Gå til innhold

West Ham United - The Academy of Football - Farewell Boleyn


Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Newcastle will make an improved offer of £5million for West Ham's James Tomkins.

 

Hvor god er han egentlig? En ung midtstopper er igrunn det jeg ønsker meg mest nå, slik at vi slipper å se Perch i midten om Colo eller Willy blir skadet.

Det er forskjellige meninger om Tomkins både inni og utenfor West Ham miljøet. Med varierende spill så er det ikke lett å bli klok på hvor stort potensialet han har. Personlig tror jeg han er en kommende stopper for landslaget, ettersom han har gode kvaliteter, men har slitt med å finne sin plass i et vaklevorent og rokkerende West Ham forsvar. Jeg tror at hvis vi får inn litt stabilitet og helst en rutinert makker ved siden av han(krysse fingre for R. Ferdinand) tror jeg han kan bli en veldig god stopper. Men det spørs jo hvor lenge han blir med 1 og 1/2 år igjen på kontrakten. Det begynner å haste.

Vi har ikke fått sett potensialet til Tomikns ordentlig, men det tror jeg det er en mulighet for neste år. Med Faye, Reid, (John) og meget mulig en enda bedre midtstopper sammen med han til neste år, kan det bli veldig bra. Nå går ryktene på at Tomkins kommer til å signere ny kontrakt på 5 år i løpet av uka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var Deadline Day over, og Sam Allardyce som sa han ville ha overgangene overstått tidlig i vinduet, signerte 3 spillere på siste dagen. Det ble hektisk og mye aktivitet igår, som godt mulig påvirket forberedelsene til kampen, som var årsverste med 5-1 tap mot bunnlaget Ipswich. Det samme laget slo oss på Upton Park tidligere i år. De gode nyhetene resultatmessig er at de 2 lagene rett bak oss, Southampton og Cardiff, spilte uavgjort mot hverandre. Enda viktigere dog, var kjøpene vi gjorde igår.

 

For 750k, fikk vi kjøpt inn Barnsleys toppscorer i Ricardo Vaz Te. Allardyce kjenner han fra tiden i Bolton, hvor han var lenge uten å utrette noe særlig. Han er likevel rask, og kan spille både i en spiss og en kantrolle offensivt, noe vi har savnet. Med tanke på prisen, og suksessen han har hatt i Championship i år, er dette et kjøp med lav risiko.

 

På slutten av dagen fikk vi en spiss som hele tiden sto på blokka. Nicky Maynard har vi alltid hatt en interesse for, men aldri kommet med noe konkret tilbud til. Rhodes, Jelavic og Sordell brukte vi tiden med å by på, og kom faktisk med bud som de 2 sistnevnte ble solgt for på deadline day. Maynard fikk vi til gjengjeld for 1,65 millioner, som er en god del mindre enn de 2,5 Wigan måtte ut med for noen dager siden. Det viser litt av makten deadline day har, og kanskje hva vi har gjort feil i vinduet. Maynard er uansett et bra alternativ, som jeg selv personlig har hatt lyst på lenge. Han er en av de spillerne jeg tror kan ta steget opp og bli en god spiller i PL, med bra fart og målfarlighet.

 

Den aller første, og største signeringen vi gjorde, var derimot Ravel Morrison fra Man Utd. Omtalt som Man Utd største talent siden Scholes, viser det hvor god han kan bli. For det var ikke talentet det sto på i Man Utd, for Morrison hadde kommet på kant med Ferguson, og da er det bare en vei i Man Utd. Bare ved å ta et kjapt blikt på fyren, ser man at han ikke er verdens mest sympatiske person, så her får vi en utfordring. Grunnen til at jeg er optimistisk er for det første at det er en ganske lav risiko signering. Han gikk for 600k, kanskje opp til 1 million, mens lønnen skal etter sigende starte på £12 000, men kan stige helt opp til £65 000 dersom vi rykker opp, og Morrison oppfyller krav som det å spille kamper og møte opp på trening, noe han ikke gjorde mye av i Man Utd mot slutten.

 

For det andre er det ingen tvil om at vi sitter på en spiller som kan nå langt når han får hodet på rett plass. Som 18 åring i Man Utd, går det ann å bli cocky og miste tilliten i klubben uten at karrieren er over av den grunn. Dersom han gjør det samme i West Ham derimot, er det lite trolig at det er andre klubber i øverste sjiktet som vil være interesserte i han. Han vet også hva han går til, med Sam Allardyce, samtidig som han må danne et samarbeid på banen med kaptein Kevin Nolan, som krever 100%. Det at samme Nolan har klippekort favorittplassen til Morrison, kan derimot tale mot. Vi får se hvor god han er, og hvor ofte han vil bli brukt, jeg er uansett veldig spent. Har ikke sett så alt for mye av han, så jeg er spent på om han er verdt hypen.

 

Om noen er interesserte i å se de nye spillerne i aksjon, ble det klart i helgen at neste helgs kamp, mot argeste rival Millwall, blir sendt direkte på Sky Sports 13.30 norsk tid, helt alene før PL begynner klokka 16.00. Håper mange kan få med seg matchen, enten de har Sky eller finner en stream.

Lenke til kommentar

Dårlig nytt for oss som ønsker å se Ravel i spill til helgen:

 

Sam Allardyce has admitted that it could be some time before new signing Ravel Morrison makes his first team debut.

 

Of the five signings made by Allardyce in the January transfer window, the one to spark the interest of the supporters most was the young Mancunian, who celebrated his 19th birthday yesterday.

 

However Big Sam, speaking via his weekly column for the Evening Standard insisted that the youngster was very much a work in progress, rather than someone who could be thrown straight into his starting line-up.

 

"One of the biggest things for Ravel would be for him to break into our first team. First things first, though. We have to find out about his talent, we have to settle him into his home environment, his lifestyle and build him a programme for the time spent away from the pitch," he said.

 

"We're all a product of our backgrounds and Ravel is no exception. Now, though - and with the great ability with which he has been blessed - he has a great chance to be a great footballer and fundamentality change his life. We'll give him all the help he needs to settle in, but just as important is the way he looks after himself.

 

"He has a long-standing girlfriend, which is a good thing because he is not going to be lonely. We need to find him the right area in which to live and put him in a position where he clearly understands what he needs to do to develop his career. All in all it's a complete life package and one which, we hope, will help him flourish as a player."

 

Conversely, fellow deadline day signings Nicky Maynard and Ricardo Vaz Te are expected to feature in some way against Millwall - for whom Allardyce played between 1981 and 1983 - in tomorrow's big London derby.

 

Link

 

Tror nok Ravel må ha fått beskjed om dette før han signerte, så det er jo et godt tegn i alle fall.

 

397126_341447819221774_129911763708715_1119023_170148100_n.jpg

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det høres flott ut. Big Sam forstår iallfall at man må få orden på Morrison, så gjenstår det bare å se om fortiden ikke innhenter Morrison i London også. Jeg tror, som den synseren jeg er, at Ravel har et genuint ønske om å lykkes med fotballen, men at han hadde feil venner i Manchester. Det er ingenting som hadde gjort meg lykkeligere enn at han lykkes med fotballen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting som hadde gjort deg lykkeligere? Det va'kke snaut. :p

 

Joda, er enig i at det høres positivt ut. Tror han kan ha godt av alt dette her. Om han så ikke får spilletid mot Millwall, så er det bare 2 uker til neste TV kamp i toppoppgjøret mot Southampton. Gleder meg til å se han komme igang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi er i rute. 2 seiere og 1 uavgjort i vanskelige kamper med 10 mann i mesteparten av alle kampene. Vi begynner å spille bedre fotball og nysigneringene har levert. Begynner å bli mer og mer overbevist om at vi ikke trenger Kevin Nolan her.

 

David Sullivan har gjort et kjempestort intervju med Iain Dale(West Ham blogger) som virkelig anbefales å lese. West Ham fan eller ikke. Snakkes om alt mulig. Demba Ba, Di Canio, transfer-vinduet, Olympic Stadium, readheads, homofile fotballspillere m.m. Ganske morsomt og interessant intervju, med en veldig åpen med-eier i David Sullivan.

 

Conversation with David Sullivan

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

West Ham på Groupon, var det ikke dere som skrøyt så fælt av publikumstekket deres i forbindelse med OL-stadion-søknaden for et par år siden? Ser av intervjuet at dere fortsatt ikke har gitt opp den saken, så da spør jeg: hvordan i alle dager skal dere klare å fylle et stadion med plass til 60.000 tilskuere?

 

Gold & Sullivan er jamen flinke til å lure supporterne sine, og med hun der Brady i tillegg er det faktisk lett å forstå hva engelskmennene legger i ordet «deluded». Vanligvis bruker jeg ikke å slå nedover (med unntak for når det gjelder Arsenal), og jeg hadde en gang i tiden en slags soft spot for West Ham (maaange år siden), men faen så irriterende denne klubben har vært de siste 5 årene (ca). Lasagne-gate svir fortsatt.

 

Uansett, savner dere i PL, kom fort tilbake - alt blir så mye morsommere da :love:

Lenke til kommentar

Trekker fortsatt 30 000 i snitt hjemme i Championship. Det er uansett et ganske stort potensialet, siden de andre store London-lagene ligger i nord eller vest. Personlig har jeg ikke lyst på Olympic Stadium, men fryktet bare at Tottenham skulle få den og basere seg mer i øst-London og ta over potensielle fans. Nå som det ikke er et alternativ, ser jeg heller at klubben blir på og bygger ut Upton Park til 40 000+. Vi er ikke 60 000 enda, men om klubben begynner å kjempe mer i toppen, som jo er målet(CL innen 2017 :whistle: ) så kan vi nå det.

 

Er uansett lite lysten på å flytte fra stadion vi har hatt i over 100 år, til en stadion med løpebaner og null atmosfære. Greit nok at klubben potensielt kan tjene gode penger på det, men for meg handler fotball om mer enn det.

 

Skuffende 0-0 idag som gjør at vi mister tabeltoppen. Positivt at Birmingham taper. Når Reading vinner gjør ikke det store forskjellen da. Sistnevnte har vært en pain in the ass for oss (1-6 i PL for 5-6 år siden) og jeg håper virkelig ikke de følger oss opp. Da ser jeg heller Blackpool i det gode selskap igjen :)

Lenke til kommentar

2-0 borte mot Cardiff. Deilig! 1 poeng bak Southampton på topp, med 1 kamp mindre spilt. Bare Reading som er i nærheten bak oss. Blackpool på 4 plass er 8 poeng bak med 1 kamp mer spilt.

 

Hele laget bidrar nå, og vi har fått flere strenger å spille på med de nye signeringene. Maynard jobber som en helt, og kommer seg til sjanser. Synd han ikke har helt siktet i orden enda, men det kommer. Faye, Tomkins og Green er en klasse over resten av ligaen og idag bidro Nolan også. Scorte det viktige 1-0 målet, hadde flere gode pasninger og var bra involvert. Noble har vært klasse i hele år og har det lille ekstra. Han kommer til å bli stor nå som han styrer litt sentralt istedenfor å spille andrefiolin til Parker.

 

Green

Ny - Tomkins - Faye - Ny

Noble - Ny

Morrison - Nolan - Vaz Te

Maynard

 

Collison, Taylor, Baldock, Cole på benken blant annet. Det ser bra ut for neste år. Stammen i laget begynner å sette seg, og for en gangs skyld spilte vi faktisk attraktiv fotball idag.

 

Come On You Irons!

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med 3 svake hjemmeresultater med uavgjort mot dårlig motstand, har vi nå blitt tatt igjen av Reading som virkelig har vært i siget i det siste. Vi har likevel bortekampen mot Peterborough til gode, så med 3 poeng bak Southampton kan vi være på toppen ganske snart igjen. Det har bygget seg opp et lite skille mellom de tre på topp og ned til resten med 8 poeng ned til Middlesborough på 4. plass. Dette kommer til å gå helt inn mellom oss Reading og Southampton.

 

Neste stopp er mot Leeds borte på Lørdag. Den samme kilden som sa at Ravel Morrison skulle få plass på benken sist, sier at han skal starte på kanten denne gangen, så det blir veldig spennende å se hvordan han klarer seg. Putta 2 mål for Developmental Squaden i helgen, så det kan bli profitt fra først spark. Kampen mot Leeds går på TV(Viasat Fotball/stream) på en ellers treig PL-lørdag. Håper noen kan få med seg denne kampen mellom to tidligere Premier League mainstays.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...