Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kent: Vet folk venter :(

Grunnen til det tar tid er at jeg er mye syk siden jeg går på en kur imot nyre\lever-sykdommen jeg har pluss jeg har fått influensa.

 

Men de skal komme ja :D

 

Huffda :( ikke meningen å mase, ikke morsomt å slite med helsa, spesielt ikke i jula :nei: Håper du blir bedre snart soppen :love:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Prøver å finne ut av disse kortene ennå, er litt forundret over at scoren øker når jeg stiller viftene opp manuelt.

Dette er nok en effekt av PowerTune. Dess varmere en IC blir dess mer strøm trekker den, gitt at øvrige faktorer er konstante. Når viftehastigheten settes ned går dermed strømforbruket opp og begrensningen slår inn (oftere).

Lenke til kommentar

Da gleder jeg meg spent til å få mine 3xHD6950 fra komplett for å teste flashing, CF mm. Får desverre bare brukt 2 i samme maskin (midlt. HK) akkurat nå. Det tredje skal til en annen maskin.

 

Ikke minst etter mye julemat skal det bli godt med alenekveld og Fjordland til middag :p.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da gleder jeg meg spent til å få mine 3xHD6950 fra komplett for å teste flashing, CF mm. Får desverre bare brukt 2 i samme maskin (midlt. HK) akkurat nå. Det tredje skal til en annen maskin.

 

Ikke minst etter mye julemat skal det bli godt med alenekveld og Fjordland til middag :p.

 

The Techpowerup site in the OP's link shows every card working after the flashing (60+) and I've only read 1 report on here of artifacting after the flash.

 

Those are pretty good odds.

 

 

 

 

 

 

 

Det er håp for at det skal fungere :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Bestilte Powercolor HD 6950 for 2195,- fra mpx selv siden det var noe annet jeg også skulle bestille derfra.

14 positive bios-moddinger av Powercolor-versjonen hos techpowerup på skrivende tidspunkt, så det er nok håp for meg også! Får bare håpe at min Corsair VX550-strømforsyning er tilstrekkelig for dette oppsettet! ;)

Lenke til kommentar

Noen få får problemer, men det ser ikke ut som de rapporterer til listen på techpowerup. Ellers virker det å være liten forskjell på merkene. Selv bestilte jeg 3 Sapphire kort til 2195,- da jeg skulle ha en del annet derfra. Lurte på Powercolor fra MPX men skulle bare ha en SSD derfra.

 

Uansett er sjangsen best for vellykket mod nå i starten :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen få får problemer, men det ser ikke ut som de rapporterer til listen på techpowerup. Ellers virker det å være liten forskjell på merkene. Selv bestilte jeg 3 Sapphire kort til 2195,- da jeg skulle ha en del annet derfra. Lurte på Powercolor fra MPX men skulle bare ha en SSD derfra.

 

Uansett er sjangsen best for vellykket mod nå i starten :).

 

Fikk nettopp mitt sapphire 6950 kort. Prøvde og flashe det, men det går dårlig:(

Får bare meldingen "cannot erase rom" når jeg prøver og legge inn den nye rommen.

Har fulgt denne guiden

Noen som har forlslag på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar

Noen få får problemer, men det ser ikke ut som de rapporterer til listen på techpowerup. Ellers virker det å være liten forskjell på merkene. Selv bestilte jeg 3 Sapphire kort til 2195,- da jeg skulle ha en del annet derfra. Lurte på Powercolor fra MPX men skulle bare ha en SSD derfra.

 

Uansett er sjangsen best for vellykket mod nå i starten :).

 

Fikk nettopp mitt sapphire 6950 kort. Prøvde og flashe det, men det går dårlig:(

Får bare meldingen "cannot erase rom" når jeg prøver og legge inn den nye rommen.

Har fulgt denne guiden

Noen som har forlslag på hva som kan være feil?

Fra techpowerup-artikkelen:

 

If you get an error like ID mismatch or Could not erase ROM, then you'll have to do some extra work in a Windows command prompt (or DOS): Run atiwinflash -unlockrom 0 followed by atiwinflash -f -p 0 bios.bin where bios.bin is the path and filename of the HD 6970 BIOS you downloaded.

Håper dette kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...