Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

At du får det levert i morgen er man helt sikre på at ikke vil skje. For meg om jeg får det denne uken eller neste uke er ikke like viktig hvis målet er å ha det i hus før jul.

 

Men som sagt, jo mer man snakker om det, venter og er ubeslutsom jo lengre må man nok vente. Slik er det bare. Komplett har som oftes rett på sin bekreftet dato men unntak, transportvansker osv. oppstår selvf. innimellom.

 

Jeg ville handlet nå (selv om tiden begynner å renne ut) hvis det var viktig for meg å ha det før jul. Det er ikke verre enn å avbestille om det skulle være at jeg ikke kom med i første bolk.

 

Jeg snakker heller ikke spesifikt om deg men generelt. Selv om det skulle stå totalt 150 kort med grønn status i morgen er det ingen garanti for at du får en av de 150 kortene. Så noen sikker garanti får man ikke ved en storlansering som dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som feiler Dustin egentlig? Tror det ytelsen er opp mot GTX 580? Koster jo bare 100kr mer for GTX 580 viss du sammenligner den dyreste og billigeste versjonen av begge kortene. Prisene er ellers jevnt over mye høyere på dustin enn for eks komplett på HD 6970. Og jeg som trodde Dustin hadde vunnet pristetesten for "billigeste" butikk 2009. Håper dette bare er et engangs tilfelle og at Dustin ikke setter opp prisene over hele fjøla.

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010520663.aspx

http://www.dustinhome.no/pd_5010546163.aspx

Lenke til kommentar

Problemet er at da må du vente ekstra lenge. De første leveransene er ofte utsolgt før de får dem inn.

Jepp, men det er jo også nettopp dette som er poenget mitt. Ikke alle har råd til å reservere beløpet for to bestillinger på kortet sitt, og må derfor gamble på at bestillingen man gjør faktisk går ut. Det vet man bare når kortet er fysisk på lager.

 

Jeg snakker heller ikke spesifikt om deg men generelt. Selv om det skulle stå totalt 150 kort med grønn status i morgen er det ingen garanti for at du får en av de 150 kortene. Så noen sikker garanti får man ikke ved en storlansering som dette.

Jepp, nettopp poenget mitt angående at jeg ikke stoler på tallene som står der i dag. Hvis jeg kunne visst at tallet som står der er antallet som kommer inn minus de som er reservert, så hadde det defintivt hjulpet, da er det bare leveringsproblemer fra leverandør som gjenstår som usikkerhetsfaktor. Men hva tallet betyr er (sannsynligvis med overlegg) litt mystisk.

 

Det er vel grenser for hvor mye som kan sies om dette, men det virker som de fleste deler skepsisen til lagerstatus ihvertfall. :lol:

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Og selvfølgelig tråden er full av nvidiots som agerer som at nvidia aldri har lansert kort med designfeil :p Haff man kan nesten blir deprimert av terskelen noen ganger haha.

 

Apropo temaet. Jeg lurer på hvor mange kort man har hatt med en utilstrekkelig eller dårlig montert kjøler fordi man ikke gjorde viktige last-minute endringer.

Er jeg " nvidiots"? :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er ingen sikker vitenskap nei, poenget mitt var bare at ville man være så sikker så man kan på å få et kort burde man bestille så fort som mulig, jo lenger man venter jo mindre mulighet. Eks. da på bekreftet status på komplett sine 2995,- kort. Men som sagt, man må være veldig raskt ute.

 

Og selvfølgelig tråden er full av nvidiots som agerer som at nvidia aldri har lansert kort med designfeil :p Haff man kan nesten blir deprimert av terskelen noen ganger haha.

 

Apropo temaet. Jeg lurer på hvor mange kort man har hatt med en utilstrekkelig eller dårlig montert kjøler fordi man ikke gjorde viktige last-minute endringer.

Er jeg " nvidiots"? :)

Jeg tipper du er like lite nvidiot som jeg er en daamit fyr :). Derimot kommer veldig mange av dem frem i tråder som det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og selvfølgelig tråden er full av nvidiots som agerer som at nvidia aldri har lansert kort med designfeil :p Haff man kan nesten blir deprimert av terskelen noen ganger haha.

 

Apropo temaet. Jeg lurer på hvor mange kort man har hatt med en utilstrekkelig eller dårlig montert kjøler fordi man ikke gjorde viktige last-minute endringer.

Er jeg " nvidiots"? :)

 

:!:

Dummeste jeg har hørt hvis noen kaller deg det...du tok et lurt valg når du kjøpte dine 580.

En Nvidiot hadde ikke vurdert 6970...men såklart du skifter ikke til 6970 når du har ytelse som ligger litt over :thumbup:

 

Var siktet til den tråden på Xtreme som jeg postet tror jeg :whistle:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Var siktet til den tråden på Xtreme som jeg postet tror jeg :whistle:

Det er helt korrekt "unge mann" hehe. Jeg måtte vært rimelig lite observant siste året eller to her inne for å finne på å kalle Nizzen noe slik ;).

 

Fader, nå sliter jeg veldig med å ikke bestille 2x6970... typisk *ler*. Jeg trenger dem ikke, jeg har nesten 100 uåpna/uprøvde spill i hylla, skjerp deg mann (talking to himself).

Men, men, det er godt man har noen laster i livet hmm.

 

Jeg får se utover kvelden om jeg klarer å stå i mot til det er tomt... men jeg kommer til å trykke på refresh på den siden innimellom... kanskje 1 stykk, det vil jo ikke gi meg dårligere spillytelse enn 480 kortet jeg har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, vet at jeg trenger 2, problemet mitt er hovedsakelig hva jeg skal velge... Gtx 580 sli, 6970 cfx eller 6970 trifire :p

Desicions Desicions Desicions.... ^^

 

 

Litt av en bagatell du har her :p

* decisions * Ikke dumt å undersøke hvordan det skrives, før du skriver det feil 3 ganger :p

Hva kan jeg si? Jeg har ferie i morgen, men er allerede i feriemodus :p

 

Alle gode ting er tre! \o/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...