Gå til innhold

Apple gjør Imac raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare lyst å opplyse om at IPS er noe big deal for en normal bruker. Det eneste IPS er bedre på er farge-gjengivelse og står minimalt til behov for en normal, frisk person.

Innsynsvinkel.

 

Når det gjelder fargegjengivelse, så er det som du sier, ikke en deal-breaker for normale brukere.

Jeg personlig vil aldri kjøpe en skjerm med TN-panel igjen om skjermen er av en viss størrelse.

 

Det er både fordeler og ulemper med iMac kontra en egen-bygget burk.

Må si at jeg satt pris på minimalismen til iMac da jeg brukte den i en periode - veldig hendig å ha alt stappet inn i ett kabinett og i prinsippet er strømkabel det eneste som trenger å stå i.

Lenke til kommentar

Har bare lyst å opplyse om at IPS er noe big deal for en normal bruker. Det eneste IPS er bedre på er farge-gjengivelse og står minimalt til behov for en normal, frisk person.

Innsynsvinkel.

 

Når det gjelder fargegjengivelse, så er det som du sier, ikke en deal-breaker for normale brukere.

Jeg personlig vil aldri kjøpe en skjerm med TN-panel igjen om skjermen er av en viss størrelse.

 

Det er både fordeler og ulemper med iMac kontra en egen-bygget burk.

Må si at jeg satt pris på minimalismen til iMac da jeg brukte den i en periode - veldig hendig å ha alt stappet inn i ett kabinett og i prinsippet er strømkabel det eneste som trenger å stå i.

 

IPS har ingenting å si med innsynsvinkel.

 

Dell er IPS og Samsung er vanlig TN uten LED.

 

 

TNvsIPS_angels.jpg

 

 

 

In-plane switching was developed by Hitachi Ltd. in 1996 to improve on the poor viewing angle and the poor color reproduction of TN panels at that time.

 

jævla mac dritt du betaler nesten 17 000 for en utrolig overpriset DRITT av en wannabe pc kalt "mac"

 

WINDOWS FTW!!

 

Du svarter ingen andre enn deg selv! Det er forskjell på fornuft og hat! ;)

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IPS har ingenting å si med innsynsvinkel.

 

Dell er IPS og Samsung er vanlig TN uten LED.

 

 

TNvsIPS_angels.jpg

 

 

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=351&p1=3280&ma2=88&mo2=477&p2=4862&ph=8

 

Samme skjermer. Til og med på rett-på bildet er toppen av Samsung-skjermen blitt ganske mørk.

 

27" til Dell og Apple har samme panel, LG LM270WQ1. Hovedforskjellen er matt (Dell) vs blank (Apple), og wide gamut (Dell) vs nativ sRGB (Apple).

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

hvis man skal sammenligne en mac og en selvbygd maskin . da bur man også ta med hva det koster med mac os også på den som man selv har satt sammen .

 

hvis man kjøper en slik komplett pakke , hvorfor man man da velge en skriver fra HP ?

unntaket er at det finnes noen få modeller fra Epson eller Brother mens Canon mangler.

 

nå vet jeg ikke hva Apple har mot Canon . jeg fant ingen skriver fra dem i den Apple store butikken det var linket til

Lenke til kommentar

Hm, jeg bestilte faktisk en i7 iMac tirsdag, men avbestilte den igjen idag. Jeg liker å spille litt i ny og ne, og grafikkortet er dealbreaker for meg. Mobility-kortene blir i veikeste laget på en så stor skjerm. Skjermen på iMacene er jo rå, men Dell-en er bedre.

Lenke til kommentar

Apple har stilige maskiner, men dem koster altfor mye. Får mer for pengene om man bygger seg en PC selv.

Gidder du vise meg en PC med 27" LED-baklyst IPS-panel med oppløsning på 2560 x 1440 og ,2 GHz Core i3-prosessor, 4 GB 1333 MHz DDR3-minne og ATI Radeon HD 5670 med 512 MB GDDR3 inkl trådløs mus og tastatur til 14 490,-?

 

Jeg ser meg lei på at folk feilaktig kaller alle LED skjermer for "LED-baklyst" når dette opplagt er en dårliger LED-Edge sidebelyst skjerm. (derav tynn profil).

 

Specen får du helt klart en god del billigere i PC form enn i en iMac.

Du får også en bedre 27" PC skjerm til 7000,- (Dell Ultrasharp U2711, som jeg eier), eller til 6000,- med studentrabatt hos dustinhome.

 

EDIT:

Elkjøp selger skjermen til 6780,- as we speak.

 

 

EDIT2:

Folk kjøper iMac pga. design, OSX og Apple konseptet. Ikke pga. pris eller hardcore spec.

Det er stor forskjell på å sitte med vesentlig større bokser og mindre flott design. Derfor kjøper mange eks. iMac.

 

Ergo, liker du designet og helheten så kjøper du iMac uansett om du kommer mye billigere ut med PC utgaver.

Og jeg synes ikke det er en så ille pris for en 27" iMac med Ci5 etc.

 

Dette blir like enkelt som at man får en råere kjøremaskin i en billig harry cosworth enn en rådyr audi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...