Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

AtW: Jeg tar heller tre campains 45 timer tilsammen enn en samlet på 15t.

 

 

Bronze: Elendig til nokså god

Silver: Ganske god

Gold: God

Platinum: Veldig god

Diamond: Ekstremt god

Master: Fantastisk god

Grand Master: Best

 

Stemmer dette ca.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AtW: Jeg tar heller tre campains 45 timer tilsammen enn en samlet på 15t.

 

 

Bronze: Elendig til nokså god

Silver: Ganske god

Gold: God

Platinum: Veldig god

Diamond: Ekstremt god

Master: Fantastisk god

Grand Master: Best

 

Stemmer dette ca.?

Det kommer jo helt ann på hvilket perspektiv du ser ting fra.

 

Fra gjennomsnittets perspektiv vil jo bronze være "God", da flest SC2 spiller befinner seg der.

 

Personling vil ikke jeg anse en gold spiller som en god spiller, og den skalaen blir derfor feil for meg.

 

Personlig ville jeg satt den opp omtrent som dette:

Bronze: Helt ny, ingen/svært lite kunnskap og erfaring.

Silver: Ny, lite kunnskap og erfaring.

Gold: Forholdsvis ny, noe kunnskap og erfaring.

Yadayadayadyad

Grand master: Veteran, enormt mye kunnskap og erfaring.

 

Skal btw game

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

AtW: Jeg tar heller tre campains 45 timer tilsammen enn en samlet på 15t.

 

 

Bronze: Elendig til nokså god

Silver: Ganske god

Gold: God

Platinum: Veldig god

Diamond: Ekstremt god

Master: Fantastisk god

Grand Master: Best

 

Stemmer dette ca.?

Gold er veldig lavt nivå. Platinum er lavt. Diamond er standard for de som "spiller starcraft". Master er bra. Grand master er veldig bra. Bronze og silver er urealistisk lavt – antakeligvis for de som spiller i søvne, eller mangler fler enn 7 fingre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er smertelig opplagt at det ikke stemmer, da cirka halvparten av alle som spiller er i bronze og silver.

 

Platinum og oppover så kan man det meste av det som regnes som basics.

 

ALLE som spiller relativt regelmessig og ser litt casts osv kan komme seg til diamond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AtW: Jeg tar heller tre campains 45 timer tilsammen enn en samlet på 15t.

 

 

Bronze: Elendig til nokså god

Silver: Ganske god

Gold: God

Platinum: Veldig god

Diamond: Ekstremt god

Master: Fantastisk god

Grand Master: Best

 

Stemmer dette ca.?

Gold er veldig lavt nivå. Platinum er lavt. Diamond er standard for de som "spiller starcraft". Master er bra. Grand master er veldig bra. Bronze og silver er urealistisk lavt – antakeligvis for de som spiller i søvne, eller mangler fler enn 7 fingre.

 

Mens da diamond og master er for snobber som ikke klarer å skjønne at alle ikke er like ivvrige når det gjelder å spille starcraft? :)

 

AtW

 

AtW: Jeg tar heller tre campains 45 timer tilsammen enn en samlet på 15t.

 

 

Det var ikke disse to alternativene jeg skisserte. Alternativ 1 90 brett fordel utover tre spill, med en rase per spill, Alternativ 2, 90 brett fordel utover tre spill med tre raser per spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

ALLE som spiller relativt regelmessig og ser litt casts osv kan komme seg til diamond.

Og alle som trener regelmessig og spiser sunt kan løpe tretusenmetern på ti blank, men betyr ikke at det er vanlig.

forskjellen ligger vel i at den ene kun krever at du tar de riktige valgene og ikke er totalt idiot (til dels må du trykke litt fort, men man kan komme til masters med 27apm, derfor burde man og kunne komme til diamond med det)

 

mens for å løpe 3000m på 10blank så trenger man å være trent til en viss grad, det er fullt mulig for alle, men det krever mer enn bare logisk tenking

OG om jeg løp 3000m'eren 2timer dagli burde jeg absolutt ha klart den på 10blank etter hvert

(jeg vet lite om løping og går utifra at 10blank ikke er noen verdensrekord eller lignende)

Lenke til kommentar

AtW: Sorry, da misforstod jeg deg. Kan forsåvidt være enig i det du skriver.

 

Ken godt skrive om listen:

 

Bronze: Helt elendig

Silver: Totalt Noob

Gold: Noob

Platinum: Litt bedre Noob

Diamond: Helt ok

Master: Gaske god

Grand Master: God

 

Ble dette riktig? :roll:

 

Å være god i Sc2 må jo være som i alle andre spill, å være over gjennomsnittet. Hvis ligaene ser slik ut:

 

Bronze: 20%

Silver: 20%

Gold: 20%

Platinum: 20%

Diamond: 18%

Master: 2%

Grand Master: 0,1%

 

Medianen her ligger da i midten av Gold, som kan beskrives som "Average". Da vil jeg si at de som ligger i platinum, de 70-80% beste spillerene, utvilsomt er gode spillere. Og de over der er veldig til ekstremt gode spillere.

Endret av Cuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sc1 tok faktisk ganske lang tid å lage.... (ikke kvitter med på dette, men om jeg husker riktig begynte de på sc1 før wc1... (men de slettet alt og begynte forfra siden de var misfornøyd med produktet))

nå vil jeg si at sc2 kampanjen var en av de verste rts kampanjene jeg noensinne har spilt gjennom, kun toppet av supreme commander kampanjen

Lenke til kommentar

Medianen her ligger da i midten av Gold, som kan beskrives som "Average". Da vil jeg si at de som ligger i platinum, de 70-80% beste spillerene, utvilsomt er gode spillere. Og de over der er veldig til ekstremt gode spillere.

 

Alt dette kommer an på øyet som ser, så fra ditt synspunkt er kanskje platinum gode.

 

Er egentlig ikke vits å diskutere dette videre ettersom det ikke finnes en fasit. Det eneste vi kan si sikkert er at bronze suger og grandmaster ruler.

Lenke til kommentar

Man kan jo ikke si at bronze suger. Mange vil være fornøyde med å være i bronze league, og vil se på det som helt kurant. Blir som at Petter i 4. klasse er god i fotball, men sammenlignet med Christiano Ronaldo er han en dritdårlig fotballspiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...