Gå til innhold

AMD Bulldozer vs Intel Sandy/Ivy bridge - nyheter fram mot lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det stemmer ikke helt, har en i7 980X som går stabilt på 4.7GHz, og folder stabilt på 4.6. Folder også med flere 920 - 950 (4 stk) men der stopper det på alt fra 3.8 til 4.1.

ja, men da stemmer det jo bra da att de fleste 1366 stopper på 3.9-4.0ghz ? ;)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
De fleste 1366 topper på 3.9-4GHz.

 

Det stemmer ikke helt, har en i7 980X som går stabilt på 4.7GHz, og folder stabilt på 4.6. Folder også med flere 920 - 950 (4 stk) men der stopper det på alt fra 3.8 til 4.1.

Kjører du custom vannkjøling får du ofte 2-300MHz ekstra ut av LGA1366 har jeg sett. Videre topper de fleste 980x på 4.0-4.2GHz, at din kjører på 4.7GHz har ingenting å si når majoriteten ligger rett over 4GHz.

 

Du har forøvrig vært veldig heldig med din i7-980x hvis du klarer å kjøre 4.7GHz på den med akseptabel spenning og temperatur.

 

EDIT:

En typisk overklokk på i7-950 med NH-D14 er 4GHz, dette er så god Bloomfield ble til slutt etter to år med finpussing av produseringsteknikken. Jeg føler meg rimelig trygg når jeg sier at LGA1155 oppnår ca 20% høyere klokker på samme kjøling som LGA1366 gjorde.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Det stemmer ikke helt, har en i7 980X som går stabilt på 4.7GHz, og folder stabilt på 4.6.
ja, men da stemmer det jo bra da att de fleste 1366 stopper på 3.9-4.0ghz ? ;)

 

Stemmer ikke helt og stemmer bra er vel ikke så langt unna det samme.:thumbup:

Det er 100% riktig å skrive __de fleste__. Det betyr ikke alle. Lær deg Norsk.

 

 

Men kortfattet uten å lese masse artikler, Bulldozer er per dags dato fortsatt dårligere enn 2600K eller?

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Men kortfattet uten å lese masse artikler, Bulldozer er per dags dato fortsatt dårligere enn 2600K eller?
i7 2600K er uten tvil langt bedre enn Bulldozer, det har en rekke tester slått fast!

 

For øvrig så tar du jo utrykket "de fleste" ut av sin sammenheng og presterer å kalle min beskrivelse dårlig norsk ved selv å forfatte en setning skrevet slik, sitat:

 

"Det er 100% riktig å skrive __de fleste__. Det betyr ikke alle. Lær deg Norsk." Sitat slutt

 

Jeg skal ikke gå nærmere inn på din fantasifulle måte å uttrykke deg på, men norsk rettskriving er det altså ikke. Man trenger heller ikke å quote når man er første skribent etter et innlegg.

 

Med vennlig hilsen

 

-alias-

Endret av -alias-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for infoen, får sjekke innom kanskje litt senere. Men jeg regner med at det blir Intel.

 

Skulle ikke AMD forbedre noe på Bulldozeren, har det evt blitt gjort? (Sorry hvis mange har spurt om det før)

 

Dobbel understrek ble brukt for å understreke (rart det der ikke sant?) hva jeg refererte til slik at det ikke skal være noe tvil. Hvordan jeg skriver har ikke noe med saken å gjøre. Din forståelse av hva han skrev var/er feil. Min forståelse er det ikke noe feil med.

 

Min norsk skriving på et forum er slik at det skal gjøres forstått, men jeg kan garantere at det er ikke 100% grammatisk korrekt. Det er ikke noe jeg legger mye vekt på.

Lenke til kommentar

Jeg la merke til en liten ting her. Bulldozer runder 4 GHz på to modeller (FX 8120 og 8150), uten overklokking, med turbo. Det er vel første gang i historien at det har skjedd, uten overklokking altså. Merkelig at ikke AMD har laget mer oppstyr rundt det å være først til og forbi 4 GHz. Det var jo voldsomt til oppstyr da AMD nådde 1 GHz først og Intel var først til både 2 og 3 GHz.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De sitter vel for mye i glasshus om de prøver å gjøre for mye ut av det denne gangen. Kommer de med en BD revisjon som funker bedre tar de det kanskje med som et poeng i markedsføringa.

Lenke til kommentar

Jeg la merke til en liten ting her. Bulldozer runder 4 GHz på to modeller (FX 8120 og 8150), uten overklokking, med turbo. Det er vel første gang i historien at det har skjedd, uten overklokking altså. Merkelig at ikke AMD har laget mer oppstyr rundt det å være først til og forbi 4 GHz. Det var jo voldsomt til oppstyr da AMD nådde 1 GHz først og Intel var først til både 2 og 3 GHz.

Problemet er kanskje at turboen stoppet hos de fleste anmeldere på 3.9GHz :/

 

Og antall sykluser i sekundet har fint lite å si i dag uten noen gode tall for instruksjoner per syklus. Selv om skrytefaktoren er over 9000 ...

Lenke til kommentar

Jeg la merke til en liten ting her. Bulldozer runder 4 GHz på to modeller (FX 8120 og 8150), uten overklokking, med turbo. Det er vel første gang i historien at det har skjedd, uten overklokking altså. Merkelig at ikke AMD har laget mer oppstyr rundt det å være først til og forbi 4 GHz. Det var jo voldsomt til oppstyr da AMD nådde 1 GHz først og Intel var først til både 2 og 3 GHz.

Problemet er kanskje at turboen stoppet hos de fleste anmeldere på 3.9GHz :/

 

Og antall sykluser i sekundet har fint lite å si i dag uten noen gode tall for instruksjoner per syklus. Selv om skrytefaktoren er over 9000 ...

 

Dessuten har jo Intel allerede sluppet en CPU som kjører 4.4 GHz stock, nemlig Xeon X5698 (rett nok bare 2 kjerner på denne). :tease:

Lenke til kommentar

Techreport har nylig fått kjørt en test av Bulldozer der man har forandret måten Windows 7 benytter seg av flertrådede programmer i Bulldozer med overraskende 15-20% ytelseøkning , merk dog dette er på spesialisert programvare , men viser godt hva som kan skje med litt mer optimalisering.

Dette er scheduleren de fikset. Ikke overraskende resultat, men jeg håper det er mulig å lansere en patch eller program som fikser dette.

 

Det er også snakk om 2 og 4 tråder, ikke flertrådede programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...