Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idra er seriøst ikke noe som helst annet en en stor dritt unge. Greit nok at Terran kanskje er litt for bra, men skal man gi opp og bli sur hver gang noe er litt vanskelig her i livet.

 

Så klager han over harass og hvor vansklig det er å håndtere, vel det er ganske mange som klarer det helt fint. Problemet hans er bare at han er avhengig av total ro sånn at han kan macro som bare det. Så fort noen begynner å legge litt press på han så detter alt fra hver andre.

Lenke til kommentar

Idra er seriøst ikke noe som helst annet en en stor dritt unge. Greit nok at Terran kanskje er litt for bra, men skal man gi opp og bli sur hver gang noe er litt vanskelig her i livet.

 

Så klager han over harass og hvor vansklig det er å håndtere, vel det er ganske mange som klarer det helt fint. Problemet hans er bare at han er avhengig av total ro sånn at han kan macro som bare det. Så fort noen begynner å legge litt press på han så detter alt fra hver andre.

 

Ja IdrA kan være litt grinete når det ikke går hans vei, men han er ikke en dårlig spiller. Mange av gangene han klager er faktisk motstanderen enig. Tror du kan prøve å spille litt zerg og se hvor lett/vansklig det er å ikke dø av mass reapers og biomech/mech.

 

Og angående gi opp. IdrA har sagt i flere intervju at vel om han sier ting er OP forhindrer ikke det han i å prøve å finne måter å countre det på.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er så lett eller at noe burde nerfes. Jeg sier bare at jeg ikke har noe respekt for personer som Idra.

 

Det er så mange god spillere der ute som får til så mye utrolig bra og som er flinke til mer enn en ting. De to siste kampene jeg har sett av Idra så synes jeg han viser utrolig mye svakhets tegn. Han er rett og slett ikke god nok under press.

 

Idra er ikke dårlig nei, men jeg er heller ikke veldig imponert over han.

 

MysticoN: Meget mulig, men uansett hva jeg er så forandrer ikke det faktum at Idra ikke helt vet hvordan man skal oppføre seg. For min del så kan han godt klage over at Terran er OP, det er hans mening og den må han få lov til å ha. Det er måten han presenterer det på som jeg missliker.

Lenke til kommentar
Hvor mye penger kan man tjene på å være en såkalt profesjonell gamer?

Man har jo turneringer, da. Vanligvis er det 40.000-50.000 norske kroner. Man kan godt vinne 2-3 turneringer i måneden. Man kan jo være med i veldig mange turneringer, og kun spille det. Men det er ikke alle som har like store premier.

 

For å være med i profesjonelle klaner, som TeamLiquid får man også en lønn av managaren din. Denne lønnen ligger vel litt under gjennomsnittslønnen til nordmannen. Så dersom du lever i korea (som mange pro-gamere gjør) så er dette gode penger. Og er du god, så får du jo mye bonus.

 

Det er også en turnering som er sponset av leverandøren av StarCraft som arrangeres en gang i måneden. Dette er vel det største. Her kan man vinne 1-2 millioner norske kroner per turnering. Men vanligvis er det, som sagt, 40.000-60.000 tusen kroner. Man har jo 2. og 3. plass også.

 

Er da ikke vanlig med 40-50.000 kroner i en turnering. Det er jo bare de aller største offline eventsa som har dette ;) Vanlige online turneringer har jo fort rundt 100 euro i premie :p

 

Og om det er den nye turneringen du tenker på så har ikke denne 1-2 mill i første premie. Første premien er rundt en halv million fortsatt mye penger men et stykke unda 1-2 mill :p

Det er jo amatør-turneringer. Vi snakker om turneringene som kun de beste er gode nok til å spille i. Der er det nok litt mer enn 100 euro :) Se også på linken Gyr0 henviste til.

Lenke til kommentar
Hvor mye penger kan man tjene på å være en såkalt profesjonell gamer?

Man har jo turneringer, da. Vanligvis er det 40.000-50.000 norske kroner. Man kan godt vinne 2-3 turneringer i måneden. Man kan jo være med i veldig mange turneringer, og kun spille det. Men det er ikke alle som har like store premier.

 

For å være med i profesjonelle klaner, som TeamLiquid får man også en lønn av managaren din. Denne lønnen ligger vel litt under gjennomsnittslønnen til nordmannen. Så dersom du lever i korea (som mange pro-gamere gjør) så er dette gode penger. Og er du god, så får du jo mye bonus.

 

Det er også en turnering som er sponset av leverandøren av StarCraft som arrangeres en gang i måneden. Dette er vel det største. Her kan man vinne 1-2 millioner norske kroner per turnering. Men vanligvis er det, som sagt, 40.000-60.000 tusen kroner. Man har jo 2. og 3. plass også.

 

Er da ikke vanlig med 40-50.000 kroner i en turnering. Det er jo bare de aller største offline eventsa som har dette ;) Vanlige online turneringer har jo fort rundt 100 euro i premie :p

 

Og om det er den nye turneringen du tenker på så har ikke denne 1-2 mill i første premie. Første premien er rundt en halv million fortsatt mye penger men et stykke unda 1-2 mill :p

Det er jo amatør-turneringer. Vi snakker om turneringene som kun de beste er gode nok til å spille i. Der er det nok litt mer enn 100 euro :) Se også på linken Gyr0 henviste til.

 

Det er jo den samme turneringen jeg snakka om der premien er en halv million sier bare at det er mye feil i det svaret og at det er ufattelig få turneringer utenom serien med gom som har høye premier, og for å spille i den må du strengt tatt flytte til korea. Og vanlige turneringer er jo de som er online. Det å tro at man tjener bra som progamer er jo flytte seg ufattelig langt fra virkeligheten.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo den samme turneringen jeg snakka om der premien er en halv million sier bare at det er mye feil i det svaret og at det er ufattelig få turneringer utenom serien med gom som har høye premier, og for å spille i den må du strengt tatt flytte til korea. Og vanlige turneringer er jo de som er online. Det å tro at man tjener bra som progamer er jo flytte seg ufattelig langt fra virkeligheten.

 

Er det noen turneringer i norge med noe i næheten av 50k i førstepremie i starcraft? Og hvor mange er det i året?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvor mye penger kan man tjene på å være en såkalt profesjonell gamer?

Man har jo turneringer, da. Vanligvis er det 40.000-50.000 norske kroner. Man kan godt vinne 2-3 turneringer i måneden. Man kan jo være med i veldig mange turneringer, og kun spille det. Men det er ikke alle som har like store premier.

 

For å være med i profesjonelle klaner, som TeamLiquid får man også en lønn av managaren din. Denne lønnen ligger vel litt under gjennomsnittslønnen til nordmannen. Så dersom du lever i korea (som mange pro-gamere gjør) så er dette gode penger. Og er du god, så får du jo mye bonus.

 

Det er også en turnering som er sponset av leverandøren av StarCraft som arrangeres en gang i måneden. Dette er vel det største. Her kan man vinne 1-2 millioner norske kroner per turnering. Men vanligvis er det, som sagt, 40.000-60.000 tusen kroner. Man har jo 2. og 3. plass også.

 

Er da ikke vanlig med 40-50.000 kroner i en turnering. Det er jo bare de aller største offline eventsa som har dette ;) Vanlige online turneringer har jo fort rundt 100 euro i premie :p

 

Og om det er den nye turneringen du tenker på så har ikke denne 1-2 mill i første premie. Første premien er rundt en halv million fortsatt mye penger men et stykke unda 1-2 mill :p

Det er jo amatør-turneringer. Vi snakker om turneringene som kun de beste er gode nok til å spille i. Der er det nok litt mer enn 100 euro :) Se også på linken Gyr0 henviste til.

 

Det er jo den samme turneringen jeg snakka om der premien er en halv million sier bare at det er mye feil i det svaret og at det er ufattelig få turneringer utenom serien med gom som har høye premier, og for å spille i den må du strengt tatt flytte til korea. Og vanlige turneringer er jo de som er online. Det å tro at man tjener bra som progamer er jo flytte seg ufattelig langt fra virkeligheten.

Ser jeg blir nødt til å gjrøe litt research på egenhånd. Siste jeg vil er å skrive en reportasje med feil fakta. Selv om det bare er en skoleoppgave.

Lenke til kommentar

Har faktisk merket at tonnevis av Protoss har switchet til Terran. Noe som jeg elsker ettersom de er helt ubrukelige i TvT. Jeg sliter som faen i TvP på mitt nivå, mens TvT er easymode pga alle wannabe-Terrans som sauser rundt.

 

Likte best fyren jeg spilte mot i stad som gikk Reaper --> Banshees uten et forsøk i verden på å skjule det. Det fungerer virkelig ikke slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...