langt i sesongen var en 3-1 seier mot Sunderland. Hele United laget kolapset og vi spilte fantastisk! Tror også de ble overasket over vår offansivitet og måten vi spilte ballen. Må uansett være en av de største sjokk seierene jeg har hatt i hele min FM11 kariere og håper å bygge opp under det :)

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Hei,

 

Har en utfordring til dere ;) Ikke en utfordring akkuratt, men vil se hvem som ender opp med det beste laget.

 

Dere skal lage en 4-5-1 formasjon(BARCA) med de beste spillerne fra Argentina og Brasil..

Og jo, spillerne skal ha en maks alder på 21.

 

KJØR PÅ!!

 

 

Formasjon som dere skjønner..

 

----Keeper

 

Fh--Fs---Fs--Fv

 

-----DMS def.forsvar.

 

--Ms-----Ms en skal være midtbanespiller støttende, fremskutt playmaker,

 

Omh---------Omv disse skal være innsideangripere,.

------Spiss Samma f... hva han er..

Lenke til kommentar

Akkurat fullført min tiende sesong med Newcastle nå. Hovedmålet før sesongstart var å vinne ligaen for 4. gang på rad, samt ta min første Champions League-tittel. Jeg har i stor grad prioritert billige og unge kjøp hele veien, og endelig begynner jeg å se prov på en moden og rutinert tropp (britiske spillere har også hovedsaklig vært prioritert selv om jeg har vært nødt til å gå noe bort fra dette de siste sesongene). Det ble til slutt en sesong hvor jeg satt igjen med litt blanda følelser. Både i Charity Shield og FA-cupen-finalen ble Manchester City for sterke, mens de ble beseiret på straffer i Ligacup-finalen. Premier League ble dessverre tidlig avgjort i min disfavør etter at laget begynte å svikte i mars/tidlig april, mens City dundra ifra og til slutt vant med overlegne 8 poeng.

 

Om skuffelsen over prestasjonene i Premier League var stor, så var ikke gleden over Champions League-innsatsen noe mindre. Laget tok seg videre fra gruppespillet uten problemer og var klare til å møte et sterkt Sevilla-lag i åttendelsfinalen. Første kamp endte katastrofalt 1-4 til spanjolene, og troen på avansement var ikke stor før returmøtet. Laget skulle uansett ikke gi seg uten kamp, men når stillingen kun var 1-0 etter 80 spilte minutter var det ikke mye håp igjen å spore hos Magpies-manageren. Spillerne ville det annerledes og når Kalinic scorte i det 82. minutt og 98-modellen Bagayoko stanget inn 3-0-målet etter 91 spilte minutter var snuopperasjonen et faktum.

 

I kvartfinalen ble vi trekt mot City, et lag jeg alltid har slitt mot. Overraskende nok ble de nokså enkelt slått 1-0 (B) og 2-1 (H), og Newcastle var for første gang i deres historie klare for semifinale. Også denne gang mot engelsk motstand i form av Arsenal. De røde ble et lite hakk for sterke hjemme på Emirates og Newcastle måtte reise hjem med et skuffende 2-1-tap i bagasjen. Returoppgjøret ble en triller av de sjeldne, og 2-1 til de svarte og hvite var fasiten etter 2x45 spilte minutter. Første ekstraomgang var et eneste stort gjesp og begge lagene var uvillige til å ta noen sjanser, mens det i den andre omgang eksploderte med sjanser til begge lag. Ingen ville at dette skulle avgjøres på straffer. Jubelen sto derfor i taket hos enhver Magpie når den allerede kronede legenden Vaclac Kadlec dukket opp på fremste stolpe på et perfekt slått innlegg og sikret avansementet med en scoring via treverket i det 119. spilleminutt.

 

Finalen skulle spilles mot selveste Real Madrid på Fiorentinas hjemmearena Artemio Franchi en varm vårdag i 2020. Newcastle var heldige og kunne stille med toppet mannskap. Den langtidsskadde kapteinen for både klubblag og landslag, Muhammet Nalbant, var tilbake i toppform og startet på midten sammen med navnebror, det rutinerte midtbaneankeret Mohamed Diamè.

 

Etter en målløs førsteomgang eksploderte kampen tidlig i andre. Newcastle tok ledelsen to ganger, men Madrid svarte på begge to, senest etter 82 minutter ved Yaya Sanogo. Ekstraomganger var et faktum også her. Peptalk fra undertegnede ga spillerne en motivasjonsboost av de sjeldne, og laget avgjorde kampen i andre ekstraomgang med to fantastiske scoringer. Lagets første Champions League-tittel var et faktum, Newcastle United hadde slått Real Madrid 4-2.

 

Edit: Oi, det ble litt mer enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt å skrive, men skitt au. ;)

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...