Gå til innhold

West Ham United - The Academy of Football - Farewell Boleyn


Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden serien til Nettavisen med "Top 10 spillere gjennom tidene" i diverse engelske klubber har kommet opp i det siste, satt jeg og tenkte på en slik liste med West Ham. Jeg lister derfor opp min høyst subjektive liste, som har et veldig stort spenn av forskjellige spillere. Det kommer godt mulig av at West Ham bare har hatt 1, kanskje 2 storhetstider. Likevel en fin liste jeg ser meg fornøyd med.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

10. Carlos Tevez (06-07):

 

Hentet på kontroversielt vis før 06/07 sesongen, sammen med mye mer anonyme Javier Mascherano, ble han til slutt den klart viktigste grunnen til at vi beholdt plassen dette året. Med sine 7 mål på de 10 siste kampene i sesongen, hjalp han West Ham til 7/10 seiere, og fornyelse av PL-kontrakten på aller siste dag, med sin avgjørende 1-0 scoring borte på Old Trafford. Med hardt arbeid, viktige mål og stor entusiasme, sikret Carlos Tevez en plass i alle Hammers hjerter, selv etter bare 1 sesong.

 

9. Julian Dicks (88-93, 94-99):

 

Julian Dicks, også kalt The Terminator, var en klassisk engelsk venstreback, med steinharde taklinger og skudd det luktet krutt av. Han ga alltid 100%, og gjorde klubben alltid farlige når de hadde frispark i nærheten av mål. Med sine 10 mål i 95/96 sesongen, står han fortsatt med rekorden for flest scorede mål av en forsvarsspiller i Premier League, en verdig revansj etter et feilslått år i Liverpool.

 

8. Tony Cottee (82-88, 94-96):

 

Tony Cottee er en type spiller alle ønsker å ha på laget sitt. Prototypen på en spiss som ikke er så veldig involvert i matchen, før han dukker opp og scorer det avgjørende målet. Ikke var han stor, og ballkontrollen var så som så, men i boksen reagerte han alltid kjappest, og ga alltid absolutt alt for å få ballen over linja. Som et produkt av West Hams fantastiske akademi etter å ha blitt oppvokst som West Ham supporter, så vet man at Cottee alltid vil sette like stor pris på West Ham, som det de gjorde på ham.

 

7. Frank Lampard Sr. (67-85):

 

Før sønnen hans gjorde skam på West Ham, hadde Frank Lampard Senior klart å opparbeide seg et godt rykte i Øst-London. Som fast på venstrebacken under storhetstiden, hadde man et trygt defensivt back-alternativ med gode taklinger. Som sin sønn var han heller ikke ukjent med å bidra offensivt heller. Lampard fikk 551 kamper i serien for West Ham, 660 totalt, deriblant noen kamper i FA Cupen, som han var med på å vinne i 1975 og 1980.

 

6. Martin Peters (59-70):

 

Førstemann på lista av de 3 som var del av "The West Ham connection" da England vant VM i 1966. Martin Peters var en spiller som kunne gjøre hva som helst. På over 300 matcher for West Ham, spilte han i alle posisjoner, og bidro med spektakulære mål på frispark, fart og kreativitet. Var med på å vise hvordan man skulle spille på ”The West Ham way”, før han dessverre tok turen til rival Tottenham, en klubb han forøvrig oppnådde høy status hos i tillegg.

 

5. Sir. Geoff Hurst (59-72):

 

Den første og hittil eneste spilleren som har scoret hat-trick i en VM-finale. Hurst var målscorer av rang, og fikk med seg 50 matcher for England. Han dannet Englands spisspar sammen med Man Utd legende Bobby Charlton i VM-triumfen i 1966. Selv med all suksessen spilte han i West Ham i 13 sesonger, og fikk 180 mål på 411 kamper for klubben.

 

4. Billy Bonds (67-88):

 

Den beste spilleren England har hatt, som aldri fikk spille en landskamp. Billy ”Bonzo” Bonds er West Ham through and through. Klubbrekorden for flest antall kamper; 663, fikk han over en periode på 21 strake sesonger i West Hams drakt. Den defensive midtbanespilleren spilte hardt med fair, og var/er en gentleman utenfor banen. Han var stor og sterk, hadde knallharde taklinger og med lederegenskaper som gjorde at han bar kapteinsbindet i 10 år, med knallhard jobbing i hver kamp. Vinner av ”Hammer of The Year”, for første gang i 71, og siste gang i 87. Det sier noe. Det er slike spillere man ikke får i moderne fotball, og som vi aldri vil se igjen i West Ham.

 

3. Paolo Di Canio (99-03):

 

Southampton hadde Le Tissier, Arsenal hadde Dennis Bergkamp, Chelsea hadde Gianfranco Zola og Man Utd hadde Eric Cantona. I West Ham var det Paolo Di Canio. Klassisk nummer 10, som var en karakter både på og utenfor banen. På godt og vondt, gjorde Di Canio seg alltid bemerket, og han var en type spiller som fikk publikum til å trekke pusten i håp om noe stort. Han sto for kanskje tidenes Premier League mål, og hjalp West Ham til sin beste plassering i 98/99.

 

2. Sir. Trevor Brooking (67-84):

 

Hvis det er noen som beskriver den mye brukte frasen ”The West Ham way” på, så er det Sir Trevor Brooking. Midtbaneeleganten hadde ikke bare en, men to fantastiske pasningsføtter, med teknikk og overblikk på toppen av det hele, som gjorde han til en viktig brikke for West Ham i 17 år, gjennom 528 kamper for klubben. Han skaffet seg 47 kamper for England i årene etter æraen med Geoff Hurst, Martin Peters, og mannen som troner på toppen av listen blant West Hams legender:

 

1. Bobby Moore (58-74):

 

Selv med mange andre store legender, er det absolutt ingen tvil om hvem som er tidenes største spiller gjennom alle tider i West Ham. Bobby Moore var en av de beste fotballspillerene i sin tid, og har blitt kalt tidenes beste forsvarsspiller av folk som Pelé, Franz Beckenbauer og Sir Alex Ferguson. Det hindret han ikke fra å ta hele sin karriere i Englands toppdivisjon for West Ham. Inntil David Beckham overtok han på listen, sto Bobby Moore med flest kamper som utespiller for England. I alle 108 kampene han spilte, fullførte han samtlige 90 minutter. Han var også Englands kaptein i 90 kamper fra og med 1964, noe som også gjorde at det var han som løftet VM pokalen den første og eneste gangen England har vunnet VM.

 

"My captain, my leader, my right-hand man. He was the spirit and the heartbeat of the team. A cool, calculating footballer I could trust with my life. He was the supreme professional, the best I ever worked with. Without him England would never have won the World Cup."

 

Alf Ramsey

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nok en match idag. Borte mot Reading. TV-kamp igjen, så jeg satser på å finne en habil sream, selv om det er midt i PL og Championship runden. Har tro på at borteformen vår fortsetter, og at vi tar en grei seier. Lansbury skal være klar, så det blir spennende å se et nytt innhopp fra han.

 

Forrige helg ble et skuffende hjemmetap. Det tredje for året. Det er den ene tingen jeg er skuffet over i forhold til forventningene til Allardyce, jeg trodde han ville gjøre om Upton Park til et fort igjen, men slik har det ikke vært. Borteformen vår har uansett hjulpet oss på god vei mot opprykk, spesielt nå som Southampton begynner å slite.

 

Vi kommer bare til å bli bedre og bedre. Flere spillere er på vei tilbake igjen. Demel, Lansbury, O'Neil etc. Uheldigvis er både Baldock og Taylor skadet. Vi kommer sikkert til å handle 1 eller 2 i Januar. Anelka blir nevnt, og vi har også dyreplager Habib Habibou på prøvespill.

 

Det mest positive i det siste er uansett formen til Kevin Nolan. Etter en veldig skuffende sesongstart har han begynt å levere litt i det siste, med mål og bedre prestasjoner på banen. Legger liksågodt til et fint intervju med han fra Sky. Og ikke minst det fantastiske målet hans mot Derby:

 

http://www.youtube.com/watch?v=CsODZe3r5RM

 

Edit: Siden forrige post har Barcelona både tangert og slått vår gamle rekord i Europa, med mål i 27 kamper på rad i Europa-cupene. Det var veldig få som visste om rekorden før vi mistet den da :p

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

West Ham boss Sam Allardyce shortlists 25 players for January

 

Virker å være et spennende vindu i januar for oss. ITK kilder på Twitter sier at vi skal ha 5-10 millioner å rutte med. Vi ser mest mulig etter en back som også kan spille midtstopper, en kjapp kantspiller og en ny spiss. Carew og Piquionne ønsker jeg bort innen sommeren.

 

Satser på at vi ender opp med Ridgewell, Zaha og Zamora, men det er litt vel opptimistisk. Men jeg er ikke så fan av semi-pengedop tendensene. Lurer på hvor vi henter penger fra, selv om vi fikk mye frigjort av lønninger på spillere vi hadde ifjor. Var vel rundt 300k i lønn fordelt på Parker, Upson, Ba, Hitz og Dyer. Sistnevnte er forresten ute med skade for resten av sesongen. 7 minutter fikm han totalt i QPR, hvor kontrakten hans går ut etter sesongen. Får håpe han gjør det han skulle gjort for 4 år siden. Legge opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uff, jeg blir flau. Vi spiller så pissekjedelig, kanskje kjedeligst i Championship. Ikke blir det mye poeng lenger heller. 1-1 borte mot Brum er forsåvidt greit, men hjelper ikke på humøret at poengtapet skjer på akkurat samme måte som vanlig mot dem. Vi leder, de pumper opp på Zigic og utligner.

 

Det er seriøst veldig mye arbeid som trengs i West Ham for tiden. Grå spillestil fylt med gråe spillere. Skjemmes over det som en gang var et lag som prøvde å spille ordentlig fotball. Sam Allardyce har bare å rykke opp, så kan han ryke og reise for min del.

Lenke til kommentar

2011 er historie, og går inn som et av våre absolutt verste år. 2012 skal bli så mye bedre med forhåpentligvis opprykk og et godt run i FA Cupen. Mye av grunnlaget blir lagt nå i Januar. 2 kamper i cupen dersom vi går videre mot Sheffield Wednesday, og 4 kamper i ligaen mot motstand på nedre del av tabellen. Her forventes det en masse seiere.

 

Januar betyr også en annen ting. Det er mulig å handle spillere igjen. Klubben har allerede gått ut og sagt at det skal forsterkes, og £9-10 millioner skal visstnok være til rådighet. Det kommer senere, men først har jeg lyst til å ta en liten oppsummering av sommervinduet, nå som spillerne har fått halve sesongen til rådighet.

George McCartney: Ble hentet på lån hele sesongen, og har vært stabil og fast på laget. God spiller for Championship, men som antagelig blir litt for dårlig dersom vi rykker opp. Da er det hendig å ha han på lån, istedenfor på langt kontrakt. Terningkast: 4

 

Abdoulaye Faye: Hentet på 2 års kontrakt, helt gratis, og har rutinen som skal til i både Championship og Premier League. Perfekt kjøp på en plass vi trenger spillere, bare skadeplagene hans hindrer han i å få full score. Terningkast: 5

 

Joey O'Brien: Kom gratis fra Bolton etter mange år med skadeplager. Har delvis kommet seg over dette, men er uansett en grå og middels fotballspiller. Det holder i Championship, men han trengs absolutt ikke i 2+1 år. Terningkast: 3

Guy Demel: En spiller med god erfaring, som kunne spille i flere posisjoner og være med både offensivt og defensivt. Dessverre virker han å være perma-crock, og har såvidt fått et innhopp før han ble skadet igjen denne sesongen. Ikke mulig å bedømme.

 

Papa Bouba Diop: Eneste rene defensive midtbanespiller, som vi sårt har trengt. Er gammel og holder kanskje ikke mer en Championship-nivå, men det holder han med bravur. Har kontrakt bare ut sesongen, og er nok et smart kjøp. Terningkast: 5

 

Henri Lansbury: Nok en spiller som har hatt litt uflaks med skader. Kommer ikke til sin rett på West Ham, der Noble og Nolan har så og si fast plass. Hadde han vært vår istedenfor på lån, hadde mulighetene hans vært større, men han er en god spiller å ha, selv om han bidrar med ganske lite annet enn mål og assist. Terningkast: 4

 

Matt Taylor: Har 7 assist på de få kampene han har fått for oss. Nok en skadeplaget spiller, som heller ikke bidrar med mye annet enn mål/assist, men til gjengjeld har han en venstrefot som ingen andre i klubben har. Kommer til å bli en fin rotasjonsspiller i PL, dersom han får skikk på skadene. Terningkast: 4

 

David Bentley: Agent Bentley har vært i West Ham, og det eneste han har gjort er å bomme på gigantsjanse som kunne vunnet kampen mot erkerival Millwall, og bli skadet for resten av sesongen slik at vi ble stuck med lønnen hans helt til nå... Terningkast: 1

 

Kevin Nolan: Det er som å ha en hengende spiss, som ikke gjør annet enn å score mål. Skal ha for lederegenskaper, men bidraget hans i det oppbyggende spillet på banen er veldig svakt. Holder dessuten mer talentfulle spillere unna banen, ved å være ubestridt kaptein og førstemann på lagoppstillingen. Dette til £4 millioner og 50k i uka i 5 år til. Holder i alle fall nivået like bra i PL, hvor han vil fortsette å putte mål og han kan fortsatt forbedre seg.Terningkast: 3

 

John Carew: Alle kjenner Carew. Stor, sterk og rask når han får løpt noen meter, men det er alt. Når han i tillegg fortsatt er like lat, og bidrar til veldig få mål, er han ikke noe særlig å ha i klubben. Heldigvis kan vi dumpe han på slutten av sesongen, men han hever ganske høy lønn. Terningkast: 2

Sam Baldock: 22 år gammel spiss som ble hentet for en ganske lav pris(£2 millioner). Har fart, er lur og treffsikker. Kvaliteter vi mangler totalt som lag, og som vi har savnet i hans skadefravær. Sesongens beste kjøp hittil. Terningkast: 5

 

Sammendrag:

 

Totalt sett var det et ganske dårlig overgangsvindu. Vi kjøpte alt for mye gammelt, grått og spillere som ikke passer inn sammen med de andre. Det skal bli deilig å skyve ut siste rest av bøssene fra ifjor, og håper vi får gjort det tidligst mulig. Ilunga, Sears, Piquionne og Carew er ikke gode nok, og bør forsvinne så fort noen har lyst på dem. Faubert, McCartney, Diop, Barrera, Sears, og muligens Frank Nouble, kan jeg ikke se noen fremtid hos i West Ham etter sesongen, samt Rob Green som etter sigende drar når kontrakten hans går ut i sommer, uansett.

 

Får sove litt på hvem som vi bør gå etter i dette vinduet, selv om jeg har noen klare mål for øyet allerede.

Endret av Maefteda
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Måtte justere Nolan opp til 3. Han har tatt seg opp litt i det siste, og kommer til å bli bedre i løpet av sesongen. Delt toppscorer på 8 mål er han også nå. Det har ikke noe med det avgjørende målet han scoret idag... :whistle:

 

Tilbake til transfervinduet. Nå gjelder det å forsterke, og sikre opprykksplassen. Det går nye rykter fra dag til dag, men vi vet at det er 25 spillere på listen, og at vi har £10 millioner å bruke. Allardyce har gått ut og sagt at vi leter etter en spiss, en rask ving, og muligens cover på stopperplass.

 

Vedran Corluka har blitt nevnt idag, av diverse ITK. Det hadde vært en veldig god back for oss, men om det er permanent lurer jeg på prisen Levy & 'Arry har åønsket ut. Snakkes om lån, kanskje med opsjon på kjøp? Usikkert her enn så lenge, men han skal ha blitt sett på dagens kamp.

 

Billy Sharp er stadig nevnt, samme er Jordan Rhodes. Begge to ganske ukjente for de fleste, men de har bøttet inn med mål i sine respektive klubber. Tviler på at Sharp har nivået som skal til, med tanke på at han er 25 år gammel, Jordan Rhodes derimot, som er noget dyrere, er bare 21 år, og skal være jaktet av flere toppklubber. Håper virkelig vi får inn sistnevnte.

 

Bobby Zamora har vært en drøm for meg lenge, men det virker vanskeligere og vanskeligere med dagens match hvor han ble matchvinner,og avfeide ryktene om splid med Martin Jol. Satser på at det er noe der, og at vi heller sjekker mulighetene etter sesongen dersom vi rykker opp.

 

En annen tidligere Hammer - Liam Ridgewell - har blitt linket i lengre tid han også. Der er det større muligheter, selv med interesse fra klubber i PL. En venstreback som kan bekle midtstopperplass høres veldig bra ut, selv med mangel på fart som resten av forsvaret. Det problemet håper jeg vi kan løse med Onouha til sommeren.

 

Kane Ferdinand, fetter av de 2 bedre kjente brødrene Anton og Rio er også høyaktuell. Boks til boks som også kan figurere i forsvar, høres bra ut for fremtiden det. Har blitt benket for klubblaget i det siste, som kan tyde på at han er på vei. Spennende signering i så fall.

 

Et siste lite wildcard er Wilfred Zaha, som har imponert i ung alder hos Palace. Teknisk, kjapp ving, akkurat det vi er på utkikk etter. Her kommer det mye ann på hvilke klubber som joiner racet. Flere toppklubber har blitt linket, men her kan vi ta et Victor Moses scoop, og skaffe han for en rimelig billig penge for et såpass stort talent.

 

Oppsummering av håpet for dette vinduet:

 

Ut:

 

Piquionne

Sears

Ilunga

 

Inn:

 

Rhodes

Ridgewell

Ferdinand

Zaha

 

Det bikker godt mulig de £10 millionene vi skal ha til rådighet da, men det er lov å håpe.

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterende. Har et sterkt ønske om å både rykke opp og bli kvitt Sam Allardyce, og eneste måte å gjøre det på ville være at han imponerer såpass mye at han får England-jobben. Har aldri hatt noe spesielt tro på det, men et god run i FA Cupen hadde ikke skadet.

 

På en annen side blir det enda færre kamper. Da bør vi ha en god mulighet til å rykke direkte opp. Alt annet ville vært en tragedie med tanke på den stallen vi har beholdt, og de pengene vi har brukt siden vi rykket ned. Gold og Sullivan kan ikke holde oss kunstig i live så alt for mye mer.

 

For vår norske venn Carew går det heller ikke særlig bra. Fikk beskjed av Big Sam om å bevise at han har noe i West Ham å gjøre før denne matchen, og ender opp med å bli ironisk jublet på av egne fans når han ble byttet ut etter en time. Er ikke fan av sånt, men Carew har ingen fremtid i West Ham. Slik det er nå ønsker jeg han ikke engang til Vålerenga.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

La oss håpe på et comeback hos Rbk da :)

 

Ellers ville det nok vært et kupp for dere hvis dere fikk både Rhodes og Corluka som nok er innenfor deres rekkevidde selv om jeg ikke forstår hvordan klubber på høyere nivå ikke er ute etter Charlie. Walker er riktignok klart bedre og mere egnet for PL men Corluka tror jeg ville gjort det skarpt i f.eks Serie A, kan ikke fatte og begripe hva en så god spiller skal gjøre i Championship (uten at jeg mener å disse her altså).

 

Jeg vet at Rhodes er i vår kikkert også, vi har hatt speidere som har fulgt med på ham siden ifjor og i det siste har også Harry blitt sett på tribunen ryktes det.

 

Zamora tror jeg dere kan se langt etter, ihvertfall så lenge han spiller fast på Fulham - han har jo virkelig hatt et oppsving i år så eneste muligheten for at noe sånt skulle skje er hvis dere rykker opp men selv da tviler jeg på at Fulham vil slippe ham. Sammen med Hangeland har han jo vært deres beste spiller.

 

Hvilke rykter er det sånn ellers ang deres beste spillere? Er det noen dere er livredde for å miste som andre klubber snuser på? Vet at Tomkins har vært linket til oss men tviler på at det er hold i de ryktene, ihvertfall ikke som et umiddelbart kjøp.

 

edit: Koselig å lese at Bentley utfører jobben på tilfredstillende vis forresten. :)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Begynner å tvile på Corluka. Det var flere ITK som meldte om at han var på vei, mens det er noen andre som sier at det er BS. Umulig å vite. Om det er noe, så har det i alle fall stoppet opp litt i lønnsforhandlingene, men vi får se. Hadde vært greit å ha en naturlig back. Egentlig over hele linja. På sidene er vi veldig svake og har vært det i flere år. Lenge siden vi hadde spillere på begge backer og vinger samtidig.

 

Tror ikke det er så mange andre som går inn konkret for Rhodes. Redknapp har allerede sagt at han ikke er interessert, men hvem vet hva en slik wheeler-dealer finner på. Han skal ihvertfall være lysten på å komme hit, men kommer ikke til å sende inn transfer request alikevel, noe jeg ser på som positivt. Virker som en seriøs fyr denne Rhodes, om ikke litt kjedelig og politisk korrekt i intervjuer, så er det hvertfall en god indikasjon på at han kan ha en god fremtid.

 

Zamora har jeg gitt opp ihverfall i dette vinduet. Det skadet ikke hans tilværelse i Fulham at han ble matchvinner mot Arsenal. Tror uansett det kan være gode muligheter til sommeren, for jeg tror det er noe mellom Zamora og Jol som vi ikke helt vet. Hadde vært nydelig hvertfall. Rhodes, Baldock, Zamora, Cole virker som et bra utvalg av spisser skulle vi rykke opp.

 

Når det gjelder spillere ut, så har nevnte Fulham hatt noen følere ute for både Mark Noble og Carlton Cole. Førstnevnte som erstatter for en aldrende Danny Murphy, noe jeg helt klart kan se sammenhengen i. Ganske like spillertyper. Jol skal visstnok være fan av Cole og ha lyst på han, muligens i bytte med Zamora. Selv om jeg digger Zamora også, hadde det vært litt leit med tanke på kultstatusen Cole har hos meg, med egen tråd her på forumet, samt at han har navnet som pryder drakten min.

 

Galatasaray er også på jakt etter Cole, og kan sikkert tilby en del, men jeg tviler på at Cole selv ønsker å dra dit. Til det er han for glad i England og London tror jeg. Ellers er det som du nevner Tomkins som er aktuell hos flere klubber. Newcastle er de som er mest keene virker det som, men jeg tviler på at det blir noe av med tanke på at deres etterspørsel kommer som en konsekvens av skaden til Saylor som vil være frisk til neste sesong, samt at vår pris for Tomkins kommer til å være svært overpriset dersom vi skulle gi slipp på han nå før vi rykker opp. Med tanke på den svake bredden vi har på stopperplass, måtte det ta en del for å selge vår "juvel" nå.

 

Det er forskjellige meninger om Tomkins både inni og utenfor West Ham miljøet. Med varierende spill så er det ikke lett å bli klok på hvor stort potensialet han har. Personlig tror jeg han er en kommende stopper for landslaget, ettersom han har gode kvaliteter, men har slitt med å finne sin plass i et vaklevorent og rokkerende West Ham forsvar. Jeg tror at hvis vi får inn litt stabilitet og helst en rutinert makker ved siden av han(krysse fingre for R. Ferdinand) tror jeg han kan bli en veldig god stopper. Men det spørs jo hvor lenge han blir med 1 og 1/2 år igjen på kontrakten. Det begynner å haste.

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var første signering i boks, George John fra MLS og FC Dallas på 2 måneders lån, som når som helst kan gjøre om til et kjøp. Han spiller midtstopper, er 24 år, og var nesten klar for Blackburn på sommeren. Greske foreldre, men fra USA, uten landskamper enda for noen av dem. Har lest alt mulig om han, god posisjonering, kald med ballen, kjapp, dominant i lufta og consistent. Kan umulig bli dårlig. :p

 

Virker som vi har gitt opp Rhodes for nå, og vi har ingen interesse for Kevin Davies sier Big Sam. Takk og lov. Jimmy Kebe skal vi ha gitt opp for nå, £2mill er stiv pris for en spiller med 6 måneder på kontrakten uten PL erfaring, og selv det ble avslått. Like greit.

 

Er en del andre spennende spillere vi er interesserte i, men jeg har ikke lyst til å ødelegge sjansene deres til å signere ved å poste det i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...