Gå til innhold

1 - Ett - spørsmål til kristne


Anbefalte innlegg

[quote name='Kalinken' date=' 7. august 2010 - 13:39' Man glemmer det viktige vitenskapelige prinsippet at man konstant skal være på utkikk etter og omfavne nye teorier hvis det viser seg at argumentasjonen disse er bygget på er bedre.

Interessant poeng. Vitenskapsmenn kan nok tråkke i ett ensidig spor de også. Men de vil jo helst ha beviser eller testresultater som kan underbygge nye oppdagelser.

 

Sånn sett er de konservative til å godkjenne nye ting, men de er likefullt åpne for nye oppdagelser, og om noen gode konkurrerende teorier kommer på bordet så kaster de seg over dem.

 

Selvfølgelig leter de først etter om den nye teorien holder vann, og leter etter feil med den. Det er slik vitenskapsfolk arbeider. Når en ny teori får stadig sterkere og sterkere indikasjoner på at den holder vann, så adopterer også vitenskapsfolk den mer og mer, og de blir bare ennå mer interessert i å finne svaret.

 

En ny teori som ser ut å holde vann trigger altså nysgjerrigheten, og gjør at vitenskapsfolk bare blir mer ivrige på å finne svar og å forsøker om mulig å adoptere teorien til å bli en holdbar teori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Løsningen til denne diskusjonen vil være å lese "Tricell" innleggene i diskusjonen.

 

Innlegg nr 7 side 1

Innlegg nr 64 side 4

Innlegg nr 87 side 5

Innlegg nr 91 side 5

Innlegg nr 94 side 5

Innlegg nr 96 side 5

Tricell, du kommer ikke spesielt fordelaktig ut av denne debatten. Ateister som er overbevist om at de har rett er omtrent like troverdige som fundamentalistisk religiøse. De bruker forskere som profeter og viser til at de har rett og at det ikke finnes alternative forklaringer, uten å ha nok faglig tyngde til å kunne vurdere argumentasjonen deres godt nok. Ergo er det ikke det spor mer oppegående enn alle dem som er religiøse og tar kirken og deres menn som de eneste som har de riktige svarene. Har man dogmatisk tro på vitenskapens teorier og anser dette som fasit blir vitenskapen til en religion. Man glemmer det viktige vitenskapelige prinsippet at man konstant skal være på utkikk etter og omfavne nye teorier hvis det viser seg at argumentasjonen disse er bygget på er bedre.

 

Så du mener at en vitenskapelig forklaring som er sann ergo er fasit blir en religion dersom man sier at det er rett?

 

Så dermed mener du også at det eksisterer ingen vitenskapelige forklaringer alt forskerne gjør er å "lage" religioner når de forsker.

 

Det som jeg skrev i de innleggene inneholder de nåværende teoriene om hvordan universet ble skapt og undergangen til universet. På dette har de masse beviser som dekker teorien.

 

Kom med beviser på at Gud og alt er skapt av Gud øyeblikkelig, takk på forhånd! du skal aldeles ikke bruke bibelen som et leksikon da den er skrevet av gamle rusete uteliggere fra år 3214 før Kristus.

Lenke til kommentar

Løsningen til denne diskusjonen vil være å lese "Tricell" innleggene i diskusjonen.

 

Innlegg nr 7 side 1

Innlegg nr 64 side 4

Innlegg nr 87 side 5

Innlegg nr 91 side 5

Innlegg nr 94 side 5

Innlegg nr 96 side 5

Tricell, du kommer ikke spesielt fordelaktig ut av denne debatten. Ateister som er overbevist om at de har rett er omtrent like troverdige som fundamentalistisk religiøse. De bruker forskere som profeter og viser til at de har rett og at det ikke finnes alternative forklaringer, uten å ha nok faglig tyngde til å kunne vurdere argumentasjonen deres godt nok. Ergo er det ikke det spor mer oppegående enn alle dem som er religiøse og tar kirken og deres menn som de eneste som har de riktige svarene. Har man dogmatisk tro på vitenskapens teorier og anser dette som fasit blir vitenskapen til en religion. Man glemmer det viktige vitenskapelige prinsippet at man konstant skal være på utkikk etter og omfavne nye teorier hvis det viser seg at argumentasjonen disse er bygget på er bedre.

 

Så du mener at en vitenskapelig forklaring som er sann ergo er fasit blir en religion dersom man sier at det er rett?

 

Så dermed mener du også at det eksisterer ingen vitenskapelige forklaringer alt forskerne gjør er å "lage" religioner når de forsker.

 

Det som jeg skrev i de innleggene inneholder de nåværende teoriene om hvordan universet ble skapt og undergangen til universet. På dette har de masse beviser som dekker teorien.

 

Kom med beviser på at Gud og alt er skapt av Gud øyeblikkelig, takk på forhånd! du skal aldeles ikke bruke bibelen som et leksikon da den er skrevet av gamle rusete uteliggere fra år 3214 før Kristus.

Problemet ditt er at du viser til nåværende teori/vitenskap som fakta, "end of discussion", da virker du useriøs og setter oss andre som støtter vitenskapen over religion i et dårlig lys.

 

 

Vitenskapen søker sannheten gjennom forsøk og bevis, og det er en pågående prossess.  Jeg er enig i vitenskapen og støtter meg til den, og rister på hodet over de som bruker Bibelen som faktabok, men vær klar over at vitenskap er en prossess, ingen faktabok du slår opp i og er fornøyd med det.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Forskerne har en teori, denne blir dekket opp med noen beviser som er 100% sikker, men disse bevisene alene kan ikke garantere at teorien er slik som de beskriver den er den samme som i virkeligheten for det er en pågående prosess hvor den blir litt og litt endret hver gang det dukker opp et nytt bevis. Så flere beviser vil "forme" teorien men det betyr ikke at den nåværende teori er feil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dere som TROR, vil ha beviser på at han IKKE finnes. Vi som ikke tror vil ha bevis på at han FINNES..

 

Forresten, alle som tror, eller ikke tror, dere burde se "The man from earth". Den fikk iallefall meg til å tenke.

 

En fyr kalt "shockofgod", sier han ikke lengre er atheist pga manglende beviser på at gud&co IKKE finnes. Han velger å tro, fordi det er for få beviser til å ikke tro.

 

Blir helt forvirra jeg..

Lenke til kommentar

Nok et bevis på at gud ikke har skapt en dritt!

 

Gud eksisterer ikke!

"Universet ble ikke skapt av Gud"

 

Er ikke det samme som "Gud eksisterer ikke"

 

Gud eksisterer ! Akkurat som Han var i Jesus Kristus er Han også i de kristne.

 

Jesus Kristus sier at Far (dvs. Gud) er i Ham.

Han sier at det egentlig er Hans Far som snakker og gjør ting, ikke Han selv.

Han sier at nettopp de uvanelige tingene Han gjør, beviser at det er slik.

 

Jesus Kristus > De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nok et bevis på at gud ikke har skapt en dritt!

 

Gud eksisterer ikke!

"Universet ble ikke skapt av Gud"

 

Er ikke det samme som "Gud eksisterer ikke"

 

Gud eksisterer ! Akkurat som Han var i Jesus Kristus er Han også i de kristne.

 

Jesus Kristus sier at Far (dvs. Gud) er i Ham.

Han sier at det egentlig er Hans Far som snakker og gjør ting, ikke Han selv.

Han sier at nettopp de uvanelige tingene Han gjør, beviser at det er slik.

 

Jesus Kristus > De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

 

Bibelen er tekst, IKKE bevis! Jeg kan ha skrevet den for alt du det.. (kanskje ikke meg men..)

 

Artig hvor trangsynte troende er.

Lenke til kommentar

Nok et bevis på at gud ikke har skapt en dritt!

 

Gud eksisterer ikke!

"Universet ble ikke skapt av Gud"

 

Er ikke det samme som "Gud eksisterer ikke"

 

Gud eksisterer ! Akkurat som Han var i Jesus Kristus er Han også i de kristne.

 

Jesus Kristus sier at Far (dvs. Gud) er i Ham.

Han sier at det egentlig er Hans Far som snakker og gjør ting, ikke Han selv.

Han sier at nettopp de uvanelige tingene Han gjør, beviser at det er slik.

 

Jesus Kristus > De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

 

Bibelen er tekst, IKKE bevis! Jeg kan ha skrevet den for alt du det.. (kanskje ikke meg men..)

 

Artig hvor trangsynte troende er.

Poenget var å vise hvor meningsløst det er å si at "Gud eksisterer ikke" når Han er en del av de kristne, som trasker lys levende rundt omkring på jorden, den dag i dag.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Gud eksisterer ikke i min verden! du kan late som at gud eksisterer i din fantasi men det betyr ikke at det skal gjelde for meg også siden du lar gud eksistere i din fantasi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...