Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Haha, ble satt mot en fyr og han gikk tre hatch i basen sin og mass lings. Jeg tenkte at detta blir en lett kamp så jeg mekke bare litt marins og en hel haug med biler. Slang opp et PT uten for basen hans og bare grilla alt han hadde der inne.

 

Så droper han meg med utrolig mye lings, han fikk tatt ut en del av basen min før mine air units tok livet av de. Når de vare døde stakk han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker jo mer risky å møte phoenix o.l, dvs air som hindrer medivac. Personlig liker jeg DT ganske godt, min meget begrensede erfaring er at DT i forsvar gjør folk redde for å angripe, da de dreper units veldig veldig fort om man ikke har mobile detection.

 

AtW

Phoenix overlever ca 1 sekund mot en MMM-ball. Phoneix har jo tross alt bare 4 range, mens marines har 5 range.

 

DT fungerer ikke som hær-unit mot ok spillere, de har enten mobile detection eller scanner sweep tilgjengelig. DT fungerer svært bra som distraksjon og tvinger motstander til å bygge turrets osv.

 

Men i lufta så møter man jo gjerne medivacs, ikke selve ballen, går de til fots er jo saken en annen, men da er det vel vanligvis ikke snakk om harass? Ellers spørs det hva du mener med hærunit, som eneste unit eller i store mengder funker det ikke, men jeg synes defensiv det fungerer bra, det gjør fienden mer nervøs, man må spare opp scans, rett og slett mindre aggresjon, når det er sagt er jeg langt fa noen erfaren spiller, men dete r ihvertfall min erfaring i pinglete silver-legaue.

 

AtW

Selv ikke så veldig erfaren og ligger også i Silver League. Min lille erfaring er at Terran bruker detektor veldig mye mer enn zerg og spesielt protoss siden Raven er så mye mer enn en detektor.

 

 

Et par raven kan fort forandre kampen vist de er brukt rett, mens f.eks en observer er kun en detektor som ikke har noe nytt så lenge det ikke er noen clocked burrowed units.

 

Men over til noe annet, jeg må bare spørre for har lurt på dette selv i en lengre periode. Som Protoss spiller ser jeg at VELDIG mange på replay går for armor oppgradering isteden for shield. Ikke det at jeg vet hva shield oppgraderingen gjør men ville no tro at armor ikke "gjør noe" før shield er tatt ned?

 

Ganske pinelig dette men føler at jeg nesten må finne ut av dette no :s

 

edit: Pokker da!! no som Day9 endelig har kommet tilbake så drar BÅDE Husky og HDstarcraft.

 

 

 

 

 

 

 

Edit2: Romis: Jeg tok å sendte den reply'en av deg og Gyro til Husky, håper det går bra:) Han trengte sårt PvZ reply og likte den kampen veldig godt.

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Shield regenereres jo etter en stund , i motsetning til armor. Derfor vil (kanskje?) ekstra armor ha mer for seg. I tillegg er shield sårbart for emp.

 

Jeg lurte tidlig på hva som ga mest utbytte, og kom frem til (etter en ikke så fryktelig omfattende studie) at armor > shield. Dette uten å ta emp med i beregningene. Heller ikke shieldregen, for øvrig. Shield er jo også litt dyrere enn armor. Grunnen vil jeg tro er at alle units og bygninger har shield.

Lenke til kommentar

Shield regenereres jo etter en stund , i motsetning til armor. Derfor vil (kanskje?) ekstra armor ha mer for seg. I tillegg er shield sårbart for emp.

 

Jeg lurte tidlig på hva som ga mest utbytte, og kom frem til (etter en ikke så fryktelig omfattende studie) at armor > shield. Dette uten å ta emp med i beregningene. Heller ikke shieldregen, for øvrig. Shield er jo også litt dyrere enn armor. Grunnen vil jeg tro er at alle units og bygninger har shield.

ja shield koster 200/200 M/G menst armor koster 100/100 M/G. men hva gjør egentlig shield upgrade? 

 

 

 

Lenke til kommentar

Shield regenereres jo etter en stund , i motsetning til armor. Derfor vil (kanskje?) ekstra armor ha mer for seg. I tillegg er shield sårbart for emp.

 

Jeg lurte tidlig på hva som ga mest utbytte, og kom frem til (etter en ikke så fryktelig omfattende studie) at armor > shield. Dette uten å ta emp med i beregningene. Heller ikke shieldregen, for øvrig. Shield er jo også litt dyrere enn armor. Grunnen vil jeg tro er at alle units og bygninger har shield.

ja shield koster 200/200 M/G menst armor koster 100/100 M/G. men hva gjør egentlig shield upgrade? 

 

Jeg tror det er sånn at shield ikke har noe armour sånn i utgangspunktet, mens med en upgrade får det +1 armour, om du skjønner hva jeg mener? (Altså om du har en unit med 1 armour uten upgrades, og en angripene unit gir 6 damage per attack, så vil den uniten gi 6 damage per attack i shieldet, mens 5 damage per attack når shield er nede, etter shield upgrade vil den gi 5 damage både til shield og til selve enheten når shield er nede, med armoer upgrade er det 6 damage til shield og 4 når shield er nede.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette for immortals?

Siden en immortal har jo begrensning på 10 skade på skjoldet sitt, vil den med shield-oppgradering gi lavere maks-skade eller teller oppgraderingen før skaden beregnes?

Slik at dersom vi har en immortal som blir skutt på med 12 skade på skjoldet uten oppgradering vil det gjøre 10 skade. Dersom immortal har tre shield, vil den da ta 9 (12-3) eller 7 (10-3) skade?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette for immortals?

Siden en immortal har jo begrensning på 10 skade på skjoldet sitt, vil den med shield-oppgradering gi lavere maks-skade eller teller oppgraderingen før skaden beregnes?

Slik at dersom vi har en immortal som blir skutt på med 12 skade på skjoldet uten oppgradering vil det gjøre 10 skade. Dersom immortal har tre shield, vil den da ta 9 (12-3) eller 7 (10-3) skade?

 

Såvidt jeg husker fra betaen hvertfall så er immortal en av de unitsa som kan ha god nytte av shield upgrade da den faktisk vil bli 10-3 ;)

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik:

Skjold kan du tenke på som ekstra HP, men har ingen ting med reduksjon av skade.

Armor reduserer skaden du motar.

 

Sånn at når man mekker bedre skold så får man mer "liv", bedre armor gjør at du tåler mer på samme mengde liv.

 

Feil :p

 

En toss unit har skjold og hp. Begge disse har 0 armor til å starte med. Upgrader du skjoldet så får skjoldet +1 armor. Upgrader du armor for hpn din +1 armor. Så om du upgrader armor så får du ikke noe benefit av upgraden før etter skjoldet har gått ned. Upgrader du skjoldet har du ingen armor når skjoldet har gått ned

Lenke til kommentar

Arrh, er så lei av å spille på dette elendige wlanet her nå. Ligger godt an i mange matcher, er inne i basen til motstanderen og det eneste som gjenstår er at han gg'er, så blir jeg droppa of får et loss.

 

Mister litt lysta på å spille da, kjenner jeg. :/

 

Spiller nærmest av prinsipp alltid kablet. WiFi blir for ustabilt i lengden. Selv om det er år og dag siden mitt ble brutt på noen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...