Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frustrasjonspost: At folk i det hele tatt gidder å cheese så mye.. 3 kamper på rad i går hvor en protoss angrep meg utelukkende med drones, en zerg 6 pool på scrapyard (hvor det er bredere rampe) og et cannon rush. Skjønner ikke de gidder. Kan jo ikke være morsomt med kamper som er avgjort på under 5 minutter.

Lenke til kommentar

Frustrasjonspost: At folk i det hele tatt gidder å cheese så mye.. 3 kamper på rad i går hvor en protoss angrep meg utelukkende med drones, en zerg 6 pool på scrapyard (hvor det er bredere rampe) og et cannon rush. Skjønner ikke de gidder. Kan jo ikke være morsomt med kamper som er avgjort på under 5 minutter.

Jeg fikk en double-gateway-proxy + Void-ray-rush mot meg på Scrap Station for et par dager siden. Herregud hvor deilig det var vinne mot han, enn så knapp :D

Lenke til kommentar

Er det lavt på ladderen det cheeses mest?

Aner ikke. Matchen over var i Diamond.

 

Edit: Lav Diamond/topp platinum

Edit2: Har også blitt cannon-rusha + DT-rusha (double-cheese som Gyr0 sier) da jeg var i platinum, men 3 ganger på rad har aldri skjedd. 6 pool tror jeg aldri har fått imot meg.

Endret av Patton
Lenke til kommentar

Er double gateway-proxy, void-ray rush, og DT-rush cheese? Begynner ikke folk å dra begrepet litt vel langt?

 

AtW

Double gateway-proxy+void-ray rush er cheese fordi det er en all-in. Jeg fikk stoppet proxyen hans, og mine 5 zealots som jeg hadde til overs sendte jeg til basen hans mens han sendte sine void-rays til min. Jeg tok nexusen hans fordi han ikke hadde noe forsvar i det hele tatt, mens jeg fikk jaget vekk Void-rayene hans med cannon og stalker.

 

Edit:

Cannon+DT-rush var akkurat det samme. Han satset alt på dette, og hadde jeg ikke scoutet kjapt nok, så hadde jeg tapt uten motstand. Cheese er risky, og jeg scoutet det tidsnok og fikk en seier (DT-delen er kanskje ikke cheese, men cannon-rush i alle fall).

Endret av Patton
Lenke til kommentar

Hender seg jeg DT-rusher (ihvertfall mer eller mindre), tryner det, så bruker jeg DTs for å skremme vedkommende fra å angripe, evt bruker det litt mer i late-game om anledningen byr seg. Selvsagt er man litt etter ressursmessig om det tryner helt (som de fleste angrep), men jeg oppfatter cheese slik at det må oppfylle to krav.

 

1. Suksessen er sterkt avhengig av at motstanderen din ikke vet hva du gjør/blir lurt til å tro du gjør noe annet.

2. Om du feiler så ligger du syltynt ann med tanke på videre utvikling i spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å gå all inn er da ikke cheese? Så lenge han har vanlige units, og angriper på en real måte så er det ikke cheese.

 

Cheese i mine øyne er en lame taktikk, som gjør at du har et stort avvik fra et vanlig game. Type 6pool eller cannon rush. Da er dette din eneste løsning, og det er enten eller. Enten så vinner man - eller så går det til helvette. En 2 gateway push kan man jo bygge videre på. Man kan ikke det dersom du kun har et forge, masse photon cannons og ikke noe gass. Evt masse zerglings, og ikke noe gass - eller workers.

Lenke til kommentar

All in er jo absolutt ikke synonymt med cheese.

 

Vi kan f.eks. ta en av finalekampene i Intel Extreme Masters finalen som eksempel. IdrA vs MorroW. Morrow kjører reaper-rush, og IdrA forsvarer seg så godt han kan. Når han endelig får opp roaches + speed, transistioner MorroW til marauders, og expander. I dette vinduet er terranen svakere enn tidligere, og IdrA vet at dette er hans største sjanse til å vinne. Han gikk derfor all inn - men tapte.

 

Er da absolutt ikke cheese å gå all in.

Lenke til kommentar

Å gå all inn er da ikke cheese? Så lenge han har vanlige units, og angriper på en real måte så er det ikke cheese.

 

Cheese i mine øyne er en lame taktikk, som gjør at du har et stort avvik fra et vanlig game. Type 6pool eller cannon rush. Da er dette din eneste løsning, og det er enten eller. Enten så vinner man - eller så går det til helvette. En 2 gateway push kan man jo bygge videre på. Man kan ikke det dersom du kun har et forge, masse photon cannons og ikke noe gass. Evt masse zerglings, og ikke noe gass - eller workers.

Ok, jeg brukte all-in feil. En 2-gateway-push er ikke cheese. 2 Gateways inni basen min derimot er det, siden zealots kan uten problemer komme inn i mineral-line uten at du kan gjoere mye imot det hvis du ikke scouter og forventer noe slikt. Selv da er det vanskelig aa stoppe. Greier du aa stoppe/oedelegge gatewayene, saa ligger motstanderen etter og man kan pushe uten mye motstand. Paa Scrap-station derimot er gaa distansen saaaaaaa mye lengre enn fly distansen, saa mens du har kjempet febrilsk mot 2-gate-proxy, saa kan motstanderen med en knusende ro bygge void-rays foer du vet hva han gjoer. Jeg regnet faktisk med at han kom til aa gjoere akkurat dette og proevde saa godt som mulig aa faa ut stalkers foer void-rayene kom til basen.

Lenke til kommentar

Ah herregud. Jeg spilte en del games i går. BARE DRIT

 

Terran har begynt å kjøre kun marines mot Zerg nå ser det ut som. Sigh, hvis det ikke funker første, andre eller tredje gangen. PRØV IGJEN, bare med 10 ganger mer marines.

Og så tapte jeg mot det... sigh. Nytt metagame? Infestors fra nå av.

 

Og generelt, alle på laddern kommer kun med all-ins. Hadde ingen gode games i går :\

Lenke til kommentar

Frustrasjonspost: At folk i det hele tatt gidder å cheese så mye.. 3 kamper på rad i går hvor en protoss angrep meg utelukkende med drones, en zerg 6 pool på scrapyard (hvor det er bredere rampe) og et cannon rush. Skjønner ikke de gidder. Kan jo ikke være morsomt med kamper som er avgjort på under 5 minutter.

 

En toss som angriper med drones :S Ordet er hack ikke cheese, om han angriper med probes så er det jo null stress og stoppe. 6 pool på scrap station og du klarte ikke å stoppe? Er jo evig langt map.. Samme gjelder vel egentlig cannonrush

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...