Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er skeptisk til om Destiny kan bidra med så mye, siden han ikke følger pro-scenen.

Tja. Han følger nok med, men ikke i like stor grad som de andre spillerene. Jeg foretrekker dog en god spiller som kjenner spillet fremfor en person som f.eks. JP. Ikke at jeg har noe imot JP, han er jo grunnen til at SotG eksisterer, men jeg føler han gir mindre til programmet enn hva progamerene gjør. Rett og slett fordi han ikke kan diskutere spillet på samme dybde som proffene. Det er slike disusjoner jeg liker. Hvem som spiller i hvilke ligaer, og hvem som gjør det bra i proscenen får jeg finne ut av selv. Er ikke derfor jeg ser på SotG.

 

For meg er det et program som gir med underholdning. Personlig synes jeg det er svært underholdende å høre på progamere med sterke personligheter småkrangle på en live sending.

 

Dessuten er Destiny den desidert morsomste gameren jeg har vært borti. Fyren er jo helt fantastisk. For de som ikke vet hva jeg prater om; sjekk filmene nederst i posten min.

 

vel destiny er helt klart en av de smartere sc2 spillerne der ute, geoff hadde jo egentli ikke noe legitimt argument mot ham i "rape" diskusjonen

Jeg er helt enig med det. Utrolig nok. iNcontroL hadde dog noen gode argumenter, men føler at Destiny stod sterkere i diskusjonen.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes bare folk har all mulig rett til å bruke ord som rape, gay, nigger, osv, og at de er noen umodne drittunger som ikke behersker språket når de ser seg nødt til å gjøre det for å kommunisere hva de ønsker.

Jada. Joda. Men samtidig er språket en stor del av identiteten din. Vi har nok av nordlendinger som banner i hytt og vær. Skal de gi slipp på identiteten sin, fordi enkelte tar seg nær av språkbruken deres?

 

Jeg mener nei.

Lenke til kommentar

Jeg syntes bare folk har all mulig rett til å bruke ord som rape, gay, nigger, osv, og at de er noen umodne drittunger som ikke behersker språket når de ser seg nødt til å gjøre det for å kommunisere hva de ønsker.

Jada. Joda. Men samtidig er språket en stor del av identiteten din. Vi har nok av nordlendinger som banner i hytt og vær. Skal de gi slipp på identiteten sin, fordi enkelte tar seg nær av språkbruken deres?

 

Jeg mener nei.

Poenget er her at det er forskjell på å si følgende ting:

- MC just fucked over Idra. That fucking shit was fucking awesome, holy shit what a fucking tragedy for Idra, he is out of the whole damn tournament now.

- MC just raped Idra like niggers ganging up on a white chick at 3 am, there's just nothing fucking left that's recognizable, totally fucking destroyed. Awesome.

- That was a fucking gay retarded move by Idra, trying to cheese, MC just read him, he'll destroy him so hard now, he'll be damned sorry he dared try cheesing the Kratoss!

 

En av disse er etter min mening rimelig grei, en er ekstremt barnslig, vulgær, og støtende for mange. En er i grenseland, og bare negativt for enkelte homofile som ikke liker at gay brukes som ett negativt ord, eller de som har mentalt tilakestående i sin nærmeste familie og ikke liker ordet, og folk som er veldig politisk korrekte.

 

Det går fint an å kommunisere det samme som:

- Holy shit, MC is just so awesome. He knew what was up from the beginning, and countered it instinctively. Idra have no chance now, he should have known better than trying to cheese MC...

 

For eksempelets skyld.

 

Dessuten: de aller fleste av oss sensurerer oss når vi er sammen med andre fordi vi vet hva som ligger innenfor hva som er akseptabelt. På samme måte som en vanlig person ikke vil bruke den verste ordbruken foran foreldre / lærere / arbeidsgiver / kunder, vil man normalt ikke kritisere kamerater for å si slike ting når man bare er sammen med dem og ingen utenforstående, selv om man eventuelt ikke skulle like det.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Jeg syntes bare folk har all mulig rett til å bruke ord som rape, gay, nigger, osv, og at de er noen umodne drittunger som ikke behersker språket når de ser seg nødt til å gjøre det for å kommunisere hva de ønsker.

Jada. Joda. Men samtidig er språket en stor del av identiteten din. Vi har nok av nordlendinger som banner i hytt og vær. Skal de gi slipp på identiteten sin, fordi enkelte tar seg nær av språkbruken deres?

 

Jeg mener nei.

Poenget er her at det er forskjell på å si følgende ting:

- MC just fucked over Idra. That fucking shit was fucking awesome, holy shit what a fucking tragedy for Idra, he is out of the whole damn tournament now.

- MC just raped Idra like niggers ganging up on a white chick at 3 am, there's just nothing fucking left that's recognizable, totally fucking destroyed. Awesome.

- That was a fucking gay retarded move by Idra, trying to cheese, MC just read him, he'll destroy him so hard now, he'll be damned sorry he dared try cheesing the Kratoss!

 

En av disse er etter min mening rimelig grei, en er ekstremt barnslig, vulgær, og støtende for mange. En er i grenseland, og bare negativt for enkelte homofile som ikke liker at gay brukes som ett negativt ord, eller de som har mentalt tilakestående i sin nærmeste familie og ikke liker ordet, og folk som er veldig politisk korrekte.

 

Det går fint an å kommunisere det samme som:

- Holy shit, MC is just so awesome. He knew what was up from the beginning, and countered it instinctively. Idra have no chance now, he should have known better than trying to cheese MC...

 

For eksempelets skyld.

 

Dessuten: de aller fleste av oss sensurerer oss når vi er sammen med andre fordi vi vet hva som ligger innenfor hva som er akseptabelt. På samme måte som en vanlig person ikke vil bruke den verste ordbruken foran foreldre / lærere / arbeidsgiver / kunder, vil man normalt ikke kritisere kamerater for å si slike ting når man bare er sammen med dem og ingen utenforstående, selv om man eventuelt ikke skulle like det.

poenget (som jeg stjeler fra destiny her) er at alt kan bli tatt "offensive", nigger/rape, alt kan minnes om noe offensive, og d er ultimat ikke noen forskjell, d kommer helt ann på han som hører på, men man kan ikke gi etter for slike ting, fordi da må man og gi etter for "murder"-du kan kjenne som va myrdet, "die"-hvis du kjente noen som har dødd og er trist så kan jo dette og være sårende, plutselig så kan vi ikke snakke om krigingen i et krigsspill.... d blir for dumt

Lenke til kommentar

MLG har helt sinnsykt mange regler. Ser forsåvidt at de trenger de, men er dog en del unødvendig.

http://pro.majorleaguegaming.com/competitions/17#event_36_event_rules

 

@Aebirol:

Nå tar du kommentatorer som eksempel. Det er forsåvidt greit, og da er jeg enig med deg i stor grad. Er det en personlig stream derimot, der man broadcaster seg selv, mener jeg at man burde kunne uttale seg som man vil. Ingen tvinger deg til å se på en stream, og har man et problem med språkbruken - så ikke se på.

 

Er det store events, som for eksempel MLG, som mange vil se på, uavhengig av hvem som caster, så er jeg enig med deg. Fult ut. Da må man passe på språkbruken, og unngå å tråkke på så mange tær som overhodet mulig. Dette fordi de representerer ikke seg selv i like stor grad på events, som de gjør når de streamer ladder hjemme i PC kroken.

Lenke til kommentar

Snip

Snap

Snuuu-

uuu-

uuuu-

uuu-

ute.

(lang post)

poenget (som jeg stjeler fra destiny her) er at alt kan bli tatt "offensive", nigger/rape, alt kan minnes om noe offensive, og d er ultimat ikke noen forskjell, d kommer helt ann på han som hører på, men man kan ikke gi etter for slike ting, fordi da må man og gi etter for "murder"-du kan kjenne som va myrdet, "die"-hvis du kjente noen som har dødd og er trist så kan jo dette og være sårende, plutselig så kan vi ikke snakke om krigingen i et krigsspill.... d blir for dumt

Det finnes jo en balansegang. Blir som AtW sier; skal man gi blanke i om man fornærmer mange, kun fordi det alltid vil være noen som blir fornærmet?

 

Språkbruk som fornærmer mange kan man holde seg unna. Dette er typisk et vulgært, eller rasistisk type språk. En kan derimot ikke ta hensyn til at det finnes 2-3 personer blandt de mange tusen som føler seg fornærmet over de rareste ting.

 

Personlig mener jeg at det ikke er en diskusjon om hvorvidt folk blir fornærmet eller ikke, men heller en diskusjon om når man skal ta hensyn til det.

 

Offentlig arrangement? Ta hensyn.

Personlig stream? Ikke nødvendigvis behov for å ta hensyn.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Nå tar du kommentatorer som eksempel. Det er forsåvidt greit, og da er jeg enig med deg i stor grad. Er det en personlig stream derimot, der man broadcaster seg selv, mener jeg at man burde kunne uttale seg som man vil. Ingen tvinger deg til å se på en stream, og har man et problem med språkbruken - så ikke se på.

 

Er det store events, som for eksempel MLG, som mange vil se på, uavhengig av hvem som caster, så er jeg enig med deg. Fult ut. Da må man passe på språkbruken, og unngå å tråkke på så mange tær som overhodet mulig. Dette fordi de representerer ikke seg selv i like stor grad på events, som de gjør når de streamer ladder hjemme i PC kroken.

Egentlig ikke.

 

Og hvis jeg ikke var klar så la meg gjenta meg: jeg mener folk har all rett til å si hva faen de vil. Men uavhengig av om du kommenterer ett replay, eller ditt eget spill, eller streamer, så er du for meg barnslig og vulgær, og behersker språket dårlig, hvis du ser deg nødt til å konstant bruke ord som nigger, jew, gay, rape, etc. Dette er fordi de ikke har en mening i seg selv, men brukes for å få emosjonell respons hos publikum.

 

Setningene:

- You are just so fucking horrible, do you realize how bad you are? I'd roflstomp you in a real game.

- You fucking suck, gay fucking nigger. I'd rape you in a real game.

 

Gir omtrent samme mening. Men den ene er mer presis i å kommunisere hva du mener, og viser at du faktisk klarer å ordlegge deg på en relativt presis måte. Den andre viser bare at du er sur, uten å presist forklare eller beskrive akkurat hva du mener. Det er dårligere språk, og viser hvor umoden du er.

 

Men du har all mulig rett til å bruke den siste setningen - det er for meg bare utrolig barnslig, vulgært, og gir meg ett dårligere inntrykk av deg - spesielt da hvor intelligent og moden du framstår som.

 

Jeg er fullstendig klar over at mange syntes kreativ banning og støtende uttrykk i seg selv er underholdende, og at du kan få ett publikum ved å bruke disse uttrykkene, og du har full rett til å gjøre det, og underholde dem.

 

Men for meg, så er inntrykket motsatt: det gir ikke noen ekstra underholdning, og gir generetl ett dårligere inntrykk av deg.

 

Selvfølgelig, syntes jeg du er fantastisk kul, så blir du ikke plutselig idiot kun fordi du bruker det en gang eller tyve ...

Lenke til kommentar

poenget (som jeg stjeler fra destiny her) er at alt kan bli tatt "offensive", nigger/rape, alt kan minnes om noe offensive, og d er ultimat ikke noen forskjell, d kommer helt ann på han som hører på, men man kan ikke gi etter for slike ting, fordi da må man og gi etter for "murder"-du kan kjenne som va myrdet, "die"-hvis du kjente noen som har dødd og er trist så kan jo dette og være sårende, plutselig så kan vi ikke snakke om krigingen i et krigsspill.... d blir for dumt

Det er for meg ett tullete argument.

 

De aller fleste av oss er oppegående nok til å vite forskjellen på "damn" og "like being drug raped and fucked in the ass for hours, that's how bad it was". Selv om det sikkert finnes en kristen ett sted i verden som blir forferdet over "damn".

 

Du setter grensen ca der du mener den bør ligge, og hvis du er av den oppfatningen at det ikke bør være en grense, så er jeg bare uenig. Du åpner da for at det er helt greit med "I know your mother has cancer, I just wish she'd fucking die allready, maybe I'd come over and rape her and slit her throat, do the world a favor" - som alle jo skjønner at ikke er seriøst ment, og dermed burde man ikke bli fornærmet ... (i dette eksempelet ville man da anta at det er offisielt kjent at moren har kreft, og står personen nær når du går inn for å fornærme han/henne). Vi skal tross alt ikke ha en grense noe sted ... eller?

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Nå tar du kommentatorer som eksempel. Det er forsåvidt greit, og da er jeg enig med deg i stor grad. Er det en personlig stream derimot, der man broadcaster seg selv, mener jeg at man burde kunne uttale seg som man vil. Ingen tvinger deg til å se på en stream, og har man et problem med språkbruken - så ikke se på.

 

Er det store events, som for eksempel MLG, som mange vil se på, uavhengig av hvem som caster, så er jeg enig med deg. Fult ut. Da må man passe på språkbruken, og unngå å tråkke på så mange tær som overhodet mulig. Dette fordi de representerer ikke seg selv i like stor grad på events, som de gjør når de streamer ladder hjemme i PC kroken.

Egentlig ikke.

 

Og hvis jeg ikke var klar så la meg gjenta meg: jeg mener folk har all rett til å si hva faen de vil. Men uavhengig av om du kommenterer ett replay, eller ditt eget spill, eller streamer, så er du for meg barnslig og vulgær, og behersker språket dårlig, hvis du ser deg nødt til å konstant bruke ord som nigger, jew, gay, rape, etc. Dette er fordi de ikke har en mening i seg selv, men brukes for å få emosjonell respons hos publikum.

 

Setningene:

- You are just so fucking horrible, do you realize how bad you are? I'd roflstomp you in a real game.

- You fucking suck, gay fucking nigger. I'd rape you in a real game.

 

Gir omtrent samme mening. Men den ene er mer presis i å kommunisere hva du mener, og viser at du faktisk klarer å ordlegge deg på en relativt presis måte. Den andre viser bare at du er sur, uten å presist forklare eller beskrive akkurat hva du mener. Det er dårligere språk, og viser hvor umoden du er.

 

Men du har all mulig rett til å bruke den siste setningen - det er for meg bare utrolig barnslig, vulgært, og gir meg ett dårligere inntrykk av deg - spesielt da hvor intelligent og moden du framstår som.

 

Jeg er fullstendig klar over at mange syntes kreativ banning og støtende uttrykk i seg selv er underholdende, og at du kan få ett publikum ved å bruke disse uttrykkene, og du har full rett til å gjøre det, og underholde dem.

 

Men for meg, så er inntrykket motsatt: det gir ikke noen ekstra underholdning, og gir generetl ett dårligere inntrykk av deg.

 

Selvfølgelig, syntes jeg du er fantastisk kul, så blir du ikke plutselig idiot kun fordi du bruker det en gang eller tyve ...

Jeg er fremdeles enig i det du sier, men føler vi diskuterer to litt forskjellige ting.

 

Jeg føler at du reflekterer rundt hvorvidt en person vil fremstå som oppegående eller ikke, basert på hvordan vedkommende ordlegger seg.

 

Personlig er dette, for meg, en diskusjon om hvorvidt det er greit å bruke et røft språk. Her er vi forsåvidt også enig om at en bør kunne ordlegge seg som man vil, uten å måtte tenke så mye mer over det. Det vil dog få både positive og negative konsekvenser, og det er derfor noe å ta i betraktning dersom du ønsker et høyt seertall, eller ønsker å fremstå som profesjonell.

 

Derfor mener jeg det i langt større grad er lov til å være barnslig på en privat stream, fremfor på et arrangement. Nettop fordi arrangørene ønsker å fremstå så profesjonelle som overhodet mulig, mens en gjennomsnittlig nerd gir en lang faen i akkurat det.

Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles enig i det du sier, men føler vi diskuterer to litt forskjellige ting.

 

Jeg føler at du reflekterer rundt hvorvidt en person vil fremstå som oppegående eller ikke, basert på hvordan vedkommende ordlegger seg.

 

Personlig er dette, for meg, en diskusjon om hvorvidt det er greit å bruke et røft språk.

Ja vi diskuterer nok litt forskjellige ting ... Jeg mener du har all mulig rett til å bruke støtende språk.

 

Men for meg framstår du da mye mer umoden, noe mindre intelligent, og som om du behersker språket dårlig, enn om du klarer deg uten. Og for meg er det negativt.

 

Jeg setter mer pris på noen som klarer å artikulere seg uten å måtte try til generelle kraftuttrykk hele tiden for å få en emosjonell respons hos publikum.

 

Jeg liker forsåvidt ikke inControls argument om at alle som får ett stort publikum, automatisk må se på seg selv som representanter for e-sport som helhet. Er uenig i automatikken der. Driver du med din greie på siden, så kan det like gjerne være en subkultur, som ikke trenger å forholde seg til hovedkulturens normer.

 

Sagt på en annen måte: jeg tror innholdet blir bedre hvis folk av seg selv velger å ikke bruke denne typen språk. Men det er opp til deg selv - ingen har rett til å tvinge deg.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...