Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Master league er for top 2% (tror jeg).

 

 

I'm back in business. Installerer Starcraft II nå etter en lang pause. Er fortsatt i Diamond. :!:

DIamond er ikke det det engang var :!:

 

Å? Har hørt høyeste nivå nå er Masters League.

Når er du ferdig å installere? Lyst til å ta noen customs etterpå? :)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Det kommer ikke ann på hvilken league du er i. Det kommer ann på MMR ratingen din. Altså, om du er i diamond, er det helt irelevant. Det er STOR forskjell på de nederst i master league, og de med 3600+ rating. Akkurat det samme gjelder diamond. Du må se på MMR, ikke league. League har ikke en dritt å si på vanskelighetsgrad. Det er kun en indikator, og et ikon.

Lenke til kommentar

Altså, det har ingenting å si uansett. Hvilken league man er i har _ingenting_ å si for hvem man blir matchet opp mot. Det er det MMR, altså Matchmaking rating, som avgjør. Derfor er "nivået i diamond er ikke som det en gang var" et idiotisk utsagn.

 

At man er i samme league indikerer kun at man har omlag den samme matchmaking ratingen. Når det er sagt kan en spiller i gold ha lik MMR som en diamond spiller. Derfor er det totalt irelevant hvilken league man befinner seg i, og man må heller se på MMR. Det er ikke sånn at når du blir promotet til en league over blir ting straks mye vanskeligere. Du har fortsatt lik MMR, og vil møte akkurat like gode folk som før.

 

Eneste som er en solid kilde til hvor man ligger er ratingen din dersom du er i øverste league, altså Master. Før det er league, og rank i league, helt unødvendig, og kan ikke på noen som helst presis måte måle hvor flink du er i SC2. Det kan gi en indikator på hvor god du er. Det kan også være totalt misledende dersom MMRen din er mye høyere, eller lavere, enn hva leaguen din tilsier.

 

Edit: Den gjennomsnittlige MMRen til de nederst i master league er dessuten mye lavere enn den gjennomsnittlige MMRen til de i toppen av leaguen, og man kan derfor ikke definere vanskelighetsgrad ut i fra league.

 

For å eksemplifisere: Det at man er i master league, betyr ikke at man er på nivå med de som spiller GSL. Altså, det er stor variasjon innen leaguene, og de kan derfor på ingen måte brukes som en indikator. Det er også svært mange som er "feilplassert" ved at ladderen ikke har oppdatert seg enda, og du har ikke fått promoten/demoten din enda. Jeg tror den oppdaterer seg hver 30. kamp eller noe i den dur.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Den påstanden er jeg enig i. Fordi den stemmer. Det jeg ikke er enig i, er det aluxez ga uttrykk for her. Altså at det er lettere å spille i diamond nå enn før. MMRen din er lik hva den var før patchen (med forbehold om at du ikke har spilt), og du vil derfor møte akkurat like gode folk som før master league kom inn i bildet. Siterer meg selv:

Den gjennomsnittlige MMRen til de nederst i master league er dessuten mye lavere enn den gjennomsnittlige MMRen til de i toppen av leaguen, og man kan derfor ikke definere vanskelighetsgrad ut i fra league.

 

Edit: Endret på forumuleringen.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Jeg har da aldri tatt til ordet for det heller!

Jeg sier at diamon-league ikke er det det en gang var, nemlig fordi nivået der er mye lavere.

Mye lavere er vel å dra på litt. 10% av spillerene diamond-spillerene er blitt byttet ut med topp 10% platinum-spillere. Dvs at 90% av spillerene er de samme. Mao, litt lavere nivå...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Men kun fordi du er i master, stiller du ikke nødvendigvis ikke høyere enn en som er i Diamond. På samme måte som en i Platinum nødvendigvis ikke er dårligere enn en lavt i diamond ;) ;) ;) ;) ;) ;) .

 

Totalt urelatert: regner med dere følger med på Assembly-turneringen i Finland.

Og jeg er spent på om The Gathering kommer til å følge disse store lanene når det gjelder SC2-konkuranser (Assembly og Dreamhack). Jeg vet ihvertfall at det ville økt min interesse for å dra :) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...