Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

ndre naturlige OMS spillere.

 

Sani Emmanuel er alle som spiller LLM's våte drøm! Også Rooney som du nevner er gjengangere. Veldig gode spillere som er med på det meste.

 

 

Jeg har sett på Sani etter at denne forumoppdateringen kom, men jeg får ikke arbeidstillatelse til han. Det er litt trist. Rooney har jeg ikke vært borti før. Jeg har forøvrig startet enda et nytt game med et Lower League Lag. Denne gangen Bath.

 

Edit: leif var innom.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strekene kommer hvis du har på repriser av "Goal Action" og et mål blir annulert for offside. Det gjør de i hvert fall her. Har sett mang en feilaktig offsideavgjørelse, samt avgjørelser hvor strekene er nærmest rett oppå hverandre, hvor tvilen ikke kommer det angripende laget til gode.

 

Får advarsler fra FA hver gang jeg klager på det uansett. Er surt.

Lenke til kommentar

Kan man sette på sånne streker?

Hos meg er de der automatisk, men det er enkelte ganger de ikke kommer, og da er som regel avgjørelsen feil.

 

 

Får advarsler fra FA hver gang jeg klager på det uansett. Er surt.

Jeg også! Er helt latterlig! Klagde ikke denne gangen, men en gang tidligere var det nesten så stor margin på min side og det ble såtte opp streker som viste at jeg ikke var i offside. Fikk advarsel fordi de fant ut at avgjørelsen var riktig, når alle andre ser at den ikke var det.

Lenke til kommentar

Eneste man får repriser på, bortsett fra mål, er bomma straffer og annulerte scoringer.

 

 

Jeg også! Er helt latterlig! Klagde ikke denne gangen, men en gang tidligere var det nesten så stor margin på min side og det ble såtte opp streker som viste at jeg ikke var i offside. Fikk advarsel fordi de fant ut at avgjørelsen var riktig, når alle andre ser at den ikke var det.

Jeg klagde på en avgjørelse i FM08 hvor forbundet måtte krype til korset og innse at kritikken var berettiget. Første og eneste gang det har skjedd i løpet av hele min CM/FM-karriere.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Eneste man får repriser på, bortsett fra mål, er bomma straffer og annulerte scoringer.

 

 

Jeg også! Er helt latterlig! Klagde ikke denne gangen, men en gang tidligere var det nesten så stor margin på min side og det ble såtte opp streker som viste at jeg ikke var i offside. Fikk advarsel fordi de fant ut at avgjørelsen var riktig, når alle andre ser at den ikke var det.

Jeg klagde på en avgjørelse i FM08 hvor forbundet måtte krype til korset og innse at kritikken var berettiget. Første og eneste gang det har skjedd i løpet av hele min CM/FM-karriere.

FM er realistisk også på dette punktet.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her, eg har klarte å kjempe meg opp i divisjonane og er no i min andre sesong i Tippeligaen, men slite med å skaffe meg spelara. Dei eg prøver å kjøpe vil ikkje engang høyre på kva kontrakt eg vil gje dei. Til og med spelara frå adecceligaen vil ikkje til meg.

 

Kva kan eg gjere slik at spelara vil til meg? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Utfordring på venstreback:

Mine to faste venstrebacker er skadet, men har:

19åring, ikke noe særlig god er på 85%

18åring, talent, ganske god er på 84%

 

Har i tillegg en god DR/L (mørk grønn LB), høyrebeinet på 77%

Ingen venstrebeinede DC.

 

Velge en 100% klassestopper eller la de to ungdommene spille hver sin omgang?

 

Hvilke vurderinger gjør dere rundt slike situasjoner?

Endret av tevil
Lenke til kommentar

Prøver å være føre var på slike situasjoner. Om jeg har tungt kampprogram setter jeg ofte mange av spillerne til å hvilke mellom kampene. Ellers ser jeg om noen av stopperne mine er gul eller oransje på den backplassen jeg evt trenger dem. Er det de bruker jeg de der. Bruker vel som regel stopperen, og backen på benken.

Lenke til kommentar

Ja, gikk glipp av en U18-kamp, så da var de plutselig sliten begge to. Mange hengekamper i april-mai. Er ikke så flink å følge med alltid, så glemte den hvile-ordren.

 

Burde valgt stopperen!

 

Byttet i pausen (66%), da kom 18-åringen inn. I det 46min rundet en av ligaen raskeste spisser min venstreback som om han var en lyktestolpe og puttet kampens eneste mål. Første tapet i serien/cup på denne sida av nyåret. Surt!!

 

Er så jævlig vanskelig å finne verdensklasse venstrebacker. Må ha LB med wingback-egenskaper i min taktikk. Tror jeg har de to beste i verden på mitt lag, men de er faen meg like mye skadet som de spiller. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Anbefaler alle Gustav Valsvik! En av mine bedre overganger og kommer mest antagelig å bli ganske god visst han fortsetter å spille fast!

 

I mitt game er han 33år og Ass. Mangager uten jobb, la opp i år.

 

Spilte 2 sesonger for lillestrøm, 1 for molde, 2 for rosenborg. Så kjøpte Atalanta han for £2,6mill, to sesonger etterpå gikk han til Parma for 2,1. Så Sheff Utd for 1,1mill. Gratis til PSV og gratis til Mons før han la opp. Snitt på 6,79. Best i Parma, verst i Atalanta. Reserve i Sheff Utd (som er i PL og etablert topp 7).

 

Så vet dere det. :D

Lenke til kommentar

Det har jo mye å si hvilke klubber de går til. Husker jeg lagde 22 spillere (2 på hver posisjon) og satte de som 16 år. 100 CA og 200 PA. Det var noen som fikk bortimot 100 landskamper og en lang karriere på storklubber. Andre fikk et par landskamper og ble gode i mindre ligaer. Selvom de teoretisk skulle ha like stor sjans for å lykkes :)

Lenke til kommentar

Har selv gått sammen med noen venner hvor vi lagde en spiller hver med 0 (random) i CA og 200 i PA. Alle startet som 14-åringer i ubetydelige klubber. Afan Lido og Walton & Hersham ringer ikke bjeller hos veldig mange, tenker jeg :p

 

Vi fulgte karrierene til disse spillerne. Alle endte opp i storklubber (Arsenal, Barca, Real Madrid og Juventus, f.eks.) og fikk mange kamper på landslaget. Antall landskamper avhenger av hvilket land man kommer fra. De som valgte Norge som nasjon fikk færre enn de som valgte England, av åpenbare grunner.

 

Det var uansett en veldig gøy ting å prøve ut. Har man 200 i PA, lav nok alder til at man kan fullføre utviklingen, lav injury proneness og mye determination og ambition vil man lykkes uansett, så lenge man har klubb. Det tør jeg i hvert fall påstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...