Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

pft en hver opp-begående person burde klare å komme til masters-league, dette gitt at d er en overflod av retards på b.net

Pft. En hver oppegående person burde klarte å skrive korrekt norsk, dette gitt at de alle fleste går 13 år på skole.

Endret av Ajaco
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med de andre.

pft en hver opp-begående person burde klare å komme til masters-league, dette gitt at d er en overflod av retards på b.net som uansett vor mye de gamer, aldri vil klare å slå en person som klarer å ta et par logiske valg i løpet av spillet
Nerd. Sterk overdrivelse av hvor lett det er å avansere opp i de høyere ligaene. Spilte selv i platinum i fjor, men har ikke hatt interessen for det siden det. Poenget er at det krever _mye_ tid for å komme over en viss league. Så om man sier "oppegående person med MYE fritid" så skal jeg være enig. Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

... du er ikke noe dårlig mennesket eller dum fordi du er i bronse, men du er faen meg en dårlig starcraft 2 spiller.

 

Hvis du syntes det er moro, så er det vel ikke noe problem ...

 

Alt er relativt, jeg syntes de som er gode er de som slår meg :)

 

Du ''kan'' være god, men det kan også hende du er en spiller som ikke spiller så veldig mye, man kan lett havne i en situasjon hvor du ikke spiller 1v1 og kommer i bronze, men er i diamond i league games :p

da er du fortsatt dårlig... (desverre for noen)

 

for eksempel, om jeg prøver å bake en kake, så får vi mest sannsynelig et meget dødeli-våpen som bryter alle fysiske-lover og har klart å gro nedover til et slikt punkt at det har nådd en såkalt -masse (tidligere trodd at bare kunne oppnås i svarte hull)

Men, om jeg&mamma skulle forsøkt å bake en kake hadde vi helst sikkert fått det til, jeg kunne hjulpet å skjevle, hentet sukker høyt opp på hylla etc etc...

 

Og da klarte jeg endelig å avansere til masters igjen, på tide å ta pause da ... :)

pft en hver opp-begående person burde klare å komme til masters-league, dette gitt at d er en overflod av retards på b.net som uansett vor mye de gamer, aldri vil klare å slå en person som klarer å ta et par logiske valg i løpet av spillet

Ingen liker en snobbete "elitist".

"en hver opp-begående person"-elitist?, har jeg misforstått betydningen av elitist, eller sier vi at antall opp-begående personer i verden er såpass lavt at de få som er det dermed danner en elitist gruppe?

Lenke til kommentar

Enig med de andre.

pft en hver opp-begående person burde klare å komme til masters-league, dette gitt at d er en overflod av retards på b.net som uansett vor mye de gamer, aldri vil klare å slå en person som klarer å ta et par logiske valg i løpet av spillet
Nerd. Sterk overdrivelse av hvor lett det er å avansere opp i de høyere ligaene. Spilte selv i platinum i fjor, men har ikke hatt interessen for det siden det. Poenget er at det krever _mye_ tid for å komme over en viss league. Så om man sier "oppegående person med MYE fritid" så skal jeg være enig.

vel, vet om mange som placa rett i diamond med en gang (d var desverre ikke masters på den tiden, men jeg er overbevist om at de hadde placa der uansett)

er disse menneskene da bare ekstremt talentfulle?e

 

pft en hver opp-begående person burde klare å komme til masters-league, dette gitt at d er en overflod av retards på b.net

Pft. En hver oppeågende person burde klarte å skrive korrekt norsk, dette gitt at de alle fleste går 13 år på skole.

100% enig, og om jeg prøvde, så er jeg ikke 100% sikker på at jeg hadde klart d uanzett, dermed kan man jo si at jeg ikke er 100% oppbegående... og hvis selv noen med slike manglende eller limiterte evner klarer masters burde mer eller midnre alle d

Lenke til kommentar

... du er ikke noe dårlig mennesket eller dum fordi du er i bronse, men du er faen meg en dårlig starcraft 2 spiller.

 

Hvis du syntes det er moro, så er det vel ikke noe problem ...

 

Alt er relativt, jeg syntes de som er gode er de som slår meg :)

 

Du ''kan'' være god, men det kan også hende du er en spiller som ikke spiller så veldig mye, man kan lett havne i en situasjon hvor du ikke spiller 1v1 og kommer i bronze, men er i diamond i league games :p

da er du fortsatt dårlig... (desverre for noen)

 

for eksempel, om jeg prøver å bake en kake, så får vi mest sannsynelig et meget dødeli-våpen som bryter alle fysiske-lover og har klart å gro nedover til et slikt punkt at det har nådd en såkalt -masse (tidligere trodd at bare kunne oppnås i svarte hull)

Men, om jeg&mamma skulle forsøkt å bake en kake hadde vi helst sikkert fått det til, jeg kunne hjulpet å skjevle, hentet sukker høyt opp på hylla etc etc...

 

Og da klarte jeg endelig å avansere til masters igjen, på tide å ta pause da ... :)

pft en hver opp-begående person burde klare å komme til masters-league, dette gitt at d er en overflod av retards på b.net som uansett vor mye de gamer, aldri vil klare å slå en person som klarer å ta et par logiske valg i løpet av spillet

Ingen liker en snobbete "elitist".

"en hver opp-begående person"-elitist?, har jeg misforstått betydningen av elitist, eller sier vi at antall opp-begående personer i verden er såpass lavt at de få som er det dermed danner en elitist gruppe?

tja, ikke sånn, men du tar feil hvis du virkelig påstår at man kun trenger å være litt god i hodet for å gjøre det bra i starcraft 2.

Jeg bruker en del timer hver uke på å spille/se på starcraft 2, har jobbet meg oppover og er akkurat nå i Silver, hvor jeg ofte møter gold, men føler er en god stund til jeg kommer til diamond, spesielt når jeg prøver meg på alle rasene.

 

Av en eller annen grunn, så takler jeg ikke Terran.

:dontgetit:

Lenke til kommentar

ikke ego, jeg er klar over at jeg er helt elendi selv i sc2 og, men jeg føler at folk burde holde seg på et realistisk plan

 

edit: selvbedrag er tross alt bare en midlertidlig løsning...

Hvordan klarer du å være i Masters, og likevel være elendig?

SC2 er jammen meg et lett spill. Jeg må være totalt tilbakestående som holder på i sølv..

Lenke til kommentar

ikke ego, jeg er klar over at jeg er helt elendi selv i sc2 og, men jeg føler at folk burde holde seg på et realistisk plan

 

edit: selvbedrag er tross alt bare en midlertidlig løsning...

Hvordan klarer du å være i Masters, og likevel være elendig?

SC2 er jammen meg et lett spill. Jeg må være totalt tilbakestående som holder på i sølv..

vet ikke hva jeg skal svare på linje 2.

 

linje 1 går vel på det jeg allerede har sagt og fastlagt allerede.... man kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger, nå er d kanskje ikke alle i verden som har like lett for å ta en logisk beslutning i en stressfull situasjon...

Lenke til kommentar

Noen andre som har sett MvP vs Ganzi i GSL? Veldig sjelden jeg syntes TvT er underholdende, men det var en jævlig bra match.

Jeg så den. Og likte det.

Hvor

finner BoxeR disse folka, de er jo latterlig gode!

 

 

vet ikke hva jeg skal svare på linje 2.

 

linje 1 går vel på det jeg allerede har sagt og fastlagt allerede.... man kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger, nå er d kanskje ikke alle i verden som har like lett for å ta en logisk beslutning i en stressfull situasjon...

Du har hele tiden slike underliggende poenger i postene dine. At "alle kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger" impliserer at alle som ikke er i masters enten er helt fordelig dårlige, eller veldig dumme og mangler evnen til å ta "logiske beslutninger". Videre formulerer du deg på en måte om at dette ikke gjelder deg fordi du på et eller annet vis er et mer vellykket menneske enn de som ikke er masters.

Derfor antar jeg du er i masters, og veldig dårlig til å spille. Skulle likt å se noen replays fra deg da, om at kun beslutninger og ikke kontroll eller mekanismer betyr så mye (se, jeg kan det og).

 

Legg til den forferdelige skrivemåten , så gjør det til at en (les: meg) ikke klarer å ta dine poenger seriøst.

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ikke ego, jeg er klar over at jeg er helt elendi selv i sc2 og, men jeg føler at folk burde holde seg på et realistisk plan

 

edit: selvbedrag er tross alt bare en midlertidlig løsning...

Hvordan klarer du å være i Masters, og likevel være elendig?

SC2 er jammen meg et lett spill. Jeg må være totalt tilbakestående som holder på i sølv..

vet ikke hva jeg skal svare på linje 2.

 

linje 1 går vel på det jeg allerede har sagt og fastlagt allerede.... man kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger, nå er d kanskje ikke alle i verden som har like lett for å ta en logisk beslutning i en stressfull situasjon...

 

Du er nødt til å kunne builds og timings for å komme noe over platinum nivå.

Hvem som helst kan plasseres i diamond i starten, men skal du holde ligaen aktivt må du kunne det ovenfor. Det kreves MYE spilling og forståelse av spillet for å kunne komme over Gold vil jeg si. Fleste stopper der for dem kan hvilken unit som slår hvilken, dem kan makroe men dem forstår ikke builds og timings.

 

Så hvem som helst med hjerne og logikk når ikke masters :p Høres så enkelt ut. Dem må kunne MYE om spillet sin mekanikk først. Folk som spiller 8-10 timer hver dag som Destiny er fremdeles i masters ........ er mest forbeholdt uber nerds hehe.

Lenke til kommentar

linje 1 går vel på det jeg allerede har sagt og fastlagt allerede.... man kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger, nå er d kanskje ikke alle i verden som har like lett for å ta en logisk beslutning i en stressfull situasjon...

Du har ikke fastlagt noe, du har forsøkt å fastslå noe. Etter min mening manglet det en logisk begrunnelse, og du har vel ikke akkurat bevist påstanden. Uansett betyr faktisk de ordene forskjellige ting (off topic, jeg vet - bare irriterer meg noen ganger å lese ord brukt feil - du fastlegger en pris eller en plan, du fastslår ett argument, en påstand).

 

Selvfølgelig kan man cheese seg til masters. Det går helt fint an å bare cannon rushe, proxy 2 gates, dark templar rushe. Eller 3 barracks marines. Eller 3 roache speedling / 6 pool. Eller en annen cheese.

 

Spiller du standard, krever det litt mer enn bare å ta noen logiske beslutninger ... litt mekanikk og spilleforståelse kreves jo. Men man kan jo hevde at det bare er "logiske beslutninger", men jeg mener du må ha litt kunnskap for å faktisk kunne ta de riktige beslutningene. Vite hva som er de beste logiske valgene i en rekke situasjoner.

Lenke til kommentar

Noen andre som har sett MvP vs Ganzi i GSL? Veldig sjelden jeg syntes TvT er underholdende, men det var en jævlig bra match.

Jeg så den. Og likte det.

Hvor

finner BoxeR disse folka, de er jo latterlig gode!

 

 

vet ikke hva jeg skal svare på linje 2.

 

linje 1 går vel på det jeg allerede har sagt og fastlagt allerede.... man kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger, nå er d kanskje ikke alle i verden som har like lett for å ta en logisk beslutning i en stressfull situasjon...

Du har hele tiden slike underliggende poenger i postene dine. At "alle kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger" impliserer at alle som ikke er i masters enten er helt fordelig dårlige, eller veldig dumme og mangler evnen til å ta "logiske beslutninger". Videre formulerer du deg på en måte om at dette ikke gjelder deg fordi du på et eller annet vis er et mer vellykket menneske enn de som ikke er masters.

Derfor antar jeg du er i masters, og veldig dårlig til å spille. Skulle likt å se noen replays fra deg da, om at kun beslutninger og ikke kontroll eller mekanismer betyr så mye (se, jeg kan det og).

 

Legg til den forferdelige skrivemåten , så gjør det til at en (les: meg) ikke klarer å ta dine poenger seriøst.

vel først og fremst: "Videre formulerer du deg på en måte om at dette ikke gjelder deg fordi du på et eller annet vis er et mer vellykket menneske enn de som ikke er masters."

dette ikke gjelder meg, det har jeg da aldri sagt?

 

videre: (se, jeg kan det og) forsto jeg ikke 100%

 

om du vil se mine replays så kan du selvfølgeli d, men d har seg slik at jeg normalt ikke får noen særli gode games, ettersom jeg enten taper eller totalt knuser fienden min, d finnes lite "Middle-ground" men finn meg en kompatibel motstander så skal jeg selvfølgeli spille mot ham, skal til og me velge protoss slik at du er garantert å få non goe games

Lenke til kommentar

linje 1 går vel på det jeg allerede har sagt og fastlagt allerede.... man kan lett havne i masters med kun å bruke hjernen og ta logiske beslutninger, nå er d kanskje ikke alle i verden som har like lett for å ta en logisk beslutning i en stressfull situasjon...

Du har ikke fastlagt noe, du har forsøkt å fastslå noe. Etter min mening manglet det en logisk begrunnelse, og du har vel ikke akkurat bevist påstanden. Uansett betyr faktisk de ordene forskjellige ting (off topic, jeg vet - bare irriterer meg noen ganger å lese ord brukt feil - du fastlegger en pris eller en plan, du fastslår ett argument, en påstand).

 

Selvfølgelig kan man cheese seg til masters. Det går helt fint an å bare cannon rushe, proxy 2 gates, dark templar rushe. Eller 3 barracks marines. Eller 3 roache speedling / 6 pool. Eller en annen cheese.

 

Spiller du standard, krever det litt mer enn bare å ta noen logiske beslutninger ... litt mekanikk og spilleforståelse kreves jo. Men man kan jo hevde at det bare er "logiske beslutninger", men jeg mener du må ha litt kunnskap for å faktisk kunne ta de riktige beslutningene. Vite hva som er de beste logiske valgene i en rekke situasjoner.

jeg er uenig, man kan spille standard med logiske beslutninger frem til masters

eneste måten man kan "bevise noe" i denne sammenhengen ville vært ved eksempel, og jeg har lært at et eksempel ikke er tilstrekkeli bevis, kun tilstrekkeli motbevis.

jeg ser ingen fremgangsmåte jeg dermed kan bevise det.... og ser meg selv i en håpløs situasjon vist jeg skal forsøke på det.

 

folk har kommet seg til masters med 27apm, da eliminerer man jo totalt mechanics, de kjenner kanskje noen timings, d kan man jo ikke motbevise/bevise... men d er jo det logiske som står sentralt i et slikt scenario

 

selvfølgeli jeg mener at man må ha lagt ned ca 16timer i spillet værtfall og blitt kjent med unitsene og vordan de operer

Lenke til kommentar

Så hvem som helst med hjerne og logikk når ikke masters :p Høres så enkelt ut. Dem må kunne MYE om spillet sin mekanikk først. Folk som spiller 8-10 timer hver dag som Destiny er fremdeles i masters ........ er mest forbeholdt uber nerds hehe.

jeg skal ikke sitte her å argumentere for at jeg ikke er nerd... jeg er gigantisk nerd, har faktisk tilberakt 2/3 av dagen i dag på å sitte forann datan (hadde tilbrakt 3/3 vist d ikke hadde vært for at jeg ble tvunget til å jør no utearbeid)

MEN uber nerds.... nei, jeg er nok relativt elendi i sc2, kan ikke 1 eneste build til over 18food merket, kan ingen timings, mekannikken er vanskeli å måle så den tør jeg ikke kommentere, jeg er i forhold til d jeg har opplevd i andre scenarioer, heller ikke en "uber-smart" person, men lander nok midt på der, derme kan jeg ikke se non grunn til at dette skulle være lettere for meg enn andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...